Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر مهدی سنایی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه، در محل دانشگاه دولتی مسکو با سادونیچی، رئیس این دانشگاه دیدار و درباره برنامه‌ریزی برگزاری سومین اجلاس روسای دانشگاه‌های ایران و روسیه گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، در این دیدار طرفین ضمن اشاره به سابقه همکاری‌های دوجانبه در حوزه‌های علمی و آموزشی بخصوص برگزاری دو دوره اجلاس روسای دانشگاه‌های برتر ایران روسیه در تهران و مسکو و نیز حضور دکتر روحانی رئیس جمهور کشورمان در سفر فروردین ماه ۱۳۹۶ به روسیه در این دانشگاه و اعطای دکترای افتخاری، بر توسعه همکاری های دوجانبه تاکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برنامه‌ریزی برای سومین دور اجلاس روسای دانشگاه‌های برتر دو کشور که قرار است ۵ آبان ماه سال جاری در مسکو برگزار شود، از موضوعاتی بود که در این دیدار مورد گفتگو قرار گرفت و طرفین توافق کردند که برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای صورت پذیرد که این اجلاس به بهترین وجه برگزار شود و بتواند به توسعه تعاملات علمی و آموزشی دو کشور کمک کند.

همچنین برگزاری جلسه کارشناسی معاونان دانشگاه‌های شرکت کننده در اجلاس جهت تدوین دستور کار اجلاس و ارائه پیشنهادات به اجلاس روسای دانشگاه‌ها، از توافقات حاصل شده در این دیدار بود.

سادونیچی رییس دانشگاه دولتی مسکو طی سخنانی تاکید کرد: این اجلاس باید محلی برای ارائه ایده های جدید و پیشنهاداتی باشد که به مرحله اجرا در آید.

وی ضمن اشاره به غنای فرهنگی و تاریخی کشورمان، خاطرنشان کرد: تحکیم روابط دو کشور وظیفه بزرگی است که فعالیت در چارچوب این نهاد شکل گرفته شده، می‌توان به این امر کمک موثری نماید.

رییس دانشگاه دولتی مسکو همچنین ضمن دعوت از مراکز دانشگاهی کشورمان برای مشارکت در سیستم رتبه بندی دانشگاهی که در روسیه ایجاد شده است، تاکید کرد: سیستم‌های آموزشی در ایران و روسیه رویکردهای علمی، آموزشی و اجتماعی بسیار نزدیکی به یکدیگر دارند و بر همین اساس، نگاه ما به دانشگاه از منظر نقشی است که در جامعه ایفا می کند.

وی همچنین از مراکز علمی و دانشگاهی کشورمان دعوت کرد که در جشنواره علم در روسیه که از ۷ تا ۱۰ اکتبر برگزار می شود و دو و نیم میلیون نفر از دانشگاه های سراسر روسیه در آن حضور می یابند، بازدید کنند.

در این دیدار که دو تن از معاونان دانشگاه دولتی مسکو و مسئولان بخش های مطالعاتی و علمی سفارت نیز حضور داشتند، بر ضرورت کمک به تسهیل تعاملات دانشگاهی و حل مشکلات موجود در این حوزه تاکید شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۰۱۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری تفاهم‌نامه همکاری با هدف توسعه پایگاه جامع آمار و اطلاعات آموزش‌عالی و داشبورد‌های مربوطه و ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور بین مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی و مرکز رصد، برنامه‌ریزی و ارزیابی شورای عالی انقلاب فرهنگی منعقد شد.

به گزارش مرکز رسانه و روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی، این تفاهم‌نامه به امضای علی باقر طاهری نیا معاون وزیر علوم و رئیس مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی و مسعود فیاضی قائم مقام دبیر و رئیس مرکز رصد، برنامه‌ریزی و ارزیابی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید.

از جمله مهم‌ترین زمینه‌های همکاری این تفاهم‌نامه می‌توان موارد زیر را برشمرد:

- ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور

شامل: پایش و رصد وضعیت دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و مؤسسات پژوهشی مبتنی بر شاخص‌های مورد اشاره در اسناد بالادستی و اساسنامه­‌های مصوب به طور نظام­مند و در ابعاد مختلف (سطح کنشگران اعم از دانشجویان، اعضای هیئت علمی، دانش‌آموختگان، یاوران علمی و کارکنان و سطح داده‌های نهادی) بر اساس شاخص­‌های بیان شده در سند نقشه جامع علمی کشور و سند دانشگاه اسلامی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی

- استخراج روند‌های داخلی و بین‌المللی تغییرات در تولید علم و وضعیت دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و مؤسسات پژوهشی

- ایجاد و توسعه پایگاه جامع آمار و اطلاعات آموزش عالی در محور‌های مختلف

- تأمین زیرساخت لازم برای پایش و رصد مستمر و استقرار اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی

- ایجاد و توسعه داشبورد‌های مدیریتی – تحلیلی برای بهره‌برداری مرکز، مدیران دانشگاهی و سایر ذینفعان نظام برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری آموزش‌عالی

- ارائه گزارش‌های مبتنی بر داده­‌ها و روند‌های رصدی به منظور استفاده در تصمیم­‌سازی­‌ها و تصمیم‌گیری‌ها به مرکز

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برنامه‌ریزی برای پژوهش در محور‌های سوخت پاک و هوش مصنوعی
  • دیدار روسای اتحادیه های صنفی با امام جمعه شهرکرد
  • نمایش تسلیحات غنیمتی روس ها در «پارک پیروزی» مسکو | ویدئو
  • بررسی زمینه‌های پژوهشی حوزه بازی میان ایران و دانشگاه سینرجی
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟
  • ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور
  • پانزدهمین اجلاس روسای راه‌آهن‌ کشورهای اکو برگزار می‌شود 
  • رونمایی از جوان ایرانی در لیگ روسیه
  • پانزدهمین اجلاس روسای راه‌آهن‌های کشور‌های اکو برگزار می‌شود
  • محور تحولات و حذف دشمن مشترک