Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-29@20:43:01 GMT

دفاع مقدس با نهضت امام حسین(ع) در هم تنیده شده است

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۸۰۴۴۵۸

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، آیت‌الله محسن حیدریامام جمعه موقت اهواز در خطبه‌های عبادی سیاسی نمازجمعه امروز 31 شهریورماه ضمن دعوت مردم به تقوی الهی اظهار کرد: امروز اولین روز از روزهای محرم است. ماهی که ماه شهادت و سوگ اباعبدالله الحسین(ع) است که این ایام را به محضر قدسی بقیه‌الله و نایب بر حق او مقام معظم رهبری تسلیت می‌گوییم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: جا دارد از شهدای این دوران نیز یاد کنیم. امسال محرم و هفته دفاع مقدس از نظر زمانی تقارن پیدا کرده‌اند و اولین روز از محرم 1439 با سی و یکم شهریورماه سالروز آغاز جنگ تحمیلی مصادف شده است.

امام جمعه موقت اهواز افزود: چه این تقارن زمانی وجود داشته باشد و چه نداشته باشد، یک تقارن همیشگی میان نهضت عاشورا و دفاع مقدس وجود دارد که این سنخیت را می‌توان از ابعاد مختلف از جمله دشمن، رهبری و شهدا بررسی کرد.

وی ادامه داد: از بعد دشمن باید گفت دشمنان ما در جنگ تحمیلی صدام حسین بعثی، کافر و ظالم و ضداسلام و ضدبشریت و همچینن فرماندهان ارتش او بودند. در طول تاریخ چنانچه بخواهیم میان فرماندهان و مزدوران ارتشی با فرماندهان لشکر بنی‌امیه مقایسه‌ای انجام دهیم، یقیناً نمی‌توان فرماندهان جنگ‌طلبی متجاوزتر و ظالم‌تر از بعثی‌ها پیدا کرد.

آیت‌الله حیدری اضافه کرد: چنانچه بخواهیم سنخیت میان نهضت عاشورا و دفاع مقدس را از جهت رهبری بررسی کنیم، رهبری عاشورا با اباعبدالله الحسین(ع) بود و رهبری کل قوا در دوران دفاع مقدس با سلاله امام حسین(ع) یعنی امام خمینی(ره) بود. چنانچه بخواهیم رهبران نهضت‌های اسلامی را بعد از عاشورا مقایسه کنیم و بگوییم که کدام فرمانده سنخیت بیشتری با نهضت عاشورا داشت، به طور یقین نمونه‌ای والاتر از امام خمینی(ره) پیدا نخواهیم کرد. زیرا ایشان از نظر معنویت، ایثارگری و جهات دیگر، نمونه تمام عیار یک رهبری حسینی بودند و باید به ایشان افتخار کرد.

وی خاطرنشان کرد: از بعد شهدا نیز ادعایمان این است و ثابت شده است که در بین شهدایی که در طول تاریخ در راه دفاع حق و معنویت شهید شده‌اند، هیچ شهیدی والاتر از شهدای دفاع مقدس وجود ندارد. ایثار، معنویت و استقامت این شهیدان بی‌نظیر بود و اگر بخواهیم همانندی برای آنها پیدا کنیم، غیر از شهدای کربلا هیچ هم‌سنخی برای آنها نمی‌توان یافت.

خطیب نماز جمعه اهواز در ادامه بیان کرد: در سال 88 و زمانی که فتنه آمریکایی فتنه‌گران آغاز شد، این عاشورا بود که فتنه‌گران را رسوا ساخت و تیر خلاص را بر پیکر فتنه و فتنه‌گران شلیک کرد. بنابراین ما هر چه داریم از امام حسین(ع) داریم و این انقلاب اسلامی ما بود که اهل بیت(ع) را دوباره در دنیا مطرح کرد.

وی عنوان کرد: نهضت و دفاع مقدس ما با نهضت و عاشورای امام حسین(ع) در هم تنیده شده است و امکان جدایی این دو جریان تاریخی وجود ندارد. البته باید اذعان داشت که نهضت عاشورا اصل است و نهضت انقلاب اسلامی ما، فرع و شاخه‌ای از نهضت عاشورا است.

آیت‌الله حیدری افزود: اهمیت امر به معروف و نهی از منکر، فردی و اجتماعی است و درسی است که باید از قیام امام حسین(ع) و نهضت عاشورا فرا گرفت زیرا این درس بزرگی است که سیدالشهدا(ع) به ما داده است.

وی در ادامه با اشاره به آغاز سال تحصیلی و بازگشایی مدارس نیز گفت: این روزها را باید به تمام فرهنگیان، دانشجویان، دانش‌آموان و طلاب حوزه علمیه تبریک گفت.

امام جمعه موقت اهواز افزود: نباید تصور کرد که آموزش و پرورش تنها بر عهده نهاد آن است بلکه همه جامعه باید نسبت به آن اهتمام داشته باشند. اولیا باید در کنار مربیان به فکر تربیت و آموزش دانش‌آموزان باشند.

وی تصریح کرد: سوم مهرماه نیز سالروز تهاجم آمریکا به افغانستان به بهانه مبارزه با تروریست است. آمریکایی‌ها 17 سال است که در مرزهای شرقی ما حضور دارند و هدف اصلی آنها نیز محاصره ایران است زیرا آنها جرأت ندارند که وارد کشور ما شوند و به واسطه حضور در مرزهای شرقی قصد محاصره ما را داشته‌اند اما طی این 17 سال نتوانسته‌اند هیچ غلطی کنند و در آینده نیز نخواهند توانست زیرا سرزمین ایران، سرزمین شیران است.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به سالروز شکست حصر آبادان نیز عنوان کرد: پنجم مهرماه سالروز عملیات ثامن‌الائمه است. شهرستان آبادان بعد از اشغال خرمشهر محاصره شد که به برکات عملیات ثامن‌الائمه، حصر آن شکسته شد.

خطیب نماز جمعه اهواز گفت: هفته گذشته سومین اجلاسیه دوره پنجم مجلس خبرگان آغاز شد که موفق نیز بود و همه کارها در آن طبق برنامه پیش رفت و این اجلاس روز گذشته با سخنان امام امت پایان یافت.

وی افزود: در این اجلاسیه، بنده قضیه خسارت‌های سیل سال گذشته در شعیبیه و اندیمشک را مطرح کردم و از مسئولان استانی نیز درخواستم این است که به فکر این موضوع باشند.

آیت‌الله حیدری ادامه داد: در بحث آب نیز در این اجلاسیه اعتراضاتی داشتیم که اعتراضات ما از طریق دبیرخانه خبرگان به دفتر ریاست جمهوری انتقال داده شد و دفتر ریاست جمهوری نیز پاسخ داد که انتقال آب، جز برای شرب انجام نخواهد شد.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری اظهار کرد: بزرگترین رسالت مجلس خبرگان، بحث مطالبات کلان انقلاب است و در این خصوص مقام معظم رهبری دستور فرموند هیأت اندیشه‌ورزی تشکیل شود تا اهداف انقلاب در آن هیأت بررسی شود.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به مساله میانمار نیز تأکید کرد: مسلمانانی که در این کشور مورد ستم قرار گرفته‌اند، نیاز به حمایت دارند. باید به این افراد کمک کرد و در راستای انجام کمک‌های نقدی و جنسی به آنها گام برداشت.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۰۴۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلد سوم تاریخ شفاهی دفاع مقدس به زودی چاپ می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما؛ مجموعه کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس که تا کنون دو جلد از آن به چاپ رسیده عملیات بیت المقدس و رمضان را روایت کرده است.
از تاسیس سپاه پاسداران در اهواز تا عملیات مختلف و ورود به خاک عراق موضوعاتی است که دراین کتاب به آن پرداخته شده است.
جلد اول این کتاب به خاطرات دوران کودکی تا خرداد ۶۱ و جلد دوم کتاب از تیرماه ۶۱ تا اسفنده سال ۶۴ را روایت می‌کند.
خاطرات سال‌های پایانی جنگ به روایت احمد غلامپور در جلد سوم آن منتشر می‌شود

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ۱۵۲ اثر به جشنواره « افتخار من» در مازندران ارسال شد
  • مشارکت دهه هشتادی‌ها در مدیریت شهری استمرار اندیشه بنیانگذار انقلاب است
  • پیکر ۵ شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی والفجر یک تفحص شد
  • میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد
  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان
  • جلد سوم تاریخ شفاهی دفاع مقدس به زودی چاپ می‌شود
  • کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان شهدای گمنام است
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان
  • تشییع دو شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق (ع) در قم