Web Analytics Made Easy - Statcounter

خطیبان جمعه در خطبه های نماز جمعه شهرستانهای استان مرکزی در خصوص فرارسیدن ماه محرم الحرام و تشریح فلسفه عاشورا،فرارسیدن هفته دفاع مقدس و تاثیر نهضت حسینی بر پیروزی رزمندگان اسلام ،آغاز سال تحصیلی جدید و ضرورت تعلیم روحیه انقلابی گری به نسل جدید،و ...به ایراد سخنرانی پرداختند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از دیار آفتاب؛خطیبان جمعه در خطبه های نماز جمعه شهرستانهای استان مرکزی در خصوص فرارسیدن ماه محرم الحرام و تشریح فلسفه عاشورا ،دوری هیئات مذهبی از انحرافات و آسیب های عزاداری،فرارسیدن هفته دفاع مقدس و تاثیر نهضت حسینی بر پیروزی رزمندگان اسلام ،آغاز سال تحصیلی جدید و ضرورت تعلیم روحیه انقلابی گری به نسل جدید،سخنان سخیف ترامپ در سازمان ملل و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..به ایراد سخنرانی پرداختند.

در ادامه مشروح بیانات خطیبان جمعه در خطبه های نماز جمعه شهرستانهای استان را مشاهده می کنید.

آیت‌الله دری نجف آبادی:

کسی حق ندارند از تریبون بین‌المللی آتش جنگ بیفروزد/مسئولان نگذارند حق کارگران هپکو و آذرآب ضایع شود

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت:مشکلات هپکو و آذر آب و تجمعات کارگران این شرکت ها مسئله صنفی و کارگری است، لذا دولت، وزارت اقتصاد، سازمان خصوصی‌سازی و قوه قضائیه باید مراقب باشند که حقی ضایع نشود.

به گزارش دیار آفتاب؛به نقل ازنسل فردا؛ آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی و امام‌جمعه اراک در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اراک با اشاره به آغاز ماه محرم گفت: دهه با عظمتِ ماه شریف محرم، دهه قیام و انقلاب، دهه حیات اسلام و امت اسلامی، دهه امربه‌معروف و نهی از منکر، دهه عزت، شرافت، کرامت و دفاع مقدس است و اگر شهادت امام حسین (ع) ویارانش نبود معلوم نبود از اسلام اثری باقی بماند، چراکه اسلام در دست بنی‌امیه و بنی‌عباس مست و وارونه می‌شد.

امروز هم کربلاست و یزیدیان هستند

دری نجف‌آبادی با اشاره به زنده‌بودن مکتب عاشورا افزود: امروز ما باید تمام ابعاد نورانی این مکتب را بشناسیم و در راه این مکتب حرکت کنیم، هویت این مکتب هویت ما باشد، اهداف این مکتب اهداف ما باشد، ما در کربلا نبودیم اما امروز هم کربلاست، امروز هم یزیدیان هستند،باید در مقابل جنایتکاران، دفاع از حق و امربه‌معروف و نهی از منکر را داشته باشیم و در این راه حرکت کنیم.

در دفاع از حق و امربه‌معروف همه وظیفه‌داریم

امام‌جمعه اراک به ابعاد قیام اباعبدالله (ع) اشاره کرد و گفت: در این قیام دو جبهه و جهت وجود دارد یک‌جهت سلبی در برابر طاغوت‌ها، یزیدیان و مستکبران و یک‌جهت ایجابی در دفاع از حق، حقیقت، عدالت،تقوا و فضیلت که در دفاع از حق و امربه‌معروف همه وظیفه‌داریم.

عزت و اقتدار ملت و کشور از برکت امام حسین (ع) و فرهنگ عاشوراست

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی عزت و اقتدار ملت و کشور را از برکات امام حسین (ع) و فرهنگ عاشور دانست و افزود: باید اصول و موازین را رعایت کرد که کار خلاف و تفرقه‌افکنانه نکنیم، بهایی به دشمن ندهیم و مراقب باشیم دشمن سوءاستفاده نکند، کار جاهلانه و سبک‌سرانه انجام ندهیم که موجب وهن ما شود؛ باید اصولی، منضبط، استوار و در جهت رضایت خداوند متعال گام برداشت.

مکتب عاشورا آن‌چنان‌که شایسته است معرفی شود

وی در توصیه، خطاب به هیئات مذهبی و عزاداران حسینی گفت: عزاداران و سوگواران و هیئات مذهبی با محتوای کامل و معنای هدفمند و پرهیز از خرافات و انحرافات و کژاندیشی‌ها، امام حسین (ع) و مکتب عاشورا را آن‌چنان‌که شایسته است معرفی و در مسیر حسینی حرکت کنند که مسیر جهاد، امربه‌معروف و نهی از منکر و راه مردان خداست.

ملت ما با مرگ بر آمریکا توطئه‌های استکبار را خنثی می‌کند

دری نجف‌آبادی با تأکید بر درس مبارزه و ایستادگی عاشورا ادامه داد: ملت ما با مرگ بر آمریکا توطئه‌های استکبار را خنثی می‌کند و زیر بار این جنایتکاران نخواهد رفت چراکه این درس مکتب عاشوراست و عاشورا مکتب عزت، شرف، آزادگی، حریت و انسانیت است، مکتب جهاد و شهادت است.

سرمایه‌های دفاع مقدس امروز به‌روز شده‌اند

امام‌جمعه اراک با تبریک و گرامیداشت هفته دفاع مقدس ادامه داد: امروز رژه باشکوهی برگزار شد که از زحمات کلیه نیروهای مسلح تشکر می‌کنم که در مقابل تهدیدات داخلی و بیرونی بااقتدار دفاع می‌کنند و شکرگزاریم که سرمایه‌های دفاع مقدس امروز به‌روز شده‌اند و ملت ما پشت‌به‌پشت یکدیگر برای دفاع از عظمت اسلام و قرآن ایستاده‌اند.

معروف یعنی حاکمیت اسلام و نهی از منکر یعنی مبارزه با کفر

دری نجف‌آبادی با اشاره به آغاز هفته امربه‌معروف و نهی از منکر گفت: معروف یعنی حاکمیت اسلام و نهی از منکر یعنی مبارزه با کفر، الحاد، صهیونیزم، آمریکا، داعش و همه جنایتکاران و در دو کلمه معروف یعنی همه خوبی‌ها در جوامع اسلامی برقرار شود و منکر یعنی با همه بدی‌ها و پلیدی‌ها مبارزه شود.

کسی حق ندارند از تریبون بین‌المللی و جهانی آتش جنگ بیفروزد

امام‌جمعه اراک با اشاره به اظهارات اخیر ترامپ در سازمان ملل، رئیس‌جمهور آمریکا را دیوانه و بی‌منطق خطاب کرد و افزود: سازمان ملل متحد برای دفاع از حقوق ملت‌ها و مظلومین درست شد، همه ملت‌ها در آنجا حق برابری دارند و آمریکا متعهد شده است که حق ملت‌ها را حفظ کند، سازمان ملل برای صلح است و نه جنگ؛ کسی حق ندارند از تریبون بین‌المللی و جهانی آتش جنگ بیفروزد.

توهین‌ها به ملت ایران نشانه بی‌هویتی و بی‌شخصیتی خود آن‌هاست

وی پرونده آمریکا را بسیار ننگین عنوان کرد و گفت: من شرم دارم که این مسئله را بازکنم و ساحت مقدس نماز جمعه منزه‌تر از این حرف‌هاست؛ البته این توهین‌ها به ملت ایران نشانه بی‌هویتی و بی‌شخصیتی خود آن‌هاست، امام بزرگوار ما ۵۰ سال قبل فرمود آمریکا شیطان اکبر است و امروز برای دنیا روشن شد که آمریکا جنگ‌طلب و جنگ‌افروز و جنایتکار است.

هپکو و آذر آب به کسانیواگذار شود که اهلیت لازم را داشته باشند

دری نجف‌آبادی با اشاره به اعتراضات کارگری طی روزهای اخیر در اراک افزود: مشکلاتی این روزها در استان به وجود آمد، متأسفانه این مسائل خوراک دادن به بیگانگان است، کارخانه‌های باعظمت هپکو و آذر آب دو کارخانه مادر هستند، این دو کارخانه باید به معنای واقعی احیا شوند و به کسانی واگذار شود که اهلیت و شایستگی لازم را داشته باشند.

کارگران شریف گناهی نکرده‌اند، همه آنها عزیزان ما هستند

وی گفت: کارگران شریف گناهی نکرده‌اند، مسئولین و دستگاه‌های ذیربط باید هوشیار باشند، مسئله‌ی امنیتی‌ای نداریم، این‌یک مسئله صنفی و کارگری است که همه عزیزان ما هستند، لذا دولت، وزارت اقتصاد، سازمان خصوصی‌سازی و قوه قضائیه باید مراقب باشند که حقی ضایع نشود.

اهدای جایزه صلح به حاکم میانمار و شیمون پرز تأسف بار است

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی ضمن اشاره به جنایات ضد بشری در میانمار افزود: موجب تأسف است که جایزه صلح نوبل به امثال حاکم میانمار و شیمون پرز داده می‌شود که حقوق مردم را زیر پا می‌گذارند و خانه و کاشانه مردم را به آتش می‌کشند.

همه پرسی یک توطئه است؛ ما یکپارچگی عراق را می‌خواهیم

دری نجف‌آبادی با اشاره به توطئه همه‌پرسی جدایی کردستان عراق گفت: ما یکپارچگی عراق را می‌خواهیم، عراق یک کشور مقتدر اسلامی است و باید یکپارچه باقی بماند، تنها موافق همه‌پرسی اسرائیل و آمریکاست که یک هدف کاملاً استعماری را دنبال می‌کنند، لذا ما هرگونه توطئه همه‌پرسی و تجزیه‌طلبی را محکوم می‌کنیم، چراکه این خلاف قانون اساسی و منافع ملی عراق، خلاف منافع ملی ما و کشورهای منطقه و خیانت است.

امام جمعه خمین

سخنان ترامپ، واکنش به شکست های آمریکا در برابر ایران بود/امر به معروف، نمونه آتش به اختیار برای اجرا در جامعه است

امام جمعه خمین گفت: سخنان بی‌ادبانه و سخیف رئیس جمهور آمریکا علیه ایران نشان از شکست آنها مقابل جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش دیار آفتاب؛به نقل از پایگاه خبری خمین نیوز حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی امام جمعه شهرستان خمین امروز در خطبه‌های نماز جمعه خمین با اشاره به سخنان سخیف رئیس جمهور آمریکا علیه ملت ایران گفت: رئیس جمهور آمریکا به دلیل اینکه در عراق، سوریه و ... شکست خورده است، این چنین بی‌ادبانه و با عصبانیت و بی شخصیتی علیه ملت ایران سخن گفت.

وی اظهار کرد: آمریکا، اسرائیل، انگلیس و دیگر هم پیمانانشان دچار ضعف و ناتوانی در برابر قدرت جمهوری اسلامی ایران شده‌اند و نمی‌توانند در برابر ایران بایستند.

حسینی افزود: مقام معظم رهبری بهترین نکات را در مورد آنها بیان کردند و همچنین رئیس جمهور و وزیر امور خارجه کشورمان نیز موضع‌گیری خوبی، در مقابل سخنان سخیف ترامپ داشتند.

وی همچنین به شکست داعش و گروهک‌های تکفیری اشاره و بیان کرد: داعش و گروهک‌های تکفیری در حال زوال و نابودی هستند و این بدین معنی است که قدرت‌های پشتیبان آنها از جمله آمریکا، اسرائیل، انگلیس و عربستان سرشکسته و خوار شده‌اند.

حسینی در ادامه به همه‌پرسی در کردستان عراق اشاره و تصریح کرد: آمریکا به دلیل نا امید شدن از داعش، همه پرسی کردستان عراق را به راه انداخته است تا به اهداف خود برسد اما با شکست روبرو خواهد شد چرا که جمهوری اسلامی ایران با آنها مخالف است.

امام جمعه خمین همچنین به هفته امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و افزود: امر به معروف و نهی از منکر نباید فراموش شود چرا که در هر زمانی تاثیر گذار است و نمونه‌ای از آتش به اختیار که مقام معظم رهبری بر آن تاکید داشتند، انجام همین فریضه الهی است.

حسینی به آغاز سال تحصیلی جدید اشاره کرد و گفت: امروز دشمن بیش از گذشته برای به دام انداختن فرزندان این مرز و بوم تلاش و هزینه می‌کند که باید اولیا و مربیان و مدیران امر، بیش از پیش دقت کنند تا فرزندان به دام دشمنان گرفتار نشوند.

وی در ادامه به صحیت‌های وزیر صنعت و معدن اشاره و خاطر نشان کرد: صحبت‌های وزیر صنعت مبنی بر جلوگیری از ورود قاچاق به کشور، پسندیده بود که باید در عمل ثابت شود و همه از این طرح پشتیبانی خواهیم کرد.

بعد از اقامه نماز جمعه، نمازگزاران در محکومیت سخنان سخیف و بی‌ادبانه رئیس جمهور امریکا علیه ایران راهپیمایی کردند.

امام جمعه شهر خشکرود:

فریضه احیای امر به معروفی و نهی از منکر احیا شود

امام جمعه شهر خشکرود با تاکید بر احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، گفت: اساسی‌ترین بخش‌های دین اسلام همین امر به معروف و نهی از منکر است و رستگاری از آن کسانی است که به این دو امر مهم اهتمام می‌ورزند.

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از زر خبر، حجت‌الاسلام باقری امام جمعه شهر خشکرود در خطبه‌های آئین عبادی سیاسی جمعه این هفته این شهرستان ضمن دعوت نمازگزاران به تقوی الهی گفت: بارها در دین ما تاکید شده که بهترین انسانها با تقواترین آنها هستند. واگر تقوی نبود حادثه کربلا به وجود نمی‌آمد.

وی افزود: ما اکنون در هفته اول محرم هستیم همانطور که امام حسین(ع) برای اقامه امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد و در این راه از عزیزترین‌های خود هم گذشت ما هم می‌بایستبه این دو فریضه الهی بسیار اهتمام بورزیم.

امام جمعه شهر خشکرود تصریح کرد: درواقع از اساسی‌ترین بخش‌های دین اسلام همین امر به معروف و نهی از منکر است و رستگاری از آن کسانی است که به این دو امر مهم اهتمام می‌ورزند.

حجت‌الاسلام باقری در ادامه با ذکر مناسبت‌های پیش‌رو گفت: در ۳۱ شهریور سال ۵۹ صدام با چراغ سبز آمریکا به ایران حمله کرد و دفاع مقدس ما آغاز شد، دفاعی که سراسر برگرفته از فرهنگ عاشورا و محرم بود.

وی افزود: رزمندگان ما جانانه در مقابل دشمن ایستادند و امروز وظیفه ما نیز حفظ اینفرهنگ جهاد و شهادت است.

امام جمعه شهر خشکرود با اشاره به آغاز سال تحصیلی خاطرنشانکرد: در آغاز سال تحصیلی جدید قرار داریم؛همانطور که در جبهه‌ها مقاومت کردیم فرزندان ما هم باید در سنگر مدرسه ضمن علم آموزی تربیت را هم بیاموزند.این دو درکنار هم موجب عروج انسان به کمال، و ایجاد نسلی مقاوم می‌شودو نیل به این امر بر عهده مسئولان و معلمان است که در این زمینه وظیفه خطیری بر عهده دارند.

حجت‌الاسلام باقری به سخنان سخیف ترامپ اشاره کرد و گفت: در هفتاد و دومین اجلاس سازمان ملل رئیس جمهور آمریکا،این فرد تازه به دوران رسیده و جنجالی؛ از زمان تکیه بر مسند قدرت درباره اخلال و کارشکنی و دشمنی با ایران چیزی کم نگذاشته و اخیرا هم هر چه دلش می‌خواست به ملت ما توهین کرد.

وی افزود:هر کجا جنگ و جنایت و خباثت است، ردپای آمریکا وجود دارد. چرا حقوق بشر در میانمار ساکت است؟ کجایند مدافعان حقوق بشر؟ چرا در اروپا وقتی یک نفر کشته می‌شود در بوق و کرنا می‌کنند، اما مسلمانان میانمار آدم نیستند؟ ما این حرکات ظالمانه و توهین‌آمیز آمریکا را به شدت محکوم می‌کنیم.

امام جمعه شهر خشکرود تصریح کرد: آنان باید از ملت ایران عذرخواهی کنند. و بدانند ملت ما همچون چهار دهه گذشته که مقابل استکبار مقاومت کرده همچنان به این راه ادامه خواهد داد و پوزه دشمنان را به خاک خواهد مالید چراکه پیروزی از آن حق است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به فرموده امام خامنه ای(مد ظله العالی)اگردشمن به شما پرخاش کرد بدانید در مسیر درست هستید. و امروز بیش از هر زمان دیگری چهره خبیث آمریکا بر جهانیان آشکار شد.

امام جمعه دلیجان

سند تحول بنیادین محور حرکت آموزش و پرورش باشد

امام جمعه دلیجان با اشاره به اینکه سند بنیادین آموزش و پرورش یکی از سندهای خوب در حوزه آموزش و پرورش کشور است بیان کرد: در صورتی که سند بنیادین آموزش و پرورش را داریم نباید به سمتی برویم که کشورهای خارجی بخواهند برای آموزش و پرورش کشور سند تهیه کنند.

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل ازپیام دلیجان،حجت الاسلام محمد تقی کرامتی امام جمعه دلیجان در خطبه های این هفته نماز جمعه دلیجان با اشاره به بازگشایی مدارس گفت: مدرسه بهترین محل برای تربیت صحیح فرزندان است و در این راستان مدیران و معلمان باید بصیرت افزایی دانش آموزان را سرلوحه برنامه شان قرار دهند.

کرامتی با بیان اینکه دراسلام به فراگیری علم توام با تزکیه و تهذیب نفس تاکید شده است، اظهار کرد: دانش آموزان سعی کنند درکنار تعلیم و تربیت، حجاب اسلامی و ارزش های دینی را مراعات کنند .

وی با اشاره به اینکه سند بنیادین آموزش و پرورش یکی از سندهای خوب در حوزه آموزش و پرورش کشور است بیان کرد: در صورتی که سند بنیادین آموزش و پرورش را داریم نباید به سمتی برویم که کشورهای خارجی بخواهند برای آموزش و پرورش کشور سند تهیه کنند.

امام جمعه دلیجان به آغاز هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: دشمن با حمایت های همه جانبه جهان استکبار تصرف چند روزه ایران اسلامی را در سر می پروراند و از حضور روحیه ولایی و انقلابی ملت ایران غافل بود.

کرامتی با اشاره به تقارن اولین روز ماه محرم الحرام با هفته گرامیداشت دفاع مقدس گفت : ایثار و شهادت جوانان رشید رزمنده ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس الگو برداری از عاشورای حسینی بود.

امام جمعه دلیجان به رجزخوانی رئیس جمهور آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در رابطه با ایران، اشاره خاطر نشان کرد: ترامپ در منطقه خاورمیانه نه تنها به اهدافش نرسید بلکه به واسطه قدرت و عظمت ایران اسلامی روز به روز خوار و ذلیل می شود.

امام جمعه کمیجان:

موفقیت های نیروی انتظامی نیازمند تکمیل و تکامل است/کرامت انسانی؛ ماندگارترین پیام عاشورا

امام جمعه کمیجان گفت: نیروی انتظامی با تلاش ماموران و مسئولین به موفقیت های خوبی دست یافته است؛ اما باید این تلاش ها تداوم یابد و تکمیل شود.

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از سلام کمیجان؛ حجت‌الاسلام مقدسی‌پور امام جمعه کمیجان در خطبه‌های آئین عبادی سیاسی نماز جمعهاین هفته کمیجان با تاکید بر اینکه سبک زندگی اسلامی در پرتو فرهنگ ساده زیستی محقق می شود؛ گفت: از منظر دین، زندگی انسان باید همراه با قناعت به ضروریات و دارای امکانات کافی و ساده باشد و روی آوردن انسان به امکانات مادی و رفاهی، نباید منجر به غوطه ور شدن در تجملات و مبتلا شدن به رفاه طلبی و مصرف کالاهای لوکس و غیرضروری شود.

مذمت تجمل گرایی و مصرف زدگی در آیات و روایات

وی در ادامه افزود: براساس آموزه های دینی هدف از کار و تولید انباشتن ثروت و تفاخر و تجمل و مانند آن نیست. بلکه تولید و ثروت باید در راستای حفظ عزت مومنان و بی نیازی تهی دستان و در نهایت گسترش رفاه معقول برای رشد و تعالی افراد و جامعه باشد.

حجت الاسلام مقدسی پور بیان کرد: فرهنگ تجمل گرایی در خیلی از امور زندگی به ویژه در مراسم عروسی به یک سنت تبدیل شده و در حال اوج گیری است و نتیجه آن فاصله گرفتن برخی جوانان از ازدواج است.

عرصه ی عمل نیروی انتظامی به وسعت کل کشور است

امام جمعه کمیجان با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دانشگاه علوم انتظامی گفت: گستردگی کار نیروی انتظامی به گونه ای است که انواع مختلفی از مسئولیت های مرتبط با نظم و امنیت را در کل کشور از مرزهای غربی و شرقی تا داخل شهرها و روستاهای کشور را به عهده دارد.

وی افزود: وظیفه وسیع و متنوع در حوزه های مختلف سبب می شود اگر نیروی انتظامی به وظایف خود به خوبی عمل کند افتخاری برای جامعه و کشور خود باشد.

حجت الاسلام مقدسی پور تاکید کرد: نمی توان انتظار داشت نیروی انتظامی به تنهایی این مسئولیت سنگین را به سرانجام برساند. مردم و سایر دستگاه ها باید همراهی با نیروی انتظامی را وظیفه خود بدانند.

عمل نیروی انتظامی در برابر چشم همگان است/ موفقیت های نیروی انتظامی نیازمند تکمیل و تکامل است

امام جمعه کمیجان با اشاره به اینکه عمل نیروی انتظامی در برابر چشم همگان است؛ گفت: کار نیروی انتظامی در برابر دیدگان مردم است. اگر خطاها و زشتی ها در این نیروی مسلح رسوخ کند خیلی زشت جلوه می کند.

وی در ادامه بیان کرد: نیروی انتظامی با تلاش ماموران و مسئولین به موفقیت های خوبی دست یافته است؛ اما باید این تلاش ها تداوم یابد و تکمیل شود. هنوز نیروی انتظامی با نیروی انتظامی شایسته نظام فاصله دارد. همچنین نیروی انتظامی در اوج اقتدار در اجرای قانون باید محبت و صمیمیت با مردم را هم حفظ کند.

ضرورت پاسخ انقلابی و محکم به سخنان جاهلانه ترامپ/ تناقض گویی در سخنان ترامپ

حجت الاسلام مقدسی پور با اشاره به سخنان جاهلانه ترامپ گفت: شدت حملات ترامپ در سخنرانی به ویژه علیه ایران به حدی بود که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل سخنرانی ترامپ را شجاعانه ترین سخنرانی در سازمان ملل طی ۳۰ سال گذشته عنوان کرد.

وی افزود: ترامپ مدعی شد ایران از پول نفت برای تامین مالی حزب الله استفاده می کند و اعراب و مسلمانان بیگناه را به قتل می رساند.

خطیب نماز جمعه کمیجان خاطرنشان کرد: ترامپ در بخش اول اظهارات خود از اولویت امریکا برای هماهنگی، احترام به تمامیت کشورها و تحمیل نکردن اراده و روش امریکایی به دیگران سخن گفت اما در بخش دوم سخنان خود تا آنجایی که می توانست از القاب «پلید»، «فاسد»، «یاغی»، «دیکتاتور» و... برای کره شمالی و ایران استفاده کرد.

حجت الاسلام مقدسی پور تاکید کرد: مسئولین دولتی باید به سردمداران فاسد امریکا ثابت کنند که به مردم خود متکی هستند و مسئولین باید به گونه ای رفتار کنند که غرب بداند به آنها هیچ احتیاجی نداریم و می توانیم با تکیه بر توان داخلی پیشرفت کنیم.

دفاع از نظام اسلامی انتخاب برتر رزمندگان دفاع مقدس

امام جمعه کمیجان با اشاره به ویژگی های دفاع مقدس گفت: از جلوه های معنویت در دفاع مقدس می توان حالت تضرع، استغاثه و راز و نیاز عارفانه رزمندگان اسلام را نام برد. دفاع مقدس فرصت نمایش خالصانه ترین و زیباترین مناجات ها و دعاها را پدید آورد.

وی در ادامه افزود: رزمندگان اسلام در دوران نوجوانی و جوانی به خواسته های بی شمار مادی و همه لذت های دنیوی پشت پا زدند و حضور در جبهه و دفاع از نظام اسلامی را برتر دیدند. بی گمان بدون دل بریدن از دنیا و و دل بستن به آخرت، رزمندگان هیچ گاه توفیق آفرینش حماسه های عظیم و ماندگار دفاع مقدس را نمی یافتند.

«شهادت طلبی» یکی از ارزش های رزمندگان اسلام است

حجت الاسلام مقدسی پور «شهادت طلبی» را یکی از ارزش های رزمندگان اسلام دانست و تصریح کرد: «شهادت طلبی» یکی از ارزشهای رزمندگان اسلام است که با تکیه بر آن توانستند پیروزی های بزرگی را در دفاع مقدس به دست آورند. و امروز این روحیه در دفاع از حریم اهل بیت(ع) توسط مدافعان حرم به نمایش گذاشته شده است.

کرامت انسانی؛ ماندگارترین پیام عاشورا

امام جمعه کمیجان با اشاره به درس گرفتن از عاشورا گفت: یکی از ماندگارترین پیام ها در روز عاشورا که برای تمام بشریت در طول تاریخ چه مسلمانان و چه غیر مسلمان آموزنده و زندگی ساز است سخن امام علی(ع) است که فرمودند؛ «اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید».

وی در ادامه بیان کرد: این جمله اشاره می کند که «انسانیت» یک ملاک بسیار ارزشمند است که جدای از هر دین و مسلک که انسان ها از آن پیروی می کند، یک گوهر درونی در تمام وجود آنها است، که اگر به آن توجه کنند می توانند راه درست و حقیقت را پیدا کنند.

عاشورا و امید به آینده روشن

حجت الاسلام مقدسی پور خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) در آن شرایط سنگین با وجود اینکه می داند چه شرایط سختی در انتظار خانواده است اما آنان را برای چنین مصایبی قبل از شهادتش آماده و اعضای خانواده اش را متوجه رحمت و عنایت الهی می کند.

امام جمعه تفرش:

سخنان ترامپ ناشی از سبک مغزی و درماندگی دولت آمریکا است/ملت ایران زیر بار زور نمی‌رود

امام جمعه تفرش ا اشاره به اظهارات ابلهانه و سراسر دروغ ترامپ گفت: این مسئله نشان دهنده عصبانیت، درماندگی و سبک مغزی او است. این سخنان برای مردم و نخبگان آمریکا باعث شرم و خجالت زدگی بود.

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از ندای تفرش، حجت‌الاسلام نعمت‌الهخدامی امام جمعه تفرش در خطبه های آیین عبادی و سیاسی جمعه این هفته در تفرش ضمن دعوت نمازگزاران به تقوی الهی گفت: براساس آیه سوم سوره حمد، خداوند رحمت پراکنی را در عالم برخود واجب کرده و رحمت بی منتهای او بر همه سایه گسترده است. پیامبر(ص) و کتابش، تدبیر و تربیت همراه محبت و رحمت و... همه مایه رحمت هستند. رحمانیت و مهربانی خدا دلیلی بر ستایش او است. بخشش گناهان، قبول توبه و عیب پوشی، دادن فرصت برای جبران همه از مظاهر رحمت و مهربانی خدا است.

جهاد؛ دری از درهای بهشت

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان روایتی از نهج البلاغه درباره مفهوم جهاد گفت: به راستی جهاد دری از درهای بهشت است که خداوند به روی دوستان مخصوص خود گشوده است. هرفردی از روی بی اعتنایی آن را ترک کند خداوند لباس ذلت و خواری بر او می پوشاند؛ عقل و فهم او تباه و گرفتار حقارت و پستی می شود. این چنین فردی در راه نابودی پیش می رود و از عدالت محروم می شود.

امام جمعه تفرش ادامه داد: قیام حضرت سیدالشهدا(ع) دارای هدفی عالی، الهی و هماهنگ با فطرت بشریت بوده که هیچ حاشیه ای نداشته است. اصول حرکت در این قیام، سعی در اصلاح فرهنگی، فکری به همراه عدالت محوری بوده است. سبک این اصلاح، امربه معروف و نهی از منکر و تمرکز بر مفاد سیره علوی و نبوی بوده است.

مواظب جنگ نرم دشمن در عزاداریها باشیم

خدامی با بیان این مطلب که در عزاداریها باید به دنبال حفظ اهداف امام حسین(ع) بود، بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر، نماز، خدمت به مردم، ارتقای فرهنگ ایمانی و اخلاقی، بصیرت سیاسی و انقلابی، ولایتمداری و اطاعت از رهبر، اخلاص در فعالیتهای هیئتی و مذهبی از جمله مهمترین اهدافی است که در عزاداریها باید مد نظر باشد.

وی یادآور شد: در عزاداریها باید مواظب جنگ نرم دشمن بود؛ دشمن به دنبال بی اثر کردن دستگاه عزاداری سیدالشهدا(ع) است. اثر حقیقی این دستگاه آسمانی، معرفت دهی، اخلاص، اشک با شور و شعور و عرض ادب خالصانه، دشمن ستیزی و شناخت یزید، شمر، سنان و حرمله های زمان است.

خطیب نماز جمعه در تفرش، با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری، گفت: اگر در مواجه با دشمن کوتاه بیاییم، دشمن پیشروی می کند. در مسئله برجام معلوم شد اگر از بخشی از حقوق خود منصرف شویم، دشمن بیشتر کشور ایران را تحریم می کند.

خدامی با بیان اینکه باید نیروی انتظامی در طراز جمهوری اسلامی داشته باشیم، بیان کرد: مسائلی نظیر اقتدار همراه با صمیمت، جرأت اجرای قانون، پایبندی به قوانین، رفع نقاط ضعف باید بیشتر اجرایی شوند.

ملت ایران به برکت اسلام زیر بار زور نمی رود

وی با تاکید بر اینکه مسئولینبه سردمداران رژیم فاسد آمریکا اثبات کنند که ملت ایران به برکت اسلام زیر بار زور نمی رود، تصریح کرد: ملت ایران در مسائل مهم مربوط به منافع ملی عقب نشینی نمی کند؛ زورگویی ها بر ملت ایران جواب نمی‌دهد، حرکت غلط نظام سلطه در قضیه برجام با عکس العمل جمهوری اسلامی مواجه خواهد شد.

امام جمعه تفرش با اشاره به اظهارات ابلهانه و سراسر دروغ ترامپ، تصریح کرد: این مسئله نشان دهنده عصبانیت، درماندگی و سبک مغزی او است. این سخنان برای مردم و نخبگان آمریکا باعث شرم و خجالت زدگی بود. دلیل عصبانیت آنها، حضور و تاثیر ایران در عدم اجرای طرح های منطقه ای آمریکا است. از ابتدای انقلاب تاکنون تاکید بر داشتن روابط گسترده با دنیا با رعایت این اصل که «پای قدرتمند خود را با عصای بیگانه عوض نکنید» را داشته ایم.

خدامی با اشاره به نقش مجلس خبرگان، خاطرنشان کرد: نقش مجلس خبرگان، نقش مطالبه‌گری در خصوص پالایش کشور و فرهنگ آن از آمیختگی با فرهنگ منحط غرب، اقتدار اقتصادی و قدرت خرید مردم، عدالت، مبارزه با فقر، تقسیم صحیح ثروت، حراست از روحیه انقلابی، تدین است.

امام جمعه ساوه

امام حسین (ع)احیاگر اسلام سیاسی بود/قانون جامع امر به معروف اجرایی شود

امام جمعه ساوه گفت:پرداخت نکردن حقوق کارگران و ضایع کردن حق آنها، پارتی بازی و رشوه و اختلاس از منکرات بزرگ است؛دوای بسیاری از دردهای اجتماعی ما امر به معروف و نهی از منکر است، چرا قانون جامع این امر مهم اجرا نمی شود؟

به گزارش دیار آفتاب؛به نقل از نارخبر، حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی امام جمعه ساوه در خطبه های نمازجمعه این شهر گفت:دلیل پیروزی ما در دفاع مقدس حقانیت، توکل برخدا، توسل به ائمه اطهار (ع)، اتحاد و همدلی در پیروی از رهبر انقلاب امام راحل بود و هر جا تفرقه پیش آمد مانند فاو شکست خوردیم.

وی افزود: با اتحاد و کمترین امکانات فاو را فتح کردیم ولی با اختلافات فاو را از دست دادیم.

حسینی بیان کرد: دفاع مقدس به تبعیت از سیدالشهدا(ع) بود، ما ملت جنگ طلب نیستیم بلکه جنگ برما تحمیل شد و ما از ارش های دینی و کشورمان دفاع کردیم.

وی افزود: در دفاع مقدس همه استکبار جهانی به جنگ ایرن اسلامی آمده بودند در واقع جنگ احزاب تکرار شده بود اما ما پیروز شدیم.

امام جمعه ساوه اظهار کرد: شکست حصر آبادان هم با همین عوامل فوق میسر شد، باید حماسه دفاع مقدس را گرامی داریم تا این شهامت ها و رشادت ها فراموش نشود.

وی ادامه داد: درس ایستادگی ما در ۸ سال دفاع مقدس باید نسل به نسل منتقل شود.

ترویج شهوت و دنیا پرستی و کم رنگ کردن ارزش ها راهی برای نفوذ است

حسینی تصریح کرد: ترویج شهوت و دنیا پرستی و کم رنگ کردن ارزش های دفاع مقدس راهی برای نفوذ و ضربه زدن به کشور است.

وی قدردانی از زحمات نیروهای نظامی و انتظامی و شکرگذاری امنیت را لازم دانست.

مهمترین معروف، تاسیس حکومت اسلامی است

امام جمعه ساوه با تسلیت فرا رسیدن ایام محرم گفت: امام حسین (ع) بخاطر امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد و مهمترین معروف تاسیس حکومت اسلامی است و بدترین منکرتضعیف نظام اسلامی است.

وی افزود:نماز ، حجاب و روزه معروف است اما عدالت و شایسته سالاری هم معروف است.

پرداخت نکردن حقوق کارگران،پارتی بازی و اختلاس از منکرات بزرگ است/ قانون جامع امر به معروف اجرایی شود

حسینی بیان کرد: پرداخت نکردن حقوق کارگران و ضایع کردن حق آنها، پارتی بازی و رشوه و اختلاس از منکرات بزرگ است.

وی ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر در خیابان ها وجود ندارد و همچنین درادارات، شرکت ها و سازمان های دولتی نیز وجود ندارد.

امام جمعه ساوه تصریح کرد: دوای بسیاری از دردهای اجتماعی ما امر به معروف و نهی از منکر است ، چرا قانون جامع این امر مهم اجرا نمی شود؟

وی افزود: همه باید غیرت دینی داشته باشیم وامر به معروف و نهی از منکر در جامعه همگانی و نهادینه شود.

امام حسین (ع)احیاگر اسلام سیاسی بود/ طرفداران جدایی دین از سیاست پیرو کدام حسین هستند

خطیب نماز جمعه ساوه گفت: امام حسین (ع)احیاگر اسلام سیاسی بود، کسی که می گوید دین از سیاست جدا است پیرو کدام حسین است.

وی ادامه داد: دینی که امام حسین(ع) مبلغ آن است و آن دین زنده به امام حسین(ع) است، سیاسی است زیرا انحرافات بزرگی در دین به وجود آمد که باید اصلاح می شد.

اصلاح طلب واقعی، امام حسین (ع) بود

حسینی با اشاره به استفاده دروغین بعضی ها از واژه های خوب تاکید کرد: امام حسین (ع) اصلاح طلب بود اما اصلاح طلب واقعی ، علوی و نبوی نه اصلاح طلب دروغین، اموی و آمریکایی .

وی افزود: معیار اصلاح طلب واقعی آن است که مردم را دعوت به اصلاح خود و جامعه برای پیروی از دستورات سعادت انسان یعنی دین و بندگی خدا کند.

خطیب جمعه محلات:

سخنان بی محتوا و سخیف ترامپ در شان خود آمریکا بود/دفاع مقدس گزینه‌های نظامی دشمنان را برای همیشه زیر میز نگه خواهد داشت

امام جمعه محلات گفت: آمریکا تنها به خاطر شکست اهداف خود در منطقه به دنبال ابجاد اجماع در مقابل ایران است و هدف نهایی آنها شکستن ستون استوار جبهه مقاوت است که در این راه نیز موفق نخواهند شد.

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از پایگاه خبریصبح محلات، حجت الاسلام مهدی ربانی امام جمعه محلات در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر محلات با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم، ماه عزا و سوگواری اهل بیت(ع) گفت: ما به عنوان شیعیان اهل بیت(ع) باید وظایف خود در قبال اهل بیت را در عزا داری‌ها مورد توجه قرار دهیم.

هیئات عزاداری در کنار شور حسینی به اهداف قیام امام حسین(ع) نیز توجه کنند

وی ادامه داد: یکی از وظایف ما در سوگواری این ایام، توجه به احیاء و زنده نگهداشتن نام و قیام امام حسین(ع) است و در این زمینه توجه به سیره و احادیث اهل بیت(ع) که شیعیان را به احیا محافل عزا با شور و حرارت تشویق می‌کند راه گشا است.

ربانی افزود: دومین وظیفه ما در این ایام، در کنار توجه به شور حسینی در برپایی این مجالس، توجه به اهداف و درس‌‎های این قیام به عنوان شعور حسینی است و نباید برپایی مجالس عزا به یک عادت تبدبل شود.

امام جمعه محلات، توجه به موضوع بروز عملی معرفت نسبت به اهل بیت(ع) در برپایی مجالس عزا را بسیار مهم دانست و بیان کرد: ما به عنوان شیعیان امام حسین(ع) باید با اعمال و رفتار خود ثابت کنیم که پیرو واقعی اهل بیت(ع) هستیم.

روضه و گریه برای اباعبدالله، انسان ساز و جریان ساز است

خطیب جمعه محلات همچنین با اشاره به سخنان امام راحل در خصوص اهمیت فراوان ماه محرم و برپایی مجالس سوگواری گفت: معرفت و توجه عملی به اهداف و درس‌های قیام امام حسین(ع) انسان ساز و گریه و روضه برای اباعبدالله(ع) بسیار مهم و جریان ساز است.

ربانی سومین موضوع مهم در برپایی مجالس سوگواری را دوری از آفات برای جلوگیری از زیر سوال رفتن اصل قیام دانست و اظهار کرد: همه ما باید تلاش کنیم هیئت‌های ما از انواع آفات ظاهری و محتوایی به دور باشد و در این راستا تلاش برای جلوه دادن به عزای سید الشهدا به جای جلوه دادن به هیئت و حسینی بودن به جای هیئتی بودن بسیار مهم است.

وی توجه به اقدامات خالص برای خدا و نشر اهداف امام حسین(ع) و دوری از استفاده از اشعار و سخنان بی محتوی و غلو آمیز را لازم و ضروری دانست و بیان کرد: کسانی که در عموم جامعه بحث لعن و فحاشی به دشمنان اهل بیت(ع) را پیگیری می‌کنند، تنها در ظاهر خود را دوست دار اهل بیت(ع) و دشمن دشمنان اهل بیت(ع) معرفی می‌کنند و در این راستا حاضر به هیچ کار عملی نیستند و در عمل نظام جمهوری اسلامی را در راه مبارزه با دشمنان واقعی اسلام و اهل بیت(ع) که امروز در تکفیری‌ها ظهور پیدا کرده نیز تضعیف می‌کنند.

خطیب جمعه محلات همچنین با انتقاد ضمنی از بانوانی که بدون رعایت حجاب اسلامی و شئون عزاداری در کنار هیئت‌ها اجتماع می‌کنند گفت: دوری از گناه یک اصل اساسی در برپایی مجالس عزا است و بانوانی که در کنار هیئات با اشکال ظاهری نامناسب حاضر می‌شوند، جایگاه یک مسلمان شیعه را تضعیف می‌کنند.

ربانی، دوری از استفاده از برخی از ابزار آلات غیر ضروری، استفاده از اشعار با ریتم‌های غیر متعارف و جلوگیری از اسراف را لازمه برپایی مجالسی در شان اهل بیت(ع) دانست.

نهضت و قیام امام حسین(ع) ارزش و جایگاه امر به معروف و نهی از منکر را ارتقاء داد

خطیب جمعه محلات در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز هفته امر به معروف و نهی از منکر گفت: نهضت امام حسین(ع) ارزش و جایگاه امر به معروف و نهی از منکر را ارتقاء داد و از سطوح شخصی به سطوح اجتماعی وارد کرد و مردم انقلابی نیز بر همین مبنا و با استفاده از شور و شعور حسینی وارد گود مبارزه با طاغوت شدند و در نهایت انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

دفاع مقدس گزینه‌های نظامی دشمنان را برای همیشه زیر میز نگه خواهد داشت

امام جمعه محلات همچنین با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس بیان کرد: همه ما باید به عظمت کار رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس توجه کنیم.

وی ادامه داد: معنویت، استقامت، بی اعتنایی به دنیا در جبهه و فرهنگ ایثار و شهادت امروز کشور و نظام ما را به جایی رسانده است که دشمنان ما گزینه نظامی را زیر میز نگه داشته و اصلا مباحث نظامی را در مخیله خود نمی‌گنجانند.

سخنان بی محتوا و سخیف ترامپ در شان خود آمریکا بود

خطیب جمعه محلات در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنان سخیف و بی محتوی رئیس جمهور آمریکا در سازمان ملل اظهار کرد: واکنش‌های بسیار خوبی را از طرف مسئولین در پاسخ به سخنان سخیف، جاهلانه و کینه توزانه ترامپ شاهد بودیم.

ربانی افزود: سخنان بی محتوای ترامپ ناشی از اطلاعات غلط و اتهاماتی بود که در شان و جایگاه سازمان ملل نبود و همه آنها در شان خود آمریکا بود که به دنبال ایجاد تضرر برای ایران است.

امام جمعه محلات ادامه داد: امروز همه جناح‌ها، مسئولین و احزاب روی این موضوع اجماع دارند که آمریکا به وظیفه خود در بحث برجام عمل نکرده و تمامی کسانی که در معرفی برجام بسیار غلو کردند امروز بر این که آمریکا به وظیفه‌اش عمل نکرده معترف هستند.

درس ما از برجام بی اعتمادی به آمریکا است

وی ادامه داد: در حالی که آمریکا سابقا به تعهدات و امضای معاهدات خود نیز عمل نکرده بود برخی از مسئولین تنها به قول‌های زبانی برخی مقامات آمریکایی اعتماد کردند و ما در برجام به این درس رسیدیم که در هیچ کجا نباید به آمریکا اعتماد کنیم.

ربانی، قدرت موشکی و دفاعی را به هیچ وجه قابل مذاکره ندانست و افزود: هدف اصلی ما از گسترش قدرت موشکی تامین امنیت و دفاع از مردم و کشور است و اگر این قدرت را نیز زیر پای بگذاریم دیگر چیزی برای دفاع از خود نخواهیم داشت.

خطیب جمعه محلات، تمامی اتهامات ترامپ در خصوص ایران را شایسته آمریکا دانست و اظهار کرد: آمریکا تنها به خاطر شکست اهداف خود در منطقه به دنبال ابجاد اجماع در مقابل ایران است و هدف نهایی آنها شکستن ستون استوار جبهه مقاوت است که در این راه نیز موفق نخواهند شد.

امام جمعه محلات خاطر نشان کرد: تا زمانی که استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا به دنبال ظلم و ستم است ملت و مسئولین ایران با شعار مرگ بر آمریکا و در عمل در مقابل آنها ایستادگی خواهد کرد و ای کاش همه مسئولین متوجه بودند که به جای تکیه زدن به عصای دشمن باید روی پای خود بایستیم.

امام جمعه شهر جاورسیان:

دفاع مقدس کلاس درس امر به معروف و نهی از منکر بود/دفاع همچنان باقی است

امام جمعه شهر جاورسیان گفت: ۸ سال دفاع مقدس، کلاس درسی در راستای امر به معروف و نهی از منکر بود و این جنگ نه تنها در میدان نظامی بلکه در تمامی عرصه‌های زندگی بشری جریان داشت.

به گزارش دیار آفتاب؛ حجت‌الاسلام احمدی، امام جمعه شهر جاورسیان در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم گفت: احیای امر به معروف و نهی از منکر یکی از اصول اساسی در جامعه است چرا که این امر عامل بازدارنده از شیوع گناه و بی‌تقوایی در سطح جامعه است و تمامی مسلمانان جامعه موظف به انجام این دو واجب بزرگ الهی در جامعه هستند.

احمدی انگیزه‌های مختلف دینی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی را از جمله عوامل قیام خونین، ماندگار و پیروزمندانه‌ امام حسین(ع) برشمرد و اظهار کرد: برای معرفی این حرکت عظیم نباید تنها به انگیزه‌های سیاسی تکیه کرد، چرا که این عمل منجر به معرفی ناقص این حرکت عظیم و اصلاح‌گرایانه می‌شود.

۸ سال دفاع مقدس کلاس درس امر به معروف و نهی از منکر بود/دفاع همچنان باقی است

امام جمعه شهر جاورسیان با اشاره به تقارن هفته‌ امر به معروف و نهی از منکر با هفته‌ی پرافتخار دفاع مقدس، گفت: ۸ سال دفاع مقدس، کلاس درسی در راستای امر به معروف و نهی از منکر بود و این جنگ نه تنها در میدان نظامی بلکه در تمامی عرصه‌های زندگی بشری جریان داشت و جنگ و دفاع همچنان در زندگی ما جریان دارد.

وی افزود: جنگ زمانی به اتمام می‌رسد که تمامی فتنه‌ها، انحرافات و وجوه مختلف ظلم و تباهی از میان برداشته شود، ملت آزاده و به پاخواسته‌ ایران اسلامی از سال‌ ۴۲ تا کنون هیچگاه دست از جهاد برنداشته و همواره در جبهه حق علیه باطل حضور داشته است.

هیئت‌های مذهبی باید به سمت تقویت وحدت و دوری از تفرقه سوق یابند

احمدی پدیده‌ی مبارک تجمیع هیئات مذهبی در بعضی از محله‌های شهر جاورسیان را ابتکار عملی منحصر به فرد توصیف کرد و ضمن دعوت از صدا و سیمای استان مرکزی برای پوشش تلوزیونی این مراسم منسجم، از دیگر محله‌های شهر هم خواست در میان خود، تجمیع هیئت‌ها را آغاز و از برکات عظیم آن از جمله تقویت وحدت و دوری از تفرقه برخوردار شوند.

امام جمعه شهر جاورسیان تصریح کرد: مراسم تعزیه‌خوانی دهه‌ی اول محرم برنامه‌‌ای جدید و تأثیرگذار است که به همت جمعی از مومنین در دهه اول این ماه برگزار می‌شود، امیدواریم خیرین با حمایت‌های خود ما را در اجرای هر چه بهتر این مراسم یاری کنند.

احمدی در پایان، سخنان سخیف رئیس جمهور نابخرد آمریکا را محکوم و خاطرنشان کرد: این سخنان، یادآور فرمایشات امام راحل است که فرموده‌اند شعار مرگ بر آمریکا مسلمانان باید همواره با وحدت و یکپارچگی در جهان طنین‌انداز باشد.

امام جمعه موقت شهر خنداب:

سخنان جنون‌آمیز رئیس جمهور آمریکا نه از روی قدرت بلکه به دلیل شکست است

امام جمعه موقت شهر خنداب گفت: سخنان جنون‌آمیز ترامپ نه از روی قدرت بلکه به دلیل شکست و هراس از ملت و جوانان غیور ایرانی است.

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از به گزارش پایگاه خبری نسیم خنداب، صفاهانی، امام جمعه موقت شهر خنداب در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم گفت: نهضت عاشورا از چند اصل اساسی از جمله دعوت مردم کوفه از امام حسین (ع)، اشاعه فریضه امر به معروف و نهی از منکر، درخواست بیعت از امام حسین(ع) برای یزید و زنده نگه داشتن سیره پیامبر(ص) و حضرت علی (ع) برگرفته شده است.

سخنان جنون‌آمیز رئیس جمهور آمریکا نه از روی قدرت بلکه به دلیل شکست است

صفاهانی با اشاره به سخنان جاهلانه ترامپ در هفته گذشته، بیان کرد:این سخنان به دور از ادب و اهانت آمیز به ملت ایران نشان از عدم شناخت ملت ایران دارد، چرا که ملت ما ملتی با کرامت، اهل منطق و گفت‌وگو است.

امام جمعه موقت شهر خنداب با تاکید به سخنان مقام معظم رهبری، گفت: این سخنان جاهلانه از رئیس حمهور یک کشور بعید است، زیرا همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند نخبگان آمریکایی به دلیل داشتن چنین رییس جمهور سخیفی باید شرمگین باشند.

وی در ادامه افزود: سخنان جنون‌آمیز ترامپ نه از روی قدرت بلکه به دلیل شکست و هراس از ملت و جوانان غیور ایرانی است.

سکوت شرم‌آور مجامع بین‌المللی در برابر کشتار مردم میانمار

صفاهانی با اشاره به کشتار بی‌رحمانه مسلمانان میانمار خاطرنشان کرد: سکوت جوامع بین‌المللی و سازمان حقوق بشر در برابر این فاجعه مردمی شرم‌آور است.

امام جمعه فرمهین:

پاسخی دندان شکن به اظهارات سخیف ترامپ داده شود/ روحیه انقلابی گری در مدارس تعلیم شود

امام جمعه فرمهین گفت: باید پاسخی دندان شکن به این توهین های ترامپ داده شود، نباید هراسی از دشمن داشته باشیم، دشمن با کوچکترین حرکت ما عقب نشینی می کند، مقاومت و استکبار ستیزی شهدا در دفاع از نظام جمهوری اسلامی باید الگویی برای ما باشد.

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از فراهان خبر؛ حجت الاسلام فیض کرمیان، امام جمعه فرمهین در خطبه هاب این هفته نماز جمعه گفت: مکتب حیات بخش سالار شهیدان، منشا پیروزی و تدوام انقلاب اسلامی ایران شد.

تاسوعا و عاشورا بهترین فرصت برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان است

وی افزود: تاسوعا و عاشورا بهترین فرصت برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان است و امام حسین(ع) در حادثه عاشورا برای زنده ماندن دین اسلام و فریضه امر به معروف و نهی از منکر علیه حکومت ظالمانه بنی امیه قیام کرد.

فیض کرمیان اظهار کرد: باید در مراسم سوگواری تاسوعا و عاشورای حسینی فلسفه نهضت خونین امام حسین (ع) را برای جوانان تبیین کنیم.

امام جمعه فرمهین گفت: در ۸ سال دفاع مقدس، رزمندگان با سلاح توکل و ایمان در شرایط تحریم کامل در مقابل دشمنان مقاومت و ایستادگی کردند.

وی افزود: شهدای جنگ تحمیلی به ما آموختند که اگر می خواهید سربلند و با عزت شوید باید مطیع ولایت باشید و راه امام حسین(ع) را ادامه دهید.

فیض کرمیان گفت: در دوران جنگ تحمیلی مردم ایران با درس گرفتن از مکتب حسینی از کشور دفاع کردند به‌ طوری‌که تمام دنیا حیرت‌زده شدند.

امام جمعه فرمهین بیان کرد: در دوران دفاع مقدس مردم ایران با کمترین امکانات به میدان آمدند و برای حفظ ارزش‌های انسانی و دینی از انقلاب اسلامی دفاع کردند.

پاسخی دندان شکن به اظهارات سخیف ترمپ داده شود

وی با اشاره به سخنان توهین آمیز ترامپ به ملت ایران تصریح کرد: دونالد ترامپ یک بار دیگر ماهیت جنون آمیز و سیاست های وحشیانه و غیر معقول آمریکا را به جهانیان به خصوص جهان اسلام نشان داد.

فیض کرمیان افزود: برخی اعلام می کنند، با سخنرانی اخیر ترامپ و توهینش به ملت ایران، هویت اصلی آمریکا نمایان شد، باید به آن آقایان بگوییم که هویت آمریکا از اول برای همه نمایان بود اما شما بصیرت کافی نداشتید و این دشمنی استکبار را نمی دیدید.

امام جمعه فرمهین گفت: رهبر معظم انقلاب در این مسئله حجت را بر همه تمام کرد و نباید به آمریکا اعتماد کنیم، ملت باید همواره در برابر شیطنت های این شیطان بزرگ آگاه و هوشیار باشند.

وی اظهار کرد: حکومت ما برگرفته از مکتب حسینی به عهد و پیمان خود پایبند است اما دشمنان این نظام بارها عهد خود را نقض کردند و به تعهدات خود پایبند نبودند.

فیض کرمیان افزود: باید پاسخی دندان شکن به این توهین های ترامپ داده شود، نباید هراسی از دشمن داشته باشیم، دشمن با کوچکترین حرکت ما عقب نشینی می کند، مقاومت و استکبار ستیزی شهدا در دفاع از نظام جمهوری اسلامی باید الگویی برای ما باشد.

امام جمعه فرمهین گفت:تقارن سال تحصیلی جدید با آغاز محرم و هفته دفاع مقدس را باید به فال نیک گرفت، معلمان و دانش آموزان مدارس هم به یاد شهدای کربلا تا انقلاب اسلامی با روحیه انقلابی درس و کلاس را آغاز کنند.

وی خاطر نشان کرد: مربیان در مدارس باید تربیتی برگرفته از مکتب امام حسین(ع) را به جوانان و نوجوانان آموزش دهند و عظمت حماسه عاشورا را برای دانش آموزان بیان کنند و با ترویج درس جهاد و استکبار ستیزی روحیه ی انقلابی را در بین نسل جوان ترویج دهند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۰۵۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید امام جمعه پلدشت برنقش خطیر معلمان درتربیت نیروی انسانی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  امام جمعه شهرستان پلدشت   در خطبه های این هفته با تبریک هفته معلم بر تمامی معلمان زحمتکش در جامعه گفت : امروز مهمترین وظیفه آموزش و پرورش تزکیه . تعلیم و تربیت است .

حجت الاسلام طالبی  با بیان اینکه مهم ترین سرمایه یک کشور سرمایه انسانی  است اضافه کرد: قشر معلم وظیفه تربیتی و رشد نیروی انسانی را به عهده دارد و دانش آموزان و دانشجویان امروز آینده سازان کشور هستند و رشد و توسعه جامعه در گرو رشد و تربیت مناسب دانش آموزان است .

امام جمعه شهرستان پلدشت در ادامه با تقدیر از فرمانده انتظامی کل کشور در بحث اجرای طرح عفاف و حجاب با عنوان  طرح نور اظهار داشت : کارکنان انتظامی با غیرت ، وقار، متانت، اخلاق و قانونمندی پای کار آمده و انجام وظیفه می کنند و بایستی تمام نهادهای مرتبط در کنار نیروی انتظامی باشند تا این طرح با موفقیت در جامعه اسلامی  به خوبی اجراء شود .

دیگر خبرها

  • علم‌الهدی: می‌خواهید به بهانه پر کردن سبد جمعیت انقلابی، همان کسانی را هم که انقلابی هستند از خود برنجانید؟
  • گزیده از سخنان ائمه جمعه شهرهای استان قم
  • ماموستا ملااحمد فخری منشأ خدمات بسیاری برای دین بود
  • تاکید امام جمعه پلدشت برنقش خطیر معلمان درتربیت نیروی انسانی
  • تاکید امام جمعه مشهد بر ضرورت تحول و تجدید حیات در عرصه فرهنگی جامعه
  • اندیشه‌ امام در عملیات وعده صادق نمود پیدا کرد
  • امام جمعه تهران: مذاکره موشکی نکردیم، نمی‌کنیم و نخواهیم کرد /وقتی می‌گوییم می‌زنیم محکم می‌زنیم /در مساله عفاف و حجاب دوقطبی شکل ندهید
  • پاسخ ایران نسبت به رژیم صهیونیستی تنبیهی بود، زدند و ما محکم زدیم
  • زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)
  • ماموستا فخری در تبیین حقایق انقلاب از علمای پیشتاز بود