Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- سازمان عفو بين الملل با صدور بيانيه اي تاکيد کرد،حمله هوايي 25 اگوست( 3 شهريور) به منزل مسکوني در صنعا پايتخت يمن که 16 کشته برجاي گذاشت با استفاده از بمب ساخت امريکا انجام شد.

به گزارش روز جمعه ايرنا به نقل از پايگاه خبري سازمان عفو بين الملل، کارشناسان اين سازمان با بررسي بقاياي بمبي که منزل مسکوني در منطقه فج عطان در جنوب غربي صنعا را هدف قرار داده بود وائتلاف عربي به رهبري عربستان آن را حادثه تصادفي ناميد، به اين نتيجه رسيده اند که اين حمله با استفاده از بمب ساخت آمريکا صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


` لين معلوف ` مدير دفتر خاورميانه اي سازمان عفو بين الملل گفت: تداوم ارسال سلاح براي ائتلاف عربي توسط آمريکا ، انگليس و فرانسه براي استفاده از آن در جنگ عليه يمن ،به هيچ وجه توجيه پذير نيست.
وي افزود: ائتلاف عربي بارها و پشت سرهم مرتکب تخلفات بزرگ مغاير با قوانين بين المللي از جمله جنايات جنگي طي 30 ماه جنگ در يمن شده که عواقب ويران کننده اي براي غير نظاميان اين کشور داشته است .
جنجال درباره تکرار موارد نقض حقوق بشر توسط ائتلاف عربي در يمن هنگامي شدت يافت که زيد بن رعد الحسين کميسارياي عالي حقوق بشر طرح اجراي تحقيقات بين المللي مستقل درباره کشته شدن بيش از 5 هزار غير نظامي در بحران يمن را که بيشتر آنها در بمباران کشته شده بودند، مطرح کرد.
اين طرح پس از وقوع چند حادثه در مدت اخير که ائتلاف عربي را با موج انتقادها مواجه ساخت، مطرح شد.
کانادا وهلند از طرح رعد الحسين استقبال کردند و اين در حالي بود که ائتلاف عربي مدعي شد حملات آن کاملا دقيق و بر اساس قوانين بين المللي بشر دوستانه صورت مي گيرد.
مايکل فالون وزير دفاع انگليس سه شنبه گذشته از امضاي قرارداد همکاري نظامي وامنيتي جديد با عربستان خبر داد.
عربستان همراه با چند کشور ديگر از ششم فروردين سال 94 اقدام به تجاوز نظامي به يمن و محاصره زميني ،دريايي و هوايي اين کشور با هدف بازگرداندن عبدربه منصور هادي رئيس جمهوري مستعفي يمن به قدرت کرد .
اين تجاوز نظامي تاکنون نتيجه اي جز کشتار بيش از 12هزار يمني و زخمي شدن ده ها هزار تن ديگر و همچنين آواره شدن ميليون ها يمني و ويراني زيرساخت هاي اين کشور نداشته است.
خاورم** 1453 ** 1324
مترجم: آمنه دهقان // انتشار دهنده: فردين پازوکي
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۰۳۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله به پایگاه نظامیان آمریکایی در دیرالزور سوریه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، منابع محلی از شنیده شدن صدای چند انفجار داخل پایگاه نظامیان آمریکایی در میدان نفتی «العمر» در استان دیرالزور در شرق سوریه خبر دادند.

هنوز جزئیات بیشتری درباره این حمله منتشر نشده و هیچ گروهی مسؤولیت آن را به عهده نگرفته است.

گروه مقاومت اسلامی عراق پس از آغاز نبرد طوفان الاقصی بارها مواضع آمریکایی- صهیونیستی را در منطقه در راستای رویکرد خود برای مقابله با اشغالگری و توقف تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه هدف حملات موشکی و پهپادی قرار داده است.

کد خبر 6095991

دیگر خبرها

  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • حمله به پایگاه نظامیان آمریکایی در دیرالزور سوریه
  • ناتو زنگ خطر را به صدا درآورد
  • نیویورک‌تایمز: نتانیاهو در حال بررسی اداره غزه توسط ائتلاف عربی-اسرائیلی است
  • نگرانی آمریکا از حضور روسیه در نیجر
  • نظامیان آمریکا و روسیه در نیجر در پایگاهی واحد مستقر هستند
  • آمریکا مدعی سرنگونی سه پهپاد یمنی شد
  • ادعای تازه سنتکام درباره ساقط کردن سه پهپاد یمنی
  • بازخوانی یک جنایت
  • شکست ائتلاف ضدایرانی