Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-26@18:59:42 GMT

ماجرای انتخاب آیه برای آرم سپاه

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۷۹۵۴۵۲

ماجرای انتخاب آیه برای آرم سپاه

صراط:وزیر سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس گفت: در دوران دفاع مقدس با اعتماد به مردم به پیروزی و خودکفایی دفاعی رسیدیم اکنون نیز برای خود کفایی در همه نیازها باید به مردم اعتماد کنیم.
به گزارش تسنیم، سردار محسن رفیق دوست وزیر سپاه در دوران دفاع مقدس در همایش ملی نکوداشت پیشکسوتان جهاد و شهادت که صبح امروز پنجشنبه با حضور جمعی از فرماندهان نیروهای مسلح و دوران دفاع مقدس در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد, در سخنانی در خصوص تشکیل سپاه پاسداران گفت: زمانی که به فرمان امام خمینی (ره) سپاه تشکیل شد به عنوان اولین سپاهی به این نهاد مقدس وارد شدم که در آن زمان زیر نظر دولت موقت فعالیت می کردیم و پس از وجود مشکلاتی این نهاد زیر نظر شورای انقلاب به ادامه فعالیت پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رفیق دوست با اشاره به استفاده از آیه‌ای از قرآن کریم برای لوگوی سپاه، درباره چگونگی انتخاب این آیه گفت: در یکی از جلسات، شهید کلاهدوز مامور شد تا آیه ای را برای استفاده در آرم سپاه انتخاب کند. او قرآن را باز کرد و آیه« وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ وَمِن رِباطِ الخَیلِ تُرهِبونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّكُم وَآخَرینَ مِن دونِهِم لا تَعلَمونَهُمُ اللَّهُ یَعلَمُهُم ۚ وَما تُنفِقوا مِن شَیءٍ فی سَبیلِ اللَّهِ یُوَفَّ إِلَیكُم وَأَنتُم لا تُظلَمونَ» آمد. زمانی که به این آیه برخوردیم با خود گفتیم باید نهادی را درست کنیم که دشمنان ما از آن بترسند.
سپاه در دوران دفاع مقدس اظهار کرد: کشوری که در آن دوران نه ارتش و سپاه منسجمی داشت, امروز آن آیه الهی تحقق پیدا کرده و موجب آن شده که ابر قدرت هایی مانند آمریکا از قدرت نظامی و موشک های ما بترسند.
سردار رفیق دوست در ادامه تصریح کرد: اگر می بینید به خودکفایی دفاعی رسیدیم دلیلش آن است که به مردم اعتماد کردیم و اگر می خواهیم در همه نیازها به خودکفایی برسیم باید به مردم اعتماد کنیم.
وی با اشاره به نقش ولایت فقیه در پیروزی انقلاب و راهبری این انقلاب گفت: در دیداری با هادی العامری فرمانده سپاه بدر عراق, او گفت که اگر رهبر معظم انقلاب در زمانی که داعش در 40 کیلومتری بغداد بود, فرمان نمی داد و حاج قاسم با نیروهایش برای مقابله با داعش اقدام نمی کرد, از حرم اهل بیت نشانی باقی نمی ماند.

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۹۵۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابعاد مختلف عملیات «وعده صادق» برای نسل جوان تبیین شود

امام جمعه کرمان، گفت: عملیات وعده صادق یک حرکت تاریخی ماندگار است که ابعاد مختلف این عملیات غرورآفرین و اهداف آن باید برای همه به ویژه نسل جوان تبیین شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی صبح امروز در دیدار فرمانده و مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ثارالله و جمعی از سبزپوشان ثاراللهیان به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج و شهادت استاد مرتضی مطهری با تبریک هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و تبریک مهم، تاریخی و ماندگار عملیات وعده صادق، اظهار داشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این عملیات اقدامی انجام داد که در دنیای امروز دل همه مظلومان عالم، مسلمانان و مردم عزیز کشورمان را شاد کرد.

وی با بیان اینکه عملیات وعده صادق یک حرکت تاریخی ماندگار است که از ابعاد مختلف و متعددی قابل تحلیل و بررسی و افتخار است، گفت: ابعاد مختلف این عملیات غرورآفرین و اهداف آن برای همه به ویژه نسل جوان تبیین شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با اشاره به تسلیت شهادت آیت‌الله مطهری، گفت: شهید مطهری مردی اندیشمند و تئوری پرداز، عمیقاً مومن و دارای قدرت بیان فوق‌العاده قوی بود؛ شهید مطهری مجهز و آماده در صحنه‌ها دفاع از دین و جزو افتخارات حوزه علمیه و تاریخ تشیع است.

وی با بیان اینکه انحرافات انسان‌ها دو ریشه بیشتر ندارد و ریشه آن یا شبه علمی و یا شهوت عملی است، ادامه داد: انسان‌ها یا در عمل مشکل داشته و اخلاق ضعیفی دارند و یا در شبه علمی دچار مشکل می‌شوند که بخش مهم آن اعتقادی و بخشی از آن هم سیاسی است.

علیدادی سلیمانی با بیان اینکه این گونه نیست که هر کس در حوزه اعتقادی محکم بود در حوزه سیاسی نیاز به توجیه نداشته باشد، گفت: افرادی را داریم که در عقاید خود خیلی محکم هستند اما در تحلیل سیاسی و تشخیص مصداق‌های سیاسی با آنچه که در اعتقاداتشان است دچار شبه شده‌اند، این افراد برای اسلام مشکلات و آسیب‌هایی را ایجاد می‌کنند و مسیر را برمی‌گردند.

وی با اشاره به اینکه حوزه عقیدتی سیاسی سپاه رسالت مهمی را در حوزه اعتقادی به عنوان یکی از مهمترین نهادهای کشور که خاستگاه آن در واقع دفاع از انقلاب است، به عهده دارد، گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک نیروی مسلح استثنایی در شکل‌گیری و ماموریت است و هیچ نیروی مسلحی چنین ماموریتی را ندارد.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه ماموریت سپاه دفاع از دستاوردهای انقلاب در حوزه‌های مختلف است، ادامه داد: این دفاع الزاماتی دارد که یکی از آنها این است که سپاه در چارچوب مبانی اهل‌بیت علیه السلام عمیقاً اعتقادی و عمیقاً سیاسی باشد.

وی با تاکید بر اینکه سیاسی بودن با جناحی بودن متفاوت است، افزود: سپاهیان باید سیاست روز را بدانند، دشمن‌شناس باشند و اطلاعات کافی از شرایط، زمان و مکان داشته و تحلیل واقعی از میدان داشته باشد.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • نگاه رهبر انقلاب به مسائل حوزه کتاب همه جانبه است
  • مراسم سومین سالگرد شهادت سردار حجازی برگزار شد
  • ابعاد مختلف عملیات «وعده صادق» برای نسل جوان تبیین شود
  • پیدا شدن پیکر مطهر ۷ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در فکه دهلران
  • اظهارات سردار جعفری در مورد طرح نور، ماجرای تذکر رهبر انقلاب و لایحه حجاب/ فرمانده قرارگاه فرهنگی اجتماعی بقیه الله (عج) سپاه: همه باید از طرح نور حمایت کنند
  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • مقاومت، ایران را به ملت تعیین‌کننده برای بشریت تبدیل کرده است
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگه‌داشت یاد شهداست
  • مشارکت باانگیزه کارگران، دفاع مقدس از عزت ملی