Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی از واریز 3 میلیارد دلار به صندوق در سه ماه نخست سال جاری خبر داد و گفت:‌ از ابتدای تاسیس تا پایان سال گذشته 33 میلیارد دلار مسدودی برای طرح‌ها داریم. احمد دوست‌حسینی درباره وضعیت منابع صندوق توسعه ملی اظهار داشت: در سه ماه اول امسال حدود 3 میلیارد دلار از محل منابع نفت و گاز به صندوق واریز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس هیأت عامل صندوق توسعه ملی با بیان اینکه صندوق اجازه‌ سرمایه‌گذاری مستقیم در بازار و بخش‌های اقتصادی ندارد، گفت: نمی‌توانیم مستقیما وارد عمل شویم و باید از طریق سیستم بانکی به فعالان اقتصادی تسهیلات پرداخت کنیم.

وی در پاسخ به این سؤال که گفته می‌شود صندوق طرح‌هایی که بانک‌ها بررسی کرده و به صندوق برای تسهیلات ارائه می‌کنند را مجددا بررسی می‌کند، تصریح کرد: طبق قانون بررسی توجیه فنی و اقتصادی، زیست محیطی و الزامات قانونی بر عهده بانک است. طرح برای بررسی به صندوق می‌آید و ضوابط را در مورد طرح‌ها کنترل می‌کند.

دوست حسینی تاکید کرد: برای مثال سقف تسهیلات پرداختی به بنگاه‌های وابسته به موسسات عمومی غیردولتی 20 درصد است، بنابراین صندوق به مسئولیت و وظایف خود در قبال چنین مباحثی عمل می‌کند یا اینکه حداکثر سهم دولت در شرکت‌ها باید زیر 20 درصد باشد. اگر در محاسبات دقت نشده باشد مشکل ایجاد می‌کند بنابراین فقط این مباحث کنترل می‌شود.

وی افزود: صندوق توسعه ملی به هیچ وجه توجیه اقتصادی طرح را بررسی نمی‌کند.

رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی در مورد مسدودی طرح‌هایی که از محل صندوق توسعه ملی تسهیلات دریافت کرده‌اند بیان داشت: از اول تاسیس صندوق تا پایان سال 95 بالغ بر 33 میلیارد دلار مسدودی در نظر گرفته شده است.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۰۱۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پشت پرده کاهش اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی

به گزارش تابناک اقتصادی؛ رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با تأکید بر اهمیت ساماندهی مسائل اقتصادی در برنامه‌های اساسی کشور، گفت: شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»، مسئولیت و تکلیف بزرگی برای بخش خصوصی و بخش دولتی است و ما همگی باید در کنار هم تلاش کنیم تا مشکلات موجود رفع شود، گرچه حل برخی مسائل برای واحدهای تبدیل تولیدی تبدیل به رؤیا شده است.

صمد حسن‌زاده در صد و دومین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان آذربایجان شرقی که با حضور اعضای کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی، برگزار شد، افزود: اتاق ایران، یک بسته کارشناسی‌شده در زمینه رفع مسائل ارزی و پولی برای ارائه به دولت تدوین کرده که در آن، راهکارهای پیشنهادی بخش خصوصی به‌صورت مفصل اعلام شده است.

حسن‌زاده با تأکید بر لزوم تأمین نقدینگی برای فعالیت واحدهای تولیدی، گفت: مدیران بانک‌ها دلیل کاهش اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی را الزام دولت به اعطای وام‌های تکلیفی از جمله وام مسکن، ازدواج، فرزند آوری و... اعلام می‌کنند.

وی با اشاره به افزایش نرخ بهره‌های بانکی که به‌منظور کنترل نقدینگی انجام شده بود، گفت: با این نرخ هیچ‌گونه ظرفیت و امکانی برای توسعه وجود ندارد.

 

دیگر خبرها

  • نخست‌وزیر بلژیک: در حال بررسی اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه اسرائیل هستیم
  • پشت پرده کاهش اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی
  • بررسی آخرین وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • بررسی وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • رشد ۵ درصدی مبادلات تجاری ایران و هند
  • تجارت ایران و هند با رشد ۵ درصدی به ۳۷۷ میلیون دلار رسید
  • واردات ۱۳۴ میلیون دلار برنج هندی در ۲ ماه
  • وصول یک ماهه ۱۰۰۰ میلیارد مالیات از شرکتهای خام فروش صادراتی
  • زمان واریز یارانه اردیبهشت ۱۴۰۳ اعلام شد
  • کاهش فروش آیفون در چین و افت درآمد سالانه اپل