Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیین نماز سیاسی عبادی و دشمن شکن جمعه در سراسر استان سیستان و بلوچستان این هفته با حضور مردم ولایتمدار استان برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازعصرهامون،آیین نماز سیاسی عبادی و دشمن شکن جمعه در سراسر استان سیستان و بلوچستان این هفته با حضور مردم ولایتمدار استان برگزار شد.

برکت حماسه محرم تولید انقلاب اسلامی است

آیت الله سلیمانی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان در خطبه های روز جمعه 31 شهریور ماه در این شهرستان اظهار داشت: امروز آغاز سال جدید 1439 هجری قمری است و حلول ماه محرم و برای ما بیانگر حزن و اندوه است محرم بیانگر موضوعاتی در تاریخ انسان‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: واقعه عاشورا و دشت کربلا در سرزمین تفت در بیابانهای عراق رخ داد که نهضت حسینی را به ما نشان می‌دهد اما محرم با خودش خاطرات را از سال 61 هجری به همراه دارد یکی از آنها عزاداری در طول این سالها توسط عاشقان امام حسین (ع) انجام می‌شود.
سلیمانی بیان کرد: امروزه بشر به اندازه فهم خودش نام جنگ نرم را درک می‌کند و دلدادگان به حسین درک کردند که چگونه باید در مجالس عزاداری حسین به اسلام ناب محمدی و ارزش دین اسلام برسند البته ارزش بالای عاشورا به حدی است که هیچ کس نمیتواند واقعه کربلا را درک کند.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان افزود: امروز به عنوان روز شیر خوارگی بود طفل های 6 ماهه را امروز مادران به روی دست گرفتند، شهادت های کودک 6 ماهه کم نیست حتی در دنیای امروز در یمن در میانمار میبینید، اما تکرار حماسی واقعه کربلا هرگز از طراوت نخواهد افتاد شاید هیچ سوژه ای در این زمینه این قدر مهم و تاثیرگذار نباشد که سالها مردم اشک میریزند هیچ زمانی از دلربایی و ارزش این واقعه کم نمیشود.
وی با بیان اینکه رهبری معظم انقلاب فرمودند حفظ اسلام ما مدیون این حادثه است، گفت: نهضت حسینی آمیخته شد با خون ما با نهاد ما با وجود ما تا درک کنیم که چگونه بتوانیم این سرمایه را حفظ کنیم این ارزش بالاتر از قرآن نیست.
خطیب نماز جمعه زاهدان اضافه کرد: آن حماسه‌ای که از دلش عباس‌ها، اکبرها و اصغرها میجوشد آن حماسه ای که از دلش عشق و اسلام میجوشد آن حماسه ای که از دلش حسین می آید واقعه عاشورا است.
وی افزود: امروزه باید سعی کنیم محرم را به معنای واقعی‌اش درک کنیم همانطور که امام راحل تاکید دارند.
سلیمانی با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس، بیان کرد: در این 8 سال دفاع مقدس اتفاق‌هایی در ایران ما رخ داد این دفاع 8 ساله باعث شد که به اتکا به خدواند و توکلی که رزمندگان ما داشتند، ایستادگی کردند جلوی تهاجم دشمن و نگذاشتند وجبی از این خاک پاک به دست دشمن بیوفتد.
وی ادامه داد: دومین دستاورد خود باوری است به طوری که با دست خالی 8 سال به جنگ با دنیای علیه ایران ایستادگی کردند، ملت ایران چنان به خود باوری دست پیدا کرده که امروزه میبینید دشمن با درماندگی جلو ملت ایران زانو زده که رهبر معظم انقلاب دیروز فرموند ترامپ ملعون مثل انسان های کابویی و دیوانه حرف میزند و از ادبیات ابتدایی برای ما استفاده میکند.
وی اضافه کرد: جوانانی که در اختیار داریم باید جوانان انقلابی باشند به گفته حضرت آقا مدرسه انقلابی، دانشگاه انقلابی باید داشته باشیم تا جوانان ما که بالاترین سرمایه کشور هستند در راه انقلاب پیش بروند.
سلیمانی گفت: معلمان و اساتید و کارمندان با شعوری داریم که این که ملت را پرورش دادند که جوانانی چون حججی را پرورش میدهند جوانانی را تربیت کردند که نام حضرت عباس (ع) را بر روی سینه خود مینویسند امیدواریم که این جوانان رهنمودهای امام راحل و رهبری معظم انقلاب را به بهترین شکل به پیش ببرند.
امام جمعه زاهدان تاکید کرد: تفکر و روحیه بسیجی یک سرمایه عظیم برای این ملت است که نمونه آن حججی ها و شهید خزایی و مدافعان حرم هستند.
وی افزود: روحانی ما باید روحانی انقلابی باشد و کلاس درس و حوزه علمیه نیز باید انقلابی باشند.
در پایان این مراسم ، نمازگزاران سراسر استان در اعتراض به سخنان توهین آمیز ترامپ رئیس جمهور آمریکا علیه ملت ایران، دست به تظاهرات و راهپیمایی گسترده زدند.

دوران جنگ تحمیلی دانشگاه عظیم تاریخی برای همه ملت است

امام جمعه اهل سنت شهرستان خاش گفت: دوران جنگ تحمیلی دانشگاه عظیم تاریخی برای همه ملت است و کشور ایران امن ترین کشور در منطقه است و این امنیت به برکت تبعیت از رهبر انقلاب اسلامی و سخنان مقتدرانه ایشان است.

مولوی محمدعلی شهنوازی در خطبه های نمازجمعه این هفته شهرستان خاش، با دعوت خود و نمازکزاران به رعایت تقوای الهی، اظهار کرد: تقوا بمعنای بازداشتن و جلودارنده نفس از بدی ها و زشتی و پلیدی است و سلام میوه و ثمره تقوا است و باید انسان با تقوا راه سعادت را در پیش گیرد و از پروردگار اطاعت کند.

وی تصریح کرد: مسئله مهم سلام و احوال پرسی یکی از معارف عمیق اسلام است که نشر آن برکات بسیار زیادی در زندگی ما دارد.

امام جمعه اهل سنت شهرستان خاش با اشاره به هفته خانواده، گفت: بدون خانواده آسوده و آرام انسان نمیتواند طعم زندگی را بچشد و زنان وظیفه دارند محیط خانواده را برای همسر و فرزندانشان یک محیط امن و آرامی قرار دهند و باید بنیان خانواده را زن حفظ کند و از پاشیدگی و تفرقه در محیط خانواده جدا کند.

وی با اشاره به فرارسیدن هفته دفاع مقدس، بیان کرد:‌ کشور ایران امن ترین کشور در منطقه است و این امنیت به برکت تبعیت از رهبر انقلاب اسلامی و سخنان مقتدرانه ایشان است.

اقتدار نظامی ایران اسلامی، آمریکا را وحشت‌زده کرده است

مولوی شهنوازی با بیان اینکه همه ی مسلمانان جهان به رهبر انقلاب افتخار میکند، گفت: در دوران هشت سال جنگ تحمیلی ملت ایران ثابت کرد با پیروی از ولایت می تواند در تمامی میدان های نبرد موفق شود.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی در برابر ایران اسلامی ناتوان و ضعیف هستند و در دوران جنگ تحمیلی رزمندگان برای کشور ایران اسلامی افتخارآفریدند و این فداکاری‌ها باید به نسل جوان انتقال داده شود.

امام جمعه اهل سنت شهرستان خاش با اشاره به آیه 60 سوره انفال، گفت: پروردگار متعال در قرآن مجید به درستی شیوه و روش مقابله نظامی با دشمنان اسلام را تبیین فرموده و ما باید بدانیم که اقتدار نظامی بخصوص در زمینه دفاعی مهم‌ترین عامل بازدارنده دشمنان برای تعرض به کشورمان است.

مولوی شهنوازی با اشاره به آغاز سال تحصیلی، بیان کرد: سعادت و پیشرفت یک کشور به آموزش و پرورش و تحصیلات بستگی دارد و باید در این مسئله مهم تمامی موانع و مشکلات از سرراه برداشته شود تا ایران اسلامی از نظر علمی نیز همواره در منطقه موفقیت های چشمگیری داشته باشد.

راه نجات کشور استفاده از تجربه جنگ تحمیلی است

خطیب جمعه هیرمند گفت: راه نجات کشور استفاده از تجربه جنگ تحمیلی است؛ هر چه از این تفکر فاصله بگیریم بیشتر ضرر خواهیم کرد.

حجت الاسلام ابراهیم گزمه در خطبه های این هفته از نماز جمعه گفت: آنچه که در دفاع مقدس بدست آوردیم چیزی نبود جز بهره مندی از سفره عاشورا؛ کشور از نظر ظاهری ارتش واقعی را در دست نداشت اما این جنگ آنجا مقدس شد که جوانان برای اعتقادات خود وارد میدان نبرد شدند.

وی افزود: از دانش های جنگ هنوز نتوانسته ایم بهره مند شویم گوشه ای از آن را امروز مورد استفاده قرار داده ایم که این که لذت شیرینی آن امروز در سوریه، عراق و لبنان حس می شود.

خطیب جمعه هیرمند گفت: خسارات بزرگ جنگ را می توان از دست دادن جوانانی دانست که با درایت و هوشی که در اختیار داشتند می توانستند هر کدام چند کشور را اداره کند اما با آغاز جنگ ما این جوانان را از دست داده ایم اما از آن طرف در قبال این هزینه امتیازات فراوانی نصیب ما شده است.

وی ادامه داد: راه نجات کشور استفاده از تجربه جنگ تحمیلی است؛ هر چه از این تفکر فاصله بگیریم ضرر خواهیم کرد، لذا در هر برهه از زمان این نوع تفکر را درکشور بکار برده ایم موفقیت های بزرگی نصیب ما شده است.

خطیب جمعه هیرمند: تفکر دست دراز کردن و التماس به دیگران در کشور جمهوری اسلامی ایران جایی ندارد؛ تجربه برجام که از آن به عنوان فتح الفتوح یاد می کردند تجربه بزرگی برای کشور بود.

وی ادامه داد: مسئولین دلسوزان نظام را که به بدعهدی آمریکا هشدار می داندند را بدترین الفاظ بدرقه کردند اما اکنون دلواپسان حرف نمیزنند خود مداکره کنندگان از بدعهدی و بی اعتمادی آمریکا سخن به میان می آورند.

برجام سایه جنگ را سیاه تر کرد

حجت الاسلام گزمه خاطرنشان کرد: مسئولین ما مثل اتوبان یکطرفه همه ی بند های برجام را اجرا کردند دستشان که خالی شده امروز باید عربده کشی های آمریکا را بشنوند این یعنی دور شدن از تفکر دهه شصت و فرهنگ عاشورایی.

وی بیان داشت: سایه جنگ با برجام دور نشد بلکه تشدید پیدا کرده است؛ دور شدن از فرهنگ دفاع مقدس که برگرفته از مکتب امام حسین (ع) می تواند برای کشور خطرناک باشد.

وی بیان داشت: امروز باید مسئولین ما آنهایی که فریاد می زنند همه ی هزینه های برجام را قبول می کنیم به ملت و ولایت پاسخ بدهند به یاوه گویی های آمریکا پاسخ انقلابی بدهند؛ کسی که در مکتب سالار شهیدان بزرگ شده است از مرگ نمی ترسند.

خطیب جمعه هیرمند گفت: آمریکا باید بداند که از شعار مرگ بر آمریکا باید عصبانی باشد و عصبانیت بمیرد.

درس اول عاشورا دین داری و ظلم ستیزی است

امام جمعه موقت شهرستان سرباز گفت: توجه به ارزشهای دینی و معنوی در کنار عدم سازش با استکبار جهانی و دولت های ظالم به عنوان مهمترین درس های قیام اباعبدالله الحسین(ع) باید مورد توجه تمامی مسلمین جهان باشد.

حجت الاسلام اسماعیل اسفندیاری در خطبه های این هفته نماز جمعه راسک ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن محرم، اظهار داشت: محرم و فلسفه قیام عاشورا برای همه مسلمین جهان عبرت آموز بوده و هست به گونه ای که تمامی انقلاب ها و اقدامات ضد استکباری و ظلم ستیزانه جهان بر اساس این فلسفه الهی پایه ریزی شده است.

وی افزود: یکی از عبرت های عاشورا برای مردم امروز ایران اسلامی، توجه به ارزش های دینی و روح معنویت در جامعه است چراکه هر جا یک جامعه ای ارزش های دینی و معنوی رو خود را فراموش کند درگیر فرهنگ بیگانه شده و از درون متلاشی می شود.

امام جمعه موقت شهرستان سرباز با تاکید بر لوم بیداری مسلمین در برابر توطئه های استکبار جهانی، بیان کرد: امروزه استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جهان خوار به دنبال نابودی تمامی ارزشهای دینی و اسلامی ملل مسلمان جهان است.

آمریکا به دنبال ایجاد اسرائیل دوم

وی افزود: حمله به عراق و افغانستان، حمایت از داعش و آل سعود در نسل کشی های سوریه، عراق و یمن و اینک حمایت از بوداییان افراطی میانمار برای کشتار مسلمین این کشور همه و همه قطعه هایی از یک پازل و نقشه بزرگ به نام خاورمیانه بزرگ است که بیست سال پیش طرح ریزی شده و همچنان ادامه دارد.

اسفندیاری طرح همه پرسی در اقلیم کردستان عراق را تلاشی برای ساخت اسرائیل جدید در مرزهای ایران دانست و گفت: آمریکا همواره به دنبال حمله مستقیم و غیرمستقیم به جمهوری اسلامی را در سر داشته است و اینکه که میبیند تلاشهای آنها در سوریه و عراق باعث رسوایی شده و نه تنها جمهوری اسلامی تهدید نمی شود بلکه بیش از پیش موجب محبوبیت انقلاب اسلامی ایران در منطقه شده است به دنبال ساخت اسرائیلی جدید برای حفاظت از رژیم صهیونیستی هستند.

وی در پایان با گلایه از سران کشورهای عربی و اسلامی، تصریح کرد: متاسفانه برخورد سران کشورهای عربی و اسلامی منطقه با رویکرد ضد اسلامی استکبار بسیار بد بوده و آنان که خود را مدعیان مسلمین میدانند حتی در دفاع از مردم یمن یک کلمه صحبت نکرده اند که این خود نشانه آلت دست بودن این رژیم های خونخوار است.

رئیس جمهور آمریکار از ملت ایران عذرخواهی کند

امام جمعه شهر بنجار عنوان کرد: رئیس جمهور آمریکا پس از بیان سخنان سخیف خود باید از ملت ایران معذرت خواهی کند.

حجت الاسلام و المسلمین محمود پارسا در خطبه اماز جمعه این هفته بنجار اهمیت تقوا و معرفت و شناخت بیشتر به امام حسین ع روایات ارزشمندی رو بیان کرد و گفت: ویژگی ها و امتیازات خاصی خدا به امام حسین (ع) عنایت کرده است.

وی افزود: رسوخ حرارت و محبت امام حسین ع در دل مومنین، خوردن هر خاکی حرام ولی در تربت امام خدا شفا داده، مطلوبیت همیشگی عزاداری امام حسین ، ایثار و فداکاری امام حسین نسبت به دین، حیات اسلام مدیون خون امام حسین ع و محبت ویژه پیامبر به امام حسین از جمله الطافی است که خداوند نسبت به امام حسین داشته است.

ملت ایران تحریم ها را تبدیل به فرصت می کند

وی در خطبه دوم بعد از سفارش به رعایت به تقوای الهی به فرا رسیدن ماه محرم و هفته دفاع مقدس و امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و خاطرنشان کرد: امام حسین شهید راه امربه معروف و نهی از منکر است و همگان باید این دو واجب فراموش شده را احیا کنند و این دو واجب مظلوم و فراموش شده هستند و به همین دلیل معضلات و آسیبهای اجتماعی در جامعه گسترش پیدا کرده است.

امام جمعه شهر بنجار با اشاره به برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل ،به سخنان سخیف رییس جمهور امریکا در مورد ایران و تحلیل های خبرگزاریها در این مورد پرداخت و خاطرنشان کرد: در طول ۳۹ سال از سپری شدن انقلاب همیشه ایران را تحریم و مورد هجمه قرار داده ولی ایران تهدیدها را تبدیل به فرصت کرده و سخنان رییس جمهور امریکا در شان مردم امریکا نیست و دولت امریکاباید از ملت قهرمان ایران عذر خواهی کند و امریکا به دلیل واماندگی و سبک مغزی از این ادبیات استفاده کرده و قطعا تهدیدات امریکا هیچ اثری در عزم راسخ و مقاومت ملت نجیب ایران نخواهد داشت.

حجت الاسلام پارسا تاکید کرد: دولت جواب محکم و کافی و وافی رو به دولت امریکا بدهد و شورای نظارت بر برجام با توجه به بد عهدی امریکا ،گزینه های پیش بینی شده را عملیاتی کند تا دوباره شاهد نقض برجام توسط طرفهای غربی به خصوص امریکا نباشیم.

قیام سرخ امام حسین (ع) مردم را به سمت بندگی خدا هدایت می کند امام جمعه شهرستان سراوان اظهار داشت: ایران پرچم اسلام را که برپای حق و اعتقاد دینی است بر پرا کرده است و استکبار عملکرد شوم خود را مبنی بر نا امن کردن منطقه نمی بیند و نا پای بندی به برجام را به کشور ایران نسبت می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی بامری امام جمعه شهرستان سراوان در خطبه های سیاسی و عبادی این هفته خود با بیان اینکه ایران پرچم اسلام را که برپایه حق و اعتقاد دینی است بر پا کرده است و استکبار عملکرد شوم خود را مبنی بر نا امن کردن منطقه نمی بیند و عدم پایبندی به برجام را به کشور ایران نسبت می دهد، گفت: دشمنان به دنبال استعمارگری هستند و باید مقابل آنها ایستادگی کرد.

وی در ادامه ایستادگی در مقابل دشمنان را یکی از ویژگی های مهم ذات انقلاب اسلامی ایران دانست و افزود: مسئولین در مقابل بی عهدی آمریکا مقابل به مثل کنند که اگر آنها سستی و ضعف ما را ببینند دوباره شروع به شیطنت خواهند کرد.

امام جمعه شهرستان سراوان با اشاره به قرار گرفتن در ایام محرم و هفته دفاع مقدس اظهار داشت: قیام سرخ امام حسین (ع) و دفاع مقدس انسان را به سوی بندگی خدا می برد و تقوا لازمه کار ما است.

استکبار عملکرد شوم خود را مبنی بر نا امن کردن منطقه نمی بیند وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع دانش آموختگان ناجا تصریح کرد: نیروی انتظامی مسئولیت بزرگی دارد که تامین امنیت در راس آنها می باشد و اگر به وظیفه خود به خوبی عمل کند باعث سربلندی و عزت کشور خواهد شد.

حجت السلام والمسلمین بامری با اشاره به اینکه نیروی انتظامی باید اشد مجازات را برای متخلفین جهت تامین امنیت و آرامش مردم داشته باشد، اذعان داشت: عمل ناجا در دیدگان مردم است که اگر بد عمل کنند زشت تر از آن چیزی که هست دیده می شود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: محرم در جهان فضایی را ایجاد کرد که زمینه را برای بندگی خدا فراهم ساخت و باعث شد که بشر بتواند در مقابل ظلم و گناه ایستادگی کند.

امام جمعه سراوان با اشاره به تقارن ایام محرم و هفته دفاع مقدس عنوان کرد: اینکه ما توانستیم در دفاع مقدس در مقابل دشمنان و استکبار ایستادگی کنیم برگرفته از فرهنگ عاشورایی بود و قیام امام حسین (ع) باعث پیروزی اسلام و قرآن شده است.

وی فرهنگ عاشورایی را مهم ترین رمز بقای نظام اسلامی ایران دانست و گفت: امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه همگانی است و امروزه ما به برکت نهضت حسینی و دفاع مقدس دارای سربلندی و افتخار هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین بامری درپایان با اشاره به گزافه گویی های ترامپ در نشست سازمان ملل اظهار داشت: ترامپ ایران را به عنوان کشور تروریستی معرفی کرده است اما وی عملکرد شوم خود مبنی بر نا امن کردن منطقه را نمی بیند.

امر به معروف و نهی از منکر رکن اصلی همه فرایض دینی است

امام جمعه شهر دلگان با بیان اینکه دنیای غرب منشاء پیدایش سکولاریسم است، گفت: آن کسانی که معتقدند مسائل سیاسی در نماز جمعه بیان نشود، دارای تفکر سکولاریسم هستند.

حجت الاسلام والمسلمین عظیم بامری امام جمعه شهر دلگان در خطبه های نماز جمعه این هفته به فرا رسیدن هفته امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: به پاس جانفشانی های و جانثاری بزرگ آمر به معروف حضرت امام حسین (ع)، هفته اول محرم به عنوان هفته امر به معروف و نهی از منکر نام گذاری شده است.

وی هدف از قیام امام حسین (ع) را احیای فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر بیان کرد و افزود: مهم ترین فلسفه قیام آن حضرت احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر بوده است.

امام جمعه شهر دلگان با تاکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر به عنوان اساس، بنیاد و رکن اصلی همه فرایض دینی است، تصریح کرد: بیش از 10 آیه در قرآن کریم مستقیم خطاب به مومنان در خصوص اجرای امر به معروف و نهی از منکر است.

حجت الاسلام والمسلمین عظیم بامری با اشاره به اینکه در خطبه های نماز جمعه هفته گذشته این شهرستان موضوعی که دغدغه بسیاری از مردم و جوانان(انتخاب شهردار بومی) بود توسط امام جمعه موقت دلگان بیان شد، ادامه داد: این بیانات با واکنش هایی در فضای مجازی همراه بود که عمده آن تقدیر و تشکر بود.

دنیای غرب منشاء پیدایش سکولاریسم

وی با تاکید بر اینکه اما عده ای اندک مطالبی تحت این عنوان که نیازی به تبیین مسائل اجتماعی و سیاسی در نماز جمعه نیست، بیان کردند، گفت: اما این عده قلیل و کم بدانند که نماز جمعه تنها عبادی نیست، بلکه نمازی عبادی و سیاسی است.

خطیب جمعه شهر دلگان با بیان اینکه امام جمعه از طرف حاکم اسلامی، خطبه می خواند، اضافه کرد: وظیفه امام جمعه است که در راستای آگاهسازی و بصیرت افزایی و آنچه را که به صلاح مومنان است، بیان کند.

حجت الاسلام والمسلمین عظیم بامری با اشاره به اینکه نماز جمعه، نمازی که عبادت همراه با سیاست است، عنوان کرد: آن کسانی که می گویند که مسائل سیاسی در نماز جمعه بیان نشود، دارای تفکر سکولاریسم هستند.

وی با تاکید بر اینکه منشاء پیدایش سکولاریسم، دنیای غرب است، خاطرنشان کرد: سکولاریسم طرفدارانی در دنیا دارد و آنها در واقع معتقد به جدایی دین از سیاست هستند.

دفاع مقدس تکرار عاشورای امام حسین(ع)و تقابل جبهه حق و باطل بود

امام جمعه موقت شهرستان زابل عنوان کرد: دفاع مقدس تکرار عاشورای امام حسین و تقابل جبهه حق و باطل بود و از اهمیت بالابی برخوردار است.

حجت الاسلام سید قاسم هاشمی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان زابل که در مصلی المهدی (عج) زابل برگزار شد، اظهار کرد: امروز حلول سال جدید قمری ۱۴۳۹ و روز اول محرم الحرام و آغاز هفته احیا امربه معروف و نهی از منکر است؛ داغی که شهادت امام حسین ( ع ) در دلهای مومنین گذاشت تا ابد الیتام نخواهد یافت و این آتش خاموشش نخواهد شد و این اشکی که جاری گشته نخواهد خشکید، اما آنچه مهم است این است که بدانیم فلسفه قیام خونین شهید کربلا چه بود و پیام این نهضت مقدس چیست و درسی که از این حادثه باید گرفت چیست؟

وی افزود: آنچه مهم است عزاداری با معرفت است و بزرگترین پیام نهضت امام حسین ( ع ) احساس مسئولیت در قبال جامعه و مبارزه با ظلم و ستم است ؛ بزرگ فلسفه قتل شاه دین این است که مرگ سرخ به از زندگی ننگین است.

امام جمعه موقت زابل تصریح کرد: امام حسین ( ع ) از حج و از جان عزیزان خود هم گذشت و یکی از دلایل آن مبارزه با انحراف جامعه اسلامی بود؛ قوای استکبار و ظلم در صدد بود جامعه اسلامی را منحرف کند، جای حق را با باطل عوض کند و باطل را حق معرفی کند و امروز همین امر را استکبار جهانی دنبال می کند.

وی تاکید کرد: رئیس جمهور بی ادب و بی شرم آمریکا در مقابل چشم تمام دنیا جمهوری اسلامی را متهم به حمایت از تروریسم می کند؛ آمریکایی که هر کجا فساد و ظلم و شراراتی وجود دارد دستی از آمریکا آنجا پیدا می کنید جمهوری اسلامی را که خود قربانی تروریسم است متهم می کند.

حجت الاسلام هاشمی اظهار کرد: علاقه مندان به امام حسین ( ع ) باید بدانند پیام بزرگ امام حسین ( ع ) مبارزه و مقابله با فساد و ظلم و منکر است و احساس تکلیف در مقابل جامعه؛ فرهنگ حسینی می گوید در مقابل استکبار و ظلم ساکت نباش و درراه احیا معارف الهی و اسلام عزیز جان خود را فدا کن و در راه هدایت مردم ایثار و فداکاری کن.

وی گفت: محرم و عاشورا ظرفیت های عظیم و مهمی دارد که اگر به آنها توجه شود می تواند تحول عمیق و بزرگی در جامعه ایجاد کند و حتی میتواند زمینه ساز ظهور امام عصر باشد.

حجت الاسلام هاشمی بیان کرد: همان گونه که در زمان محدودی بخش کوچکی از ظرفیت محرم و عاشورا وقتی تبلور پیدا کرد ملتی را به خروش آورد و تحولی عظیم بنام جمهوری اسلامی ایجاد کرد.

توجه به محرومان و نیازمندان در ابتدای سال تحصیلی

حجت الاسلام هاشمی در ادامه گفت: امروز ۳۱ شهریور آغاز هفته پر افتخار دفاع مقدس است، تقارن بسیار زیبا و پرمعنایی بین آغاز محرم الحرام و هفته دفاع مقدس بوجود آمده است؛ یک بُعد جنگ تحمیلی هجوم وحشیانه و ظالمانه رژیم بعث عراق با حمایت کشورهای منطقه بود که منجر به شهادت افراد زیادی از فرزندان رشید این ملت و نیز ار بین رفتن شهرها و آبادیها و زیرساخت های شهری مناطق مهم مرزی شد و در بُعد دیگر آن دفاع مقدس و جانانه رزمندگان اسلام و فرزندان رشید ملت از کیان اسلام بود.


امام جمعه موقت زابل افزود: دفاع مقدس تکرار عاشورای امام ( ع ) حسین و تقابل جبهه حق و باطل بود و دفاع مقدس ترجمعه عملی حماسه حسینی در دوران ما بود، دفاع مقدس امضا خون بر طومار ولایتمداری این ملت عزیز بود.

حجت الاسلام هاشمی تصریح کرد: فردا شنبه اول مهرماه بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید است، ضمن عرض تبریک و آرزوی توفیق برای همه معلمین و دانش آموزان و همه نیروهای خدوم در عرصه تعلیم و تربیت یادآور میشویم که اولا باید توجه داشت که در فرهنگ اسلامی ما دانش و آموختن آن و آموزنده آن دارای احترام و قداست هستند یعنی باید به این پدیده بعنوان یک موضوع مقدس و ارزشمند نگاه نمود و ثانیا معلمین عزیز در کنار تعلیم توجه به موضوع تربیت فرزندان جامعه باشند و ثالثا توجه به محرومان و نیازمندان و افراد کم بضاعت در ابتدای سال تحصیلی امری خدا پسندانه است.

فرهنگ عاشورایی رمز بقایی اسلام شیعی است

امام جمعه شهرستان چابهار گفت: بالاترین رمز بقای ممالک شیعی سیدالشهد و فرهنگ عاشورایی است.

حجت السلام و المسلمین سید محمد موسوی در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به فرهنگ حسینی اظهار کرد: اهل بیت خاندانانی بودند که زیر دین کسی نمی ماندند چرا برخی دین فروشی و حسین فروشی می کنند و دست رد به سینه کسانی بزنید که قیمت تعیین می کنند و از اینها نمی شود فرهنگ امام حسین (ع) را درآورد.

وی افزود: از هیئت ها تقاضا می کنم جلسات با معنویت و باعظمت برگزار شود، اخلاص را از مجالس امام حسین (ع) کم نکنید و وقت مردم را بیجا نگیرید و سعی کنید مجالس را بصورت کافی اجرا کنید نه زیاد از حد و خسته کننده تا مستمع تشنه این مجالس باشد.

خطیب نماز جمعه چابهار بیان کرد: کل یوم عاشورا یعنی مبارزه با ظلم و امروز ما باقدرت به یمن، عراق و مظلومین میانمار حمایت می کنیم و ما ترسی نداریم، عاشورا یعنی حمایت از مظلوم و مبارزه با ظالم است.

حجت السلام موسوی ضمن تبریک هفته دفاع مقدس تصریح کرد: هفته دفاع دومین مناسبت ماست ما هر جا ضعیف بودیم و ضعف داشتیم دشمن به ما حمله کرد، صدام به همین دلیل در ۲۹ شهریور سال ۵۹ به ما حمله کرد، و تحلیلش این بود که سلاحی نداریم و حمله ور شدند.

وی ادامه داد: آقایان متاسفانه نشان دادن که ما از نقطه تحریم ضعف داریم و اینها هم همین نقطه را مورد هدف قرار دادند، اگر مسئولین ما حرف امام راحل را در پیش می گرفتند که گفت ملت ما رمضان دارد و از تحریم اقتصادی نمی ترسد؛ اینها غلط می کردند که ما را مورد تحریم قرار دهند.

شهید حججی تربیت شده مکتب کربلاست

امام جمعه چابهار با اشاره به فرهنگ عاشورایی در بین جوانان کشورمان بیان کرد: شهید حججی از نسل سوم انقلاب است و تربیت شده مکتب عاشورایی این ملت است، لذا مسئله دفاع مقدس را بزرگ کنیم، و سپاه مانند فداکاری های حضرت زینب(س) در عاشورا و دفاع مقدس ما را هم مانند همین مکتب تقویت کنند و انتشار دهند.

صحبتهای احمقانه ترامپ بعلت نقش برآب شدن حیله هایشان در خاورمیانه است

وی افزود: هفته امر به معروف و نهی در پیش رو داریم که قیام عاشورا از همین مورد سرچشمه می گیرد، چقدر امر به معروف در میان مسئولین ما قدرت دارد، اقامه نماز در میان مسئول ما چقدر ارزش دارد، اقام الصلاة یعنی خادم نماز بودن و مسئولین جامعه اسلامی ما برای رفتن دزدی، خیانت و بدی های جامعه باید نماز را احیأ کنند.

خطیب نماز جمعه چابهار با اشاره به شروع سال تحصیلی اذعان کرد: برای بارور کردن دانش باید دانشگاهها و مدارس ما تجربی هم کار کنند، وقتی مهندس ما تجربی کار نکند باید کارگر تئوری را یاد بگیرد.

وی ادامه داد: هنوز برخی دارند بر روی سند ۲۰۳۰ کار می کنند، که اگر ازبین نرود مشکل ساز برای نسل آینده است، باید طلبه ها و شاگردان در جامعه مقام معلم را محترم شمرده تا آموزش رشد یابد.

حجت السلام موسوی گفت: مقام معظم رهبری در دیدار با مجلس خبرگان گفتند، نیروی انتظامی مسیر تکامل خود را تداوم بخشد و عشق به خدمت گذاری به مردم در نیروی انتظامی رشد کند.

وی تأکید بر استفاده از خلاقیت های داخلی کشور برای مشکلات داخلی داشتند نه نگاه بر عوامل خارجی و افزود: سخنان احمقانه رئیس جمهور آمریکا در سازمان ملل مایه یأس ملت آمریکا است، اینها می خواستند خاورمیانه جدیدی در این خطه ها انجام دهند که جمهوری اسلامی موی دماغشان شد.

امام جمعه چابهار خاطرنشان کرد: آمریکا امروز داعش را آفرید و همه دستاوردهایشان در حال نابودی است، اینها عصبانی هستند و زوزه ای که ترامپ از دست ما می کشد بخاطر نقش برآب شدن حیله هایشان در خاورمیانه توسط ایران است و به زودی رسواتر می شوند.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۰۳۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت مجامع اجلاسیه بین المللی پیرغلامان حسینی

  به گزارش خبرگزاری صداوسیمای کرمان ، در مراسمی نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان گفت: جمهوری اسلامی را محصول نهضت امام حسین (ع) می‌دانیم و پیرغلامان حسینی عصاره جریان مردمی هستند و باید فکری شود تا جریان مردمی با ستاد استانی اجلاس بین‌المللی پیرغلامان و خادمان حسینی هماهنگی بیشتر و قوی‌تری داشته باشد.

حجت الاسلام علیدادی‌سلیمانی افزود:میزبانی این مراسم افتخاری است که نصیب شده و بعد از میزبانی اکثر استان‌ها و تجربه ایجاد شده فرصت مناسبی است که بهترین بهره فرهنگی را از تجربیات برگزاری ببریم و بتوانیم به اهداف برنامه ریزی شده وآثار ماندگار آن برسیم.

وی تاکید کرد: محور مهم جریان مردمی محرم و صفر با تجلیل و گرامیداشت پیرغلامان  تقویت می‌شود.

فداکاراستاندارکرمان هم از آمادگی استان و اقدامات انجام شده برای این میزبانی گفت و بیان داشت: تشکیل کمیته های  چهارگانه اولین اقدامی است که انجام شده و سعی کرده ایم تمامی امکانات استان و نهادهای دولتی در کنار ظرفیت‌های مردمی به کارگرفته شود.

رمضان نژاد رئیس سازمان بسیج صداوسیماهم ازاولویت دار شدن کرمان برای میزبانی اجلاسیه بیست ویکمین به دلیل پایتخت بودن جبهه مقاومت خبر داد و گفت:حساسیت مراسم امسال به همین دلیل است و پیرغلامانی از جبهه مقاومت در عرصه بین الملل میهمان ویژه این مراسم هستند.

بیست ویکمین اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی قرار است همزمان با ماه محرم در استان کرمان برگزار شود.

 

 

دیگر خبرها

  • نقش ماموستا ملااحمد فخری در مبارزه با گروهک‌های معاند کم نظیر بود
  • ماموستا فخری در تبیین حقایق انقلاب از علمای پیشتاز بود
  • فلسفه وجودی سپاه، فدایی شدن است
  • پیام تسلیت امام‌جمعه و استاندار کرمانشاه در پی درگذشت امام جمعه سابق جوانرود
  • همه دستاوردهای امروز ایران اسلامی، از برکات نهضت امام راحل است
  • حرکت به سمت بیانیه گام دوم انقلاب وظیفه اصلی فرماندار کاشان
  • فعالیت مجامع اجلاسیه بین المللی پیرغلامان حسینی
  • جبهه مقاومت، میهمان بیست و یکیمین اجلاس پیرغلامان حسینی
  • مرتضی اشراقی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود/ شاخص و ملاک حقیقت اندیشه حضرت امام، رهبر معظم انقلاب هستند/ یکی از وظایف مهم مورخ، جهاد تببین است/ امروز مردم غزه تاریخ ساز یک حماسه عظیم هستند
  • حضور در یادواره‌ شهدا وظیفه‌ای ملی و انسانی است