Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیین عبادی _ سیاسی نماز جمعه امروز با حضور پرشور اقشار مختلف جامعه در شهر کرمانشاه و شهرستان‌های استان کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از مرصاد؛ آیین عبادی _ سیاسی نماز جمعه ظهر امروز با حضور پرشور اقشار مختلف جامعه در شهر کرمانشاه و شهرستان‌های استان کرمانشاه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ائمه جمعه استان کرمانشاه در خطبه‌های امروز نیز پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی به موضوعاتی همچون اشاره کردند که در ادامه مشروح خطبه‌ها را با هم می‌خوانیم.

کرمانشاه

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، آیت الله مصطفی علما در خطبه های عبادی- سیاسی نماز جمعه این هفته کرمانشاه، با اشاره به صحبت های اخیر رئیس جمهور آمریکا، این صحبت ها را بسیار سخیف برشمرد و تاکید کرد: این شخص دیوانه در مجمع سازمان ملل که باید منشا صلح باشدف حرف و سخنانی پر از خشم بیان کرد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه، سخنان ترامپ را ناشی از سبک مغزی و عصبانیت وی از اقتدار جمهوری اسلامی ایران دانست.

خطیب جمعه کرمانشاه، گروهک‌های تکفیری چون داعش را دست نشانده و ساخته دست استکبار و آمریکا عنوان و بر شناخت ذات خبیث و ناپاک آمریکای جهانخوار تاکید کرد.

لزوم ترویج امر به معروف و نهی از منکر در بین مسئولان

وی با اشاره به ماه محرم و آغاز هفته امر به معروف و نهی از منکر، بر ترویج امر به معروف و نهی از منکر به ویژه در بین مسئولین تاکید کرد.

آیت الله علما، امر به معروف و نهی از منکر را فریضه ای عظیم و واجب در جامعه اسلامی دانست و گفت: رعایت امر به معروف و نهی از منکر باعث ایجاد امنیت و آرامش در جامعه خواهد شد.

وی اشاره ای نیز به آغاز هفته دفاع مقدس داشت و بر انتقال تجارب و خاطرات ۸ سال دفاع مقدس به جوانان نسل فعلی و آتی تاکید کرد.

امام جمعه کرمانشاه، اشاره ای نیز به آغاز سال تحصیلی جدید داشت و گفت: ما در مقابل فرزندان این سرزمین مسئول هستیم و باید آنان را به درستی تربیت کرد.

نظام جمهوری اسلامی ایران به برکت اسلام زیر بار هیچ ظلم و زوری نرفته است

وی اشاره ای نیز به دیگر مناسبت های هفته از جمله سالروز تهاجم آمریکا به افغانستان داشت و خاطرنشان کرد: هرجا که ظلمی اتفاق افتاده است دست آمریکای خبیث در کار است.

آیت الله علما با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دانشگاه انتظامی، نیروی انتظامی را برقرار کننده امنیت در کشور دانست که همواره در مقابل توطئه های دشمنان ایستادگی کرده و در کشور نیز نسبت به برقراری نظم و امنیت اقدام کرده است.

وی نیروی انتظامی را مایع افتخار کشور در جهان برشمرد و افزود: نیروهای خدوم انتظامی در راستای اهداف و وظایف خود و نظام تلاش شبانه روزی داشته اند.

ضرورت حرکت در مسیر انقلاب و انقلابی ماندن

خطیب جمعه کرمانشاه نظام جمهوری اسلامی ایران را یک نظام مردمی دانست که به برکت اسلام زیر بار هیچ زور و ظلم نرفته است.

وی اشاره ای نیز به دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری با مقام معظم رهبری داشت و تاکید کرد: اعضای این مجلس باید براساس فرمایشات رهبری مسیر انقلاب را طی کنند.

آیت الله علما بر انقلابی بودن و انقلابی ماندن تاکید و خاطرنشان کرد: همه ما در مقابل انقلاب مسئولین و اگر انقلابی حرکت نکنیم انقلابمان از دست خواهد رفت.


سرپلذهاب

راه امام حسین (ع) راه پیروزی در برابر دشمنان اسلام و انقلاب است/ جوانان ما تحریمهای ظالمانه را به فرصت تبدیل کردند

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، به نقل ازبازی دراز،حجت الاسلام جواد فاطمی نسب در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان اظهار داشت جنگ تحمیلی به این خاطر اتفاق افتاد که دشمن احساس میکرد ما ضعیف هستیم و توان مقابله در برابر آنها را نداریم

وی با بیان اینکه دشمن چند هدف را درجنگ تحمیلی دنبال میکرد افزود اعمال حاکمیت بر اروند رود مقابله با صدور انقلاب تجزیه و تصرف قلمرو ارضی ایران و رهبری جهان عرب از مهمترین اهداف رژیم بعث عراق در حمله به ایران بود

ایشان از دست دادن بسیاری از جوانان وطن و ازبین رفتن بسیاری از زیرساختهای کشور را از جمله خسارات جنگ تحمیلی دانست و اذعان داشت حفظ وتقویت روحیه انقلابی تجربه دفاع ازهویت خود ازجمله فوائد دفاع مقدس می باشد


خطیب جمعه شهرستان تقارن هفته دفاع مقدس با ماه محرم را بسیار مهم بر شمرد و اظهار داشت از این فرصت مهم باید جهت تبیین فرهنگ ایثار و شهادت و فرهنگ عاشورا برای نسلهای پس ازانقلاب به خوبی استفاده کرد.

فاطمی نسب اذعان کرد آنچه درجنگ تحمیلی باعث غلبه حق بر جبهه کفر و باطل شد وجود روحیه مقاومت ایثار وشهادت در رزمندگان سپاه اسلام بود که این فرهنگ برگرفته از فرهنگ عاشورا می باشد.

وی خطرنشان کرد ما درس ظلم ستیزی و زیر بار زور نرفتن را از امام حسین (ع) یاد گرفته ایم و تازمانیکه این فرهنگ درکشور ما وجود دارد قطعا هیچ دشمنی نمی تواند به ما چشم طمع داشته باشد.

وی هفته دفاع مقدس را دارای درس بزرگی برای دشمنان انقلاب دانست و اضافه کرد دشمنان اسلام و انقلاب درس گرفتند که تا زمانیکه ما راه امام حسین (ع) را ادامه داده و با روحیه ایثار و مقاومت و شهادت گوش به فرمان امرولایت هستیم نمی توانند در برابر ما به پیروزی برسند


فاطمی نسب در ادامه به سخنان سخیف رئیس جمهور آمریکا اشاره کرد و گفت سخنان ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل دوبخش داشت که دربخش اول ازاولویت آمریکا احترام به تمامیت ارضی کشورها و از تحمیل نکردن اراده و روش آمریکایی بردیگران سخن گفت

امام جمعه شهرستان ادامه داد بخش دوم سخنان رئیس جمهورآمریکا به مواضع مغرضانه علیه جمهوری اسلامی ایران وکره شمالی اختصاص داشت و کره شمالی را تهدید به نابودی وما را تهدید به تحریم می کند

وی خاطرنشان کرد آمریکائیها بدانند که ما درشرایط تحریم توانستیم به غنی سازی ۲۰ درصدبرسیم ما توانستیم به شکوفایی علمی رسیده ودراوج تحریمهای ظالمانه کشور رابسازیم

فاطمی نسب تصریح کرد امروز با وجود اینکه آژانس بین المللی اتمی در ۸ نوبت پایبندی ایران رابه مفاد برجام هسته ای تایید کرده است اما آمریکائیها با بهانه های واهی به دنبال خروج ازتوافق هسته ای ویا گرفتن امتیازات بیشترازکشورهستند

اسلام آبادغرب

علل قیام حسینى احیاى امر به معروف و نهى از منکر و عمل به آن است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، به نقل از اسلام آباد خبر، حجت الاسلام محمدطه مهری امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب با اشاره به آغاز هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: یکى از مهم‌ترین عناصرى که در بحث علل قیام حسینى مطرح مى‌شود، احیاى امر به معروف و نهى از منکر و عمل به آن مى‌باشد. البته امر به معروف و نهى از منکر ازجمله واجباتى است که ریشه در آموزه‌هاى قرآنى داشته و جزء ضروریات دین مى‌باشد که انکار آن توسط هر مسلمانى باعث خروج او از دایره مسلمانى مى‌گردد.

وی افزود: اما متاسفانه این واجب بزرگ پس از پیامبر اسلام و در اثر دسیسه‌هاى دشمنان به‌ظاهر مسلمان اسلام همچون بنى‌امیه، با تحریف معنایى و کارکردى مواجه شد و از شأن و جایگاه رفیع خود تنزل نمود به‌گونه‌اى که معروف و منکرى که مورد توجه بوده و به آن امر و یا از آن نهى مى‌شد در حد برخى احکام فردى و جزئى محدود شده بود و از بسیارى از معروفات و منکرات عملا چشم‌پوشى شده بود.

امام جمعه شهرستان بیان کرد: هنرى که امام حسین(ع) در رابطه با عنصر امر به معروف و نهى از منکر انجام دادند، عبارت بود از ارتقاى جایگاه امر به معروف و نهى از منکر از یک واجب صرفا فردى به یک واجب اجتماعى به‌گونه‌اى که این واجب بزرگ هم‌ انگیزه‌اى براى قیام ابى‌عبدالله الحسین(ع) شد و هم این‌که با قیام امام حسین(ع) ارزش آن ارتقا یافت.

وی افزود: در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ رژیم بعثى عراق با تصمیم و طرح قبلى و با هدف برانداختن نظام نوپاى جمهورى اسلامى جنگى تمام‌عیار را علیه ایران اسلامى آغاز کرد. صدام با ظاهر شدن در برابر دوربین‌هاى تلویزیون، آغاز تجاوز به خاک ایران را اعلام کرد.

امام جمعه شهرستان تصریح کرد: جنگ نابرابر در شرایطى به ایران تحمیل شد که از جانب استکبار جهانى به‌ویژه آمریکا تحت فشار شدیدى قرار داشت و در داخل کشور نیز جناح‌هاى وابسته به غرب و شرق، با ایجاد هیاهوى تبلیغاتى و ایجاد درگیرى‌هاى نظامى در صدد تضعیف نظام بودند و نیروهاى نظامى نیز به‌خاطر تبعات قهرى انقلاب، هنوز مراحل بازسازى و ساماندهى را به‌طور کامل پشت سر ننهاده بودند.

وی افزود: آمریکا براى به سازش کشاندن جمهورى اسلامى و در نهایت تسلیم آن، ‌حمایت پنهان و آشکار خود را در کلیه زمینه‌هاى سیاسى، نظامى، اقتصادى و... از رژیم بعثى عراق به اجرا گذاشت. از سوى دیگر نیز ابرقدرت دیگر جهان یعنى شوروى که متحد عراق محسوب مى‌شد، خصومتش را با نظام اسلامى که شعار نه شرقى و نه غربى را سرلوحه کار خود قرار داده بود و در جریان اشغال افغانستان توسط شوروى، این تجاوز را محکوم کرده بود، بیش از پیش نمود.

حجت الاسلام مهری خاطرنشان کرد: ارتش صدام که بر اساس محاسبات خود از وضعیت داخلى و خارجى ایران، فتح یک هفته‌اى تهران را در سر می‌پرورانید، در روزهاى نخست تجاوز، بدون مانعى جدى در مرزها تا دروازه‌هاى اهواز و خرمشهر پیش تاخت. تحت چنین شرایطى امام خمینى(ره) به خروش آمد و نداى ملکوتی‌اش دل‌هاى شیفتگان انقلاب و نظام را متوجه دفاع از کیان جمهورى اسلامى نمود؛ به‌طوری‌که، نیروهاى مردمى بدون امکانات و تجهیزات و حتى آموزش‌هاى نظامى به مقاومت پرداختند.

وی افزود: علی‌رغم کارشکنى‌هاى رییس جمهور وقت بنى‌صدر خائن، دفاع مقدس مردم مسلمان و انقلابى ایران شکل گرفت و نیروهاى جوان و شهادت‌طلب به جبهه‌ها شتافتند. پس از شکل‌گیرى اتحاد و انسجام در میان نیروهاى انقلابى و طرد نیروهاى وابسته، حماسه‌اى مقدس شکل گرفت که در تاریخ ایران اسلامى‌ بى‌سابقه بود. حماسه دفاع مقدسى که برکات و دستاوردهاى‌ بى‌نهایتى را براى ملت ایران به ارمغان آورد. جهاد و شهادت مردمان با ایمان و مخلص این سرزمین، ستون‌هاى نظام اسلامى را تا مدت‌ها مستحکم نمود.

وی تصریح کرد: هر سال، با شروع سال تحصیلى جدید، شور و شعف و نشاط، جامعه را فرا مى‌گیرد. فرا رسیدن مهرماه، حتى براى بزرگ‌ترها نیز عطر دل‌انگیز خاطرات خوش مدرسه را به ارمغان مى‌آورد. خطیب جمعه اسلام آبادغرب گفت: بازگشایى مدرسه‌ها تنها براى این اهمیت ندارد که دانش‌آموز با سواد مى‌شود یا چیزهاى بیشترى یاد مى‌گیرد، بلکه آنچه مدرسه‌ها را در جامعه مهم جلوه می‌دهد، نقش و کارکرد آن‌هاست. وی افزود: نقش اول مدرسه‌ها، به‌سبب مرکزیت داشتن آن‌ها براى تعلیم و تربیت است؛ ازاین‌رو، مدارس در پیشرفت، رشد و توسعه جوامع، نقش مهمى بر عهده دارند و سرنوشت هر کشور بسته به کیفیت و محتواى آموزشى و پرورشى آن است چون مردان و زنانى که مى‌خواهند فرداى یک کشور را بسازند، از مدرسه‌هاى آن برخواهند خاست.

سراب روانسر

امر به معروف و نهی از منکر رمز پایداری و برپایی دستورات الهی است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، به نقل از سراب روانسر، ملاعبدالله غفوری در خطبه های نماز جمعه این هفته روانسر ضمن توصیه مردم به ایمان و تقوای الهی و رعایت شئونات اسلامی پرهیزکاری و ترس از خدا را مهمترین خصلت مسلمانان دانست.

امام جمعه شهر روانسر در ادامه ضمن تبریک هفته دفاع مقدس بیان داشت: هیچ قدرتی نمتواند در مقابل قدرت الهی مقاومت کند و کسانی که اعتقاد به عبودیت ذات الله دارند به درجه رفیع شهادت نائل خواهند شد.

ملاعبدالله غفوری اخلاص و صداقت رمز پیروزی نظام جمهوری اسلامی دانست و بیان داشت در کنار اخلاص و صداقت،اتحاد، وحدت موجب پیروزی رزمندگان در یک جنگ نابرابر شد.

غفوری با اشاره به اینکه فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر رمز پایداری و برپایی دستورات الهی و شور و نشاط جامعه اسلامی است، گفت: احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر عامل تحکیم امتهای اسلامی و اسلام ناب محمدی است.

ایمان پایه و اساس دین است

سرهنگ محمد رضا الفتی فرمانده سپاه ناحیه روانسر سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته شهر روانسر ضمن تبریک آغاز هفته دفاع مقدس بیان داشت:وظیفه ما شناساندن فرهنگ جهاد و شهادت، خودباوری و استقامت به جوانان نسل امروز است.

وی تصریح داشت: رزمندگان و پیشکسوتان جهاد و شهادت خاطره و تجربیات زیادی را در اذهان خود دارند که بایستی بصورت مکتوب در اختیار جوانان قرار بگیرد اما در این زمینه کمکاری صورت گرفته است

فرمانه سپاه ناحیه روانسر در ادامه ایمان به خدا و خودباوری را مهمترین خصلت زندگی شهدا دانست و افزود: سرلوحه کار و زندگی شهدا و رزمندگان ساده زیستی، صداقت، استقامت و جانفشانی بود که بایستی در بین نسل جوان در مساجد و در مراکز اموزشی ترویج داد

وی در ادامه افزود به فرموده مقام معظم رهبری دفاع مقدس، جنگ ایران و عراق نبود جنگ یک کشور در مقابل پشتیبانی نظام بیش از 30 کشور بود

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان روانسر در ادامه بیان داشت: در استانه ماه محرم و هفته امر به معروف و نهی از منکر هستیم و بایستی بیش از گذشته به این واجب فراموش شده توجه کنیم

صحنه

آمریکا طاغوت زمان است/حضور در مراسم عزاداری امام حسین (ع) توفیق الهی است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، به نقل از امروله، حجت الاسلام والمسلمین علی بهمنی در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته عنوان کرد : رزمندگان ما در جبهه های حق علیه باطل با یزید زمان خود جنگیدند و به لطف پروردگار پیروز میدان شدند.

وی ادامه داد : تاسی از نهضت سید الشهداء بود که رزمندگان ما با دست خالی توانستند مقابل آن همه فشار و ادوات به روز زمان خودشان بایستند و حماسه آفرینی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین علی بهمنی خاطر نشان کرد : امروز در سایه همان تجربیات و درایت های رهبری به یک کشور موفق و قدرتمند در منطقه و سطح بین الملل تبدیل شده است و تمام این سربلندی ها مرهون رزمندگان است.

امام جمعه موقت شهرستان صحنه گفت : مسیری که امام حسین (ع) برای شیعیان ترسیم نموده است تا زمان ظهور امام عصر وجود دارد و در طول این دوره یزید های زمانی وجود دارند که باید با بصیرت انها را شناخت و شکست داد.

وی بیان کرد : در میانمار ببینید چه ظلمی می شود و این برای جهانیان کاملا روشن است که اگر در گوشه ای جهان جنایت و غارتی انجام گیرد بی شک دست امریکا در آن وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین علی بهمنی با بیان اینکه رئیس جمهور آمریکا خودش کارنامه سیاهی دارد تشریح کرد : آمریکا حامی جنایت کار ترین رژیم دنیا از جمله رژیم صهیونسیتی هستند و به ایران تهمت می زنند.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۰۵۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیام جامعه دانشگاهی ایران در حمایت از دانشجویان آزادیخواه اروپا و آمریکا +تصاویر

دانشجویان و اساتید ایرانی هم‌صدا با دانشجویان آزادیخواه آمریکا و اروپا که نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی دست به اعتراض زده بودند، با برپایی تجمعاتی در دانشگاه‌های سراسر کشور، ضمن اعلام حمایت از این دانشجویان، برخورد خشن پلیس آمریکا را محکوم کردند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، دانشجویان و اساتید ایرانی هم‌صدا با دانشجویان آزادیخواه آمریکا و اروپا که نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی دست به اعتراض زده بودند، با برپایی تجمعاتی در دانشگاه‌های سراسر کشور، ضمن اعلام حمایت از این دانشجویان، برخورد خشن پلیس و نیروهای امنیتی آمریکایی و اروپایی را محکوم کردند.

 

اعتراضات دانشجویی علیه جنگ تمام عیار اسرائیل و جنایات صهیونیست‌ها در حق مردم غزه در سراسر آمریکا ادامه دارد و گستره آن به اروپا نیز کشیده شده است.

در دانشگاه تهران جامعه دانشگاهی با حضور مقابل سردر اصلی این دانشگاه در حمایت از مردم مظلوم فلسطین شعار سر داده و همبستگی قاطع خود را با دانشجویان آمریکا و اروپا اعلام کردند.

دانشجویان و اساتید دانشگاه فردوسی مشهد نیز برای هم‌صدایی با دانشجویان اروپا و آمریکا به میدان آمدند. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   دانشجویان دانشگاه فنی حرفه‌ای شهید بابایی قزوین نیز با برگزاری تجمعی ضمن همبستگی با مردم غزه، از دانشجویان معترض دانشگاه‌های آمریکا حمایت کردند. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • عفاف و حیا حافظ حریم انسانی و شخصیت وجودی زن و مرد است
  • قدردانی نماینده ولی فقیه از کارگران استان قزوین+ تصاویر
  • قدردانی نماینده ولی فقیه از کارگران استان قزوین
  • بهترین زمان برای نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب دوران کودکی و نوجوانی است
  • دفاع جوان کاشمری از ۳ دختر نوجوان در مقابل اراذل‌واوباش
  • قیام جامعه دانشگاهی ایران در حمایت از دانشجویان آزادیخواه اروپا و آمریکا +تصاویر
  • تهدیدهای فرهنگی دشمن به فرصت تبدیل شود
  • ضربه چاقو به جوان کاشمری به دلیل حمایت از چند دختر در برابر ۳ مزاحم
  • حمله روزنامه جوان به تعطیلی شنبه : کم کم می خواهند شنبه را به روز اصلی تعطیل تبدیل کنند/ اینکه گفته می شود باید با دنیا هماهنگ شویم یک پیام پنهان دارد
  • کارگران زحمت کشور نیازمند توجه مسئولان هستند