Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساوه- امام جمعه ساوه گفت: اجرا و پیاده سازی امر به معروف و نهی از منکر در نظام اداری کشور ضروری است و نباید تصور کنیم این فریضه و قانون فقط در خیابان ها باید اجرا شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه های نماز عبادی سیاسی روز جمعه در مصلای شهر ساوه اظهار داشت: امام حسین(ع) خامس آل عبا و نجاتبخش اسلام بود و با زنده نگه داشتن نهضت حسینی و اقامه عزا در محرم و صفر است که حیات اسلام تجدید می شود، بنابراین از این فرصت های عزاداری باید بیشترین بهره را در شناخت امام حسین (ع) و نهضت بزرگ او برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امام حسین (ع) طبق آیه مباهله سند حقانیت اسلام و براساس آیه «هل اتی» الگوی ایثار، انفاق و فداکاری است.

امام جمعه ساوه بیان کرد: امام حسین(ع) الگوی صلح و مذاکره نیست، بلکه الگوی مبارزه و مقاومت در برابر دشمنان دین است و نهضتی را که از مدینه آغاز کرد سند این مقاومت است.

حسینی خاطرنشان ساخت: یکی از اهداف مهم امام حسین(ع) مبارزه با نظام ظلم و ستم و احیای اسلام سیاسی بود، دینی که زنده به حسین(ع) و حسین مبلغ آن است سیاسی است.

وی تصریح کرد: ایشان در همان ابتدای خروج از مدینه و آغاز نهضت عاشورا فرمود؛ با حاکمیت بنی امیه باید فاتحه اسلام را خواند و با رهبری مفسدانی مانند یزید باید با اسلام وداع کرد.

امام جمعه ساوه عنوان کرد: یکی دیگر از اهداف مهم امام حسین(ع) اصلاح در امت اسلامی بود، انحرافات بزرگی که متاسفانه پس از ارتحال رسول خدا(ص) به وجود آمد و سبک زندگی مسلمانان را تغییر داد می بایست اصلاح می شد. امام حسین(ع) یک اصلاح طلب واقعی، علوی و نبوی بود و معیار اصلاح طلبی واقعی دعوت به دین و بندگی خدا است.

حسینی ادامه داد: در زمان قیام عاشورا سبک زندگی مردم آنگونه که اسلام تعریف کرده نبود، ارزش ها و ضدارزش ها جابجا شده و شهوت گرایی، پول پرستی، جاه طلبی، عیاشی، بی بند و باری و حاکمیت سفلگان و انزوای شایستگان باید اصلاح شد.

وی توضیح داد: راه حل این موضوع امر به معروف و نهی از منکر بود، همانطور که امام حسین(ع) در وصیت نامه خود خطاب به برادرش محمد بن حنیفه فرمود مهمترین معروف، تاسیس حکومت اسلامی و بدترین منکر و گناه کبیره، تضعیف نظام و حکومت اسلامی است.

امام جمعه ساوه تصریح کرد: علاوه بر نماز و حجاب و روزه، عدالت و شایسته سالاری نیز عمل به معروف است، همانطور که علاوه بر بی حجابی و بی نمازی، پرداخت نکردن حقوق کارگران، پارتی بازی، رشوه گیری و اختلاس از بیت المال هم منکرات بزرگی است.

حسینی گفت: امر به معروف و نهی از منکر فقط مخصوص خیابان ها نیست، بلکه در ادارات دولتی و کارخانجات و سازمان ها هم باید اجرا شود، سوال من این است که چرا قانون جامع امر به معروف و نهی از منکر اجرا نمی شود؟ امروز درمان بسیاری از دردهای اجتماعی جامعه امر به معروف و نهی از منکر است.

امام جمعه ساوه همچنین در رابطه با هفته دفاع مقدس گفت: هشت سال دفاع مقدس به تبعیت از سیدالشهدا(ع) و در مسیر حق جویی و مقابله با ظلم بود، ما ملت جنگ طلبی نبوده و نیستیم و جنگ بر ما تحمیل شد.

وی افزود: همه دشمنان علیه ما با هم متحد شده بودند، اما ما پیروز شدیم چراکه بر حق بویم و با توکل به خدا و توسل به اهل بیت(ع) و همچنین با همدلی و وحدت از کشور و ارزش هایمان دفاع کردیم.

حسینی تصریح کرد: در این مسیر هرجا که تفرقه ظاهر شد شکست خوردیم همانند موضوع «فاو»، با اتحاد فاو را فتح کردیم و با اختلاف آن را از دست دادیم، بنابراین اتحاد و انسجام اهمیت ویژه ای دارد.

امام جمعه ساوه خاطرنشان ساخت: امروز متاسفانه برخی مدعیان اتحاد، بذر نفاق و تفرقه می پراکنند، ما همه پیرو امام راحل و رهبری بودیم و به فرمان او لبیک گفتیم و هم اکنون نیز باید بر آن عهد بمانیم و اتحاد و همدلی را نسل به نسل منتقل کنیم.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۰۳۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی شهرداری در حوزه گردشگری همدان

سیدمسعود حسینی در آغاز عملیات ساخت پیاده‌راه باباطاهر همدان گفت: بر اساس بازخورد‌هایی که از انجام طرح هاب پیاده‌راه‌سازی قبلی داشتیم ارزیابی تاثیرات اجتماعی آن را در اجرای طرح پیاده‌راه باباطاهر آغاز کردیم.

او با اشاره به اینکه پیاده‌راه‌های همدان از زیباترین پیاده‌راه‌های کشور است، گفت: نظرات کسبه، ساکنان و بهره‌برداران این خیابان مورد توجه قرار می‌گیرد و سایر طرح‌ها نیز پس از انجام این طرح با این روند اجرا می‌شود.

شهردار همدان با بیان اینکه شهرداری ۳۰۰ میلیارد تومان در حوزه گردشگری همدان هزینه می‌کند، گفت: امسال با اقداماتی که شهرداری در حوزه گردشگری انجام می‌دهد و بودجه عمرانی که در این حوزه مصوب شده، شهر برای حضور گردشگران زیبا می‌شود.

حسینی با اشاره به آغاز جداره‌سازی در میدان امام خمینی (ره)، خیابان بوعلی و اکباتان گفت: هدف ما توسعه گردشگری در شهر همدان است و امیدواریم آنچه نیاز شهر همدان بوده در این زمینه اجرایی شود.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • تشکیل پرونده قضایی برای ضاربان آمر به معروف در کاشمر
  • دلسوزی شاگرد منتظری برای شهید مطهری/ تشکیل 700 پرونده برای مشاوران املاک یک استان!
  • امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر باعث پیشرفت و تعالی جامعه می شود
  • پرونده معاون امر به معروف و نهی از منکر استان خوزستان شفاف‌سازی شود
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • تاکید بر برخورد قانونی با سایتهای ضد اخلاقی مازندران در فضای مجازی
  • امام جمعه فردیس خواستار ارتقای سرانه‌های ورزشی شد
  • هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی شهرداری در حوزه گردشگری همدان
  • ضرورت ایجاد ساختار مناسب برای پیاده‌سازی علوم انسانی با جهان‌بینی الهی
  • عفاف و حیا حافظ حریم انسانی و شخصیت وجودی زن و مرد است