Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل‌هاشم ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه امروز تبریز در مصلای اعظم امام خمینی(ره) این شهر به سخنرانی شایسته ریاست جمهور در صحن علنی مجمع عمومی سازمان ملل اشاره و اظهار کرد: رئیس جمهور در مقابل یاوه‌گویی ترامپ جواب کوبنده‌ای داده و حتی خواستار معذرت‌خواهی ترامپ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با استناد به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص سخنان ترامپ عنوان کرد: ایشان فرمودند که مردم و نخبگان آمریکا باید از داشتن چنین رئیس جمهوری خجالت بکشند.

امام جمعه تبریز عنوان کرد: اظهارات ضدبرجامی ترامپ را حتی کارشناسان غربی نیز قبول نکردند و مسؤولان باید نشان دهند مردم ایران زیر بار ظلم و ستم نرفته و نخواهند رفت.

آل هاشم به تأکیدات رهبر فرزانه انقلاب در خصوص اینکه آمریکا همیشه بدعهد بوده است و باید مقابله به مثل کنیم، اشاره و تشریح کرد: ایران همواره بر مواضع خود در برابر آمریکا خواهد ایستاد.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی با اشاره به فرارسیدن هفته دفاع مقدس که مقارن با ماه محرم شده است، یادآور شد: بعد از 19 ماه تخریب، ترور، انفجار در اوایل انقلاب اسلامی، دشمن به این نتیجه رسید که باید با توسل به جنگ سخت، وارد عمل شده و اهداف متفاوتی را کسب کند.

آل‌هاشم، اهداف رژیم بعثی در آغاز جنگ هشت سال را مالکیت اروندرود، رهبری جهان عرب، براندازی نظام جمهوری اسلامی و ... دانست و توضیح داد: امروز اقتداری که در نظام جمهوری اسلامی وجود دارد به برکت نیروی مسلح، شهدا و رزمندگان اسلام است که یک وجب از خاک را به دشمن ندادند.

وی افزود: در سال 1360 شمسی دلاورمردان ایران با انجام عملیات «ثامن» شکست حصر آبادان را زقم زدند که این عملیات آغازی برای عملیات‌های مهم دیگر بود.

خطیب جمعه تبریز با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) در دو جا کلمه «باید» استفاده کردند که یکی شکست حصر آبادان بود و فرمودند، «این حصر باید شکسته شود» و دیگری در عملیات سوسنگرد بود، افزود: ایران اسلامی در همه حال با اتکا به درایت امام راحل و رهبر فرزانه انقلاب توانسته به دشمنان غالب شوند.

وی به دیدار مقام معظم رهبری با دانشجویان نیروی انتظامی اشاره کرد و متذکر شد: ایشان در این دیدار به ادامه مسیر تکاملی نیروهای انتظامی برای کسب موفقیت تأکید کردند که باید همیشه نیروی انتظامی در مقابله با سرقت، زورگیری، قاچاق و عدم رعایت قوانین آگاه بوده و مثل همیشه موفق باشند.

امام جمعه تبریز به سخنان بسیار مهم رهبر معظم انقلاب در دیدار با رئیس و اعضای مجلس خبرگان رهبری اشاره و خاطرنشان کرد: در این دیدار ایشان فرمودند که مجلس خبرگان رهبری باید یک اندیشه‌ورزی برای بررسی چگونگی حرکت رو به تعالی تشکیل دهد تا اهداف اصلی پیشرفت‌ها و پسرفت‌ها بررسی شود و براساس جمع‌بندی به دستگاه‌های ذی‌ربط ابلاغ کنند.

وی خاطرنشان کرد: بالاترین رمز بقای شیعه، نهضت سیدالشهدا و تداوم راه ایشان است که توانستیم درس‌های نهضت عاشورا را در انقلاب اسلامی مشاهده کنیم که نفی طاغوت از جمله آنها بود.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی با تأکید به اینکه تذکر لسانی وظیفه همگانی بوده و باید گفت و رد شد، اظهار کرد: فردی که امر به معروف و نهی از منکر می‌کند باید در کنار فرد ارشاد شنونده قرار گیرد نه اینکه در مقابل او، چراکه باید حس کند که ارشاد در کنارش قرار دارد.

وی بر ضرورت نرم خویی در امر به معروف و نهی از منکر توسط عاملان امر به معروف و نهی از منکر تأکید کرد و ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر با روش‌های زیادی می‌تواند بیان شود.

امام جمعه تبریز با اشاره به اهمیت تذکر در رابطه با برخی مراسم مختلط زن و مرد گفت: نیروی انتظامی و اماکن باید نظارت زیادی را روی این موضوعات داشته باشند.

آل هاشم اضافه کرد: آموزش و پرورش نهادی بسیار مهم برای مقابله با مشکلات اقتصادی و اجتماعی در کشور است که می‌توان به راحتی امر به معروف و نهی از منکر را در آن گسترانید.

امام جمعه تبریز در تشریح مناسبت‌های هفته با بیان اینکه در هفته اورژانس و فوریت‌های پزشکی قرار داریم، گفت: خادمان اورژانس شبانه‌روزی در سراسر شهرها، روستاها و جاده‌ها برای خدمت مردم تلاش می کنند تا جان مردم حفظ و صیانت شود.

وی با اشاره به فرارسیدن سال تحصیلی جدید تبیین کرد: معلمان و مسؤولان آموزش و پرورش تربیت صحیح و انقلابی فرزندان را در اولویت خود قرار دهند و به تربیت اخلاقی و آموزش دینی دانش‌آموزان توجه کنند تا دانش‌آموزان متدین تربیت شوند و افرادی مانند شهید حججی از نظر اخلاقی را تحویل جامعه دهیم.

انتهای پیام/ذ

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۰۳۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم بارش باران تا روز جمعه در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری مهر، مرتضی نریمان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: بررسی نقشه‌ها نشان دهنده جوی ناپایدار در ۲۴ ساعت آینده است و با تشدید فعالیت سامانه بارشی در ساعات بعد از ظهر افزایش ابر و بارش‌های رگباری به همراه وزش باد به نسبت شدید و تگرگ و برف در مناطق مستعد انتظار می‌رود.

وی با اشاره به احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های استان، آبگرفتگی معابر و اختلال در تردد شهری، توصیه کرد: شهروندان و گردشگران از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

نریمان با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته بارش برف در ایستگاه‌های استان ثبت نشده ولی برف پراکنده از ارتفاعات گزارش شده است، گفت: در مدت یاد شده بیشترین بارش در ایستگاه هریس به میزان ۲۳.۶ میلی متر ثبت شده است.

وی با اشاره به بارندگی مناسب روز گذشته تبریز گفت: ۱۱.۱ میلی متر باران در ایستگاه فرودگاه تبریز و ۱۵ میلی متر از ایستگاه هواشناسی استان در شهر تبریز ثبت شده است.

کارشناسی هواشناسی استان آذربایجان شرقی بیشنیه دمای استان در ۲۴ گذشته را مربوط به میانه با ۲۴ درجه سانتی گراد بالای صفر اعلام کرد و افزود: کمینه دما مربوط به چاراویماق با چهار درجه سانتی گراد بالای صفر بود.

وی دمای هوای تبریز را در زمان حاضر ۱۲ درجه بالای صفر اعلام کرد و گفت: نسبت به روز گذشته یک درجه گرم‌تر شده است.

کد خبر 6099090

دیگر خبرها

  • دو عامل کاهش مشارکت در دور دوم انتخابات
  • کرمان قهرمان مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی نوجوانان ایران
  • بیداری غرب، پیام امامت انقلاب اسلامی ایران است
  • بدخواهان همواره از ارتباطات ایران با آژانس ناخرسند هستند
  • تداوم بارش باران تا روز جمعه در آذربایجان شرقی
  • ملاقات زنوزی با امام جمعه تبریز؛ گل محمدی تعهدنامه ای که نکونام امضا کرد را امضا نکرد!
  • نخستین یادواره شهدای روحانی شهرستان مُهر برگزار شد
  • درخواست از امام جمعه تبریز برای یحیی گل‌محمدی
  • مشاوران شما بیت‌هایی بهتر از شاهنامه را می‌توانستند پیدا کنند
  • آمادگی برای برگزاری دور دوم انتخابات/ مردم ۳ حوزه منتظر روز جمعه