Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-29@22:51:50 GMT

اتمام طراحی نظام ارائه خدمات اجتماعی تا دو هفته آینده

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۷۹۷۲۶۶

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌جنوبی، حبیب‌الله مسعودی فرید، معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، امروز 30 شهریورماه، در همایش سلامت اجتماعی و ضرورت آن با محوریت خانواده، اظهار کرد: تا دو هفته دیگر بخش طراحی آن تمام می‌شود و پایلوت آن طی چند ماه در قزوین اجرا و بعد از آن در سایر استان‌ها اجرا خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در بهزیستی با همکاری تعداد زیادی نظام ارائه خدمات اجتماعی را طراحی می‌کنیم، افزود: سلامت اجتماعی به معنی کیفیت تعامل انسان‌ها با محیط پیرامون خود است.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی و سلامت اجتماعی دو روی یک سکه هستند، افزود: نمی‌توانیم به آسیب‌های اجتماعی بپردازیم بدون اینکه به سلامت اجتماعی توجه نکنیم.

مسعودی فرید با تأکید بر اینکه سلامت اجتماعی از ابتدای کودکی و حتی قبل از تولد آغاز می‌شود و باید روی آن کار کنیم، تصریح کرد: هر کودکی که به دنیا می‌آید، دارای میلیاردها سلول عصبی و 100 تریلیون ارتباطات عصبی است بنابراین اگر از کودکی محرک‌های محیطی در کودکان ایجاد شود و والدین آموزش ببینند، کودکان با سلول‌های مغزی بیشتری وارد عرصه دبستان می‌شوند.

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی، بیان کرد: رد پای اقتصاد مقاومتی در تمامی برنامه‌ها دیده می‌شود و باید آن را لحاظ کنیم تا بتوانیم از هزینه‌هایی که بعدها بر جامعه تحمیل می‌شود، جلوگیری کنیم.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با تأکید بر اینکه هر اقدامی بدون نظریه و پشتوانه فکری به سرانجام نخواهد رسید، افزود: علاوه بر این نیاز است که تمام ارگان‌ها و سازمان‌ها کارکرد خود را به تناسب زمان تغییر دهند.

مسعودی فرید با بیان اینکه با راهبرد بازاریابی اجتماعی می‌توانیم مشارکت اجتماعی را بالا ببریم، اظهار کرد: در حال حاضر در بهزیستی ۵۹۲ مرکز شبانه‌روزی برای نگهداری از کودکان بی سرپرست و بدسرپرست داریم که از این تعداد ۵۵۰ مرکز توسط خیران اداره می‌شود و این مشارکت اجتماعی می‌تواند در همه جا اتفاق بیفتد.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از کشورها سرمایه‌گذاری زیادی روی کودکان کرده‌اند، افزود: اگر می‌خواهیم جمعیت را افزایش داده و سلامت اجتماعی داشته باشیم باید منابع، برنامه و حمایت‌های لازم برای آن دیده شود.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه در حال حاضر توجه بهزیستی به سبک زندگی و مهارت‌های زندگی است، تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه، بهزیستی به عنوان متولی سلامت اجتماعی شناخته شده و برای اینکه متولی‌گری خود را نشان دهیم باید طرح و برنامه داشته باشیم.

وی یادآور شد: همچنین با وزارت بهداشت ارتباط نزدیکی داریم تا بتوانیم از ظرفیت‌های فی ما بین استفاده کنیم چرا که اعتقاد داریم استفاده از ظرفیت‌های فی ما بین، یکی از راهبردهای اساسی اقتصاد مقاومتی است.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۹۷۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد

 

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت:  در حوزه معاونت بهداشتی با توجه به رایگان بودن خدمات در کلیه مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی، ۹۰۷ نفر جدید؛ دارای مشکلات روانپزشکی شناسایی شدند که برای این افراد سه هزار و ۴۰۰ خدمت روانشناختی توسط روانشناسان مراکز خدمات جامع سلامت ارائه شده است.

دکتر محمد سالاری افزود: با توجه به اهمیت ارتقای سواد سلامت روان و تاثیر آن بر بهزیستی و کیفیت زندگی انسان ها برای حدود سه هزار و ۵۰۰ نفر آموزش انفرادی و برای بیش از ۱۰ هزار نفر به صورت گروهی جلسات آموزشی مهارت های زندگی، مهارت های فرزندپروری، نوجوان سالم و خودمراقبتی توسط روانشناسان معاونت بهداشتی برگزار شده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در مرکز مشاوره مبتنی بر سبک اسلامی– ایرانی معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه حدود ۲ هزار خدمت روانشناختی، روانپزشکی، مددکاری، تحصیلی و آموزشی برای هزار و ۶۶۵ دانشجوی مراجعه کننده به این مرکز ارائه شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار ادامه داد: مرکز آموزشی درمانی واسعی به عنوان تنها بیمارستان دارای بخش روانپزشکی در غرب خراسان رضوی، با ۴۶ تخت فعال شامل ۲ بخش مجزای روانپزشکی زنان و مردان، در زمینه بستری بیماران روانپزشکی خدمت رسانی می کند.

دکتر سالاری افزود: در سال گذشته هزار و ۶۶۰ بیمار در این ۲ بخش بستری و از خدمات روانپزشکی بهره مند شده اند که تمامی این خدمات برای تسریع در روند درمان اختلالات، افزایش مهارتها و کاهش احتمال عود بیماری صورت گرفته است.

به گفته وی در بیمارستان فوق تخصصی حشمتیه سبزوار نیز خدمات روانشناختی و سلامت معنوی به بیماران بستری در بخش‌های مختلف از جمله اطفال و قلب با تشخیص و درخواست پزشک ارائه می شود و در کلینیک ویژه دانشگاه نیز سه هزار و ۳۸۲ بیمار به صورت سرپایی از خدمات روانپزشکی بهره برده اند.

دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با ۴۵ مرکز خدمات جامع سلامت فعال، ۳۱ پایگاه شهری و یک پایگاه روستایی، ۱۹۵ خانه بهداشت و ۶ بیمارستان زیر پوشش به بیش از نیم میلیون نفر جمعیت شهرستان‌های جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی می‌دهد.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

دیگر خبرها

  • بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد
  • ارتقای سطح سلامت روان اقشار کم‌برخوردار
  • فعالیت بیش از ۷۰ مرکز خدمات مشاوره‌ای در استان اردبیل
  • خدمات رایگان مشاوره ای به آحاد جامعه
  • بیش از ۳۴۰۰ مرکز مشاوره درکشور به مردم خدمات سلامت روان می دهند
  • از کاهش زمان و فرآیند پروانه ساختمانی تا پیشتازی شیراز به لحاظ ارائه خدمات فنی و مهندسی
  • ارائه ۸۲ تیم مشاوره به خانواده‌های شهدا و مجروحین حادثه تروریستی کرمان 
  • تسهیلات خاص برای خانواده‌های دارای فرزند چندقلو
  • بهزیستی چه خدماتی به «خانواده‌های دارای فرزند چندقلو» می دهد؟
  • ایده برای طراحی سایت شرکتی