Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرویس اقتصاد پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک؛ بخش مهمترین عناوین:


کارکنان شرکت اویکو به عنوان بهره بردار فاز٢٠،٢١پارس جنوبی درحالی در اعتراض به تاخیر پرداخت ٦ماهه حقوق خود تجمع کردند که شرکت نفت و گاز پارس مدعی است که بدهی به پیمانکاران این فاز ندارد.

به گزارش خبرنگار بی‌باک، روز سه شنبه خبر تجمع کارکنان شرکت اویکو در فاز ٢٠،٢١ پارس جنوبی خبرساز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته کارکنان این شرکت،اویکو که وظیفه بهره برداری این فاز را بر عهده دارد حدود شش ماه است که حقوق کارکنان خود را پرداخت نکرده است. این در حالی است که چندی پیش نزدیک به١٠٠نفر از کارکنان پالایشگاه ستاره خلیج فارس به منظور تکمیل دوره اموزشی و ادامه روند فعالیتی خود در این پالایشگاه،تحویل این شرکت شدند.

کارکنان پالایشگاه ستاره خلیج فارس که طی چند مدت اخیر در اعتراض به این واگذاری اقدام به تجمعاتی مقابل مجلس شورای اسلامی و وزارت نفت کرده بودند،حال نگرانند که چه سرنوشتی در انتظار انها خواهد بود.

در همین حال سید ضیاالدین فائق،مشاور مدیرعامل پالایشگاه ستاره خلیج فارس ضمن تاکید براین موضوع که روند تحویل حدود١٠٠نفر از کارکنان این پالایشگاه به شرکت اویکو طبق روال معهود انجام می شود،به مهر گفته بود:با پیگیری و رسیدگی های مدیرعامل شرکت ستاره خلیج فارس حقوق دریافتی این افراد از اویکو در مدت زمان بیش از دوماه که روال معمول در پروژه های کشور است،پرداخت نمی شود.

طبق اطلاعات بدست امده،با وجود توضیحات و اطمینان خاطری که مشاور مدیرعامل پالایشگاه ستاره خلیج فارس به این تعداد از کارکنان می دهد؛این افراد همچنان نگرانند که شرکت اویکو که حدود شش ماه است حقوق کارکنان خود در پارس جنوبی را پرداخت نکرده است چطور می خواهد حقوق کارکنان ستاره خلیج فارس را بپردازد؟!

گره کار کجاست؟
برخی منابع اگاه علت این تاخیر پرداخت را عدم تسویه بدهی نفت و گاز پارس با بسیاری از پیمانکاران پارس جنوبی از جمله شرکت اویک عنوان کردند. به منظور بررسی دلیل تاخیر شش ماهه پرداخت حقوق کارکنان اویکو در فاز٢٠،٢١ که به گفته مسوولین شرکت نفت و گاز پارس،تحویل شرکت ملی گاز ایران شده است، بر ان شدیم تا وضعیت پرداختی های کارفرمایی را بررسی کنیم تا به این ترتیب مشخص شود که چقدر امکان دارد که این تاخیرات پرداختیدامن حدود صدنفر از کارکنان پالایشگاه ستاره خلیج فارس را نیز بگیرد.

یک مقام مسوول در شرکت نفت و گاز پارس،به عنوان کارفرمای فاز٢٠،٢١پارس جنوبی با بیان اینکه این فاز برای بهره برداری تحویل شرکت ملی گاز ایران شده است، به مهر گفت:تمام پرداختی ها به پیمانکاران این فاز که شرکت اویکو نیز به عنوان زیر مجموعه شرکت او یک نیز می شود،انجام شده است.

با وجود این اظهار نظر از سوی شرکت نفت و گاز پارس به نظر می رسد رشته این تاخیر پرداخت شش ماهه را باید در شرکت اویک دنبال کرد که متاسفانه مسیرهای ارتباطی با مسولین این شرکت از سوی خبرنگار مهر به نتیجه نرسید.


منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۹۹۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهندسی معکوس قطعات پتروشیمی پارس جنوبی به همت دانش بنیان‌ها

علی باستین روز یکشنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: امروز تفاهم نامه ۵ جانبه بین استانداری بوشهر، استانداری سمنان، پارک علم و فناوری خلیج فارس، پارک علم و فناوری سمنان و منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس منعقد شد که در زمینه تامین قطعات و تجهیزات صنایع پارس جنوبی همکاری شود.

وی افزود: ۵۰ درصد پتروشیمی‌های کشور در عسلویه قرار دارد و تامین قطعات و تجهیزات این صنایع، موجبات جلوگیری از خروج ارز از کشور شده و در ایجاد اشتغال پایدار نیز موثر است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: در سالی که به نام سال " جهش تولید با مشارکت مردم" نامگذاری شده، استفاده از ظرفیت جوانان کشور در تولید به ویژه جوانانی که در شرکت‌های دانش بنیان عضو هستند، امری ارزشمند در تحقق عملی شعار سال است.

باستین در تشریح جزییات تفاهم نامه ۵ جانبه تصریح کرد: در این تفاهم نامه، مقرر شده که نسبت به راه اندازی و استقرار مرکز طراحی و تامین قطعات و تجهیزات مورد نیاز این صنعت در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی اقدام کنیم.

وی اضافه کرد: راه اندازی مرکز مهندسی معکوس تامین قطعات و تجهیزات صنعت نفت و گاز و پتروشیمی از مفاد این تفاهم نامه است.

معاون امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: این مهم ضمن اینکه از خروج ارز جلوگیری می‌کند، پشتیبانی و خدمات پس از فروش نیز خواهد داشت.

باستین از مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس خواست در کمترین زمان ممکن نسبت به اختصاص فضای فیزیکی مورد نیاز شرکت‌های دانش بنیان ۲ استان بوشهر و سمنان اهتمام ورزد.

وی با بیان اینکه هر وقت به جوانان اعتماد کرده‌ایم، نتایج خوبی گرفته‌ایم افزود: امیدوارم در سال جاری بتوانیم از ظرفیت جوانان ۲ استان در توسعه صنعت بهره ببریم.

باستین ابراز داشت: دکتر صادقی معاون اقتصادی استاندار سمنان، پای کار است و با همکاری دو استان، شاهد رونق تولید و ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان خواهیم بود.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • تجلیل از ۵۰۰۰ معلم شاغل و بازنشسته جنوب استان بوشهر
  • تولید گاز در سکوی شماره ۲۳ پارس جنوبی در خلیج فارس
  • تعمیرات اساسی سکوهای تولید گاز پارس جنوبی آغاز شد
  • زیباترین تصاویر از خلیج فارس | ببینید
  • مهندسی معکوس قطعات پتروشیمی پارس جنوبی به همت دانش بنیان‌ها
  • برگزاری جشنواره استعدادیابی «ستاره‌های شهر» در قم
  • برگزاری همزمان مرحله دوم و سوم لیگ آب‌های آرام و مرحله پایانی لیگ کانوپولو
  • تولید ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های پارس جنوبی
  • تولید بیش از ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های سیزده‌گانه پارس جنوبی
  • بازدید دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا از دستاوردهای پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس