Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - ديدار جذاب و ديدني دو تيم همانطور که انتظار مي‌رفت پرهيجان و جنجالي بود و در نهايت آنهابه تساوي رضايت دادند.
به گزارش "ورزش سه"، در ديداري که پرسپوليس شانس بزرگي براي پيروزي پيش از جدال حساس خود در ليگ قهرمانان داشت در نهايت به تساوي مقابل سپاهان رضايت داد تا طرفداران فوتبالي از ديدن يک بازي زيبا و جذاب و البته جنجالي لذت ببرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاديوم: نقش جهان هفته: هفتم ليگ برتر/ فصل هفدهم
داور: اشکان خورشيدي کمک داوران: سجاد طوري- رحيم شاهين و علي صفايي
سپاهان:
لي اوليويرا، حسن جعفري، ساسان انصاري، عزت اله پورقاز(ژاوير رودريگز 70)، شاهين ثاقبي، سعيد آقايي، ميلاد سرلک، مهرداد محمدي (رضا ميرزايي)، مروان حسين، رافائل اسچولر و سياوش يزداني
سرمربي: زلاتکو کرانچار
پرسپوليس:
عليرضا بيرانوند، حسين ماهينى(شايان مصلح)، محسن ربيع خواه، شجاع خليل زاده، محمد انصارى، صادق محرمي، فرشاد احمدزاده، وحيد اميري، محسن مسلمان (دقيقه 70، بشار رسن)، مهدى طارمى و علي عليپور
سرمربي: برانکو ايوانکوويچ
اخطار مهدي طارمي(پرسپوليس)، سياوش يزداني(سپاهان)، ابوالحسن جعفري(سپاهان) فرشاد احمدزاده(پرسپوليس)ميلاد سرلک(سپاهان)، جلال‌الدين علي محمدي(سپاهان)
شرح گل ها
سپاهان 0 پرسپوليس 1: ( دقيقه 38، مهدي طارمي): مهدي طارمي در غياب گادوين منشا به عنوان پنالتي زن اول پرسپوليس مامور نواختن اين ضربه شد و آن را برخلاف جهت حرکت اوليويرا به گل اول پرسپوليس تبديل کرد.
سپاهان يک پرسپوليس يک : (دقيقه 64، مروان حسين): ارسال کرنر اينبار براي سپاهان با ضربه سر مروان حسين گل تساوي بخش زردپوشان را در پي داشت.
سپاهان 1 پرسپوليس 2: (دقيقه 72، علي عليپور): حرکت فوق العاده پرسپوليسي ها پشت محوطه جريمه و پاس در عمق فرشاد احمدزاده براي عليپور اين بازيکن را با اوليويرا تک به تک کرد تا دروازه سپاهان براي بار دوم باز شود.
سپاهان 2 پرسپوليس 2: ( دقيقه 86، علي محمدي): اينبار زلاتکو در مورد تعويض هايش به نتيجه رسيد و دو تعويضي او توانستند در نقش گلساز و گلزن ظاهر شوند. ارسال رضا ميرزايي با عبور از تمام بازيکنان به علي محمدي رسيد تا او با ضربه اي زميني بيرانوند را بار ديگر تسليم کند.
شرح بازي:
شاگردان برانکو ايوانکوويچ در همان دقايق ابتدايي توسط علي عليپور به گل رسيدند ولي اين گل از سوي اشکان خورشيدي داور مسابقه مردود اعلام شد. بعد از آن کيفيت بازي به طور محسوسي افت کرد و دو تيم موقعيتي روي دروازه مقابل خلق نکردند.
شوت رافائل بازيکن تيم سپاهان که با اختلاف کم از بالاي دروازه پرسپوليس به اوت رفت، در دقيقه 27 يخ بازي را آب کرد. در دقيقه 33 پرسپوليس موقعيتي را با ارسال محسن مسلمان به دست آورد و مهدي طارمي اين سانتر را به جاي سر با دست به سمت وحيد اميري انداخت و اميري هم اين توپ را گل کرد؛ ولي داور اين گل را هم مردود دانست و به طارمي کارت زرد داد.
سرانجام تلاش مهدي طارمي براي گلزني به سپاهان در دقيقه 39 جواب داد و اين بازيکن توانست از روي نقطه پنالتي براي پرسپوليس گل بزند تا نيمه اول با همين يک گل به اتمام برسد. خطاي پنالتي هم توسط سياوش يزادني روي طارمي رخ داد بود.
در نيمه دوم اين سپاهان بود که براي جبران نتيجه کارش را هجومي تر آغاز کرد. ابتدا ساسان انصاري شوتي به سمت دروازه پرسپوليس زد که عليرضا بيرانوند با اثرگذاري روي اين توپ مانع گلزني سپاهان شد. پرسپوليس دفاعي تر از نيمه نخست ظاهر شد. همين مسئله باعث شد دفاع پرسپوليس در دقايق ابتدايي نيمه دوم زير فشار حملات سپاهان قرار بگيرد. اين حملات در دقيقه 61 جواب داد. مروان حسين با يک ضربه سر توانست دروازه پرسپوليس را باز کند.
بعد از گل تساوي، پرسپوليسي ها به خودشان آمدند و مجددا بازي را در دست گرفتند. نتيجه تلاش بازيکنان پرسپوليس هم گلي بود که علي عليپور در دقيقه 72 روي پاس در عمق فرشاد احمدزاده به ثمر رساند.
پرسپوليس بعد از اين گل بازهم فرصتهايي براي گلزني داشت ولي قدر اين موقعيتها را ندانست تا در دقيقه 87 دوباره گل تساوي را دريافت کند. اينبار جلال الدين علي محمدي توانست روي سانتر زيباي ميرزايي و غفلت مدافعان پرسپوليس گل دوم سپاهان را به ثمر برساند.
پرسپوليس در حالي اين دو گل را دريافت کرد که عليرضا بيرانوند دروازه بان ملي پوشش روي هر دو گل مقصر بود و همين امر نگراني ها براي بازي با الهلال را بيشتري خواهد کرد.
بعد از اين گل درگيري هايي بين بازيکنان سپاهان و پرسپوليس رخ داد که داور به ميلاد سرلک و جلال علي محمدي از سپاهان و فرشاد احمدزاده از پرسپوليس کارت زرد داد.
تلاش بازيکنان دو تيم براي تغيير نتيجه ثمري نداشت تا بازي در نهايت با همان نتيجه تساوي 2 به 2 تمام شود.
بهترين بازيکن
مهدي طارمي با وجود از دست دادن فرصت هاي کليدي تحرک فوق العاده اي در اين بازي داشت؛ اما در جمع پرسپوليسي ها صادق محرمي و وحيد اميري نيز فوق العاده بازي کردند اگرچه بازي آنها همچنان بي اشتباه نيست. در جمع سپاهاني ها هم ساسان انصاري پرانگيزه و پرنفس بود و حسن جعفري با بازوبند کاپيتاني نمايش بي عيب و نقصي ارائه کرد.
اتفاق ويژه
جلال الدين علي محمدي وينگر سپاهان در دقيقه84 با تکل روي پاي فرشاد احمدزاده مانع از فروريختن دروازه تيمش شد و بلافاصله در ضدحمله با يک ضربه روي پا سانتر رضا ميرزايي را به گل تبديل کرد تا مرد سرنوشت ساز اين بازي باشد.

دقايق حساس:
دقيقه 3: پرسپوليس در اولين حمله خطرناک خود به گل رسيد که داور آن را مردود اعلام کرد. پرتاب اوت دستي بلند از سوي پرسپوليسي ها با گل خطاي شجاع خليل زاده همراه شد تا پرسپوليس دست خالي بازگردد.
دقيقه 8: حرکت علي عليپور درون محوطه جريمه و کورس او با پورقاز در نهايت با کات بک هم درون شش قدم همراه شد که ضربه طارمي به راحتي در اختيار لي قرار گرفت.
دقيقه 9: در ميان غفلت مدافعان پرسپوليس اين مروان حسين بود که با بيرانوند تک به تک شد اما ضربه اش را در عين تعجب راهي اوت کرد.با اين حال داور با اعلام آفسايد اين بازيکن عراقي توپ را در اختيار پرسپوليسي ها قرار داد تا سپاهاني ها حسرت فرصت از دست رفته را نخورند.
دقيقه 14: ساسان انصاري در آستانه ورود به محوطه جريمه توسط صادق محرمي با خطا متوقف شد تا اشکان خورشيدي يک ضربه ايستگاهي به سود سپاهان اعلام کند.
دقيقه 15: اين ضربه را ساسان با ارسالي قدرتمند و زميني به سمت شش قدم نواخت که توپ با عبور از تمام بازيکنان راهي اوت شد.
دقيقه 25: ساسان انصاري پشت محوطه جريمه پرسپوليس پا به توپ شد و در فرصتي مناسب به قصد دروازه بيرانوند شوت خود را نواخت که اين ضربه راهي اوت شد.
دقيقه 25: روي اشتباه صادق محرمي سپاهاني ها صاحب فرصت ضدحمله شدند که اين حرکت آنها توسط شجاع خليل زاده ناکام ماند.
دقيقه 27: رافائل اسچولر از پشت محوطه جريمه داراي موقعيت شوتزني شد که ضربه اش با اختلافي کم از بالاي دروازه بيرانوند راهي اوت شد.
دقيقه 29: ارسال ساسان انصاري براي شاهين ثاقبي در شرايطي که اين بازيکن موقعيت خوبي براي باز کردن دروازه پرسپوليس با ضربه سر داشت راهي به چارچوب نيافت و در نهايت اين بازيکن اعتقاد داشت مدافع پرسپوليس او را شارژ کرده است.
دقيقه 31: مهدي طارمي قصد داشت از غافلگيري مدافعان سپاهان سود ببرد و خودش ضربه کرنر را به قصد استفاده عليپور ارسال کرد که توپش را مدافعان کم تعداد سپاهان راهي بيرون کردند.
دقيقه 34: پرسپوليس روي ارسال درون شش قدم و در ادامه ضربه وحيد اميري به گل دست يافت اما داور به دليل هند طارمي ضمن قطع بازي، توپ را در اختيار سپاهان قرار داد. اعتراض نيمکت نشينان و بازيکنان دو تيم در نهايت با مشورت کمک داور و داور يک کارت زرد براي مهدي طارمي و مهرداد محمدي در پي داشت و بازي از سوي سپاهان از سر گرفته شد.
دقيقه 37: پرسپوليس روي ارسال کرنر محسن مسلمان و خطاي سياوش يزداني روي طارمي صاحب يک ضربه پنالتي شد.
دقيقه 49: روي ضدحمله سريع سرخپوشان بازيکن سپاهان با دست مانع عبور توپ فرشاد احمدزاده شد که خورشيدي يک ضربه ايستگاهي از منطقه مناسب نصيب پرسپوليس کرد اما نتوانستند از آن سود ببرند.
دقيقه 52: حرکت مهدي طارمي به داخل هجده قدم و کات بک او براي عليپور پيش از ضربه مهاجم شماره 70 سرخپوشان نصيب اوليويرا شد.
دقيقه 53: اينبار ساسان انصاري درون هجده قدم صاحب فرصت شد که ضربه او با برخورد به مدافع پرسپوليس به شکلي خطرناک راهي کرنر شد.
دقيقه 55: ارسال کرنر محسن مسلمان با ضربه سر شجاع خليل زاده فرصت خوبي براي گل دوم پرسپوليس شکل داد که ضربه مدافع پيش تاخته سرخپوشان به شکلي خطرناک راهي اوت شد.
دقيقه 56: اينبار ضربه از پشت محوطه جريمه مروان حسين به شکلي خطرناک با مهار تک ضرب بيرانوند همراه شد تا آه از نهاد طرفداران اين تيم بلند شود.
دقيقه 61: ارسال توپ پشت محوطه جريمه براي شاهين ثاقبي اين بازيکن را با بيرانوند در آستانه تک به تک شدن قرار داده بود که ماهيني با تکل بلند خود مانع از اين اتفاق شد.
دقيقه 65: ساسان انصاري در حرکتي فوق العاده با عبور از دو مدافع پرسپوليس و از زاويه بسته قصد باز کردن دروازه بيرانوند را داشت که توپش راهي کرنر شد.
دقيقه 67: برخورد عزت پورقاز که قصد داشت ضربه سر خود را در ميانه ميدان بزند با عليپور باعث مصدوميت اين بازيکن شد تا از زمين خارج شود و تحت بررسي پزشکي قرار گيرد.
دقيقه 70: ضربه شاهين ثاقبي از داخل هجده قدم در شرايطي مناسب با برخورد به ساسان انصاري راهي اوت شد تا فرصت خوبي از دست سپاهان برود.
دقيقه 75: بشار رسن با پاسي فوق العاده مهدي طارمي را صاحب فرصت کرد که ضربه سر ضرب اين بازيکن با اختلاف و به شکل خطرناک راهي اوت شد.
دقيقه 77: حرکت فوق العاده وحيد اميري درون محوطه جريمه و پاس او درون شش قدم به مهدي طارمي در شرايط تک به تک با واکنش لي اوليويرا همراه شد تا بهترين فرصت براي گل بعدي از دست برود.
دقيقه 79: ارسال کرنر بشار رسن براي شجاع خليل زاده اينبار هم با ضربه دقيقي از اين مدافع همراه نبود تا فرصت از دست برود.
دقيقه 90: برخورد سنگين بين مصلح و سرلک، بازيکن شماره 6 را با مصدوميت شديدي مواجه کرد که لحظاتي استاديوم را در شوک فرو برد و همگي نگران اين بازيکن شدند.
نکات بازي:
* سپاهان بعد از 11 سال در استاديوم نقش جهان ميزباني پرسپوليس را برعهده دارد.
* ساسان انصاري که سابقه حضوري کوتاه مدت در پرسپوليس را در کارنامه دارد امروز مقابل تيم سابق خود قرار مي‌گيرد و در سمت مقابل نيز شجاع خليل زاده نيز با 5 سال سابقه حضور در سپاهان امروز با پيراهن شماره 3 سرخ برابر اين تيم قرار مي‌گيرد.
* برانکو ايوانکوويچ تاکنون برابر سرمربيان خارجي شاغل در فوتبال ايران شکست نخورده و اکنون بايد ديد برابر زلاتکو در اين تقابل چه نتيجه‌اي را رقم مي‌زند.
* يکي از تماشاگران با پرتاب يک شي هلي شات ورزشگاه را مورد اصابت قرار داد تا در کار آن خلل ايجاد شود.
* عدم نصب تلويزيون در جايگاه خبرنگاران باعث شده بود تا آنها با مشکلاتي براي پوشش خبرهاي خود مواجه باشند و نتوانند صحنه هاي آهسته و حساس اين ديدار را تماشا کنند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۹۸۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انگلیس 2- بلژیک 2: بیلینگام و نجات در دقیقه 90+5!

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی فوتبال انگلیس امشب در بازی دوستانه مقابل بلژیک قرار گرفت و در حالیکه با شکست فاصله کمی داشت با گل جود بلینگام در لحظات پایانی به تساوی 2-2 دست پیدا کرد.

در زمین بارانی ورزشگاه ومبلی دو تیم در حال محک زدن یکدیگر بودند و بازی پایاپای دنبال می‌شد که گرت ساوت‌گیت به تعویض اجباری تن داد. جان استونز در دقیقه 10 پس از احساس مصدومیت نتوانست به بازی ادامه دهد و از زمین خارج شد تا جو گومز به جای او در ترکیب اصلی قرار بگیرد.

ویدئو: 328400

یک دقیقه پس از این تعویض انگلیس روی اشتباه جوردن پیکفورد گل اول را دریافت کرد. این دروازه‌بان پاس به عقب فیل فودن را درحالیکه هیچ فشاری هم روی او نبود با پاس اشتباه در فاصله نزدیک به محوطه جریمه فرستاد که در اختیار بازیکنان حریف قرار گرفت و به یوری تیلمانس رسید تا او با ضربه زمینی دقیق در دقیقه 11 گل اول این بازی را به ثمر برساند.

انگلیس برای جبران این گل سراپا حمله شد که روی یک فرار ایوان تونی موفق شد خط دفاعی حریف را با اشتباه مواجه کند. مهاجم برنتفورد موفق شد ضربه پنالتی‌ای که خودش به دست آورده بود را برخلاف شیرجه دروازه‌بان در دقیقه 17 به گل تبدیل کند.

بازی بین دو تیم در نیمه اول با هیجان زیاد دنبال می‌شد و در دقیقه 20 جرمی دوکو موقعیت مناسبی داشت که ضربه پرقدرت پای راست او را پیکفورد با واکنش به موقع دفع کرد.

انگلیس در دقیقه 27 فرصت خوبی داشت و به گل دوم هم رسید اما ضربه سر جاردو بوون چون در موقعیت آفساید به سمت دروازه فرستاده شده بود، این گل با بررسی VAR مردود اعلام شد. در دقیقه 33 هم آن‌ها امیدوار بودند که به گل برتری برساند اما جود بلینگام موقعیت گل مناسب روی پاس بوون را هدر داد و ضربه او با اختلاف از بالای دروازه به بیرون رفت.

موقعیت سوزی‌های انگلیس به بلژیک فرصت داد تا به فکر گل برتری باشد. اشتباه عجیب دانک روی دفع توپ موجب شد تا روملو لوکاکو در نزدیکی محوطه جریمه به توپ برسد و ارسال بیرون پای دیدنی او با ضربه سر دیدنی تیلمانس همراه شد تا در دقیقه 36 گل دوم خود را در این بازی به ثمر برساند.

انگلیس در نیمه اول اغلب جریان بازی را در دست داشت و پس از گل دوم حریف هم نمایش خوبی در خلق موقعیت داشت اما ضربات پایانی یا از دقت کافی برخوردار نبودند یا قدرت لازم را نداشت تا تغییری در نتیجه بازی داشته باشد.

بلژیک نیمه دوم بازی را بهتر آغاز کرد و جرمی دوکو در دقیقه 48 روی نفوذ از کناره‌ها فرصت خوبی داشت که ضربه او توسط جو گومز مهار شد و راهی به سمت دریافت نیافت.

انگلیس در دقیقه 52 توسط ایوان تونی موقعیت گلزنی داشت اما ضربه او دفع شد و فشار حملات روی دروازه حریف ادامه یافت تا در دقیقه 54 بلینگام یک بار دیگر فرصت گلزنی مسلم را از دست بدهد.

میزبان این بازی حملات پی در پی روی دروازه بلژیک را ادامه می‌داد و در دقیقه 63 بوون فرصت خوبی پیدا کرد. او پس از دریافت توپ از جو گومز از نزدیکی محوطه جریمه به سمت دروازه ضربه زد اما دروازه‌بان در وسط دروازه ایستاده بود تا ضربه او را به راحتی در آغوش بگیرد.

کوبی ماینو که یکی از بازیکنان قابل توجه انگلیس در این بازی بود در دقیقه 65 روی ارسال فیل فودن شانس خوبی برای گلزنی ایجاد کرد اما ضربه او در نزدیکی گوشه دروازه مهار شد و به بیرون از محوطه فرستاده شد.

بازی با برتری بلژیک دنبال می‌شد و ساوت‌گیت برای تغییر برنامه‌های خط حمله تیمش در دقیقه 80 آنتونی گوردون و اولی واتکینز را به جای بوون و ایوان تونی وارد ترکیب کرد. عملکرد این دو بازیکن بدون هیجان نبود اما تلاش آن‌ها برای تغییر نتیجه بازی راه به جایی نبرد.

پیش از اینکه 4 دقیقه وقت اضافه برای نیمه دوم اعلام شود بیش از 80 هزار نفری که در ورزشگاه حضور داشتند آهسته آهسته ورزشگاه را ترک می‌کردند و امیدی برای تغییر نتیجه بازی نداشتند تا اینکه بلینگام در آخرین فرصت درخشید!

جیمز مدیسون که از دقیقه 74 به جای ماینو وارد ترکیب شده بود پایه‌گذار گل تساوی انگلیس بود. او در دقیقه 90+5 در محوطه جریمه توپ را به بلینگام رساند تا ضربه او از بین دو مدافع و دور از دستان دروازه‌بان به تور دروازه بچسبد و حساب کار را 2-2 کند.

او در آخرین لحظه که داور تصمیم داشت پس از مشخص شدن سرنوشت آخرین حمله انگلیس سوت بزند، نتیجه بازی را تغییر داد و هیچ فرصتی برای گلزنی مجدد بلژیک باقی نگذاشت تا تیمش را از شکست نجات دهد.

دیگر خبرها

  • فروردین سرنوشت‌ساز برای اوسمار ویرا/ استقلال و سپاهان متوقف می‌شوند؟
  • فروردین سرنوشت ساز برای اوسمار ویرا/ استقلال و سپاهان متوقف می شوند؟
  • گره کور عشق آباد به دست کنعانی باز شد!
  • فرانسه 3-2 شیلی: پیروزی پرتلفات
  • انگلیس 2- بلژیک 2: بیلینگام و نجات در دقیقه 90+5!
  • برپایی ایستگاه صلواتی در حرم سید جلال الدین اشرف آستانه اشرفیه
  • طلسم‌شکنی تیم ملی و قلعه‌نویی در عشق‌آباد
  • صعود زودهنگام فوتبال ایران به دور دوم مقدماتی جام جهانی | زمین عشق آباد علیه پیروزی پرگل
  • طلسم‌شکنی تیم ملی در زمین فاجعه عشق‌آباد
  • تریپل بوشهری تیم ملی، تا چهار نشه، گل نشه!