Web Analytics Made Easy - Statcounter

برگزاری سومین دور اجلاس روسای دانشگاه‌های برتر ایران و روسیه که قرار است در آبان ماه سال جاری در مسکو برگزار شود، در دیدار سفیر ایران و رئیس دانشگاه دولتی مسکو مورد گفت‌وگو قرار گرفت.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، مهدی سنایی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه، پنجشنبه با ویکتور سادونیچی رئیس دانشگاه دولتی مسکو دیدار و طرفین در آن برگزاری سومین اجلاس روسای دانشگاه‌های ایران و روسیه را از جوانب مختلف مورد بحث و بررسی قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دیدار با اشاره به سابقه همکاری‌های دوجانبه در حوزه‌های علمی و آموزشی و برگزاری دو دور اجلاس روسای دانشگاه‌های برتر ایران روسیه در تهران و مسکو و نیز حضور حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در سفر فروردین ماه 1396 خود به روسیه در این دانشگاه و اعطای دکترای افتخاری به وی، بر توسعه همکاری‌های دانشگاهی روسیه و ایران تاکید شد.

برگزاری سومین دور اجلاس روسای دانشگاه‌های برتر دو کشور که قرار است در 5 آبان ماه سال جاری در مسکو برگزار شود، از موضوعاتی بود که در این دیدار مورد گفت‌وگو قرار گرفت و طرفین بر اجرای آن با هدف توسعه تعاملات علمی و آموزشی دو کشور تصریح کردند.

همچنین موضوع برگزاری جلسه کارشناسی معاونان دانشگاه‌های شرکت کننده در اجلاس جهت تدوین دستور کار اجلاس و ارائه پیشنهادات به اجلاس روسای دانشگاه‌ها، از توافقات حاصل شده در این دیدار بود.

ویکتور سادونیچی در این دیدار یادآور شد که این اجلاس باید محلی برای ارائه ایده‌های جدید و پیشنهاداتی باشد که به مرحله اجرا در آید.

رئیس دانشگاه دولتی مسکو با اشاره به به غنای فرهنگی و تاریخی ایران، از مراکز دانشگاهی کشورمان دعوت کرد که در سیستم رتبه بندی دانشگاهی که در روسیه ایجاد شده است، مشارکت کنند.

دعوت از مراکز علمی و دانشگاهی کشورمان برای بازدید از جشنواره علم در روسیه که از 7 تا 10 اکتبر برگزار می‌شود و دو و نیم میلیون نفر از دانشگاه‌های سراسر روسیه در آن حضور می‌یابند، از دیگر موارد مطرح شده در دیدار رئیس دانشگاه دولتی مسکو و سفیر ایران در روسیه بود که دو تن از معاونان دانشگاه دولتی مسکو و مسئولان بخش‌های مطالعاتی و علمی سفارت کشورمان در آن حضور داشتند.

انتهای پیام/

R1396/P36447/S8,89,95/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۰۱۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشای جزئیات توافق شکست خورده میان روسیه و اوکراین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، یک رسانه آلمانی جزئیات توافق شکست خورده میان روسیه و اوکراین را فاش کرد.

روزنامه آلمانی «دی ولت» در گزارشی اعلام کرد که روسیه و اوکراین در بهار ۲۰۲۲ به توافق صلح نزدیک بودند. در آن توافق کی یف آماده تعهد به بی طرفی بود. با این حال اصرار مسکو بر اینکه اوکراین، زبان روسی را دومین زبان رسمی خود قرار دهد یکی از موانع بود.

این روزنامه آلمانی با استناد به یک سند ۱۷ صفحه‌ای به تاریخ ۱۵ آوریل ۲۰۲۲، مدعی شد که توافقی میان مسکو و کی یف انجام شده بود و قرار بود هرگونه اختلاف باقی مانده در نشست بین «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و همتای اوکراینی وی مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

به نوشته این رسانه آلمانی، بنا به مفاد این توافق اوکراین متعهد به بی‌طرفی دائم می‌شد و موافقت می‌کرد که به سلاح‌ها و نیروهای خارجی اجازه ورود به این کشور را ندهد. همچنین کی یف بنا به توافق مذکورتضمین می‌کرد که مانورهای نظامی با دیگر کشورها برگزار نخواهد کرد.

در مقابل، روسیه متعهد می‌شد که دیگر به اوکراین حمله نکند و کی‌یف می‌توانست تضمین‌های امنیتی را از آمریکا، انگلیس، فرانسه و چین دریافت کند.

کد خبر 6090259

دیگر خبرها

  • دیدار روسای اتحادیه های صنفی با امام جمعه شهرکرد
  • نمایش تسلیحات غنیمتی روس ها در «پارک پیروزی» مسکو | ویدئو
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟
  • پانزدهمین اجلاس روسای راه‌آهن‌ کشورهای اکو برگزار می‌شود 
  • رونمایی از جوان ایرانی در لیگ روسیه
  • پانزدهمین اجلاس روسای راه‌آهن‌های کشور‌های اکو برگزار می‌شود
  • محور تحولات و حذف دشمن مشترک
  • بورکینافاسو خواهان استفاده از توانمندی‌های ایران است
  • ایتالیا سفیر روسیه را احضار کرد
  • افشای جزئیات توافق شکست خورده میان روسیه و اوکراین