Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - وزير راه و شهرسازي با بيان اين‌که حل مشکل 11 ميليون ساکن بافت‌هاي فرسوده با ساخت 2 ميليون واحد مسکن مهر تفاوت دارد، گفت: دسترسي آزاد به اطلاعات اصلي‌ترين محرک توسعه بوده وانحصار اطلاعات منشاء اصلي فساد است. به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري تسنيم، عباس آخوندي در مراسم افتتاح اولين مرکز توسعه کارآفريني بانک مسکن اظهار کرد: در دولت بايد بپذيريم بر اساس اتفاقات حوزه فناوري‌ها مدرن (آي تي، ارتباطات) قوائد بازي بازار عوض شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با بيان اين‌که نمي‌توانيم بازار آي تي را مانند بازار خودروسازي محدود کنيم، تصريح کرد: مجبوريم در اين حوزه‌ها فهم جهاني داشته باشيم.
وي با بيان اين‌که بازارهاي مجازي، نحوه تبادل اطلاعات و... اتفاقات بسيار بزرگي را در دنيا ايجاد کرده است، افزود:‌ پذيرش اين تغيير از سوي سياستگذار اولين گام براي اصلاح است که معمولا اين کار با مقاومت‌هاي بسيار زيادي مواجه مي‌شود.
وزير راه و شهرسازي با اشاره به اتفاقات در حوزه واقعي اقتصاد و اهميت آن براي دولت، گفت: واقعيت اين است که اساسا نظام تقاضا در بازار مسکن تغيير کرده است؛ وقتي مي‌بينيد بعد خانوار از 4 به 3.2 کاهش پيدا کرده نشان مي‌دهد اتفاقي روي داده است.
آخوندي ادامه داد: ميزان اوج خريد و فروش در تهران براي واحدهاي 50 تا 70 متر است و نشان مي‌دهد جنس تقاضا نيز تغيير کرده است.
وي با بيان اين‌که محل عرضه نيز تغيير کرده است، اظهار کرد: زماني همه به دنبال رفتن به حاشيه شهر بودند اما با ورود مترو همه مي‌خواهند به داخل شهرها برگردند.
وي تاکيد کرد: روش‌هاي تامين مالي مسکن نيز در حال تغيير است چه در سطح کلان و چه در سطح خرد. در حوزه حمل‌ونقل ايران و دنيا نيز نحوه فروش بليت تغيير کرده است.
وزير راه و شهرسازي با بيان اين‌که در حوزه مسکن کشور به دنبال بازآفريني بافت فرسوده هستيم، افزود:‌ از شرکت‌هايي که عادت داشتند در بيرون شهر ساخت و ساز کنند مي‌خواهيم بيايند در بافت و صدها نفر که داراي خرده مالکي هستند درگير شوند. معلوم است اين شرکت‌ها توان اين کار را ندارند، در اين صورت مي‌گويند يا حرف، حرف غلطي است يا کار با کُندي مواجه مي شود.
آخوندي با تاکيد بر اين‌که مرکز توسعه کارآفريني بانک مسکن بايد مسئله مذکور را برطرف کند تا شرکت‌ها بيايند در بافت‌هاي فرسوده با مردم همکاري کنند، بيان کرد:‌ وقتي مي‌گوييد مي‌خواهيم مشکل مسکن 11 ميليون نفر را حل کنيم با ساخت 2 ميليون مسکن مهر فرق مي‌کند.
وي با بيان اين‌که ايران در حوزه‌هاي مسکن و حمل‌ونقل نيازمند انديشه‌هاي فراملي است،‌ اظهار کرد: با وجود اين‌که عضو کريدورهاي متعددي هستيم اما اين ميزان بازدهي اين کريدورها ناچيز است. آيا شرکت‌هاي سنتي ايران مي‌توانند از ظرفيت‌هاي موجود استفاده کنند؟ اگر اين کار را انجام دهند دست آنها را مي‌بوسم.
وي ادامه داد: وقتي وارد بحث‌هاي جديد مي شويم هم تقاضا در حال تغيير است و هم اين‌که امکان ارائه خدمات نوين وجود دارد. اميدوارم در نظام سياستگذاري به مفهوم دانشگاهي و درون‌زا بودن برگرديم، يعني يکي از محورهاي اصلي اقتصاد مقاومتي. به جاي اين‌که دولت مسئله را حلکند بايد صورت مسئله را درست حل کند.
وي با بيان اين‌که انحصار اطلاعات منشاء اصلي فساد است،‌گفت: دسترسي آزاد به اطلاعات اصلي‌ترين محرک توسعه است و عدالت در دنياي مدرن به اطلاعات است. در ايران وقتي درباره شفافيت اطلاعات حرف زده مي‌شود همه چيز سياسي است. لازم نيست که حتما اطلاعات سياسي باشد.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۹۵۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونق ساخت و ساز در محلات با بافت فرسوده و ناپایدار تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، حمیدرضا صارمی معاون معماری شهرسازی شهرداری تهران گفت: حدود ۵۲ طرح موضعی و موضوعی برای شهر تهران درکمیسیون ماده ۵، برای گره گشایی از نوسازی بافت فرسوده و ناپایدار پایتخت تصویب شده است. 

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تاکسی های فرسوده همدان در انتظار نوسازی
  • اجرای ۱۲ طرح زیربنایی و بازآفرینی شهری در استان اردبیل
  • آغاز نوسازی بیش از ۲۶۰ هزار واحد در کشور
  • نوسازی بیش از ۲۶۰ هزار واحد فرسوده در کشور با همت مالکان کلید زده شد
  • آغاز نوسازی ۲۶۰ هزار واحد مسکونی در کشور
  • نوسازی ۲۶۰ هزار واحد مسکونی در کشور آغاز شده است
  • نوسازی ۲۶۰ هزار واحد در کشور آغاز شده است
  • ارائه تخفیف ۴۰ درصدی برای اجرای طرح کلید به کلید
  • رونق ساخت و ساز در محلات با بافت فرسوده و ناپایدار تهران
  • لزوم حرکت به سوی نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده شهرها