Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده قرارگاه حمزه سید الشهدا(ع) گفت: اسرائیل و هم‌پیمانان آن بدانند که اگر حرکت اشتباهی در منطقه انجام دهند آنها را در زیر پا دفن می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، سردار محمدتقی اوصانلو صبح امروز در مراسم رژه نیروهای مسلح حاضر در استان آذربایجان غربی که با حضور مقامات ارشد نظامی منطقه و مدیران و مسئولان استانی در خیابانی مجاهد نستوه آذربایجان آیت‌الله حسنی برگزار شد اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی چالش بزرگی برای غربی‌ها بود که تمام دست‌آوردهای آنان در منطقه را به نابودی کشاند و پس از آن تصرف لانه جاسوسی سبب شد به فکر ساقط کردن نظام بیفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: نخستین توطئه از سوی خود آمریکایی‌ها با به‌کار نشاندن فرد جاسوس و خائنی به‌ نام بنی صدر به عنوان رئیس جمهوری ایران اسلامی و پس از آن اغتشاشات و درگیری‌هایی که در مرزهای کشور به وجود آمد و ناامنی‌هایی که از سوی منافقین در داخل کشور اجرا شد.

اوصانلو گفت: اما در سال 59 و در ادامه توطئه‌های غربی بر علیه کشورمان، رژیم بعث عراق بر اساس اطلاعات غلط و متکی بر توهم حمله گسترده به نقاط مختلف کشورمان را آغاز کرد و تصور می‌کرد می‌تواند در عرض یک هفته تمام مراکز نفت خیز ایران را فتح کند.

وی افزود: دشمن بعث گمان نمی‌کرد که مردم بی‌سلاح ایران در آن زمان چنان دلیرانه در مقابل آنان بایستند اما مردم ایران در همه شهرهای مرزی به مقابله برخواستند و نگذاشتند دشمن برنامه‌های متوهمانه خود را پیاده کند.

فرمانده قرارگاه حمزه سید الشهدا (ع) گفت: رژیم بعث عراق گمان می‌کرد با یک گردان می‌تواند خرمشهر را در چند روز فتح کند و اقتصاد ایران را فلج کرده و مراکز نفتی کشومان را جدا کند.

وی با تبیین چگونگی شکست رژیم بعث عراق در برهه‌های مختلف جنگ تحمیلی اظهار داشت: دشمنان همه آنچه که می‌توانستند در این 39 سال انجام دادند از محاصره اقتصادی گرفته تا انفجار در لوله‌های نفت و گاز کشور تا جنگ رودررو و امروز جنگ نیابتی اما نتوانسته‌اند قدرت مقاومت در ایران را بشکنند.

اوصانلو گفت: امروز آغاز دفاع مقدس را جشن می‌گیریم چرا که در این روز مقاومت را آموختیم بنابراین آغازین روز دفاع مقدس را که فرهنگ ایستادگی را در این کشور پایه‌گذاری کرد گرامی می‌داریم.

وی افزود: فرهنگ مقاومت خرمشهر در لبنان و غزه و امروز پس از 38 سال در سوریه ادامه دارد تا شاهد این باشیم که دشمن از دسیسه‌چینی برای منطقه ناامید شود.

فرمانده قرارگاه حمزه سید الشهدا (ع) گفت: جا دارد گرامی بداریم یاد خاطره 12 هزار شهید استان را به ریختن خونشان در جای جای مرزهای این کشور امنیت را برای مردم و نظام اسلامی ارمغان آوردند.

اوصانلو با اشاره به اوضاع منطقهافزود: گر چه افرادی در آن‌سوی مرزهای کشور به دنبال ناامن کردن جمهوری اسلامی هستند اما به فضل الهی امروزه آذربایجان غربی و کردستان از امن‌ترین مرزهای کشور هستند.

وی تصریح کرد: اسرائیلی‌ها که در هم‌جواری مرزهای ما به دنبال ناامن کردن منطقه هستند بدانند هر چه قدر به مرزهای ما نزدیک شوند بیشتر به قبری که برای خود کنده‌اند نزدیک شده‌اند.

فرمانده قرارگاه حمزه سید الشهدا(ع) گفت: به تمام کسانی که خیال می‌کنند با توطئه جدیدی به نام رفراندوم می‌توانند امنیت ما را زیر سؤال ببرند اخطار می‌دهیم که در این صورت امنیت و کیان شما به نابودی کشیده می‌شود.

وی تصریح کرد: اسرائیل و هم‌پیمانان آن بدانند که اگر حرکت اشتباهی در منطقه انجام دهند آنها را در زیر پا دفن می‌کنیم.

اوصانلو اظهار داشت: مردم عزیز کردستان عراق بدانند که این‌ها همه دسیسه‌های اسرائیل است و می‌خواهند شمال عراق را همچون نقاط دیگر آن کشور ناامن کنند.

انتهای پیام/

R41361/P1357/S6,48/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۰۲۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور مهم رئیسی؛ تخصیص ۳میلیون یورو برای دیوارکشی مرزهای ایران | اعلام جزئیات جدید از انسداد مرزها؛ اولویت‌ با کدام مرزهاست؟

به گزارش همشهری‌آنلاین، سید مجید میر احمدی معاون امنیتی _ انتظامی وزیر کشور درباره آخرین اقدامات درباره فنس کشی و ایجاد دیوار در مرزها گفت: یکی از اقدامات بسیار شایسته و تعیین کننده دولت جناب آقای رئیسی تصمیم گیری و سرمایه‌گذاری اساسی برای انسداد مرزهاست.

معاون امنیتی _ انتظامی وزیر کشور وزیر کشور افزود: در ابتدای کار ما یک جمع‌بندی را خدمت آقای رئیسی ارائه و شرایط و وضعیت مرزها را تبیین کردیم و خسارت‌های اقتصادی، امنیتی، اجتماعی و فرهنگی که عدم انسداد مرزها برای کشور دارد نیز برای رئیس جمهور تشریح شد.

تخصیص ۳ میلیون یورو برای انسداد مرزها طی ۵ سال

میراحمدی با بیان اینکه سالیانه بیش از ۲۰ میلیارد دلار کالای قاچاق وارد کشور یا از کشور خارج می‌شود فقط یک بخش از خسارت‌های اقتصادی درباره مرزها است، تصریح کرد: قاچاق مواد مخدر و ناامنی‌هایی که برای کشور وجود دارد همه از طریق یک سرمایه‌گذاری اساسی برای انسداد مرزها قابل حل است همان اقدامی که در دولت‌های قبلی از آن غفلت‌های اساسی شده بود.
وی ادامه داد: جناب آقای رئیسی به سرعت با این موضوع موافقت و دستور دادند تا ۳ میلیون یورو ظرف ۵ سال در اختیار ستاد کل نیروهای مسلح قرار داده شود و نیروهای مسلح به سرعت فرآیند انسداد مرز را آغاز کنند.

استفاده از ظرفیت نیروهای مسلح برای انسداد مرزها

معاون امنیتی _ انتظامی وزیر کشور با اشاره به اینکه راهبری موضوع انسداد مرزها توسط سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح انجام می‌گیرد، تاکید کرد: این کار اکنون جزو اولویت‌های کاری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح است و با هدایت و راهبری وی در حال پیگیری است.
وی افزود: در این راستا، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح همه ظرفیت‌های مهندسی نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه، فراجا و قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) را به کار گرفته‌اند و یک تقسیم کار انجام شده که این نهادها اقدامات خوبی را برای انسداد مرز آغاز کردند.

اولویت‌بندی برای انسداد مرزها چگونه است؟

میراحمدی گفت: یک اولویت‌بندی برای انسداد مرزها انجام شده و مسیرهایی که از طریق آن‌ها قاچاق انسان و قاچاق سلاح انجام می‌گیرند در اولویت بوده و در حال پیگیری است که بخشی از این اولویت‌ نیز، مرز افغانستان است.
معاون امنیتی _ انتظامی وزیر کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه انسداد مرزها فقط به صورت دیوار کشی است یا به طریق دیگری انجام می‌شود، اظهار کرد: انسداد مرزها یک طرح جامع است که در چند لایه انجام می‌گیرد، هم به صورت فنس و هم به صورت دیوارکشی و هم سیستم‌های هوشمند کنترل مرزی.
وی در پایان افزود: اگر این طرح به طور کامل انجام شود آن‌گاه دستاوردهای راهبردی در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و امنیتی برای کشور حاصل می‌شود.

کد خبر 847407 منبع: فارس برچسب‌ها مرزباني ایران و افغانستان وزارت کشور خبر ویژه سید ابراهیم رئیسی

دیگر خبرها

  • نخستین مسجد اسلام گسترش می‌یابد
  • الدفاعی: وعده صادق، پایان‌بخش توهم ارتش شکست‌ناپذیر اسرائیل
  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است
  • اسرائیل درمانده است ایران قواعد بازی را تغییر داد | این جمله یک اشتباه بزرگ از سوی بایدن بود
  • دستور مهم رئیسی؛ تخصیص ۳میلیون یورو برای دیوارکشی مرزهای ایران | اعلام جزئیات جدید از انسداد مرزها؛ اولویت‌ با کدام مرزهاست؟
  • امام جمعه نجف اشرف: اوضاع جهان به نفع اسلام پیش می رود
  • آیا اعراب در مقابل ایران، هوای اسرائیل را دارند؟
  • مقام ارشد حماس : انحلال شاخه نظامی به شرط تشکیل کشور مستقل فلسطین / مرزهای 67 را قبول می کنیم
  • تعیین مرزهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان و ۳ سناریوی پیش رو
  • شرط حماس برای خلع سلاح : تشکیل کشور فلسطین در مرزهای 67 و پایان اشغال