Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-رییس‌جمهور گفت: نیروهای مسلح و قدرت دفاعی ما همواره برای تحکیم عزت و صلح در این سرزمین بوده است. قدرت نظامی ما هرگز برای تجاوز به کشور یا سرزمینی خود را‌ آغاز نکرده اما همواره خود را برای دفاع و بازدارندگی در برابر متجاوزین آماده کرده است.حجت‌الاسلام حسن روحانی صبح امروز در مراسم آغاز هفته دفاع مقدس و رژه نیروهای مسلح در جوار حرم امام خمینی (ره) با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم ، این ماه را ماه ایثار و شهادت خواند و گفت:‌ سی و هفت سال پیش مردم بزرگ ایران در برابر یک تجاوز صبوعانه و خشونت بار به پیروی از سالار شهیدان و اقتدا به امام شهیدان حضرت ابا عبدالله حسین و فرهنگ عاشورا با همه وجود از شرف و تمامیت ارضی و عزت خود به خوبی دفاع کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس جمهور با بیان اینکه در طول دفاع مقدس همواره یکی از بزرگترین انگیزه‌های مردم برای ایثار و شهادت، تابلوی عظیم حماسه عاشورا و کربلا بود، اظهار کرد: همانطور که در نهضت اسلامی و انقلابی همواره اوج نهضت و انقلاب در ایام ماه محرم و روزهای تاسوعا و عاشورا بود، اولین اوج نهضت و انقلاب در ۱۵ خرداد یعنی ۱۲ محرم سال ۱۳۴۲ بود. بزرگترین حرکت مردمی در انقلاب اسلامی نیز در ایام عاشورای حسینی در سال ۱۳۵۷ بود. فرهنگ عاشورا ما را در برابر رژیم استبداد و حامیان مستکبر آنها پیروز کرد و برای این سرزمین استقلال و آزادی و جمهوری اسلامی را به ارمغان‌آورد.

وی تاکید کرد: در دفاع مقدس نام ابا عبدالله و کربلای آن حضرت و عاشورایش، همواره به سربازان اسلام در برابر متجاوزین، مسیر ایستادگی و مقاومت و شهادت را به آنها آموخت.

رییس شورای عالی امنیت ملی با اشاره به اثرگذاری جنگ‌ها در تاریخ ملت‌ها، یادآور شد: متاسفانه در دوره‌های قبل از انقلاب اسلامی هر وقت جنگی آغاز شد، پایانش برای ملت ما خوشحال کننده نبود. جنگ‌های ایران و عثمانی، جنگ‌های ایران و روسیه، جنگ جهانی اول و دوم در همه این حوادث متاسفانه کشورما تحت تاثیر منفی اینگونه جنگ‌ها قرار گرفت و در برخی از آنها بخش بزرگی از سرزمین ایران ما از دست مردم گرفته شد.

رییس دولت دوازدهم با تاکید بر اینکه تنها جنگ و دفاع مقدسی که سراسر آن غرور وحماسه و پیروزی بود ودر نهایت هم افتخار بود و یک وجب از سرزمین ایران در اختیار متجاوزین قرار نگرفت، دفاع مقدسی بودکه امام عزیز و راحلمان به عنوان ولی فقیه و فرمانده کل قوا آن را رهبری کردند، گفت: مردم عزیز ما و نیروهای مسلح ما فرمان امام راحل را به جان خریدند و علیرغم اینکه همه قدرت‌های بزرگ جهانی از متجاوزین حمایت کردند مردم ما تنها و یک تنه و با توکل به خدا و امید به آینده پیروزمندانه و ایثار و فداکاری توانستند پیروزی‌های بزرگ و حماسه های بزرگ را رقم بزنند.

روحانی تصریح کرد: نیروهای مسلح و قدرت دفاعی ما همواره برای تحکیم عزت و صلح در این سرزمین بوده است. قدرت نظامی ما هرگز برای تجاوز به کشور یا سرزمینی خود را‌ آغاز نکرده اما همواره خود را برای دفاع و بازدارندگی در برابر متجاوزین آماده کرده است.

رییس‌جمهور گفت: متاسفانه آنگاه که ملتی برای دفاع از خود میخواهد با دست توانمند و هنرمند خود سلام مورد نیاز خود را بسازد مورد تهمت و ادعای مستکبران و بوق‌های تبلیغاتی‌ آنها قرار می‌گیرد حال آنکه میلیاردها میلیارد سلاح های مدرن به کشورهای منطقه سرازیر می‌کنند. بمب‌هایی که نتیجه آن آوارگی و ویرانی در یمن است. طرح‌هایی که نتیجه آن ویرانی در سوریه و در عراق است. طرح هایی که همواره ملت های منطقه را از توسعه و سازندگی و رشد بازداشته است.

ادامه دارد

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۹۹۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردبیل| ارتش مقتدر ۸ سال دفاع مقدس را به نفع ایران تمام کرد

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: هیمنه و قدرت ارتش در ۸ سال دفاع مقدس سبب شد تا این جنگ به رغم تمام عداوت‌ها به نفع ایران تمام شود.

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3070474 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • دیدار رییس جمهور با مادر شهیدان طوسی
  • ارتش برای حفظ تمامیت ارضی کشور همواره پا به رکاب است
  • آذری‌جهرمی: درباره تمامیت ارضی ایران، اختلاف نظر و دیدگاه‌ها کنار خواهد رفت/ دشمن با همبستگی ملی ایرانیان، سیلی محکمی خواهد خورد
  • رئیسی: گذشت زمانی که برخی می‌خواستند با برجام 2 و برجام 3 روی موشک‌ها و توانایی‌های ما معامله کنند/ ما به هیچ وجه اجازه نخواهیم داد که روی توانایی‌های ملت ایران که به برکت خون شهیدان به دست آمده، معامله شود
  • اردبیل| ارتش مقتدر ۸ سال دفاع مقدس را به نفع ایران تمام کرد
  • ارتش مقتدر ایران معادلات جهانی را در منطقه برهم زده است
  • بکوشیم در راه خدا کار انجام دهیم
  • ارتش جمهوری اسلامی ایران نماد صلابت و اقتدار در کشور است
  • تا پای جان از تمامیت ارضی کشور دفاع خواهیم کرد
  • ارتش نماد پرافتخار عزت و فداکاری در کشور است