Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@08:22:47 GMT

اخبار 8 تا 8 پنجشنبه 30 شهریور در آذربایجان غربی

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۷۹۹۶۴۷

اخبار 8 تا 8 پنجشنبه 30 شهریور در آذربایجان غربی

** صادرات 900 میلیون دلاری ایران به ترکیه در نیمه نخست امسال
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور تجارت و رئیس سازمان توسعه تجارت با اشاره به ارزش صادرات و واردات بین ایران و ترکیه گفت: در نیمه نخست امسال 900 میلیون دلار کالای غیرنفتی به ترکیه صادر و یک میلیارد و 300 میلیون دلار از از این کشور وارد کرده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



** تخصیص 6.5 میلیارد ریال برای اتمام 8 مدرسه نیمه تمام در آذربایجان غربی
استاندار آذربایجان غربی گفت: 6 میلیارد و 500 میلیون ریال برای اتمام هشت مدرسه نیمه تمام در استان تخصیص می یابد و این مدارس تا پایان مهرماه تحویل آموزش و پرورش استان می شود.

** کشت پاییزه گندم در اراضی زراعی آذربایجان غربی آغاز شد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: کشت پاییزه گندم در اراضی زراعی استان با پیش بینی کشت گندم در 342 هزار هکتار از اراضی زراعی استان آغاز شد.

** اساتید دانشگاه آزاد در اجرای طرح های پژوهشی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی همکاری می کنند
رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی با اشاره به امضای تفاهم نامه همکاری پژوهشی میان دانشگاه آزاد اسلامی و جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی، گفت: اساتید دانشگاه آزاد در اجرای طرح ها و کارگاه های پژوهشی جهاد دانشگاهی استان همکاری می کنند.

** تقارن بازگشایی مدارس با هفته دفاع مقدس نشان دهنده ضرورت همراهی تخصص و تعهد برای پیشرفت است
استاندار آذربایجان غربی با صدور پیامی به مناسبت بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید، تقارن بازگشایی مدارس با هفته دفاع مقدس را نشان دهنده ضرورت همراهی تخصص و تعهد برای پیشرفت دانست.

** جمع آوری 19 میلیارد ریال کمک مردم آذربایجان غربی در جشن عاطفه ها
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به جمع آوری 19 میلیارد ریال کمک مردم استان در جشن عاطفه های امسال گفت: طبق پیش بینی ها این رقم با برگزاری دور دوم جشن در روز 19 مهرماه در مدارس استان به 2 برابر افزایش می یابد.

** اختصاص 170 دستگاه مینی بوس شهری و روستایی به سرویس مدارس در ارومیه
شهردار ارومیه با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده توسط مدیریت شهری برای کاهش مشکلات عبور و مرور دانش آموزان و دانشجویان در سال تحصیلی جدید گفت: 170 دستگاه مینی بوس شهری و روستایی به عنوان سرویس مدارس در این شهر اختصاص داده شده است.

** متوسط خرید سالانه گندم در دولت تدبیر و امید 83 درصد بیشتر شده است
مجری طرح گندم کشور و مشاور وزیر جهاد کشاورزی گفت: متوسط خرید گندم از کشاورزان در سال های 90 تا 92 حدود چهار میلیون و 800 هزار تن در سال بود در حالی که این رقم در چهار سال گذشته به هشت میلیون و 800 هزار تن رسید و افزایشی 83 درصدی داشت.

8135 / 2093 ** خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشار دهنده: صابر چهرقانی

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۹۹۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال مدارس از شهریور باز می‌شوند؟

به گزارش خبرآنلاین، دولت و مجلس در طرحی به دنبال تغییر زمان بازگشایی مدارس هستند و بر این اساس ممکن است زمان آغاز سال تحصیلی از ۱۰ شهریور باشد.

تسنیم در خبری نوشت: تغییر تقویم آموزشی مدارس در دستور کار دولت و مجلس قرار دارد. این طرح با پیشنهاد ۲۶ نماینده تدوین شده و در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مصوب شده است و هم اکنون در نوبت بررسی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

طبق گفته‌های مهدی یزدان‌پناه؛ معاون حقوقی و مجلس سازمان اداری و استخدامی قرار است با توجه به شرایط اقلیمی و البته مجوز مجلس، تقویم آموزشی مدارس در اختیار دولت قرار بگیرد بر این اساس برای استان‌های سردسیر همچون آذربایجان غربی و شرقی، کردستان و زنجان آغاز سال تحصیلی از ۱۰ شهریور و برای مناطق گرمسیر کشور از ۱۰ مهر باشد.

به اذعان کارشناسان یکی از نگرانی‌ها این است که طبق این طرح، تقویم آموزشی در تمام مناطق کشور دستخوش تغییر شود و در استان‌هایی همچون تهران، البرز، مازندران و ... سال تحصیلی از ۱۰ شهریور آغاز شود، این موضوع دهه ۷۰ هم تجربه شد که با موفقیت همراه نبود و در نهایت با ورود مجلس، آغاز سال تحصیلی از اول مهر به عنوان قانون مصوب شد.

بر اساس این گزارش، موسی‌الرضا کفاش؛ معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش درباره این طرح گفته است: طرحی که نمایندگان مجلس ارائه کردند و در شورای‌عالی آموزش و پرورش بررسی و تأیید شد، چندین بند دارد که در یک بند به زمان آغاز و پایان سال تحصیلی اشاره می‌کند همچنین اختیاراتی به شورای‌عالی آموزش و پرورش استان‌ها، مناطق آموزش و پرورش و مدارس برای تصمیم‌گیری درباره شناور شدن آغاز و پایان سال تحصیلی، برنامه هفتگی و تعطیلات فصلی ارائه می‌کند.

امسال مدارس از شهریور باز می‌شوند؟

وی در پاسخ به این پرسش که «آیا در ۱۴۰۳ زمان آغاز سال تحصیلی از شهریورماه است؟» افزود: این طرح فعلاً در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصویب شده است و باید در صحن علنی مجلس نیز تصویب شود بنابراین فعلاً نمی‌توانیم بگویم که زمان بازگشایی مدارس تغییر کرده است.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898573

دیگر خبرها

  • راه اندازی هنرستانهای جوار صنعت برای تامین نیروی کار ماهر در آذربایجان غربی
  • تأکید بر تأسیس هنرستانهای جوار صنعت در آذربایجان‌غربی
  • مدارس سمپاد در مناطق عشایری راه‌اندازی می‌شود
  • پخت روزانه ۹ میلیون قرص نان در آذربایجان غربی
  • کشت گندم دیم و آبی در ۴۰۸ هزار هکتار اززمین‌های کشاورزی آذربایجان غربی
  • طرح جدید آموزش و پرورش ؛ کدام مدارس از 10 شهریور باز می شوند ؟
  • فعالیت ۴۷۶۱ نانوایی در آذربایجان غربی
  • ایجاد هنرستان در همسایگی صنایع آذربایجان غربی
  • امسال مدارس از شهریور باز می‌شوند؟
  • آغاز سال تحصیلی جدید از ۱۰ شهریور؟!