Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه ارومیه گفت زنده نگه داشتن مجاهدتهای رزمندگان اسلام امری ضروری است. به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکزآذربایجان غربی ،نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگران 8 سال دفاع مقدس تصریح کرد؛رزمندگان اسلام با ایمان آوردن به کلام قرآن و الگو قرار دادن امام حسین (ع) در تاریخ بشریت افتخار آفرین شدند که نشان افتخارشان همیشه بر سینه ایرانیان ماندگار خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حجت الاسلام والمسلمین قریشی در خطبه های نماز جمعه ارومیه گفت ؛فرزندان ایران اسلامی به خاطر ایمان ،اعتقاد و تکیه بر رحمت پروردگار و رهبری داهیانه امام راحل ایستادگی مثال زدنی در برابر جبهه استکبار نشان دادند و زنده نگه داشتن مجاهدتهای آنها به خصوص در هفته دفاع مقدس امری ضروری است.
وی با اشاره به آغاز ماه محرم و ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین (ع)،افزود : امام حسین (ع) به خاطر احیای امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد و اگر بخواهیم از رحمت باریتعالی برخوردار شویم باید به این واجب مسلم توجه ویژه ای داشته باشیم.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه به تبیین جایگاه سید و سالار شهیدان در عصر کنونی پرداخت و گفت : عزاداری شیعیان عالم نام ،یاد و راه امام حسین (ع) را زنده نگه داشته است و اگر نام و آموزه های سید و سالار شهیدان را از جامعه حذف کنیم چیزی از دینمان باقی نمی ماند.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی خطاب به عزاداران حسینی گفت : در مراسم دهه محرم از علما و دین شناسان دعوت کنید تا اهداف قیام امام حسین (ع) را تبیین کنند و تنها به سینه زنی و نوحه خوانی اکتفا نکنید.
حفظ حرمت محرم از دیگر محورهای سخنان خطیب نماز جمعه ارومیه بود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه از مردم خواست مسئله عزاداری محرم در تمام شئون زندگیشان جاری شود و فضای شهر با ایام حزن انگیرعاشورا همخوانی داشته باشد.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی حفظ وحدت را از دیگر ملزومات امروز جامعه عنوان کرد و گفت : امام حسین (ع) برای تمام مسلمانان از هر فرقه و مذهبی عزیز است وباید همگی تلاش کنیم تا توطعه عوامل آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی در ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی نقش برآب شود.
تحلیل یاوه سرایی های رئیس جمهور آمریکا از دیگر محورهای سخنان حجت الاسلام والمسلمین قریشی در نماز جمعه ارومیه بود.

وی تصریح کرد : سخنان ترامپ در سازمان ملل شبیه به حمله هفتیرکشان آمریکا به سرخپوستان این کشور بود که همچون یاغیان آنها را از خانه و گاشانه خود فراری دادند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت این فرد یاغی ملت ایران را با پشتوانه تاریخی درخشان و عملکردی مثال زدنی در تاریخ معاصر یاغی میخواند که با مقایسه تاریخ و عملکرد دولتمردان جنایتکار آمریکا می توان به راحتی پی برد که یاغی کیست؟
حجت الاسلام والمسلمین قریشی تصریح کرد این رفتار آمریکایی ها نشان می دهد که در پس چهره عوام فریب آنها ددمنشی و سفاکی موج می زند و نباید به آنها اعتماد کرد.
پیش از خطبه های نماز جمعه نیز سردار اصلانی فرمانده انتظامی آذربایجان غربی نیز به عنوان دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گزارشی از عملکرد اسن ستاد ارائه کرد و در سخنانی به اهمیت فریضه امر به معروف و نهی از منکر پرداخت.
نمازگزاران ارومیه ای همچنین در سوگ سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) به عزاداری پرداختند.
شرکت کنندگان در آئین عبادی – سیاسی نماز جمعه ارومیه همچنین پس از نماز با راهپیمایی در خیابانهای اطراف مصلی امام خمینی (ره) سخنان رئیس چمهور آمریکا در سازمان ملل متحد را محکوم کردند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۰۶۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقامه نماز جمعه اصفهان به امامت حجت الاسلام والمسلمین محمودی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ بنابر اعلام ستاد برگزاری نماز جمعه قبل از خطبه‌ها محمدرضا ابراهیمی، مدیرکل محترم آموزش و پرورش استان با موضوع شهادت اندیشمند مجاهد آیت الله شهید مرتضی مطهری و بزرگداشت هفته مقام معلم سخنرانی می‌کند.


همچنین میز‌های خدمت دادگستری، سازمان بازرسی، ثبت اسناد و املاک، آموزش و پرورش، ثبت احوال، ویزیت تخصصی پزشکی رایگان، مرکز وکلای قوه قضائیه، بیمه سلامت، فرماندهی انتظامی در این مراسم برپا می‌شود.

دیگر خبرها

  • عزاداری مردم آذربایجان غربی در سوگ شهادت امام صادق(ع)
  • پیام تسلیت امام جمعه و استاندار کرمانشاه در پی شهادت شهید فرزین بلیان
  • خطبه های نماز جمعه شهرستان‌های هرمزگان
  • نماز جمعه شهرستان‌ها
  • حمله نظامی به صهیونیست‌ها موجی از امید و اقتدار را برای ایران رقم زده است
  • اولین نماز جمعه در «فرومد» اقامه شد
  • عفاف و حجاب حافظ زندگی انسان‌ها است
  • برپایی ۵ میز خدمت در نماز جمعه ارومیه
  • اقامه نماز جمعه ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی
  • اقامه نماز جمعه اصفهان به امامت حجت الاسلام والمسلمین محمودی