Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-03@03:18:15 GMT

6 ترفند براي جوان ماندن

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۷۹۸۰۰۱

خبرگزاري آريا - کمتر کسي يافت مي‌شود که درباره بالا رفتن سن و آثار منفي آن روي طراوت، شادابي و تندرستي خود نگراني نداشته باشد.
به گزارش گروه فضاي مجازيخبرگزاري ميزان، به طور معمول اين نگراني در همه افراد و به ويژه در ميان زنان وجود دارد. حال بايد پرسيد براي رفع اين نگراني چه بايد کرد؟
باور متخصصان پايگاه اينترنتي Care2 که در زمينه بهداشت و تندرستي فعاليت مي‌کند، انسان براي هر سال که به عمر او افزوده مي‌شود، خوشحال باشد، اين موضوع پذيرش آثار پيري را آسان‌تر مي‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کاهش توان بدني و ذهني، احساس عدم جذابيت، افزايش احتمال ابتلا به بيماري و از همه مهم‌تر دانستن اين موضوع که زندگي به زودي پايان مي‌پذيرد، از مهم‌ترين نگراني‌هايي هستند که افراد با آن مواجهند. براي مقابله با اين نگراني‌ها، بايد شش نکته زير را در نظر گرفت:
1: نبود الگوي مناسب
ما به همان شيوه‌اي که پدران و نياکان ما پير شدند، پير نمي‌شويم. ما بيشتر از آنها کار مي‌کنيم و بيش از آنها عمر مي‌کنيم و الزاما در 65 سالگي بازنشسته نمي‌شويم. الگوهاي زيادي که نشان دهند با پيري کنار آمده‌اند، نداريم و لذا بالا رفتن سن براي ما موضوعي ناشناخته است و باعث نگراني ما مي‌شود.
2:پيام‌هاي فرهنگي منفي
اگر چه در بيشتر فرهنگ‌ها، کهنسالان جايگاه ويژه‌اي داشته و از آنها به دلايل تجربه‌هايشان تقدير مي‌شود، اما هميشه جوانان در بيشتر زمينه‌ها و به ويژه موضوع اشتغال در اولويت بوده‌اند و اين موضوع يکي از دلايل بحران‌هاي کنهسالي است.

3:بزرگ‌نمايي ناتواني‌ها
در بسياري از فرهنگ‌ها روي اين موضوع که کهنسالان به دليل بالا رفتن سن و کاهش توانايي، چه کارهايي نمي‌توانند بکنند، تمرکز ويژه مي‌شود و اين باعث افزايش نگراني اين افراد مي‌شود.
4:ترس از روبرو شدن با آينه
برخي افراد از اينکه روبروي آينه قرار گيرند، مي‌هراسند، مبادا چهره در حال پير شدن خود را ببيند. آنها مي‌خواهند دائما در سن 25 سالگي باقي بمانند و اين امر ناشدني است.
5:ناراحتي براي فرصت‌هاي از دست‌رفته
اگر ستاره يک رشته ورزشي نيستيم، احتمالا هر روز که مي‌گذرد، فرصت‌هايمان براي ستاره شدن نيز کاهش مي‌يابد. اين موضوع خيلي‌ها را براي فرصت‌هايي که از دست داده‌اند، ناراحت و پشيمان مي‌کند و اين احساس که پيري به معناي دست کشيدن از روياهاست، آنها را مي‌آزارد.
6:ترس از مرگ
پيري، بيهودگي روياي جاودانگي را براي خيلي از افراد عيان مي‌کند و به ويژه زماني که با بيماري مواجه مي‌شوند، متوجه مي‌شوند، مرگ در همين نزديکي‌هاست.
حال چه بايد کرد؟
حال با توجه دلايلي که کنار آمدن با بالا رفتن سن را براي افراد مشکل مي‌کند، کارشناسان نصايحي را ارائه کرده‌اند که مي‌تواند اين روند و پذيرش آن را آسان‌تر مي‌کنند. بسياري از ما ممکن است تا ربع قرن نيز بيش از سن معمول بازنشتگي کار کنيم، لذا نبايد بالا رفتن سن را با نزديک شدن به نقطه پايان يکي دانست.
1.تمرکز روي نقاط مثبت پيري و به ويژه بالا رفتن تجربه و دانايي افراد
2.تلاش براي شناخت الگوهايي که پيري را به شکل مثمر ثمري زيسته‌اند
3.تلاش براي لذت بردن از زمان حال با هدف ناديده‌ گرفتن نگراني‌هاي مرتبط با آينده
4.انجام ورزش‌هاي پرورش ذهن، مانند يوگا براي تقويت تمرکز
5.استفاده بهينه از زمان و در نظر گرفتن اينکه هيچ کس تا ابد زنده نمي‌ماند
منبع: جام جم
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۹۸۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت سالن پذیرایی خیرساز ویژه زوج های جوان در گراش

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، حاج عبدالحسین نام آور پدر شهیدان علی و غلامعباس به نیت والدین و فرزاندان شهیدش سالن پذیرایی ویژه مراسم زوج های جوان ساخت.

حاج عبدالحسین نام آور با بیان این که این طرح با هدف کمک به تسهیل ازدواج جوانان راه اندازی شده است، افزود: این سالن پذیرایی در زمینی به مساحت ۳ هزار و ۲۰۰ مترمربع و با اعتباری بیش از ۶۰ میلیارد تومان در دو قسمت زنانه و مردانه ساخته شده است.

وی گفت: ظرفیت تالار پذیرایی لاله‌ها حدود هزار و ۶۰۰ نفر است.

دیگر خبرها

  • علائم فشار خون بالا
  • علائم فشار خون بالا را بشناسید
  • مراقب این قاتل خاموش باشید
  • مراقب فشار خون، این قاتل خاموش باشید
  • مراقب قاتل خاموش باشید
  • فشارخون عامل اصلی بیماری های قلبی و عروقی
  • مراقب قاتل خاموش باشید/ افراد بالغ باید غربالگری فشارخون شوند
  • آزرده خاطر شدن شهروند تهرانی از نیمه کاره ماندن مجتمع‌های میدان شهدا
  • ساخت سالن پذیرایی خیرساز ویژه زوج های جوان در گراش
  • نگرانی گزارشگر سازمان ملل درباره تعلیق دانشجویان معترض در آمریکا