Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-30@02:57:09 GMT

چوب خط مدیران بجستانی برای دهیاران و شورای شهر

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۷۹۶۳۵۶

چوب خط مدیران بجستانی برای دهیاران و شورای شهر

پیش از ظهر امروز نشست مشورتی دهیاران، روسای شورهای اسلامی روستاها شهرستان و برخی ار مدیران بجستان در سالن اجتماعات بخشداری مرکزی بجستان برگزار شد که تعداد از مدیران ضمن ارائه سخنرانی قوانین را تشریح کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بجستان‌نیوز، حوزه شورا و دهیاران پرداخت و منشور اخلاقی دهیارن را تشریح کرد، و در ادامه محمدرضا اکبر نیا مدیر ابفای روستای، مصطفی خاکپور رئیس منابع طبیعی ، مهدی میری مدیر اداره برق، علی قاسمی مدیریت جهاد کشاورزی، حسین رسولی رئیس دادگستری ، ناصر چیتگر مسئول نمایندگی بنیاد مسکن، سرهنگ رضا صنعتی جانشین انتظامی و حسین ابراهیمی فرماندار دیگر مدیرانی بودند که در این نشست سنخرانی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاسمی از شرایط اعطای وام به کشاورزان گفت و به تغییر کاربری ها و ساختمانهایی که بدون مجوز ساخته بودن پرداخت و احکام بریده شده توسط دادستان برای این ساختمانها تا دهیاران کار دستشالن بیاد.در ادامه اکبرنیا ضمن اشاره به ساختمان های ساخته شده درخارج از محدوده اعلام کرد که ساختمانهای که خارج از محدوده روستا هستند و بیش از سه سال قبل ساخته شدن بصورت موقت انشعاب آب داده میشود تا مشکل محدوده برداشته شود.

میری به بند قانون پرداخت و از وصول مطالبات این اداره گلایه کرد و خواست تا دهیاران تیر برق های داخل روستا را با هزینه خودشان به کنار خیابان و با حفظ حریم جابجا کنند، چیتگر مدیر بعدی بود که سخنرانی کرد و در ادامه از دهیاران خواست با توجه به قوانین و نقشه هادی ساخت ساز در روستا صورت گیرد و با کسانی که ساخت و ساز بدون مجوز انجام میدهند برخورد و اخطاریه صادر کنند.

خاکپور حفظ منابع طبیعی را وظیفه همگانی دانست و از دهیاران به عنوان بازو منابع طبیعی در روستا ها یاد کرد و خواست تا تعامل بین دهیار، شورا و اداره منابع طبیعی بجستان در راستای بهره مندی بهتر و حفظ از منابع طبیعی قوت گیرد و تاکید کرد دهیار و هر شخص دیگر بدون مجوز حق هیچ گونه فعالیتی را ندارد.

صنعتی به نکات امنیتی در روستاها پرداخت و از دهیاران و روسای شورا خواست تا با هوشیاری بیشتر در ایام سوگواری سالار شهیدان مراقبت کنند تا از بروز هر گونه اتفاق جلوگیری شود. و سرمایه انسانی مردمی در روستا ها را مهترین سرمایه این نهاد دانست و خواست تا با حفظ و توسعه و تحکیم روابط بین مردم و پلیس عاملی باشد تا نا امنی ها را به صفر برساند.

وی در ادامه به سرقت های اخیر که در برخی از روستا ها اتفاق افتاده بود اشاره کرد و گفت: باید نکات امنیتی را رعایت کرد در برخی از روستاها حیوانات خود را به امان خدا رها میکنند بعد انتظار دارند تا مورد سرقت قرار نگیرد ما در نکته اول باید خودمان نکات امنیتی را رعایت کنیم، در شهر و روستای که امنیت باشد زمینه ای برای توسعه آن منطقه و جذب سرمایه است چون سرمایه گذار در مناطقی سرمایه گذاری میکند که امنیت داشته باشد.

رسولی به تشریح قانون پرداخت و از ساخت و ساز های غیر مجاز گفت و تغیر کاربری را بدون مجوز ممنوع اعلام کرد و همچنین فرماندار بجستان که مهمان ویژه ای نشست بود به بیان نکاتی پرداخت و از شوراها خواست تا مرور کتاب قانون مشرف به قانون شوند و در روستاهای خود به طوری عمل کنند که مشکل گشا باشند نه مشکل ساز.

این نشست دو نکته داشت؛ نکته اول این بود که همه مدیران به استثنای یک و یا دو نفر از جرائم مربوط به دهیاری ها گفتند و اکثر با اشاره به دهیاران و شوراهایی که مجازات شده بودند، این نشست بیشتر شبیه به یک حجت تمامی برای دهیارن بود و نکته دوم نشست مشورتی بود ولی فقط مدیران حرف زدند و بعد از 3 ساعت وقتی به دهیارن نرسید تا آنها هم کمی تجربه های خود را بیان و موانع پیش رویشان را ایراد بفرمایند تا با هم فکری این موانع برطرف شود، هر چند دهیاران مراتب اعتراض خود را اعلام کردند و از ان طرف بخشدار نیز واقف به موضوع بود تاکید کرد در جلسه آتی محوریت نشست با دهیارن خواهد بود و مدیران مدعو نیز مدیرانی خواهند بود که دهیارن بخواهند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۹۶۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست هم‌اندیشی وزیر امور خارجه با مدیران عامل رسانه‌های کشور

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست هم‌اندیشی با مدیران مسئول و مدیران عامل رسانه‌های جمعی کشور به دعوت حسین امیرعبدالهیان، وزیر امور خارجه کشورمان عصر امروز یکشنبه با هدف گفتگو و تبادل‌نظر پیرامون مهم‌ترین محورهای مرتبط با روابط خارجی و بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران، تحولات منطقه‌ و جهان در محل وزارت امور خارجه برگزار شد.

در آغاز این نشست مدیران مسئول و مدیران عامل رسانه‌های گروهی کشور ارتباط رسانه و دستگاه دیپلماسی در روشنگری افکار عمومی به‌ویژه در تصویرسازی واقع‌گرایانه را با اهمیت توصیف کردند.

همچنین رویکرد و عملکرد وزارت امور خارجه در جریان عملیات طوفان الاقصی به‌ویژه هماهنگی و تعامل هم‌افزا با نیروهای مسلح کشور در جریان‌ عملیات وعده صادق علیه رژیم صهیونیستی را در ابعاد مختلف سیاسی و بین‌المللی در راستای دفاع از امنیت و منافع ملی، مدبرانه و قابل‌تقدیر دانستند.

مدیران رسانه‌های کشور از طیف‌های مختلف سیاسی، دیدگاه‌های خود را در خصوص موضوعات متنوعی از مسائل سیاست خارجی در حوزه منطقه‌ای و بین‌المللی، روابط اقتصادی، تجاری و فرهنگی بین‌المللی مطرح کردند.

در ادامه این نشست امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان ضمن تأکید بر اهمیت پیوند و همکاری مکمل میان دستگاه دیپلماسی و رسانه‌ها و تشکر از نقش رسانه‌های عمومی کشور در حمایت از سیاست خارجی و تبیین و روشنگری سیاست‌های نظام برای افکار عمومی داخلی و خارجی، بر اهمیت ارتقای این همکاری‌های مشترک و سازنده در راستای منافع ملی تأکید کرد.

 امیرعبداللهیان ضمن تجلیل از نقش محوری و حکیمانه مقام معظم رهبری در عبور کشور از گذرگاه‌های سخت و دشوار، رویکرد دولت جناب آقای دکتر رئیسی در پیگیری و تحقق منافع ملی در چارچوب روابط متوازن و دیپلماسی پویا با حوزه‌های مختلف جغرافیایی را مورد اشاره قرار داد.

وزیر امور خارجه همچنین با مروری بر مهم‌ترین تحولات فراروی کشور در عرصه سیاست و روابط خارجی از ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم، ابعادی از نحوه مدیریت این مسائل و چالش‌ها و نتایج حاصله را برشمرد.

 امیرعبداللهیان با اشاره به بحران غزه، برخی از ابعاد نقش‌آفرینی جمهوری اسلامی ایران در عرصه دیپلماتیک در حمایت از ملت مظلوم فلسطین در هفت‌ماهه جنگ اخیر علیه غزه را تشریح کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی در ادامه این نشست ضمن با اهمیت خواندن نقش کنشگری رسانه‌ها همپای دولت و دستگاه دیپلماسی، به سؤالات حاضران پاسخ گفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نشست سراسری مدیران گروه‌ها و اعضای هیئت علمی رشته علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی
  • نشست هم‌اندیشی امیرعبداللهیان و مدیران رسانه‌ای برگزار شد
  • نشست هم‌اندیشی وزیر امور خارجه با مدیران عامل رسانه‌های کشور
  • نشست هم‌اندیشی امیرعبداللهیان با مدیران عامل رسانه‌های کشور
  • استقلالی‌ها پولدار می‌شوند
  • لزوم بهره‌گیری از ظرفیت روستاها در راستای اشتغالزایی
  • هشدار استاندار قم نسبت به کم کاری برخی از مدیران
  • استقلال از بازیکن پرسپولیس سند و مدرک خواست
  • هم‌افزایی با دهیاران و شورای روستا راه‌حل غلبه بر مشکلات 
  • مطالبات ساکنین پایین‌ دست سد سیمره پرداخت شود