Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@16:46:14 GMT

آمریکا از پیشرفت‌های ایران عصبانی است

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۸۰۳۵۳۲

آمریکا از پیشرفت‌های ایران عصبانی است

کرج – نماینده ولی‌فقیه در استان البرز تأکید کرد آمریکا از پیشرفت‌های ایران عصبانی است و همه حرکات و واکنش‌هایش از روی ضعف است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله حسینی همدانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کرج با اشاره به تقارن آغاز ماه محرم و هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: ماه محرم ماه بصیرت و آگاهی، ماه رسوایی جبهه باطل تا روز قیامت، ماه صبر و توکل، ماه امربه‌معروف و نهی از منکر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت‌الله حسینی همدانی به روایتی اشاره کرد که درباره زیارت امام حسین (ع) است و گفت: در روایتی آمده است؛ اگر دوست دارید در قیامت خدا را نظاره کنید به زیارت مزار امام حسین ع) بروید، در رواتی دیگر آمده است؛ زیارت امام حسین (ع) همانند زیارت پیغمبر است.

وی با تأکید بر اینکه خیمه امام حسین (ع) وقتی برپا می‌شود با خود بصیرت به همراه می‌آورد، گفت: عزای امام حسین (ع) برای انسان‌های باایمان مانند ظرفیتی است تا بتوانند برای مقابله با سلطه استکبار ایستادگی کنند، عزای سید سالار شهیدان انسان‌های آزاد را برای ایستادن درصحنه نگاه می‌دارد.

خطیب جمعه کرج بابیان اینکه هر چیز قیمتی دارد، گفت: دشمنان با تحولاتی که در انسان ایجاد انگیزه و حرکت می‌کند، می‌جنگند و دشمنی می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در بخش دیگری ابراز تأسف کرد که برخی با مجالس عزای امام حسین (ع) به‌گونه‌ای رفتار می‌کنند که به انحراف برود، گفت: برخی تلاش می‌کنند محرم کم‌رنگ دیده شود.

منکرات کلان مانند، رشوه، رانت، حزب‌بازی و باندبازی نادیده گرفته می‌شود آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه قیام امام حسین (ع) عامل حیات جامعه اسلامی و مسلمانان است، گفت: عزاداران واقعی سید و سالار شهیدان نباید زیر بار ظلم بروند و یا خود ظلم کنند. اینکه اهل‌بیت (ع) نسبت به مجالس عزای امام حسین (ع) تأکید داشته‌اند به این خاطر است که در سایه عزای این بزرگوار تعهدات اخلاقی به وجود می‌آید که منشا تحول در آدمی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه گریه، اشک و آه باید مقدمه درک مسائل مربوط به قیام عاشورا باشد، گفت: اشک به‌تنهایی شبهاتی که دامن‌گیر ارزش‌های اسلامی‌شده است را از بین نمی‌برد، ولایت یعنی اطاعت از امام، اگر هزار لیتر اشک بریزیم ولی از امام تبعیت نکنیم، فایده‌ای نداشته و برای رفع شبهات کاری نکرده‌ایم.

خطیب جمعه کرج در بخش دیگری بابیان اینکه برخی درزمینهٔ امربه‌معروف و نهی از منکر مانند بنی امیه برخورد می‌کنند، گفت: برخی این مهم را کوچک جلوه می‌دهند، قانون امربه‌معروف که به تائید مجلس شورای اسلامی رسیده و به دولت ابلاغ‌شده است، نادیده گرفته می‌شود این همان کوچک شمردن این امر مهم است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به اینکه برخی در اجرای امربه‌معروف و نهی از منکر که هدف امام حسین (ع) بوده کوتاهی می‌کنند، گفت: این در حالی است که منکرات کلان مانند، رشوه، رانت، حزب‌بازی و باندبازی را نادیده می‌گیرند.

محرم منشا روحیه شهادت‌طلبی رزمندگان اسلام بود

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به حدیثی از امام علی (ع)، گفت: امیر المومنان در خصوص کسی که منکر را دیده و سکوت می‌کند فرموده‌اند؛ شما مانند مردگانی هستید که ایستاده‌اید.

وی با تأکید دوباره بر اینکه امربه‌معروف و نهی از منکر هدف قیام امام حسین (ع) بود، گفت: قیام عاشورا به ما چگونگی دفاع از مظلوم را می‌آموزد، این در حالی است که برخی کشورهای اسلامی در مقابل ظلم به مسلمانان در گوشه گوشه دنیا سکوت کرده‌اند و جنایاتی که علیه مردم میانمار می‌شود را نمی‌بینند.

خطیب جمعه کرج در بخش دیگری با تأکید بر اینکه از دولت درزمینهٔ امربه‌معروف و نهی از منکر کاری برنمی‌آید، گفت: مفهوم آتش به اختیار اینجا نمایان می‌شود باید به این سؤال پاسخ داد که از دست مردم چه‌کاری ساخته است؟

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تأکید بر اینکه مردم و به‌ویژه جوانان باید به میدان آمده و برای مسلمانان بی‌دفاع میانمار کاری بکنند، گفت: جمع‌آوری کمک‌های دارویی و غذایی از این قبیل کارها است که نباید به فراموشی سپرده شود.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به اهمیت محرم در دفاع مقدس، گفت: محرم منشا روحیه شهادت‌طلبی رزمندگان اسلام بود، آن‌ها با تمسک به اهل‌بیت به‌ویژه امام حسین (ع) و قیلم عاشورا مقابل دشمنان ایستادند و به آن‌ها اجازه تعرض به خاک وطن را نداند.

چهره کریه آمریکا پس از سخنان رئیس‌جمهور این کشور کریه تر شده استوی با تأکید بر اینکه نظام سلطه به خیال خام خود فکر می‌کرد ایران پس از انقلاب ضعیف شده است، گفت: آن‌ها با این تفکر غلط صدام را مقابل ایران شوراندند، همان‌طور که دیدید در زمان هشت سال دفاع مقدس همه دنیا مقابل ایران ایستادند.

خطیب جمعه کرج بابیان اینکه رهبری از دفاع مقدس به‌عنوان یک ثروت ملی یادکرده‌اند، گفت: ارزش‌های دفاع مقدس نیازمند بازخوانی است، ما در جنگ یاد گرفتیم که چگونه از موانع عبور کنیم به همین منظور این ارزش‌ها باید برای جوانان بازخوانی شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به دستاوردهای بی‌نهایت دفاع مقدس، گفت: دشمنی مانند آمریکا مقابل ما ایستاده است که قصد نابودی ما را دارد و برای این مهم از هر ابزاری استفاده می‌کند.

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری با اشاره به سخنان سخیف رئیس‌جمهور آمریکا، گفت: چهره کریه آمریکا پس از سخنان رئیس‌جمهور این کشور کریه تر شده است.

وی به پاسخ کوبنده رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره سخنان رئیس‌جمهور آمریکا اشاره کرد و گفت: ایشان فرمودند؛ جمهوری اسلامی ایران مقابل خطای طرف مقابل بدون واکنش نخواهد ماند همچنین مردم ما شرافتمندانه و باقدرت و باصلابت مقابل قلدری همه قلدرهای جهان خواهند ایستاد.

آمریکا خیال کرده است که ایران باید به برجام به همان کیفیتی که او می‌خواهد متعهد باشدخطیب جمعه کرج با تأکید بر اینکه آمریکا از پیشرفت‌های ایران عصبانی است، گفت: همه حرکات و واکنش‌های آن‌ها از روی ضعف است، آن‌ها باید بدانند مردم همیشه درصحنه ایران اسلامی در مقابل دشمنان هیچ کرنشی نخواهند داشت و باقدرت هرچه‌تمام‌تر از منافع ملی و مواضع نظام دفاع خواهند کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز تأکید کرد: اگر دشمنان قصد دست‌درازی به ایران را داشته باشند چنان برخورد می‌کنیم که راه خانه اشان را فراموش کنند.

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه طرف مقابل و آژانس بین‌المللی اذعان دارند که ایران در خصوص برجام به‌گونه‌ای عمل کرده که آسیبی به این مهم نرسد، گفت: ایران درعین‌حال فشارهای آمریکا را تحمل کرده است و عکس‌العمل هم نشان نداده است، دستگاه دیپلماسی این فشارها را تحمل کرده است بااینکه انتقادهای فراوانی به آن‌ها وارد است.

وی بابیان اینکه آمریکا خیال کرده است که ایران باید به برجام به همان کیفیتی که او می‌خواهد متعهد باشد، گفت: شیطان بزرگ خیال کرده است که می‌تواند بدون هزینه تحریم‌ها را احیا کند ایران را تحت‌فشار قرار دهد.

خطیب جمعه کرج خطاب به مسئولان، گفت: با توکل بر خدا و پشتیبانی مردم محکم جواب یاوه‌گویی‌های این هرزه‌گو را بدهید و از منافع ملت به‌خوبی دفاع کنید.

آقایان مراقب باشند با همین برجام، مثل قبل که اموری رعایت نشد گرفتاری دیگری برای کشور درست نکنندنماینده ولی‌فقیه در استان البرز در ادامه با ابراز تأسف از اینکه برخی جریانات مشکوک داخلی حرف‌های می‌زنند که نتیجه‌اش به نفع آمریکا است، گفت: آن‌ها می‌گویند ایران حتی در صورت خروج آمریکا از برجام متعهد خواهد ماند؛ این حرف یعنی اینکه طرف مقابل بیاید و با خیال راحت و بدون هزینه دوره جدید علیه ایران آغاز کند، حتی اگر خواست نهادهای انقلابی را هم تحریم کند.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه بدگمانی نمی‌کنیم و با حسن ظن می‌گویم که گوینده این حرف متوجه نبوده است که با گفته‌اش راه را برای چه ظلم بزرگی بر ملت باز می‌کند، آقایان مراقب سخنرانی‌هایشان باشند زیرا مسئله برجام و جوانبش کاملاً روشن است اینکه برخی دست‌وپا می‌زنند معلوم نیست چرا، به دشمن کوچک یعنی اروپا هم نمی‌توان دل بست زیرا دیده می‌شود که برخی به آن سمت در حال حرکت هستند.

وی تأکید کرد: آقایان مراقب باشند با همین برجام، مثل قبل که اموری رعایت نشد گرفتاری دیگری برای کشور درست نکنند.

خطیب جمعه کرج در بخش دیگری به سخنان رهبری در جمع اعضای مجلس خبرگان و مسئولان ارشد ناجا اشاره کرد و گفت: تأکید بر انقلاب و حفظ دستاوردهای انقلاب مواردی بود که ایشان بر آن‌ها تأکید کرد.

لزوم ورود خیرین برای مرتفع شدن مشکلات حوزه آموزش و پرورش

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در بخش دیگری با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید، گفت: امیدواریم سالی پر از پیشرفت‌های علمی و پرورشی داشته باشیم رکن اصلی تعلیم و تربیت‌، معلم است این مهم باید موردتوجه ویژه قرار گیرد.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه اگر جامعه‌ای سعادتمند می‌خواهیم باید به آموزش‌وپرورش اهمیت ویژه‌ای داده شود، گفت: در استان البرز مدارس دو نوبت وجود دارد، باید خیرین مدرسه‌ساز وارد میدان شوند تا مشکلات این حوزه رفع شود.

وی در بخش دیگری به تودیع و معارفه استاندار البرز که روزهای گذشته انجام شد اشاره کرد و برای استاندار جدید آرزوی موفقیت کرد و گفت: امیدواریم بتوانند برای رشد همه‌جانبه استان موفق عمل کنند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۰۳۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرکت عجیب هواداران بارسا که ژاوی را عصبانی کرد

به گزارش "ورزش سه"، دوشنبه شب در دقیقه 80 بازی بارسا و والنسیا، در حالی که نتیجه 2-2 مساوی بود، روی سکوهای ورزشگاه المپیک مونتجویک اتفاق عجیبی رخ داد: یک موج مکزیکی که تصاویرش خیلی زود در فضای مجازی منتشر شد. 

در شرایطی که مساوی برای بارسا اصلا نتیجه مطلوبی نبود، این حرکت باعث حیرت همه شد. در ورزشگاهی نیمه خالی و در حالی که بارسا برای زدن گل سوم تلاش می کرد، کسی انتظار موج مکزیکی نداشت. حرکتی که با سوت و هو بخشی از ورزشگاه روبرو شد.

وقتی از ژاوی هرناندز در کنفرانس مطبوعاتی در مورد این موضوع پرسیده شد او با تعجب گفت: «خیلی عجیب بود. در تمام این سال ها من هرگز ندیده بودم هواداران با نتیجه 2-2 چنین واکنشی نشان دهند.»

دیگر خبرها

  • بیداری نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی به داخل دانشگاه‌های آمریکا رسید
  • آمریکا خود را به دیوانگی زد و برجام را پاره کرد /واکنش ها به اعتراضات دانشجویی در آمریکا از تریبون نماز جمعه
  • امام جمعه کرج: این واداده‌ها چرا در برابر کتک زدن دانشجویان آمریکا سکوت کردند؟
  • بانوان ایرانی بر فرضیه‌های غربی خط بطلان کشیدند
  • رشد و پیشرفت ایران اسلامی در نتیجه شدیدترین تحریم‌ها حاصل شد
  • عملیات وعده صادق رسوایی غرب را جهانی کرد
  • انقلاب اسلامی ایران در حال انتشار در جهان است
  • سرپرست فولاد: ویسی از نبردن فولاد عصبانی بود/ نظارت بیشتر مانع از تضییع حق تیمی می‌شود
  • تأکید عراق بر پایبندی به توافق امنیتی با ایران
  • حرکت عجیب هواداران بارسا که ژاوی را عصبانی کرد