Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - رئيس جمهور گفت: رژيم صهيونيستي خون‌خوار 70 سال است که به عنوان غده سرطاني، ملت‌هاي منطقه را تحت فشار و تجاوز قرار داده است، کدام کشور از اين ملت‌ها حمايت کرده است؟
به گزارش مشرق،
حجت‌الاسلام والمسلمين دکتر حسن روحاني روز جمعه در مراسم رژه نيروهاي مسلح با گراميداشت آغاز ماه محرم الحرام اين ماه را ماه ايثار و شهادت دانست و اظهار داشت: 36 سال پيش مردم بزرگ ايران در برابر يک تجاوز سبوعانه و خشونت‌بار به پيروي از سالار شهيدان و با اقتدا به امام شهيدان ابا عبدالله الحسين(ع) و فرهنگ عاشورا، با همه وجود از شرف، تماميت ارضي و عزت خود به خوبي دفاع کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رييس جمهور افزود: در طول 8 سال دفاع مقدس همواره يکي از بزرگترين انگيزه‌هاي مردم براي ايثار و شهادت، تابلوي بزرگ حماسه عاشورا و کربلا بود.
دکتر روحاني با بيان اينکه همواره اوج نهضت و انقلاب اسلامي در ايام ماه محرم و روزهاي تاسوعا و عاشورا بوده است، خاطرنشان کرد: اوج نهضت اسلامي در 15 خرداد و 12 محرم سال 1342 بود و بزرگترين حرکت ملت ايران در دوران انقلاب اسلامي در ايام عاشوراي حسيني سال 1357 بوده است و فرهنگ عاشورا ملت ما را در برابر رژيم استبداد و حاميان مستکبر آن پيروز کرد و براي اين سرزمين استقلال، آزادي و جمهوري اسلامي را به ارمغان آورد.
رييس جمهور اضافه کرد: در دوران دفاع مقدس نيز نام ابي عبدالله الحسين (ع) و کربلاي آن حضرت و عاشورايش همواره به سربازان اسلام در برابر متجاوزين مسير ايستادگي، مقاومت و شهادت را آموخت.
دکتر روحاني با اشاره به اينکه همواره جنگ‌ها در تاريخ ملت‌ها حوادثي بسيار تأثيرگذار محسوب مي‌شوند، اظهار داشت: متأسفانه در دوران‌هاي قبل از انقلاب اسلامي، هر زمان که جنگي آغاز شد، پايان آن براي ملت ما خوشحال‌کننده نبود، در جنگ‌هاي ايران و عثماني، ايران و روسيه، جنگ جهاني اول و جنگ جهاني دوم متأسفانه کشورمان تحت تأثير اينگونه جنگ‌ها و حوادث قرار گرفته و در برخي از اين جنگ‌ها بخش بزرگي از سرزمين ايران عزيز از دست مردم گرفته شد.
رييس جمهور گفت: تنها جنگ و دفاع مقدسي که سراسر آن، غرور، حماسه، پيروزي و در نهايت افتخار بود و يک وجب از سرزمين ايران در اختيار متجاوزين قرار نگرفت، دفاع مقدسي بود که امام عزيزمان به عنوان ولي فقيه و فرمانده کل قوا آن را رهبري کردند و مردم عزيز و نيروهاي مسلح نيز آن فرمان را به جان خريدند.
دکتر روحاني تصريح کرد: باوجودي که همه قدرت‌هاي بزرگ جهاني در دوران دفاع مقدس از متجاوزين دفاع کردند، اما مردم ما يکه و تنها و فقط با توکل به خدا و اميد به آينده، پيروزمندانه و با ايثار و فداکاري توانستند پيروزي‌ها و حماسه‌هاي بزرگي را رقم بزنند.
رييس جمهور با تأکيد بر اينکه نيروهاي مسلح و قدرت دفاعي ما همواره براي تحکيم عزت و صلح در اين سرزمين بوده است، اظهار داشت: ايران قدرت نظامي خود را هرگز براي تجاوز به کشور و سرزمين ديگري آماده نکرده است، بلکه همواره اين قدرت خود را براي دفاع و بازدارندگي در برابر متجاوزين آماده کرده است.
دکتر روحاني افزود: متأسفانه در دنياي امروز، آنگاه که ملتي آزاد مي‌خواهد براي دفاع از خود و با دست توانمند خويش سلاح مورد نيازش را توليد کند، مورد اتهام مستکبران جهاني و بوق‌هاي تبليغاتي آنان قرار مي‌گيرد در حالي که خود آنها هر روز و هر سال ميلياردها دلار سلاح را توليد و به کشورهاي منطقه سرازير مي‌کنند و بمب‌هايي توليد مي‌کنند که نتيجه آن آوارگي و ويراني براي يمن است و طرح‌هايي دارند که نتيجه آن ويراني در سوريه و عراق مي‌باشد و ملت‌هاي منطقه را از توسعه، سازندگي و رشد باز مي‌دارد.
رييس جمهور با تأکيد بر اينکه سلاح و قدرت نظامي ايران براي دفاع از کشورمان و ملت‌هاي منطقه در برابر تجاوز قدرت‌هاي بزرگ و تروريست‌ها است، گفت: از آنهايي که با لحن نادرست و غلط با مردم ايران سخن مي‌گويند مي‌پرسم که در روزهاي سختي براي مردم منطقه، چه کسي پذيراي آوارگان در منطقه بوده است، آيا مردم ايران ساليان دراز ميزبان مردم مظلوم افغانستان نبودند و روزي که شما به افغانستان تجاوز کرده و اين سرزمين را به خاک و خون کشيديد، اين مردم ايران نبود که پذيراي آوارگان از کشور مسلمان و برادر خود بود؟ و روزي که عراق را به خاک و خون کشيديد آيا مردم ايران نبود که از مردم اين سرزمين پذيرايي کرد و آغوش خود را براي پذيرايي از آنان گشود.
دکتر روحاني گفت: از شما مي‌پرسم آن روز که گروهک‌هاي تروريستي را ساختيد و به آنها پول ، سلاح و آموزش داديد و آنها در افغانستان، عراق، سوريه و لبنان به جان مردم افتادند و مردم بي‌گناه را قرباني کردند، اين کدام کشور بود که به نداي مظلومان عراق و سوريه و دولت‌هاي تحت فشار آنها پاسخ مثبت داد و بغداد و دمشق را از آدم‌کشان و تروريست‌ها نجات داد و امنيت نسبي را در منطقه برقرار کرد.
رييس جمهور گفت: در برابر همه آنهايي که هر روز براي مردم منطقه و سراسر جهان مشکل مي‌آفرينند و افتخار آنان فروش سلاح‌هاي مخرب براي سلب آزادي و راحتي مردم است و آنهايي که از رژيم صهيونيستي خونخوار که 70 سال است به عنوان غده سرطاني ملت‌هاي منطقه را تحت تجاوز و آزار قرار داده است، تنها ملتي که همواره از مظلومان دفاع کرده است، ملت بزرگ ايران مي‌باشد.
دکتر روحاني افزود: در برابر آنهايي که مسير نادرست ظلماني و تاريکي‌ها را پيموده‌اند، ملتي که با چشم بصير و بينا همواره به مظلومان عالم کمک کرده ملت ايران بوده و اين قابل مقايسه با هيچ چيزي نيست.
رييس جمهور با بيان اينکه امسال در سازمان ملل متحد در ميان همه کشورهاي جهان که در مجمع عمومي شرکت داشتند، فقط دو صدا در برابر صداي جهانيان قرار داشت، گفت: آمريکا و رژيم اشغالگر قدس دو صدايي بودند که با صداي همه جهانيان متفاوت بودند، ولي همه جهان از توافق هسته‌اي ايران حمايت کرد و مسير صلح را مورد امضاء قرار داد و حل يک مشکل منطقه‌اي و بين‌المللي را از طريق مذاکره و منطق ستودند، اما فقط دو نفر بودند که از صلح و ايجاد امنيت در منطقه حساس خاورميانه، نگران بودند و اين آزمايشي بود که واقعيت حاکمان واشنگتن و غاصبان تل‌آويو را در برابر افکار جهانيان نمايان کرد.
دکتر روحاني با تأکيد بر اينکه ملت بزرگ ايران همواره در پي صلح و امنيت در کل منطقه و جهان بوده و از مظلومين جهان دفاع خواهد کرد، گفت: چه بخواهيد و چه نخواهيد از مردم مظلوم يمن، سوريه و فلسطين دفاع خواهيم کرد و چه بخواهيد و نخواهيد قدرت دفاعي و نظامي خود را آن مقدار که لازم بوده و براي بازدارندگي ضروري بدانيم، تقويت خواهيم کرد.
رييس جمهور تصريح کرد: نه تنها موشک‌ها، بلکه نيروي هوايي، زميني و دريايي‌مان مورد حمايت همه مردم مسلمان و غيور سرزمين ايران قرار دارد و براي دفاع از سرزمين خود از کسي اجازه نخواهيم گرفت.
دکتر روحاني خاطر نشان کرد: اگر عهد و پيماني را با کسي ببنديم، تا وقتي پاي آن ايستاده‌ايم که طرف مقابل هم به اين عهد و پيمان احترام بگذارد.
رييس جمهور اظهار داشت: مطمئن هستيم با توکل به خدا، پيروزي نهايي در همه صحنه‌ها از آن ملت بزرگ ايران خواهد بود.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۰۰۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت چین ازحق مشروع ایران برای پاسخ به رژیم صهیونیستی 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حاشیه بیست و یکمین اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری های شانگهای در آستانه قزاقستان با وزیر دفاع چین دیدار و گفتگو کرد.

امیر سرتیپ آشتیانی در این دیدار  ضمن تشکر  از مواضع  و دیدگاه های دولت چین در قبال تحولات منطقه به ویژه محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران گفت: تنش های اخیر در منطقه و شرایط اسفناک غزه نتیجه اقدامات بی ثبات ساز امریکا در منطقه و حمایت از رژیم کودک کش صهیونیستی  است.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران  با اشاره به سفر آیت الله رئیسی به کشور چین و امضای برنامه جامع مشارکت همکاری های دو طرف افزود:   برای حل مسائل امنیتی منطقه ای و بین المللی ، همکاری و همگرایی  بیشتر طرفین ضرورت دارد.

وزیر دفاع چین در این دیدار با اشاره به تحولات  منطقه غرب اسیا،  حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را محکوم کرد و افزود: این عمل ناقض حقوق بین الملل است و ما از حق مشروع ایران در پاسخ به این اقدام حمایت میکنیم.

وزیر دفاع چین ضمن دعوت از وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران جهت شرکت در کنفرانس  امنیتی پکن بر تداوم همکاری ها تاکید کرد. 

وزیر دفاع چین  در این دیدار خواستار آتش بس در نوار غزه و ارسال کمک های بشر دوستانه  به آن منطقه شد.

وزیر دفاع چین همچنین  بر گسترش روابط دفاعی و نظامی با جمهوری اسلامی ایران تاکید نمود.

دیگر خبرها

  • خدمتگزاری به مردم افتخاری بزرگ برای نیروهای مسلح است
  • پوستکوعلو: باید خیلی چیزها را اصلاح کنیم؛ تاوان ضعف دفاعی‌مان را پرداختیم
  • روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد
  • هویت پوشالی صهیونیست‌ها در مقابل ایمان و قدرت موشکی ایران فروریخت
  • فقط ۱۰ درصد توان نظامی «وعده صادق» عملیاتی شد
  • ۶۶ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «کراسنودار» روسیه منهدم شدند
  • «وعده صادق» و تثبیت جایگاه ویژه ایران در نظام امنیتی غرب آسیا
  • حمایت چین ازحق مشروع ایران برای پاسخ به رژیم صهیونیستی 
  • حمایت چین از حق مشروع ایران برای پاسخ به رژیم صهیونیستی 
  • دستور امام جمعه تهران به وزیر کار دولت رئیسی /نیروهای مسلح اجازه کمترین تعرض به کشور را نمی دهند