Web Analytics Made Easy - Statcounter

بندرعباس - ایرنا - در آستانه فرا رسیدن ماه محرم و ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، شهرستان ولایی رودان، یکپارچه سیاهپوش، عزادار و غرق در اندوه و ماتم شد.

به گزارش ایرنا، رودان ولایی در این لحظات سراسر حزن و اندوه، حال و هوای غریبی دارد، کوچه و خیابان، کوی و برزن در عزای عظمای شهادت ثارالله سیاهپوش، محزون و غرق در اندوه و ماتم است و عاشقان و شیفتگان آل الله با سیاهپوش کردن در و دیوار شهر و برافراشتن پرچم سیاه عزا، با چشمانی اشک بار و قلب هایی اندوهگین، خود را مهیای اقامه عزای مولایشان حضرت اباعبدلله الحسین (ع)، ساخته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این رسم هر ساله محبان و عاشقان اهل بیت (ع) در شهرستان رودان در عزاداری و سوگواری بر امام شهیدشان حضرت امام حسین (ع)، ابراز عشق و محبت به اهل بیت (ع) و تجدید میثاق با مکتب اسلام و نهضت بالنده و تا ابد جاوید عاشوراست.
هنوز محرم نیامده، شهر چادر سیاه غم بر سر کشیده و لباس های مشکی و شال عزا بر گردن مردمان این شهر خود نمایی می کند، هیات های مذهبی در تمامی محله ها و نقاط شهر دست به کار شده اند تا محرم امسال پر رنگ تر و عمیق تر از محرم گذشته برپا شود.
استقبال از محرم تنها در سیاهپوش نمودن سیمای شهر و روستا خلاصه نمی شود چرا که عاشقان و شیفتگان معرفت و بصیرت، سینه خود را برای گرفتن درسی تازه و نو از مکتب و نهضت بالنده عاشورا مهیا کرده اند.
عاشقان و سرسپردگان اهل بیت (ع) امسال هم با سینه ای فراغ آمده اند تا درسی نو از مدافع اسلام، رسالت، امامت و ولایت بگیرند و با شناخت بیشتر و عمیق تر از سیره عملی و رفتاری آن امام همام، راه و رسم عاشقی، دلدادگی و ایثار را آگاهانه تر و عاشقانه تر از همیشه مرور کنند.
فردا جمعه سی و یکم شهریور ماه مصادف با اول محرم الحرام است.
شهرستان ولایی رودان با بیش از 124 هزار نفر جمعیت در 90 کیلومتری شرق شهرستان بندرعباس، مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
7196/7408
خبرنگار: طیبه رحیمی * انتشار: محمد جهانگیریان

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۹۶۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دسته‌روی مردم بندرعباس در عزای امام صادق (ع)

دریافت 97 MB

به گزارش خبرنگار مهر، عصر امروز همزمان با سالروز شهادت امام صادق علیه‌السلام آئین دسته روی خیابانی در شهر بندرعباس با حضور دلباختگان مکتب اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام از خیابان دارو پخش تا چهار راه اتوبوسرانی برگزار شد.

کد خبر 6096604

دیگر خبرها

  • اعزام زائر اولی ها به مشهد طی دهه کرامت در ورامین
  • کشف ۱۸۵ کیلوگرم مواد مخدر در هرمزگان
  • خراسان شمالی غرق در ماتم عزای صادق آل محمد
  • سوگ مردم استان یزد در محرم شهادت امام جعفر صادق (ع)+ فیلم
  • امام جعفر صادق (ع)؛ شخصیت مهم در جهان اسلام و مکتب شیعه
  • دسته‌روی مردم بندرعباس در عزای امام صادق (ع)
  • برپایی دسته عزای شهادت امام صادق (ع) با حضور آیت‌الله‌ وحید خراسانی در قم
  • دسته عزای شهادت امام صادق (ع) با حضور آیت‌الله خراسانی در قم برپا شد
  • عزاداری مردم فهرج در عزای امام صادق+فیلم
  • لرستان؛ سیاهپوشِ اختر ششم