Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-03@03:06:39 GMT

همایش بصیرت عاشورایی در 63 بقعه شاخص گلستان برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۷۹۶۸۰۰

همایش بصیرت عاشورایی در 63 بقعه شاخص گلستان برگزار می شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت: درماه‌ های محرم همزمان با سراسر کشور سوگواره بصیرت عاشورایی در 63 بقعه متبرکه شاخص استان گلستان برگزار می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از گلستان ما؛ حجت‌الاسلام سیف‌الله سهرابی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهارکرد: اجرای امینانه نیت واقفین و ترویج فرهنگ حسینی در بقاع متبرکه استان از اهداف اصلی ویژه برنامه های اوقاف گلستان در ماه محرم و صفر می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یکی از برنامه های اوقاف در ایام محرم اعزام مبلغین به امامزادگان شاخص استان و روستاهایی که موقوفات آنها احیا می‎شود است که امسال در مجموع 70 روحانی اعزامی از قم و بومی اعزام می‎شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان از برپایی خیمه‌های همه واقف باشیم و خیمه معرفت در بقاع شاخص استان خبر داد و افزود:روحانیون اعزامی در آن مستقر و به پاسخگویی به سوالات مردم مشغول می‌شوند.

وی تصریح کرد: در دهه اول محرم هر روز هفت صبح در امامزاده عبدالله گرگان با هماهنگی سپاه، اوقاف و صدا و سیما برنامه عزاداری و سوگواری سیدالشهدا (ع) با عنوان بصیرت عاشورایی اجرا می‌شود که برای سخنرانان این مراسم از چهره های شاخص ملی استفاده می شود.

سهرابی به برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در روز جمعه 31 شهریور ساعت 9 صبح در امامزاده عبدالله گرگان اشاره کرد و گفت: اجتماع عزاداران حسینی تحت عنوان «لبیک یاحسین» در دومین روز محرم در سقاخانه حضرت ابوالفضل (ع) چهار راه میدان گرگان ساعت 16 انجام خواهد شد.

به گفته ، وی اجتماع نوجوانان عاشورایی تحت قالب برنامه «احلی من العسل» ششم ماه محرم ساعت 9 صبح در آستان مقدس امامزداه عبدالله گرگان و دیگر امامزادگان شاخص استان برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان از برگزاری همایش رهروان زینبی در 12 محرم خبر داد و گفت: این ویژه برنامه مختص خواهران بوده و در راستای بیعت با ولایت در امامزاده عبدالله (ع) گرگان ساعت 9 صبح برگزار می‌شود.

وی افزود: ایستگاه صلواتی جلوی درب امامزاده عبدالله (ع) گرگان با هماهنگی حوزه علمیه آیت‎‎الله میبدی از اول محرم تا عاشورای حسینی پذیرای عزادارا و سوگواران خواهد بود.

این مقام مسئول برگزاری مراسم عزاداری تاسوعا، عاشورا را از دیگر ویژه برنامه‌های سوگواره عاشورایی در گلستان دانست و اضافه کرد: نمازظهر عاشورا در امام زادگان و بقاع متبرکه استان با همکاری هیئت‎های مذهبی انجام خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان با اشاره به اینکه هر شب تدارک اطعام دهی در بقاع متبرکه با کمک و نذورات مردمی دیده شده است ، گفت: از هیئت‎ های عزاداری درخواست داریم تا هنگام برنامه‎های سوگواری قوانین را رعایت کنند تا دستجات عزاداری به نحو احسن برنامه‎های پیش‎بینی شده در این ایام را اجرا کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۹۶۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام بالگرد از فرودگاه گرگان برای پیدا کردن کودک مفقود شده در روستای یلی بدراق کلاله + فیلم

این بالگرد در راستای تسریع عملیات جست‌وجو در منطقه یلی بدراق کلاله و پشتیبانی عملیات جست‌وجو از فرودگاه بین‌المللی گرگان به این منطقه اعزام شد.

بر اساس گزارش‌های دریافتی از هلال احمر امروز در سومین روز جستجو این بالگرد در مزارع روستای یلی بدراق کلاله در حال گشت زنی است و عملیات جست و جو برای پیدا کردن دختر مفقود شده ادامه دارد.

همچنین امروز تیم‌های زمینی جمعیت هلال‌احمر گلستان هم به تیم جستجو پیوستند.

قاسم غریب آبادی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گلستان گفت: مفقود شدن یسنا دیدار، کودک ۴ ساله در روستای یلی بدراق کلاله عصر روز یکشنبه نهم اردیبهشت گزارش داده شد و از آن زمان تا کنون نیرو‌های امدادی و مردمی بی وقفه در حال جست‌وجو هستند.

او افزود: خانواده کودک هنگام کار در مزارع روستا و برداشت نخود متوجه مفقود شدن کودکشان شدند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • تجلیل از دکتر سنگری ، پژوهشگر عاشورایی در دزفول
  • یادمان دهمین سالروز کوچ قلندر موسیقی ایران در گرگان برگزار شد
  • برگزاری مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق در ۱۵ امامزاده گلستان
  • پایان همایش ملی هویت اصلی زنان در آئینه قرآن و حدیث با معرفی مقالات برتر در گرگان
  • برگزاری مراسم گرامیداشت فردوسی ترکمن‌ها در همه شهرستان‌های گلستان
  • همایش پایش برنامه‌های سازمان ملی زمین و مسکن در شیراز برگزار شد
  • اعزام بالگرد از فرودگاه گرگان برای پیدا کردن کودک مفقود شده در روستای یلی بدراق کلاله + فیلم
  • اعطای تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی به بیماران خاص و صعب العلاج
  • چند خبر از کشفیات پلیس
  • بهره مندی ۳ هزار و ۷۰۰ بیمار صعب العلاج و خاص از تسهیلات درمان در گلستان