Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@13:30:45 GMT

برداشت خرمای مجول کشت بافتی در بوشهر آغاز شد

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۷۹۷۳۵۴

برداشت خرمای مجول کشت بافتی در بوشهر آغاز شد

به گزارش ایرنا، محمد تقی منوچهری عصر پنجشنبه در آیین برداشت خرمای مجول شهرستان تنگستان افزود: از 10 هزار اصله نخل واریته مجول کشت بافتی کشور به عنوان رقمی وارداتی، 10 درصد آن معادل یک هزار و 200 اصله در چهار منطقه استان بوشهر کشت شده است.
وی با بیان اینکه خرمای مجول از سال 82 در کشور وارد شد اظهار کرد: از آنجایی که گونه خرمای مجول از کیفیت بالایی برخوردار است مورد توجه کشاورزان منطقه قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر اضافه کرد: با آغاز برداشت این گونه خرما در نخلستان‌های استان بوشهر، گزارش‌هایی از رشد خوب و محصول‌ دهی بالای این رقم دریافت شده است.
منوچهری با اشاره به آغاز برداشت خرما از نخلستان‌های استان بوشهر بیان کرد: بیش از 6 میلیون اصله نخل در استان بوشهر از گونه‌های مختلف وجود دارد که برداشت خرما تا اوائل آبان ادامه دارد.
وی گفت: تا پایان برداشت محصول از نخیلات پیش بینی برداشت 156 هزار تن محصول می‌شود این درحالی استکه برداشت در مرحله رطب و خارک از نخلستان‌های استان پایان یافته و اکنون برداشت خرما آغاز شده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری بوشهر نیز با اشاره به اینکه این استان یکی از قطب‌های تولید خرما در کشور است گفت: وجود بیش از 6 میلیون اصله نخل با گونه‌های مختلف بازار پسند و با کیفیت بالا از ویژگی‌های محصول خرمای استان بوشهر است.
سعید‌ زرین‌ فر افزود: تولیدات خرمای استان بوشهر علاوه بر عرضه در بازارهای داخلی در بازار مختلف دنیا از جمله به کشورهای حاشیه خلیج فارس، آسیای میانه و اروپا صادر می‌شود.
وی بیان کرد: توجه به ارزش افزوده که با ایجاد صنایع فرآوری محقق می‌شود ارزش خرما را افزایش می‌دهد که این مهم باید در دستور کار نخل‌داران و سرمایه‌گذاران قرار گیرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری بوشهرگفت: خرمای مجول گونه‌ای است که بازار خوب و آماده‌ای در کشورهای مختلف دارد و مورد توجه باغداران برای توسعه کشت آن است.
زرین‌فر افزود: قرار است بخشی از نخلستان‌های استان بوشهر تحت پوشش خرمای مجول قرار گیرد که از ارزش افزوده بالایی برخوردار است.
6047/6043**
خبرنگار: موناعیدان* انتشاردهنده: خدانظرخواجه

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۹۷۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت کلزا از مزارع کرمانشاه

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از آغاز برداشت کلزا از مزارع مناطق گرمسیر استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، علی چاله چاله امروز _ دوشنبه دهم اردیبهشت _ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برداشت کلزا در مزارع شهرستان قصرشیرین آغاز شده است، اظهار کرد: برداشت کلزا در مزارع مناطق سردسیر استان تا اواخر تیر ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه امسال ۴۰۱۹ هکتار از اراضی استان کرمانشاه زیر کشت کلزا رفته است، افزود: پیش بینی می‌شود امسال تولید کلزا در استان به حدود ۹۰۰۰ تن برسد که دو برابر سال گذشته خواهد بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه امسال در مقایسه با سال زراعی گذشته افزایش حدود دو برابری سطح زیر کشت کلزا در استان را شاهد هستیم، خاطرنشان کرد: سال زراعی گذشته ۲۱۷۶ هکتار از اراضی استان زیر کشت کلزا رفته بود و حدود ۴۵۰۰ تن محصول در استان تولید شد.

چاله چاله با بیان اینکه شهرستان‌های کنگاور و سنقر و کلیایی با ۱۰۰۳ و ۲۰ هکتار به ترتیب بیشترین و کمترین سطح زیرکشت کلزای استان را دارند، اضافه کرد: به جز پاوه در همه شهرستان‌های استان کشت کلزا را داریم.

وی با اشاره به وضعیت مطلوب مزارع کلزای استان در بازدیدهای صورت گرفته، تاکید کرد: انتظار داریم امسال شاهد عملکرد خوب مزارع کلزای استان باشیم و چهار مرکز خرید تضمینی کلزا در استان راه‌اندازی شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه امسال کلزا با قیمت تضمینی هر کیلوگرم ۳۵ هزار تومان از کشاورزان خریداری می‌شود، گفت: تمام کلزای تولیدی در استان توسط کارخانجات روغن‌کشی داخل استان خریداری خواهد شد و این شرکت قول پرداخت مطالبات کُلزاکاران استان در کمتر از یک ماه را داده است.

کد خبر 749083

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت کلزا از مزارع کرمانشاه
  • ۴۰ هزار تن گندم در استان بوشهر برداشت می‌شود
  • برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر
  • کار برداشت گل محمدی از باغات شهرستان خاش آغاز شد
  • گیاهان دارویی بومی ایلام، در خطر انقراض
  • حفاظت از لاک‌پشت‌های دریایی در بوشهر/برداشت بارناکل غیرقانونی است
  • زنجیره ارزش راهبردی خرمای خوزستان از نقاط قوت نمایشگاه ایران اکسپو
  • رنگین شدن سفره‌های مردم مراغه با گیاهان کوهی
  • رنگین شدن سفر‌ه ها با رویش گیاهان در مناطق کوهستانی مراغه
  • رنگین شدن سفر‌ه ها با رویش گیاهان کوهی مراغه