Web Analytics Made Easy - Statcounter

ائمه جمعه استان هرمزگان ضمن محکوم کردن سخنان ابلهانه ترامپ علیه ایران اظهار کردند: نسبت های ناروایی که رئیس جمهور نابخرد آمریکا برعلیه ملت ایران برزبان آورده بسیار سخیف و ابلهانه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازهرمز؛ ائمه جمعه استان هرمزگان ضمن محکوم کردن سخنان ابلهانه ترامپ علیه ایران اظهار کردند: نسبت های ناروایی که رئیس جمهور نابخرد آمریکا برعلیه ملت ایران برزبان آورده بسیار سخیف و ابلهانه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجالس عزاداری محرم باید کربلا محور باشد

حجت الاسلام حسن علیدادی امام جمعه کیش در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه کیش با توصیه به رعایت تقوی الهی در تمامی شئون زندگی با تاکید بر اینکه مجالس عزاداری امام حسین(ع) باید کربلا محور باشد اظهار کرد: برخی می گویند در مجالس امام حسین(ع) سخنان سیاسی نگویید یعنی نگویید که در زمان ها هم یزیدها و شمرها وجود دارند.

وی با بیان اینکه تمام تلاش اهل بیت امام حسین(ع) بر این بود که کربلا در کربلا باقی نمانده و ارزش های در جامعه آشکار شود، افزود: برخی می گویند عاشورا و کربلا را در زندگی خود وارد نکنید در حالیکه خود را ولایی و پیروی رهبری می دانند، این ها افرادی هستند که اگر برای رهبری، ارزش های روز جامعه و نظام دعا کنید می گویند کربلا را سیاسی کردید من نمی دانم این چه برداشتی از ولایی بودن است که می خواهند کربلا در همان سال 61 هجری و درهمان کربلا باقی بماند.

امام جمعه کیش تصریح کرد: اگر کربلا در کربلا بماند بعید است که ظالمین از کربلا بهراسند زیرا کربلا را مرده می پندارند که قرار نیست وارد زندگی کسی شود و دیگر ترسی از آن نخواهند داشت.

وی تاکید کرد: نباید وقایع کربلا را درسال 61 هجری متوقف کنیم . باید کربلا وارد زندگی ما شود و این وظیفه هیئت های مذهبی است.

خطیب جمعه کیش تصریح کرد: مجالس عزاداری امام حسین(ع) باید کربلا محور باشد.

وی با توصیه به سخنرانان و مداحان بر بازگویی واقعیت های وقایع کربلا تاکید کرد: یک نکته مهم در عزاداری ها این است که همانگونه که شأن اهل بیت و امام حسین(ع) برگزار شود.

علیدادی با اشاره به اینکه باقی ماندن تاریخ کربلا در کربلا همان چیزی است که بنی امیه با ارعاب، تهدید و اسارت اهل بیت پیامبر می خواست صورت بگیرد، افزود: امروز می بینیم در ادامه کربلای حسینی ، 8 سال دفاع مقدس پس از سال ها رقم خورد و کربلای کوچکی در ایران که ادامه راه حسین (ع) است شکل گرفت و بسیاری از جوانان دلیر و ارزشمند این سرزمین در اقتدا به امام حسین (ع) شربت شهادت نوشیدند و از ثمرات آن بروز و ظهور مدافعان حرمی است که از حریم و حرم اهل دفاع کرده و چشم فتنه ای را که در منطقه به وسیله استکبار جهانی طراحی شده است از حدقه درآورده اند.

وی همچنین با محکوم کردن قتل عام مسلمانان میانمار به جرم مسلمانی تاکید کرد: مدافعان حقوق بشری که اگر تعداد محدودی غیر مسلمان به هر دلیل کشته شوند با برگزاری جلسات متعدد آن را محکوم می کنند در مقابل قتل عام مسلمانان بیگناه میانمار سکوت اختیار کرده و حرکتی از خود نشان نمی دهند.

امام جمعه کیش با محکوم کردن به مطالبی که رئیس جمهور آمریکا درباره ایران به زبان آورده است، گفت: نسبت های ناروایی که رئیس جمهور نابخرد آمریکا برعلیه ملت ایران برزبان آورده است بسیار سخیف و ابلهانه است.

وی تاکید کرد: امروز ملت ایران در مقابل این سخنرانی غیرمسئولانه، بی محتوا و نادرست اعتراض خود را نشان خواهد داد.

خطیب جمعه کیش ادامه داد: سخنرانی های ترامپ همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند نشان از درماندگی آمریکا دارد.

عاشورا روح امیدواری به انسانهای مظلوم است/ ملت آمریکا از داشتن چنین رئیس جمهوری احساس شرم می کنند

حجت الاسلام میرزایی، امام جمعه پارسیان در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان، با اشاره به حدیث پیامبر اکرم(ص)که فرمودند” ان لقتل الحسین حراره فی قلوب المؤمنین لن تبرد ابدا”، اظهار کرد: محرم و صفر یکی از فرصت های ویژه ای است که علی رغم همه تلاش ها و پژوهش ها، هنوز ابعاد و ظرفیت های مهمی از ان ناشناخته مانده است و آن چه تا امروز به آن توجه شده مربوط به چگونگی برپایی عزای حسینی است و کمتر به عمق و هویت و راهبردهای تحول آفرین آن توجه شده است.

میرزایی تأکید کرد: عاشورا، حرکت علیه زشتی ها و فساد است و الگویی برای تنظیم خود با عاشورائیان واقعی است، که چه قدر در تراز آنها هستیم.

وی عاشورا را نمایش عظیم امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: در طول تاریخ جبهه کفر و عناد با این حرکت مشکل داشتند و به دنبال تحریف یا تغییر آن بودند که عاشورا روح امیدواری به انسانهای مظلوم می دهد و “علیکم بالصبر و الجهاد” ندایی بود که در جبهه مقاومت تنین انداز شد و جبهه کفر و تکفیر را زمین گیر کرد تا جایی که رئیس جمهور آمریکا عصبانیت خود را به خاطر شکست های پی در پی در سخنرانی سازمان ملل نشان داد.

امام جمعه پارسیان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار نمایندگان مجلس خبرگان و احساس شرم و خفت آمریکا از داشتن چنین رئیس جمهوری تصریح کرد: ملت با بصیرت ایران هوشمندتر از اینهاست که با ترفندهای قرون وسطایی آمریکا که تبدیل به عروسکی در دست اسرائیل و عناصر منافق ایرانی شده، صحنه را خالی کند و یا تحت تاثیر اراجیف و لفاظی های آنان قرار بگیرند.

خطیب نماز جمعه پارسیان همچنین با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری و لزوم دقت در مذاکرات، عنوان کرد: مسئولان باید در عمل نشان دهند که تابع رهبر معظم انقلاب هستند.

میرزایی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد شهدای عزیز و امام راحل اظهار کرد: در بازخوانی جنگ تحمیلی همین بس که وقتی دشمن در ما احساس ضعف کرد موجب تشویق حمله به ایران شد، دشمن در زمینه اقتصادی در ما احساس ضعف کرد و از همان جا ورود پیدا کرده، لذا بر همه مسئولان است که با تکیه بر توانمندی داخلی و گوش به سخنان مقام معظم رهبری، خود را در مقابل چالش های پیش رو تقویت کنیم.

وی با یادآوری سخنان مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم انتظامی گفت: در مسیر تکمیل نیروی انتظامی در راستای حفظ امنیت و نظم اجتماعی مسؤلان باید به نیروی انتظامی کمک کنند.

رئیس شورای فرهنگی شهرستان با گرامیداشت بازگشایی مدارس و آغاز سال جدید تحصیلی تأکید کرد: حوزه تعلیم و تربیت بسیار مهم و تاثیر گذار است .

امام جمعه پارسیان با اشاره به طرح دریابست برای حفظ و بازسازی ذخایر آبزی گفت: همه مسئولان ذی ربط به اداره شیلات در این طرح مهم کمک کنند.

‌سیستم موشکی ایران یکی از عوامل قدرت بازدارندگی دشمنان است

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد جواد رکنی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نمازجمعه با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدا، اظهار کرد: شهدا از نفس افتادن تا ما دچارهوای نفس نشویم و قامت راست کردند تا ما در مقابل قدرتی قامت خم نکنیم، 8سال دفاع مقدس باید درس باشد برای دشمنان حال و آینده که هرگز خیال حمله به کشور ما را در سرنپرورانند.

وی افزود: امروز می‌گویند چرا موشک می‌سازید و موشک هوا می‌کنید حتما یادشان رفته صدام با چندین موشک شهرهای ما ازجمله تهران را مورد هدف قرار می‌داد، برخی در داخل دانسته یا ندانسته با دشمنان هم صدا می‌شوند که چه نیازی به موشک دارید؟ چگونه عربستان و کشورهای کوچک دیگر به سلاح نیازدارند اما ما نه، دشمن به دنبال این است که ما هیچ ابزار دفاعی نداشته باشیم.

امام جمعه شهرستان بندرلنگه اضافه کرد: اگر امروز موشک دوربرد نداشتیم رژیم صهیونیستی به ما حمله کرده بود، آنچه امروز آن‌ها را از حمله به کشور بازداشته موشک‌های ما بوده است.

رکنی تصریح کرد: آیا کشورهای اطراف ما تجهیزات دفاعی ندارند، حمله به عراق ولیبی زمانی صورت گرفت که آن‌ها سلاح دفاعی نداشتند، ما به هیچ کشور اجازه بازدید از مراکز نظامی خود نمی‌دهیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بندرلنگه اضافه کرد: برخی گمان می‌برند که اگر با زبان خوش با آمریکا صحبت کنیم آن‌ها نیز اینگونه با ما برخورد می‌کنند در صورتی که این‌چنین نیست و مقام معظم رهبری در این‌باره فرمودند، برخی روسای جمهور آمریکا دست مخملی دراز می‌کردند که پشت آن دست، دست چدنی بود.

وی در پایان با اشاره به اینکه رئیس‌جمهور عیاش آمریکا با آن ادبیات که لایق خود بود ملت ایران را مورد هجمه قرارداد، یادآورشد: ترامپ چهره واقعی هیأت حاکمه آمریکا را نشان داد که از حقوق بشر هیچ بویی نبردند امروز ما باید هوشیارتر و بیدارتر از گذشته باشیم.

دفاع مقدس نماد قدرت معنوی برای ملت ایران است

محمد بارانی خطیب جمعه توکهور-هشتبندی در اجتماع هزاران نفری نمازگزاران جمعه در مسجد جامع جوادالائمه علیه السلام با اشاره به سخنان سراسر کذب و دروغ رییس جمهور آمریکا علیه ملت ایران؛آنرا مایه شرم و تحقیر مردم امریکا و دولت مدعی آمریکا دانست و در تشریح دلایل این عصبانیت آمریکایی ها افزود : عظمت و اقتدار جمهوری اسلامی در خنثی سازی توطئه های آمریکا در جهان باعث خشم آنها شده است.

خطیب جمعه توکهور و هشتبندی به نقشه های آمریکا برای غرب آسیا و به طور خاص برای کشورهای ایران؛ عراق؛سوریه و لبنان اشاره کرد و با بیان اینکه آمریکا به دنبال تسلط بر این کشورها بوده و هست اما جمهوری اسلامی هیچگاه این اجازه را به آنها نداده است،اظهار داشت: آمریکایی هر قدمی که خواستند درمنطقه ما جلو بیایند با سیلی محکم جمهوری اسلامی مواجه شدند و هیچ غلطی هم نتوانستند بکنند و با مقاومت حزب الله شجاع و مردم سلحشور عراق در این رو کشور هم شکست خوردند و در سوریه هم با وجود هزاران جنایتی که کردند اما جهانیان شاهد زوال داعش و تکفیری ها هستند و اینها همگی نشانه عظمت جمهوری اسلامی است و لذا ازدست ملت ایران عصبی هستند و ما هم به اینها می گوییم ؛ از ما عصبی باشید و از این عصبانیت بمیرید.
بارانی این عصبانیت آمریکایی ها را نه از سر قدرت بلکه از موضع ضعف برشمرد و تاکید کرد: اینکه رییس جمهور دلقک و قلدر آمریکا مثل گاوچران های یک قرن پیش در آمریکا ؛هورت و هورت میکند و شاخ و شانه میکشد به دلیل گیجی و حقارت آنها در برابر ملت بزرگ ایران است که در طول این سالها با شکست توطئه هایشان؛ بینی آنها را به خاک مالیده است لذا عقل از دست داده و خارج از عرف و قانون و منطق مشغول زوزه کشیدن هستند.

وی بااشاره به کلام تاریخی امام راحل مبنی بر شیطان بزرگ بودن آمریکا ؛شعار مرگ بر آمریکای ملت ایران را موجب ترس و رعب دشمن دانستند و گفت:آقای ترامپ هم قطعا پاسخ سخنان زشت خودرا در عمل از ملت ایران دریافت خواهد کرد و بدانند که ترامپ که هیچ بلکه بزرگ تر از ترامپ هم در برابر ملت ایران هیچ غلطی نمیتوانند بکنند.

خطیب جمعه توکهور-هشتبندی با بیان اینکه برجام را یک قرارداد چندجانبه بین المللی است که با تمام قوت و ضعف هایش توسط طرفین امضا شده است و باید همگی به تعهدات خود عمل کنند ؛به توصیه همگی منتقدان دلسوز در دوران مذاکرات مبنی بر دقت و مشورت مسئولان درتنظیم متن برجام اشاره کرد و گفت: متاسفانه به این توصیه عمل نشد و مذاکرات له طور محرمانه انجام شد و کار به اینجا کشیده شد که حال طرف مقابل هر غلطی میکند ؛نقض برجام محسوب نمیشود اما اگر جمهوری اسلامی تکان بخورد ؛صدای طرف مقابل بلند میشود و ادعای نقض برجام میکنند.

وی با انتقاد از تصویب بیست دقیقه ای برجام درمجلس آنرا عجله ای غیرقابل توجیه دانست و اذعان کرد: برجام دارای نقاط ابهام و ضعف های ساختاری متعددی است که به فرموده رهبری عزیز اگر مراقبتِ دقیق صورت نگیرد ؛خسارات بزرگی را برای حال و آینده کشور دربردارد اما متاسفانه با عجله آنرا امضا کردیم و با شتاب بیشتری به مرحله اجرا درآوردیم تا جایی که حتی برخی خطوط قرمز و شروط رهبر معظم انقلاب هم رعایت نشد.

وی ضمن اشاره به نامه مقام معظم رهبری به رییس جمهور محترم در پذیرش برجام،گفت:یکی از شروط رهبری؛ گرفتن تعهد کتبی از رییس جمهور آمریکا و اتحادیه اروپا مبنی بر پذیرش لغو یکباره تحریم ها بود اما به آن عمل نشد و همین سهل انگاری باعث سوء استفاده و نقض عهدهای متعدد رییس جمهوری فعلی آمریکا شده است.

بارانی برخورد آمریکایی ها در نتیجه برجام را قلدرمابانه و ظالمانه توصیف کردند و در تبیین مواضع دوطرف مخالف برجام در ایران و امریکا؛بیان کرد:مخالفت امثال ترامپ با برجام به دلیل باج بیشتر از ایران است اما حرف مخالفان داخلی توجه و دقت تیم مذاکره کننده در نوشتار متن برجام و عمل به آن است که موجب جلوگیری از سوء استفاده دشمن میشود.

بارانی در توصیه ای به مسئولان کشور گفت:مسئولان محترم کشور باید به مسئولین فاسد ایالات متحده امریکا بفهمانند که ملت مقتدر ایران ؛زیربارزور نمیرود و در مقابل قلدران و زورگویان جهانی زانو نمیزند و عقب نشینی در قاموس ملت ایران معنی ندارد.

وی با بیان اینکه واکنش عملی به شرارت های آمریکا خواست ملت ایران است و هییت نظارت بر برجام باید در پیشگاه ملت پاسخگو باشد؛خطاب به ترامپ گفتند:حرف ملت انقلابی ایران این است که برجام برای ما اش دهان سوزی نیست و اگربخواهید آنرا پاره کنید ما آنرا به آتش میکشیم لذا زورگویی و قلدری در آوردن ؛هر کجا بخواهد جواب بدهد در برابر مردم شجاع و انقلابی ایران جواب نخواهد داد.

خطیب جمعه توکهور-هشتبندی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس ؛آنرا یکی از مقاطع فراموش نشدنی تاریخ کشور و انقلاب و نماد قدرت معنوی برای ملت ایران دانستند و با بیان اینکه جنگ یک برکت برای ما بود چرا که ملت مارا آبدیده و در دنیا به دلیل ایستادگی و مقاومت بلند آوازه کرد؛گفتند:در کنار ایمان و توکل بر خدا؛همت مردم و نیروهای مسلح؛و رهبری امام راحل؛عزم و وحدت ملی یک نکته برجسته ای در دوران دفاع مقدس بود که دلها را به هم گره زده بود لذا دیدیم که ملت سربلند و پیروز بیرون آمد و الان هم به همین ویژگی نیازمندیم.

بارانی خطاب به آمریکا و دشمنان ملت ایران خاطر نشان کرد:شما رشادت های جوانان مارا در دفاع مقدس و دفاع از حرم اهل بیت دیده اید؛بدانید:مارا تهدید نکنید چرا که ما در مقابل تهدید؛تهدید میکنیم و هر کسی فکر تجاوز به جمهوری اسلامی ایران در مخیله اش خطور کند باید خودرا آماده دریافت سیلی های محکم و مشت های فولادین از سوی نیروهای مسلح و ملت بزرگ ایران کند و پاسخ ملت ایران به هرگونه تعرضی و تجاوز و بلکه هر تهدیدی پاسخی خواهد بود که آنها را از درون متلاشی خواهد کرد .

وی اضافه کرد: اگر دشمن بخواهد غلط اضافی بکند دیگر در منطقه خلیج فارس دیکتاتوری برای سرکوب ملت های مسلمان باقی نخواهد ماند و این دست نشاندگان شکم باره شما به همراه ناوهای جنگی آمریکایی توسط جوانان انقلابی ایران در اعماق خلیج فارس مدفون خواهند شد و عمر رژیم تارعنکبوتی صهیونیستی هم به ۲۵ سال نخواهد کشید.

دفاع مقدس نمادی از عاشورای حسینی است

حجت الاسلام والمسلمین رضا جوکار در خطبه های نماز جمعه شهرستان با تاکید بر روحانی محور بودن مجالس محرم الحرام، بیان کرد: مقصود از روحانی محور بودن مجالس این است که معارف، اهداف و دروس مکتب انسان ساز عاشورا و دانشگاه حسینی در مجالس سیدالشهدا(ع) توسط روحانیون و کارشناسان دین بیان و در جامعه نهادینه شود.

جوکار با توصیه هیئات مذهبی به رعایت نظم، توجه به کودکان و نوجوانان، عفاف و حجاب اسلامی و عدم ایجاد مزاحمت برای دیگران افزود: اهمیت به نماز اول وقت بویژه در روزهای تاسوعا و عاشورا باید مورد توجه تمامی هیئات مذهبی قرار گیرد.

وی با اشاره به نامگذاری هفته اول محرم به نام هفته امر به معروف و نهی از منکر، تصریح کرد: احیاء این دو فریضه الهی که از واجبات و فروع دین می باشد فلسفه قیام امام حسین(ع) بود و آن حضرت امر به معروف و نهی از منکر را از یک واجب فردی به واجبی اجتماعی ارتقا داد.

امام جمعه قشم نمایش اقتدار نیروهای مسلح شهرستان در رژه 31 شهریورماه بمناسبت آغاز هفته دفاع مقدس را غرور آفرین دانست و اظهار کرد: در طول تاریخ، جمهوری اسلامی ایران هیچگاه در پی جنگ افروزی و آغاز جنگ نبوده اما اگر خطایی از دشمنان سربزند مقتدرانه آنان را به نابودی می کشاند.

حجت الاسلام والمسلمین جوکار هشت سال دفاع مقدس را نمادی از عاشورای حسینی و صف آرایی جبهه حق علیه باطل عنوان و ابراز کرد: غیور مردان ایران اسلامی با الگوگیری از فرهنگ عاشورا ولایت محور اند و چشم بر دهان ولی امر دارند که دفاع مقدس و شکست حصر آبادان گواهی بر این مدعاست.

جوکار با اشاره به بازگشایی مدارس، ارتباط تنگاتنگ خانواده ها و مدرسه را خواستار شد و ادامه داد: دانش آموزان امانت های الهی در دست خانواده و معلمین هستند که می بایست با تعامل اولیا و مربیان تربیت اسلامی و نهادینه سازی فرهنگ عاشورایی در دانش آموزان تحقق یابد.

وی با تقدیر از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم بواسطه ایجاد کاروان مهر و مرتفع نمودن نیازمندی های تمامی مدارس شهرستان، گفت: امید است با همکاری مسئولان، خیرین و بازاریان مشکل فرسوده و تخریبی بودن برخی مدارس نیز حل شود.

امام جمعه قشم سالگرد تهاجم آمریکا به مردم افغانستان به بهانه مبارزه با تروریسم را یادآور شد و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره حامل پیام صلح و آرامش در جهان بوده و در پی حمایت از مظلومان و مبارزه با تروریسم برآمده است.

جوکار با نادان و ابله خطاب کردن رئیس جمهور آمریکا گفت: ترامپ با بیان اراجیف و فحاشی به ملت ایران در سازمان ملل متحد، این سازمان را از محلی برای اتحاد، صلح و آرامش ملت ها به مکانی برای تفرقه تبدیل کرد.

جوکار پاسخ رئیس جمهوری ایران اسلامی به سخنان کینه توزانه رئیس جمهور آمریکا را منطقی، مستدل و با بهره گیری از ادبیات اسلامی دانست و اظهار کرد: پاسخ مناسب رئیس جمهوری اسلامی ایران ضعف و شکست آمریکا و عزت و اقتدار ایران اسلامی را برای کشورهای جهان عیان کرد.

وی تاکید کرد: انتظار است مسئولان اجرایی کشور همواره مواضعی مقتدرانه و با صلابت اتخاذ نمایند تا از حمایت و پشتیبانی مردم برخوردار باشند.

امام جمعه قشم آمریکا را عامل جنایات انسانی نظیر فاجعه میانمار معرفی کرد و افزود: طرح جدایی کردستان عراق، جنگ افروزی ها در منطقه و ایجاد داعش و جریان های تکفری از دیگر جنایاتی است که می بایست آمریکا پاسخگوی آن باشد.

جوکار در خصوص دیدار اخیر اعضا مجلس خبرگان رهبری با رهبر معظم انقلاب گفت: مسئولین مراقب باشند تکیه شان به توان داخلی باشد و پای قدرتمند خود را با عصای خارجی معاوضه نکنند؛ مجلس خبرگان رهبری مطالبه گر اهداف جمهوری اسلامی ایران از مسئولین باشد.

وی در خطبه نخست نماز جمعه با تفسیر آیه 32 سوره حج، 23 سوره شوری و آیه120 سوره هود، آیات قرآنی که دلالت بر عزاداری و برپایی مجالس اهل بیت(ع) دارند را تبیین و تصریح کرد: شبهات دشمن در رابطه با مجالس اهل بیت(ع)، اصل دین و مقدسات را نشانه رفته زیرا چنین مجالسی است که ترویج معارف دین و تمیز مسیر حق از باطل را موجب می شود

شعور حسینی مهمتر از شور حسینی است

علی بهروزه امام جمعه شهرستان بشاگرد در خطبه های نماز جمعه با بیان اینکه شعور حسینی مهمتر از شور آن است، اظهار کرد: شور حسینی یکی از ملزمات زنده نگاه داشتن اسلام است اما در کنار آن، با دید ریشه ای و عمیق می بینیم این شور در تمام بلاد اسلامی بر گرفته از شعور و معرفتی است که به واسطه قیام امام حسین(ع) نسل به نسل منتقل شده است.

امام جمعه بشاگرد افزود: شور حماسی همراه با شعور حسینی باید در کنار هم قرار گیرند تا بتوانیم در مسیر تقوای الهی قرار گیریم و با حفظ و تقویت این دو بال عاشورایی در مسیر خدمت به هم نوع هایمان و سعادت دنیا و آخرت حرکت کنیم.

بهروزه ضمن تبریک هفته دفاع مقدس، گفت: سابقه نداشته هیچ نظام نوپایی هشت سال درگیر جنگ تمام عیاری شود و سر بلند از آن بیرون آید اما به واسطه جوانان این منطقه اجازه ندادیم یک وجب از مرز های عقیدتی و جغرافیای ما به دست دشمن بیفتد.

وی ادامه داد: ما به تأسی از امامان و پیامبرانمان هیچگاه شروع کننده جنگی نبوده ایم و در چنین روزی به دستور صدام و با شلیک مستقیم خود دولت عراق به کشور ما دفاع مقدس آغاز شد.

امام جمعه بشاگرد با اشاره به طرح همه پرسی استقلال کردستان عراق، گفت: در ابتدای انقلاب دشمنان ما به سرکردگی آمریکا و انگلیس به دنبال ایجاد تجزیه طلبی در ایران بودند که اکنون شاهد این جریان در کردستان عراق هستیم که شورای امنیت و تمام تحلیل گران سیاسی پیامدی جز ایجاد مشکلات اساسی و نهادینه کردن یک سنت اشتباه در خاورمیانه و کشور های اسلامی در آن نمی بینند.

بهروزه افزود: این شبهات و بحث های جدایی طلبانه در اتاق های فکر اسرائیل و آمریکا برنامه ریزی می شود که بارها توسط مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران و حس وفاداری که همه اقوام ایرانی به کشورشان داشتند شکست خورده است.

وی با اشاره به سخنان جدید رئیس جمهور امریکا علیه ایران، خاطر نشان کرد: رئیس جمهور آمریکا با سخنان جاهلانه خود کشور ایران را تروریست خطاب کرده و اتهاماتی که در شأن شخصیت خودشان است را به جمهوری اسلامی نسبت داده است که بنده به نمایندگی مردم بشاگرد این اتهامات را محکوم می کنم.

اهانت رئیس جمهور آمریکا نتیجه سربلندی ملت ایران در برابر استکبار است

حجت الاسلام و المسلمین حسن حیدری در خطبه های نماز جمعه شهرستان سیریک با تقدیر و تشکر از مواصع صریح و انقلابی رئیس جمهور کشورمان در مقابل یاوه گویی های رئیس جمهور امریکا گفت: تجربه به خوبی نشان داده که وقتی مسئولان نظام در مقابل همه گستاخی ها ،تهدیدها و دسیسه های دشمنان و جهان استکبار با اقتدار و صلابت موضع گیری صریح و قاطعانه داشته اند دشمنان هم نا امید و هم جرات گستاخی به ملت ایران را نخواهد داشت.

وی اظهار کرد: مسئله امروز دنیا و جهان اسلام این است که دشمنان اسلام و در راس همه آنها امریکا و اسرائیل جنایتکار از اتحاد و برادری و برقراری صلح و آرامش در جهان اسلام بیشترین ضرر و زیان خواهند برد و به همین خاطر همیشه به دنبال ایجاد تنش و تفرقه و بروز حوادثی سازمانی یافته برای سرگرم کردن امت اسلام می باشند.

امام جمعه شهرستان سیریک تصریح کرد: خدا به صراحت در قرآن همه مومنین و مسلمانان را به ایستادگی در مقابل زورگویان و مستکبرین فرا خوانده و اگر همه ما به دستورات قرآن و اسلام ناب محمدی عمل کنیم و با موضع قدرت و اقتدار با دشمنان صحبت کنیم دیگر جرات هتاکی و گستاخی نخواهند داشت.

حجت الاسلام و المسلمین حیدری ابراز کرد: علت اینکه برخی تحریم های ظالمانه از سوی دشمنان به ملت ایران روا شد نتیجه محاسبات اشتباه برخی مسئولان بود که در مقابل دشمنان احساس ضعف و ناتوانی کردند و همین مسئله موجب شد دشمن با سوء استفاده مواضع خودش را به ما دیگه و تحریم های خواسته شده بر ما تحمیل کند.

امام جمعه شهرستان سیریک یادآور شد: انقلاب ما به برکت رهبری حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) الحمدلله توانسته با ایمان به خدا و توکل بر اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و الگوی گیری از نهضت بزرگ عاشورای حسینی بر همه توطئه ها و نیرنگ های دشمنان فائق شده است.

حیدری با بیان اینکه در ایام بازگشایی مدارس هستیم ضمن خدا قوت و خسته نباشید به معلمان ، مدیران و مسئولان آموزش و پرورش اضافه کرد: توسعه و رشد یک جامعه در گرو علم آموزی و تقویت بنیه علمی نسل های آن است و اگر این امر محقق شود یقیننا در آینده توسعه و رشد آن به دنبال خواهد داشت و امروز ثمره دستاوردهای انقلاب ما نتیجه خودباوری و توجه به نسل هایمان بوده که به رشد و بالندگی رسیده ایم.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۰۴۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۵۰ شهید دفاع مقدس تک فرزند خانواده بودند

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران،  همزمان با بزرگداشت روز معلم، آئین تجلیل از ۳۵شهید معلم و دانش آموز هنرستان فنی و حرفه‌ای رنجبر قائم شهر امروزبرگزار شد.

حجت الاسلام باباپور از وعاظ مازندران، شهدا و خانواده‌های بزرگوار آنها را معلمان معنوی و ارزشی جامعه دانستند که همواره به جامعه درس ایثار و فداکاری و صبر و بردباری و عزت و افتخار می‌آموزند.

او با اشاره به نقش آفرینی معلمان و دانش آموزان در دوران دفاع مقدس گفت: از بیش ۲۰۰هزار شهید جنگ تحمیلی ۳۶ هزار شهید از قشر نوجوان و جوان دانش آموز بودند که در راه دفاع از انقلاب و کیان اسلامی جانشان را تقدیم کردند.

حجت الاسلام باباپور با اشاره به پیشگامی استان مازندران در دفاع مقدس افزود: از ۱۰ هزار و ۷۰۰ شهید استان مازندران دو هزار شهید معلم و دانش آموز بودند.

او اضافه کرد: ۱۰ درصد شهدای استان مازندران نوجوان بودند که به سن تکلیف نرسیده بودند ولی به تکلیف عمل کردند و آنها معلمان واقعی جامعه ما هستند.

حجت الاسلام باباپور با گرامیداشت یاد و خاطره فیلسوف شهید آیت الله استاد مطهری، شهدا را حافظان دین و مملکت دانست و گفت: برای دفاع از آرمان‌های انقلاب و کیان اسلامی ۷۵۰ مادر شهید در کشور تک فرزند بودند و یک مادر ۹ شهید و دو مادر هشت شهید، یک مادر هفت شهید، شش مادر شش شهید، ۵۸ مادر پنج شهید و۱۲۰ مادر کشور چهار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کردند.

در این مراسم ضمن اجرای چند برنامه متنوع فرهنگی و هنری از مقام والای ۳۵ شهید هنرآموز و هنرجوی هنرستان فنی و حرفه‌ای مرحوم رنجبر قائم شهر تجلیل و تکریم شد.

دیگر خبرها

  • حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • ۷۵۰ شهید دفاع مقدس تک فرزند خانواده بودند
  • شهدای کربلای ۵ و عاشورا مهمان مسجد مقدس جمکران
  • اعتلای فرهنگ و اندیشه ایران اسلامی در گرو تلاش هدفمند معلمان است
  • ترامپ اعضای ناتو را تهدید کرد/ پول نمی‌دهیم
  • مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود
  • برگزاری آیین سوگواری شهادت امام صادق‌(ع) در باغ موزه انقلاب
  • ملت ایران توانایی ایستادگی روی پای خود را دارد
  • امام جمعه فردیس خواستار ارتقای سرانه‌های ورزشی شد
  • برپایی کلاس درس دانشجویان دانشگاه آزاد در باغ موزه دفاع مقدس