Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - Live TV Tycoon يک قدم رو به جلو براي سبک Idle Games است، اتفاقي که کم پيش مي آيد توسط بازي هاي ايراني بيافتد اما اسيد گيمز با حفظ المان هاي اصلي Idle و پرداخت به يک ويژگي مهم به واسطه استفاده از المان هاي عناوين مديريت توانسته استانداردهاي جديدي براي اين سبک به وجود بياورد.
عناوين Idle Games عموما به خاطر پاداش هايي که به بازيکن ها مي دهند محبوب هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شايد مکانيزم هاي گيم پلي محدوديت هايي داشته باشند و نهايت با چند کليک مهمترين فعاليت ها را انجام دهيد ولي توسعه دهندگان با يک سيستم پاداش جالب سعي کرده اند اين نقطه ضعف را به جذاب ترين بخش ساخته هاي خود تبديل کنند.
با بازي هاي Idle Games مي توانيد با انجام ساده ترين فعاليت ها به مرحله هاي بالايي برسيد و اگر از بقيه المان هاي تاثيرگذار روي جذاب عناوين ويديويي فاکتور بگيريم، مهمترين عامل موفقيت بازي هاي اين سبک هم همين است و نکته مهم در Live TV Tycoon اينجاست که توسعه دهنده با برداشتن بعضي محدوديت ها توانسته به اين هدف برسد.
پيش از آنکه بيشتر پيرامون اين مسئله حرف بزنيم، ابتدا بد نيست بگوييم Live TV Tycoon يکي از پر سر و صداترين بازي هاي ايراني امسال به شمار مي رود. عنواني که ابتدا در جريان رويداد Level Up که سال گذشته برگزار شد توانست جايزه بهترين ايده را به دست بياورد و بعدها در نمايشگاه TGC به عنوان خلاقانه ترين بازي معرفي گشت.
موفقيت هاي پيش از انتشار بازي تا جايي ادامه داشت که بنياد ملي بازي هاي رايانه اي، در مراسمي و چند روز پيش از عرضه رسمي تصميم گرفت تا نخستين آيين رونمايي از عناوين ويديويي را به Live TV Tycoon و يک اپليکيشن ديگر اختصاص دهد. بنابراين عجيب نيست که لقب «پر سر و صدا» را به ساخته اسيد گيمز بدهيم.

اما آيا واقعا Live TV Tycoon لياقت اين همه تعريف و تمجيد را داشته است؟ احتمالا از روي مقدمه جواب سوال را بدانيد ولي بگذاريد در اينجا هم قاطعانه پاسخ تان را بدهيم: بله. Live TV Tycoon نه تنها با اختلاف بهترين عنوان سبک Idle ايراني است بلکه حتي در مقياس جهاني مي تواند از بهترين ها باشد.
در اين عنوان تنها يک وظيفه داريد؛ شبکه تلوزيوني خودتان را مديريت کنيد. براي اين کار، بازي به شما يک جدول پخش برنامه داده و اکنون بايد با گذاشتن برنامه هاي مختلف درون آن ها سعي نماييد مخاطبين را سرگرم کرده و طرفداران بيشتري را به سمت شبکه اي که داريد بکشانيد.
براي درک بهتر مکانيزم هاي گيم پلي، بياييد نگاهي به مهمترين منوها که در نوار پايين صفحه وجود دارند بياندازيم. در اينجا آيکون وسط نشان دهنده جدول زماني مختص به برنامه هاي ديروز، امروز و فردا است. بنابراين نه تنها مي توانيد محتويات در حال پخش يا آن هايي که ديروز روي آنتن رفته اند را ببينيد بلکه قابليت انتخاب برنامه هاي فردا را هم داريد.

هنگامي که يک شبانه روز به اتمام برسد، بازي به روز بعد رفته و بقيه برنامه ها را پخش مي کند و اين چرخه تا پايان تکرار مي شود. ولي چگونه مي توانيم برنامه ها را بسازيم يا از آن ها استفاده کنيم؟ دو راه وجود دارد. يکي اينکه مي توانيد به بخش بازار [آيکون سوم از سمت چپ] رفته و محتوياتي که مي خواهيد را با قيمت هاي مختلف خريداري کنيد.
اما راه دوم که از طرفي باعث شده بازي رنگ و بويي متفاوت به خودش بگيرد، نقش داشتن بازيکن در روند ساخت ويديوها است. با کليک روي آيکون دوم که شبيه دوربين فيلم برداري است، به بخش توليد برنامه ها رفته و آنجا بسته به سليقه تان مي توانيد محتويات مختلفي بسازيد.
نکته جالب در اين بخش، باز گذاشتن دست بازيکن ها است؛ از شخصيت هاي داستان، ساعت برنامه، تجهيزات استفاده شده براي توليد و تعداد قسمت ها بگيريد تا پس زمينه اتفاقات و انتخاب انيميشن هاي گوناگون همگي به عهده خود شما خواهد بود.

همين تنوع و البته قيمت پايين تر ويديوهايي که بازيکن ها مي توانند بسازند [نسبت به برنامه هاي بازار] موجب گشته تا بازيکن هر از چند گاهي به اين قسمت آمده و خودش کارگرداني يک برنامه را به عهده بگيرد. اگر هم فکر کرديد چيزي که ساختيد خيلي خوب است، مي توانيد با بقيه بازيکن ها به اشتراک گذاشته و با دريافت لايک، اعتبار کسب کنيد.
اينکه ابتداي متن از جمله «برداشتن بعضي محدوديت ها» به عنوان يکي از قابليت هاي کليدي لايو تي وي تايکون ياد کرديم به همينجا اشاره داشتيم. گيم پلي بازي هاي Idle، حتي آن هايي که با سبک مديريت ترکيب شده اند، خيلي ساده بوده و خيلي بازيکن را درگير نمي کنند.
الماني که باعث شده همانند سبک درگ ريسينگ، بعضي از مخاطبين عناوين Idle را خسته کننده بنامند. ولي با ساخته اسيد گيمز اين مسئله را شاهد نيستيم. گيم پلي به درستي پيچيدگي هاي لازم داشته و اکنون بيش از آنکه تنها سرگرمي تان افزايش رتبه تان باشد، از ساخت ويديو و کارهايي که براي رسيدن به اين هدف انجام مي دهيد هم لذت خواهيد برد.

در واقع لايو تي وي تايکون حکم مسافرتي را دارد که جاي اينکه تنها به نقطه پايان فکر کنيد، از لحظه به لحظه سفر مي توانيد لذت ببريد و به خاطر همين طراحي عالي گيم پلي به راحتي مي توانيم آن را يکي از بهترين هاي سبک Idle بناميم؛ حفظ سادگي و اهميت فراوان پاداش ها با وجود افزايش نسبي پيچيدگي هاي گيم پلي، بزرگترين دستاورد بازي است.
البته اين گيم پلي زماني جذابيت واقعي خودش را نشان مي دهد که با يک گرافيک جذاب ترکيب شده باشد و در لايو تي وي تايکون به خوبي اين مسئله مشاهده مي شود. رنگ بندي خوب بخش هاي مختلف، تنوع موجود در آيکون ها و توجه فراوان به جزييات در کنار يک رابط کاربري عالي باعث شده تا از همان ابتدا با بخش بصري ارتباط برقرار کنيد.
ولي متاسفانه اين زيبايي موفق نشده تا راهش را به بخش صداگذاري باز کند. صداي شخصيت ها هنگام ساخت ويديو کاملا مناسب اتمسفر بازي بوده و از اين ديدگاه نمي توان ايرادي گرفت. اما موسيقي بازي خيلي کوتاه است و بعد از چند دقيقه به راحتي جذابيت خود را از دست مي دهد.

با توجه به اينکه با عنواني بي پايان رو به رو هستيم، دوست داشتيم توسعه دهنده از قطعه هاي بيشتر يا طولاني تري براي ساخته اش استفاده کند که اينگونه نشد. پيش از جمع بندي حرف هايمان اين نکته را اضافه کنيم که انگار توسعه دهنده عنوانش را از روي کافه بازار حذف نموده است.
علتش مشخص نيست و احتمالا به خاطر مشکلات تکنيکي موجود همانند باگ يا اجرا نشدن روي بعضي ديوايس ها که خود ما هم با تعدادي از آن ها رو به رو شديم باشد. در هر صورت اميدواريم به زودي دوباره شاهد عرضه بازي روي مارکت ها باشيم تا بازيکن ها طعم فراموش نشدني مديريت تلويزيون را بچشند.
صحبت هايمان را اينگونه به پايان مي رسانيم که لايو تي وي تايکون با اهميت بيشتر به گيم پلي نسبت به عناوين هم سبک، گرافيک کارتوني جذاب و ويژگي هاي مثبت فراوان خود توانسته در کنار بدو دهقان بدو، پسر خوانده، دنده دو و تيزبال به ليست بهترين بازي هاي ايراني امسال راه يابد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۹۶۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهدی قایدی به پرسپولیس می‌پیوندد؟

سرمربی پرسپولیس در برنامه این هفته فوتبال برتر به عنوان میهمان حضوری فاش کرد یکی از بازیکنانی که به او علاقه دارد، مهدی قایدی است.

گفته‌های اوسمار در مورد مهدی قایدی این ذهنیت را پیش آورد که باشگاه پرسپولیس فصل آینده برای جذب این بازیکن وارد عمل خواهد شد. مهدی قایدی که هم اکنون در اتحاد کلبا بازی می‌کند، بازیکن تیم شباب الاهلی است و فصل آینده هر تیمی خواهان به‌خدمت‌گیری این بازیکن باشد، باید ۲ میلیون دلار به باشگاه اماراتی پرداخت کند.

باشگاه پرسپولیس، اما با وجود پرداخت دو میلیون دلار به باشگاه شباب الاهلی قادر به جذب مهدی قایدی نخواهد بود. به این خاطر که مهدی قایدی بار‌ها و بار‌ها در صفحه شخصی‌اش نوشت: در ایران فقط برای استقلال بازی می‌کند؛ بنابراین حضور مهدی قایدی در تیم پرسپولیس دور از ذهن است.

در ماه‌های اخیر بحث حضور مهدی قایدی در تیم پورتو هم مطرح شده بود، اما پرس و جوی ما از اطرافیان باشگاه پورتو منجر به این خبر شد که باشگاه پرتغالی برنامه‌ای برای جذب مهدی قایدی به جای مهدی طارمی ندارد.


منبع: خبرورزشی

دیگر خبرها

  • آموزش تغییر ریجن پابجی موبایل به امارات
  • کسب جام در اولین سال حضور بازیکن ایرانی در قطر
  • شورای نگهبان در اظهارنظر نسبت به مصوبات، حتماً به نظرات مشورتی پژوهشکده توجه می‌کند
  • بررسی اهمیت «شغل» در برنامه «بیا وسط»
  • طارمی خوش به حالش شد! | ستاره ایرانی زیر نظر استاد احیا
  • بهبود شبکه‌های مخابراتی با مدیریت هوشمند محقق ایرانی استنفورد
  • حیدری: پیشنهاد مدیریت آکادمی استقلال را قبول نکردم
  • مهدی قایدی به پرسپولیس می‌پیوندد؟
  • خشم عربستانی ها از اقدام بازیکن ایرانی + عکس | واکنش تند بعد از شکست تیم محبوب
  • با کالاف دیوتی موبایل استعدادتان را به چالش بکشید و بهترین شکل خودتان را نشان دهید!