Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده جمهوری اسلامی ایران: توانمندی هسته ای رژیم اسرائیل با ابعاد نظامی به اثبات رسیده آن همواره منبع نگرانی جامعه بین المللی بوده است. به گزارش سرویس بین المللخبرگزاری صداوسیمااز وین؛ در شصت و یکمین اجلاس کنفرانس عمومی آژانس بین المللی انرژی اتمی که در مقر سازمان ملل در وین در حال برگزاری است، قطعنامه اجرای پادمانهای آژانس در خاورمیانه ارائه و به تصویب رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس این قطعنامه که با آرای مثبت 123 کشور عضو، رای ممتنع آمریکا و کانادا و تنها رای مخالف رژیم صهیونیستی به بند دو قطعنامه (پیوستن به ان پی تی) به تصویب کنفرانس رسید، از رژیم اسرائیل بعنوان تنها غیرعضو معاهده عدم اشاعه سلاحهای هسته ای (NPT) خواسته است که به این معاهده بپیوندد و تاسیسات هسته ای خود را تحت پادمانهای جامع آژانس قرار دهد. در این نشست همچنین علاوه بر موضوع اجرای پادمانهای آژانس در خاورمیانه موضوع توانمندی هسته ای رژیم اسرائیل نیز مطرح گردید و نماینده ونزوئلا مواضع جنبش عدم تعهد در این زمینه ارائه کرد.
رضا نجفی سفیر و نماینده دایم کشورمان در وین نیز در سخنرانی های جداگانه خود پیرامون دو موضوع یادشده اظهار داشت که توانمندی هسته ای رژیم اسرائیل با ابعاد نظامی به اثبات رسیده آن همواره منبع نگرانی جامعه بین المللی بوده است.وی افزود: از سال 1982 آژانس بین المللی انرژی اتمی با تصویب قطعنامه های متعدد از این رژیم خواسته است تا به معاهده عدم اشاعه سلاحهای هسته ای بپیوندد و تمامی تاسیسات هسته ای خود را تحت پادمانهای جامع آژانس قرار دهد. علاوه بر این، سند نهایی کنفرانس بازنگری این معاهده در سال 2010 نیز ضمن تایید مجدد ضرورت الحاق اسرائیل به این معاهده، قرار گرفتن کلیه تاسیسات هسته ای این رژیم تحت پادمانهای آژانس را مورد تاکید قرار داده است.
نماینده کشورمان با یادآوری نادیده انگاشتن نگرانی های مشروع جامعه بین المللی توسط رژیم صهیونیستی از طریق اجتناب از پیوستن به معاهده عدم اشاعه سلاحهای هسته ای تصریح نمود که این رژیم با حمایت آشکار آمریکا و غرب به شکلی مستمر در حال توسعه توانمندیهای هسته ای نامشروع خود از طریق مشارکت غیرقانونی با برخی از دولتها و در تقابل آشکار با کلیه هنجارها و مقررات بین المللی می باشد. بدیهی است که چنین موارد نقضی نه تنها امنیت منطقه ای و بین المللی بلکه ساز و کار راستی آزمایی آژانس را نیز بطور جدی مخدوش میکند.
نجفی ضمن انتقاد شدید از رفتار دوگانه برخی کشورهای غربی در زمینه عدم اشاعه و لزوم منع کامل هرگونه همکاری و انتقال مواد و تجهیزات هسته ای به این رژیم، توانمندیهای سلاحهای هسته ای در دستان رژیم اسرائیل، با سابقه تاریخی مملو از تجاوزگری، اشغال و تروریسم دولتی را تهدید جدی برای صلح و امنیت بین المللی اعلام نمود و افزود: در حالیکه دانشمندان هسته ای در سراسر خاورمیانه توسط تروریستهای استخدام شده اسرائیل ترور شده اند، متخصصان هسته ای این رژیم به تاسیسات هسته ای برخی کشورهای هسته ای دسترسی دارند.
اجلاس شصت و یکم کنفرانس عمومی آژانس بعنوان بالاترین نهاد سیاست گذاری و تصمیم گیری این سازمان که از روز دوشنبه آغاز شده است، با تصویب قطعنامه هایی در زمینه های مختلف ایمنی امنیت و پادمان هسته ای و همکاری های فنی فردا جمعه به کار خود پایان خواهد داد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۹۸۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«دودا» هیچ اختیاری درباره استقرار تسلیحات اتمی آمریکا ندارد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، وزیر خارجه لهستان اظهارات رییس جمهور این کشور درباره میزبانی از تسلیحات هسته ای آمریکا را رد کرد.

«رادوسلاو سیکورسکی» وزیر خارجه لهستان در مصاحبه‌ای گفت که «آندری دودا» رئیس جمهور لهستان، هیچ اختیاری برای گمانه زنی درباره میزبانی بخشی از زرادخانه هسته ای آمریکا در ورشو در خاک این کشور ندارد.

وزیر خارجه لهستان یادآور شد که استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان مدتی است موضوع مذاکرات لهستانی-آمریکایی بوده است.

این مقام لهستان گفت: قبلاً در بالاترین سطوح به آقای رئیس جمهور گفته شده است که در مورد آن صحبت نکند. من نمی دانم چرا او این را گفت.

وزیر امور خارجه لهستان همچنین تاکید کرد که دودا به عنوان رئیس دولت موظف است سیاست خارجی را به نحوی که توسط هیات وزیران، که بالاترین نهاد تصمیم‌گیری اجرایی است، اجرا کند.

کد خبر 6090221

دیگر خبرها

  • هراس اسرائیل از صدور حکم بازداشت نتانیاهو و گالانت از سوی دیوان کیفری بین‌المللی
  • اسرائیل صدور حکم بازداشت نتانیاهو در دیوان بین‌المللی کیفری را جدی می‎‌گیرد
  • گسترش همکاری‌های سازمان ثبت و سازمان انرژی هسته‌ای
  • تفرقه در وزارت خارجه آمریکا/ اختلاف بر سر حمایت تسلیحاتی از اسرائیل است
  • «دودا» هیچ اختیاری درباره استقرار تسلیحات اتمی آمریکا ندارد
  • پیام زلنسکی در سالگرد فاجعه اتمی چرنوبیل
  • سازمان ملل: اسرائیل مدرکی ارائه نکرد و پرونده یکی از کارکنان آنروا بسته شد
  • ناامیدی رژیم صهیونیستی از شکست طرح بین‌المللی‌اش برای توقف فعالیت آنروا
  • گاف تاریخی محمدجواد کریمی قدوسی چه بود؟
  • رسانه عرب زبان: تل‌آویو در پرونده «آنروا» سیلی محکم خورد