Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- پهبادهاي دور پرواز حزب الله که حريم هوايي جولان را نقض کرد "تحولي مهم" است که نگراني اسرائيل را برمي انگيزد.
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري آريا، عبدالباري عطوان، روزنامه نگار مشهور جهان عرب در راي اليوم (انگلستان)، نوشت:
پهبادهاي دور پرواز حزب الله که حريم هوايي جولان را نقض کرد "تحولي مهم" است که نگراني اسرائيل را برمي انگيزد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. موشک پاتريوت دو ميليون دلاري براي سرنگون کردن هواپيمايي ٦٠٠ دلاري... اين معادله اي جديد است... چرا بسياري بر دو شهيد ابو العباس و محمد الزواري اهل تونس رحمت مي فرستند؟
ضد هوايي اسرائيل روز سه شنبه جلوي هواپيماي بي سرنشيني را با موشک پاتريوت پس از نقض حريم هوايي بر فراز بلندي هاي جولان گرفت، شايد اين خبري عادي در نظر بسياري باشد که در سايه برتري نظامي اسرائيل ارزش تأمل ندارد اما چنانچه بدانيم اين هواپيما را حزب الله در مأمويتي شناسايي به پرواز در آورد و هزينه موشک پاتريوت که آن را سرنگون کرد دو ميليون دلار است، شايد تصور کاملاً عوض شود.
مقاومت در بخش لبنان و فلسطين چه در جنوب لبنان يا در نوار غزه مانند نظام هاي عربي مرعوب اين برتري نظامي نيست و هميشه تلاش کرده است اين نقصان را به چالش بکشد و براي برتري تلاش کند، با تمام امکانات ساده و اراده بالايي رزمي که در اختيار دارد.
بعدها درباره به پرواز درآوردن اين هواپيما به سمت جولان صحبت خواهيم کرد، اما يادآوري نبوغ شهيد محمد عباس يا ابوالعباس دبير کل جبهه آزادي بخش فلسطين را ضروري مي دانيم که در زندان هاي اشغالگر آمريکا در عراق در سال ٢٠٠٣ درگذشت و تمام جهان و به طور مشخص اسرائيلي ها را غافلگير کرد؛ هنگامي که در ابتداي دهه هشتاد گروهي فدائي را سوار بر هواپيماي بي موتور براي نفوذ به مرزهاي فلسطين شمالي و فرود در يک مرکز پايگاه نظامي اسرائيل در تاريکي شب اعزام کرد، بدون اين رادارها بتوانند آن را رديابي کنند.
گزارش هاي نظامي چند روز پيش تأييد کردند آنچه رهبران اسرائيل را بيشتر مي ترساند استفاده حزب الله از هواپيماهاي بي سرنشين براي هدف قرار دادن چاه هاي گاز در درياي مديترانه است و به ميزان پيشرفت اين نوع از هواپيماهاي توليد ايران اشاره کردند، يا اين که آن ها را به عمق فلسطين اشغالي ارسال کند، در حالي که حامل انواع موشک ها هستند و به نظر مي رسد اين مسئله امروز بعيد نيست.
در اختيار داشتن اين هواپيماها که فرماندهي نظامي آمريکا براي ارتکاب جنايت در حق غيرنظاميان در افغانستان و يمن به بهانه تعقيب جنگجويان گروه القاعده از آن استفاده مي کند، ديگر محدود به حزب الله نيست بلکه به گردان هاي عزالدين قسام شاخه نظامي جنبش مقاومت اسلامي حماس در نوار غزه رسيده است و اين هواپيماها بومي سازي شده اند.
در ١٥ دسامبر سال ٢٠١٦ يک باند وابسته به دستگاه موساد اسرائيل جوان تونسي به نام محمد الزواري را در شهر صفاقس شهر محل تولدش ترور کرد و بعدها مشخص شد اين مهندس تونسي نخبه به شاخه نظامي قسام در سال ٢٠٠٦ گرويده و سه بار به نوار غزه سفر و يگان توليد هواپيماهاي بي سرنشين را تأسيس کرده است و ده ها فروند از اين نوع هواپيما را توليد کرده بود که ابابيل نام گذاري شده بودند و بعد از شهادت وي تصوير او براي بزرگداشت و احترام به وي بر بال اين هواپيما نقش بست.
اين جوان به چندين جايزه جهاني براي اختراع هاي خود در زمينه هواپيمايي دست يافته و پيشنهادهاي مالي چشمگيري را از طرف هاي غربي رد کرده بود و تصميم گرفته بود نبوغ خود را در خدمت آرمان هاي عادلانه امت خود به کار گيرد.
موشک هاي گنبد آهنين شايد بتوانند با برخي از همتايان خود که از نوار غزه شليک مي شوند مقابله کنند مانند آنچه در جنگ سال ٢٠١٤ اتفاق افتاد اما مطمئناً نمي توانند طبق گفته بيشتر کارشناسان اسرائيلي هواپيماهاي بدون سرنشين به پرواز درآمده از جنوب لبنان يا جنوب فلسطين را سرنگون کنند.
آنچه مي خواهيم بگوييم اين است که در حالي که رهبران عرب براي عادي سازي روابط با دولت اشغالگر اسرائيل شتاب مي ورزند، در مقابل طرف هايي هستند که شب و روز براي تقويت توانمندي نظامي مقاومت و بازگرداندن اطمينان به شکل قدرتمندانه تر به فرهنگ مقاومت ادامه مي دهند؛ به گونه اي که به ايجاد مانع در برابر زورگويي اسرائيل گرفته تا به صلح واقعي عادلانه و هميشگي بينجامد.
نمي دانيم شمار موشک هاي پاتريوت که در اختيار مقامات دولت اشغالگر چه تعداد است اما آنچه مي دانيم اين است که صدها هواپيماي بدون سرنشين در حال حاضر در انبارهاي مقاومت در جنوب لبنان و نوار غزه وجود دارد مسئله اي که باعث به تحليل رفتن بودجه نظامي اسرائيل به علاوه انتشار وحشت و ترس در صف شهرک نشين هاي اسرائيلي مي شود.
شايد بيشتر عرب ها اين خبرهاي قابل توجه و معاني آن ها را به علت سرگرم بودن به جنگ هاي خونين تأسف بار در چندين کشور عربي و پيگيري حساب هاي کاربري سخنگوي ارتش اسرائيل در شبکه هاي اجتماعي درک نمي کنند، اما اسرائيلي ها و تحليلگران نظامي از نزديک اين ها را پيگيري مي کنند و از ميزان خطري که تهديدشان مي کند باخبرند تهديدهايي که چه از اين نوع هواپيماها يا صدها هزار موشک پيشرفته موجود در زرادخانه جنبش هاي مقاومت و حاميان آن ها نشأت مي گيرد.
ضرب المثل مشت کسي باز شدن که درباره کسي که ادعاي دروغ مي کند انطباق دارد؛ شايد بسياري از توهمات درباره قدرت اسرائيلي ها را با هدف انتشار روحيه تسليم شدن و شکست خلاصه مي کند و در اينجا کسي وجود ندارد که اين "باز شدن مشت" را بهتر از مردان مقاومت بشناسد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۰۱۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نعیم قاسم:مقاومت تنها گزینه برای مقابله با توحش اسرائیل است

معاون دبیرکل حزب‌الله با تاکید بر اینکه تنها با زور و سلاح می‌توان در برابر وحشی‌گری صهیونیست‌ها ایستاد به همه کسانی که در صدد تضعیف مقاومت هستند توصیه کرد که از خواب غفلت بیدار شوند و بدانند مقاومت و سلاح آن با قدرت باقی خواهند ماند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان طی سخنانی درباره روند تقابل با دشمن صهیونیستی اعلام کرد که مقاومت نجیب و عزیز ما در لبنان بارها و بارها کشور را در برابر توطئه‌های رژیم صهیونیستی نجات داده و از شر اشغالگری این رژیم آزاد کرده است. همچنین مقاومت در لبنان همان طرفی است که کشور را از شر تکفیری‌ها و تروریست‌ها نجات داد.

شیخ نعیم قاسم افزود که معادله بازدارندگی که مقاومت ایجاد کرده به لبنان کمک کرد تا همچنان قدرتمند و با عزت باقی بماند. این مقاومت مهمترین دلیل قدرت و عزت و استحکام لبنان بوده و آینده آن را می‌سازد. اگر مقاومت نبود لبنان در برابر توطئه‌های دشمنان شکست می‌خورد و تبدیل به گذرگاهی برای پروژه‌های صهیونیستی از جمله شهرک سازی‌ها و یا پروژه‌های سیاسی شوم این رژیم می‌شد.

وی در ادامه به حمایت همه جانبه جبهه‌های مقاومت از نوار غزه اشاره و اعلام کرد که مقاومت لبنان به حمایت خود از غزه پایبند است. این حمایت دو جنبه اساسی دارد، اول اینکه ما از برادران فلسطینی خود حمایت می‌کنیم و کاری که رزمندگان مقاومت لبنان انجام می‌دهند فداکاری در راه قدس است اما جنبه دوم مربوط به معادله پیشگیرانه مقاومت در برابر دشمن صهیونیستی است تا رژیم اشغالگر و حامیان آن بفهمند که مقاومت لبنان همچنان حاضر و آماده در میدان بوده و اجازه هیچ تجاوزی به خاک لبنان را نمی‌دهد و ما برای هرگونه فداکاری در راه دفاع از لبنان و مقابله با چالش ها آماده‌ایم.

نعیم قاسم: پیام «وعده صادق» به اسرائیل و حامیانش رسیدنعیم قاسم: مقاومت به همه اهداف خود در تقابل با دشمن رسید

معاون دبیرکل حزب الله تاکید کرد ما صراحتا می‌گوییم که هیچ نیازی به توجیه کار دفاعی پیشگیرانه خود نداریم بلکه آنهایی که خودشان را به خواب زده‌اند باید از این خواب غفلت بیدار شوند و سطح خطری که دشمن اشغالگر می‌تواند برای کشور به وجود بیاورد را ببینند.

وی تصریح کرد که اسرائیل همچون یک حیوان درنده ایستاده و هر لحظه می‌خواهد وارد لبنان و کل منطقه شود و هیچ چیز جز سلاح و مقاومت نمی‌تواند جلوی این رژیم وحشی را بگیرد. بنابراین مقاومت و سلاح آن همچنان در میدان باقی می‌مانند و قدرت خود را به خواست خداوند افزایش خواهند داد. همه کاری که ما اکنون می توانیم انجام دهیم این است که قدرتمند باقی بمانیم. کسانی که به دنبال تضعیف مقاومت هستند بدانند که همه کارهایشان بیهوده است، چرا که سلاح مقاومت باقی خواهد ماند و به پیشرفت و توسعه خود به خواست خداوند ادامه خواهد داد و شرایط جهان به همه ثابت کرده که تنها قدرتمندان در این دنیا جایگاه دارند.

این مقام حزب‌الله در پایان تاکید کرد که ما در چارچوب معادله طلایی ارتش و ملت و مقاومت در کنار همه عزتمندانی هستیم که به استقلال و وطن خود تعهد دارند و ما هم کنار آنها می‌ایستیم و هرگز به عقب نگاه نمی‌کنیم و نگاه ما تنها رو به جلو است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمله موشکی و راکتی مقاومت به سه پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی
  • ۲۰۰ روز جنگ و ۷ تحول جهانی به‌نفع مقاومت
  • موشک‌های مقاومت کریات شمونه را در تاریکی فرو برد
  • لحظه انهدام مرکز نظامی اسرائیل توسط موشک حزب الله
  • (ویدئو) حملات پهپادی گسترده حزب‌الله به مقرهای نظامی اسرائیل
  • نخستین قربانی اقتدار مقاومت در سرزمین های اشغالی
  • پیام‌های راهبردی سرنگونی پهپادهای اسرائیلی به دست حزب‌الله
  • نعیم قاسم:مقاومت تنها گزینه برای مقابله با توحش اسرائیل است
  • چهره منطقه پس از«طوفان الاقصی»و پاسخ تنبیهی ایران دگرگون خواهد شد
  • دور جدید توانمندی حزب الله ضد تل‌آویو آغازشده/اسرائیل شکست خورده