Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - فرمانده قرارگاه مرکزي خاتم‌الانبيا(ص) گفت: هرگونه اشتباه دشمن در محاسباتش با پاسخ کوبنده‌ ما مواجه خواهد شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از بندرعباس، سردار سرلشکر غلامعلي رشيد صبح امروز در رژه ملي نيروهاي مسلح مستقر در استان هرمزگان اظهار کرد: 37 سال از تجاوز سراسري دشمن به ايران اسلامي و 28 سال از پايان جنگ گذشته است اما ما هنوز هم در جنگ زندگي مي‌کنيم و از خوبي‌ها و زيبايي‌هاي جنگ سخن مي‌گوييم و دفتر و تاريخ جنگ را باز نگه داشته‌ايم و آن را نبسته‌ايم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: 8 سال دفاع مقدس يک حادثه بزرگ تاريخي براي ما و براي جهان بود. يک حادثه محلي نبود. جنگ ما از بسياري از جنگ هايي که در دوران نظام دو قطبي در جهان اتفاق افتاده بود، مهم‌تر و اهميت آن فراتر بود و اهميت آن اين بود که جهان در آستانه تغييري بزرگ قرار گرفت و امام با اعلام سياست نه شرقي و نه غربي يک نه بزرگ به جهان کنوني گفت.
فرمانده قرارگاه مرکزي خاتم‌الانبيا (ص) ادامه داد: حضرت امام بر وابستگي کشور به قدرت‌هاي بيگانه خط بطلان کشيدند و قدرت‌ها انکار خود را تاب نياوردند و آزادي و استقلال طلبي ملت ايران را آماج حملات قرار دادند.
سردار رشيد بيان کرد: براي اولين بار در طي حاکميت 5 دهه نظام دوقطبي هر دو ابرقدرت شرق و غرب به مقابله با نظام اسلامي برآمدند و دفاع مقدس ما در مقياس و اشل جهاني قرار مي‌گيرد چرا که ملت ايران در برابر ابرقدرت‌ها سر برآورد و ايستادگي کرد و ثمره آن ايستادگي بزرگ نير دفاع مقدس و فرهنگ برآمده از آن و عزت و اقتدار ملت ايران است.
وي عنوان کرد: در برابر ملت ايران هر دو ابرقدرت شرق و غرب و قدرت هاي مرتجع منطقه ايستادند و از صدام حمايت کردند و اين ملت ايران و نيروهاي مسلح ايران و سپاه و ارش و نيروهاي انتظامي و نيروهاي مخلص و شجاع بسيجي بودند که در پايان جنگ فاتح ميدان نبرد شدند.
اين فرمانده دوران دفاع مقدس با بيان اين که جنگ در خرمشهر از مقاومت تا آزادي در هر سه بعد حماسه، مظلوميت و عقلانيت در اشل بين المللي قرار مي‌گيرد، به جنايت دشمنان در حلبچه نيز اشاره‌اي کرد و بيان داشت: حلبچه را فقط صدام درست نکرد. همين آلمان، فرانسه و انگليس خبيث، جنايت حلبچه را بوجود آوردند. بايد به جوانان بگوييم که ملت ايران و فرماندهان دفاع مقدس چه دل بزرگي داشتند و در برابر چه جنايات بزرگي ايستادند.
وي تصريح کرد: فرماندهان دفاع مقدس نقطه ساماندهي و رفع التهاب ها بودند. وقتي عملياتي آغاز مي‌شد دشمن از قدرت فرزندان اين ملت سراسيمه مي‌شد و فرو مي پاشيد. حماسه در جنگ بدون روح بزرگ و اراده هاي آهنين معنا نداشت.
سردار رشيد با اشاره به نقش امام راحل در مديريت و فرماندهي جنگ، خاطرنشان کرد: حماسه سراي بزرگ تاريخ يعني حضرت امام خميني (ره) مي فرمود که من دست و بازوي کساني که در عالم گلوله با قدرت مي‌ايستند و ايستادگي مي‌کنند را مي‌بوسيم و اين ايستادگي بزرگ ملت ايران هرگز فراموش نخواهد شد.
فرمانده قرارگاه مرکزي خاتم‌الانبيا (ص) گفت: حوادث تاريخي زيادي در تقويم کشور ما وجود دارد اما چرا برخي را تکريم مي‌کنيم؟ دليل آن اين است که دفاع همه جانبه ملت سرافراز ملت ايران ريشه در روح مقاومت و آمادگي براي جانفشاني و براي دست يابي به اهداف بلند انقلاب دارد.
وي تأکيد کرد: الگوي فکري و رفتاري ملت و جامعه ايران برآمده از آموزه‌هاي سياسي انقلاب اسلامي و مکتب عاشورا است.
سردار رشيد به تلاقي سالگرد گراميداشت دفاع مقدس و با عاشوراي حسيني نيز اشاره و عنوان داشت: اين تلاقي يادآور الهام‌بخشي مکتب حسيني در انديشه‌هاي رزمندگان اسلام دارد.
وي با بيان اينکه مروري بر سال هاي پس از جنگ نشان داده که جمهوري اسلامي ايران از دستاوردهاي جنگ بهره برده و تا چه اندازه بر قدرت دفاعي و تهاجمي خود افزوده است، تصريح کرد: امروز حذف صدام و حزب بعثي عراق حاصل مقاومت مردمي و مقاومت نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران است. استقرار يک دولت مردمي در ساختار دولت عراق و در سرزمين حضرت سيد الشهدا در امتداد 8 سال دفاع مقدس حاصل شده است.
فرمانده قرارگاه مرکزي خاتم‌الانبيا (ص) تصريح کرد: ثبات سياسي و امنيتي بي نظير نظام جمهوري اسلامي و رشد و پيشرفت کشور حاصل زحمات و رنج رزمندگان در دفاع مقدس و پس از آن است. خداوند نتيجه پايداري و مقاومت و نتيجه اخلاص و تکليف الهي را نه تنها به عنوان ذخيره اخروي بلکه در اين دنيا نيز به بندگان خود نشان خواهد داد تا معلوم شود رستگاري در تداوم پايداري و صبر است.
سردار رشيد ادامه داد: امروز حضور نيروهاي حشدالشعبي در عراق به عنوان ارتشي اعتقادي و مدافع مردم عراق در کنار ساير نيروهاي ارتش عراق و نيروهاي مستشاري ايران برگرفته از فرهنگ دفاع مقدس و مقاومت ملت ايران است که در سرتاسر منطقه ريشه دوانده است.
اين فرمانده عالي رتبه نيروهاي مسلح کشورمان همچنين اظهار کرد: همانند اين نيروهاي مقاومت در عراق در سوريه، لبنان و فلسطين اشغالي و يمن، ارتش‌هاي مردمي ظهور کرده که به همت جوانان ايران و نيروهاي مقاومت، بيني سران نظام سلطه به خاک ماليده شود.
وي تأکيد کرد: امروز نقش بي‌بديل و تأثيرگذار سردار قاسم سليماني به عنوان فرمانده استراتژيک ايراني در ساماندهي جبهه مقاومت در مقابله با تروريسم تکفيري به معناي بارور شدن دستاوردهاي 8 سال دفاع مقدس در سطح راهبردي است. امروز الگوي مقاومت در سرتاسر منطقه و دستاوردهاي فرهنگي و اعتقادي و سياسي آنها حاصل الگوي مقاومت رزمندگان ايراني در 8 سال دفاع است و از تفکر و نمادهاي رزمندگان ايران نظير چفيه و دعاخواني و ... الگو مي گيرند. اين همان تفکري است که امام راحل در منشور روحانيت نيز بدان اشاره فرمودند.
سردار سرلشکر رشيد خاطرنشان کرد: امروز راه غلبه بر چالش‌هاي مديريتي با استفاده از الگوي رزمندگان ايراني امکان پذير است. راه شهيد حججي با اقتدار و عظمت ادامه دارد. امروز برخورداري از قدرت موشکي و توان پهبادي و توان سايبري براي غلبه بر دشمنان تکفيري نظير داعش نشان‌دهنده بهره‌گيري شايسته از دوران جنگ با نظاميان بعثي است.
فرمانده قرارگاه مرکزي خاتم‌الانبيا (ص) گفت: امروز نيروهاي دريايي قهرمان ارتش جمهوري اسلامي ايران و سپاه پاسداران با برخورداري از تاکتيک‌ها و دکترين‌هاي عملياتي بديع و خلاقانه و با اتکاي به شناورهاي تندرو و موشک‌هاي کروز و بالستيک نقطه زن و هواپيماها و بالگردهاي رزمي و ساير تجهيزات بومي در سرتاسر خليج فارس و تنگه هرمز و سواحل مکران و درياي عمان به اعتراف خود آمريکايي‌ها، ابرقدرت منطقه خليج فارس و تنگه هرمز هستند و سپاه و ارتش ما اين قدرت را از دوران دفاع مقدس آموخته اند.
وي در ادامه اظهارات خود با بيان اين که اين قدرت حاصل مديريت، هوشمندي و تدابير فرمانده معظم کل قوا است که طي 3 دهه گذشته براي مقابله با تهديدات، مانع از وقوع جنگ هاي متعدد و تجاوز دشمنان به اين آب و خاک شده است، تصريح کرد: مهم‌ترين عامل عظمت و شکوه دوران دفاع مقدس اين است که فرهنگ مقاومت انسان‌پرور است و محدود به سرزمين ايران نيست بلکه حقيقتي است که همچون شجره طيبه ريشه دوانده است.
سردار رشيد گفت: جمهوري اسلامي ايران امروز وامدار دستاوردهاي مقاومت حماسي ملت ايران و تدابير هوشمندانه مقام معظم فرماندهي کل قوا است و استيصال کنوني دشمنان ما و نظام سلطه در ناتواني آنها ريشه در قدرت و توانمندي ما دارد. بايد قدرت برآمده از خون شهدا را پاس بداريم تا از برکات اين نعم الهي براي عزت در برابر دشمنان برخوردار شويم.
اين فرمانده دوران دفاع مقدس در بخش پاياني اظهارات خود، عنوان کرد: برجام حاصل تعهد و مسؤوليت پذيري نظام جمهوري اسلامي ايران براي برقراري صلح و ثبات در منطقه متکي بر قدرت دفاعي و بازدارنده است. اين قدرت نه تنها کاهش نيافته بلکه در عرصه‌هاي مختلف افزايش يافته است و نيروهاي مسلح راسخ تر از گذشته از آرمان‌هاي بلند اين ملت دفاع خواهند کرد و هرگونه اشتباه در محاسبه دشمنان درباره واکنش ملت ايران و نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران، پيمان شکنان را با پاسخ کوبنده‌اي مواجه خواهد کرد.
وي تأکيد کرد: نقض برجام و خروج آمريکايي‌ها از آن نشان‌دهنده خباثت آمريکا است. ما از اين پس با ساماندهي قدرت ترکيبي يک پارچه دشمنان را دچار غافلگيري خواهيم کرد. پيام اين رژه اين است که امنيت و ثبات را در مرزهاي خودمان را برقرار مي کنيم و در صورت تجاوز دشمن، اين سرزمين را قتلگاه متجاوزين خواهد کرد. اميدواريم با دعاي خير شهدا و ملت ايران از مرزهاي جغرافيايي و اعتقادي ملت ايران دفاع کنيم.
به گزارش فارس، رژه ملي نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران بلافاصله پس از سخنان سردار رشيد در ساحل نيلگون خليج فارس آغاز شد.
انتهاي پيام/ن

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۰۲۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت زندگی تنها شهید فرانسوی دفاع مقدس در نمایشگاه کتاب

«موسیو کمال» داستانی است از زندگی جوانی فرانسوی به نام ژروم است. او بعد از مسلمان شدن در جنگ تحمیلی ایران شرکت می‌کند.

به گزارش مشرق، بهزاد دانشگر با کتاب «موسیو کمال» به نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران می‌آید. این کتاب داستانی است از زندگی جوانی فرانسوی به نام ژروم. او بعد از مسلمان شدن برای تقویت باورهای دینی خود به ایران سفر می‌کند، در قم درس طلبگی می‌خواند و در آخرین روزهای جنگ تحمیلی به آرزوی دیرینش می‌رسد و می‌شود تنها شهید اروپایی دفاع مقدس.

در بخشی از این کتاب می‌خوانید:

«گفت: مادرت برات بمیره! پس تو چرا هیچ زنی دنبال تابوتت نیست قربونت برم؟!» یکدفعه انگار همه ساکت شدند. نفس نمی‌کشیدیم انگار. به خودمان آمدیم. همه‌مان مرد بودیم. یک تعدادی سیاه آفریقایی. یک تعدادی با جثه‌های ریز مالزیایی. چندتایی سرخ و سفیدِ ترک. بقیه هم ایرانی؛ اما همه مَرد. بعد یکی از بین جمعیت در آمد گفت: مادرش مرده خانوم. اگه نمرده بود هم، نمی‌تونست بیاد بالا سر بچه‌ش. همه کس‌وکارش فرانسه‌ن. زن زیر لب ذکری گفت و بعد گفت: پس برید اون‌طرف تا من بیام به‌جای مادرش براش گریه کنم.»

«ژروم ایمانوئل» معروف به «کمال کورسل» ۹ آوریل ۱۹۶۴ در پاریس از مادری فرانسوی و پدری تونسی چشم به جهان گشود. پدرش با نام محمد از مهاجرین تونسی بود که برای کار به فرانسه آمده و در همانجا ماندگار شده بود. ژروم به تبعیت از مادرش آیین مسیحیت را برگزیده بود. وی در دوران نوجوانی سفری به تونس داشت و در آنجا با اسلام آشنا شد و در سن ۱۷ سالگی به دین مبین اسلام و مذهب اهل تسنن گرایش یافت.

شهید کورسل، مسیر طولانی از پاریس تا مرصاد، از مسیحیت تا تشیّع، از زندگی در قلب اروپا تا شهادت در جنگ میان ایران اسلامی و همه دنیای کفر را در هفت سال طی کرد و نامش به عنوان تنها شهید اروپایی دفاع مقدس ثبت شد.. مزار مطهر این شهید والامقام در گلزار شهدای علی‌بن‌جعفر (ع) قم، قطعه ۱۸ ردیف دوم قرار دارد.

دیگر خبرها

  • هشدار روسیه به آمریکا درباره «نتایج رویارویی دو قدرت اتمی»
  • جزئیات خنثی‌سازی عملیات جاسوسی آمریکا و اسرائیل در یمن
  • «وعده صادق» بخشی از توانایی های ایران را نشان داد
  • حمدان: عملیات کرم ابو سالم نشانه آمادگی مقاومت بود
  • روایت زندگی تنها شهید فرانسوی دفاع مقدس در نمایشگاه کتاب
  • همکاران ما در جنگ نرم دشمن آسیب می‌بینند و طعنه می‌خورند | نباید از چشم مردم مخفی و جهادشان مغفول بماند
  • پاسخ کوبنده دبیرکل جنبش "ابتکار ملی فلسطین" به جانبداری مجری بی‌بی‌سی در دفاع از اسرائیل (فیلم)
  • ویژگی‌های منحصربه‌فرد مردم اصفهان در دفاع مقدس استثناء است
  • مقایسه تاریخی پاسخ‌های ایران به تهدیدات دشمن
  • پاسخ کوبنده نوام چامسکی به نسل کشی صهیونیست‌ها + فیلم