Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-01@23:33:11 GMT

نفت آبادان صفر - فولاد 1؛ فتح دربي با نويد

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۸۰۷۲۸۱

خبرگزاري آريا - فولاد موفق شد تا با تک گل نويد عاشوري در دقيقه ٢٤ برابر صنعت نفت آبادان پيروز شود.
به گزارش "ورزش سه"، فولاد خوزستان و صنعت نفت آبادان از ساعت ١٩ به مصاف هم رفتند که در نهايت شاگردان پورموسوي موفق شدند با تک گل نويد عاشوري در دقيقه ٢٤ به پيروزي برسند.
هفته هفتم، سي و يکم شهريور ١٣٩٦
ورزشگاه تختي آبادان
داور: سيد مهدي سيد علي
اخطارها:
رحيم زهيوي (10)، احمد عبدالله زاده(22)، سينا مريدي(34)، آرش افشين(58)، حميد گلزاري(95) از فولاد خوزستان و مگنو باتيستا (37) از صنعت نفت آبادان

صنعت نفت آبادان:
ناصر سالارى، حسين بغلانى، مرتضي اسدي، علي عبدالله زاده، مسعود ابراهيم زاده، مگنو باتيستا(87 ميلاد جهاني)، آگوستو سزار، کرارجاسم، زبير نيک نفس، شيمبا و محمد شادکام(67 محمد امين درويشي)
سرمربي فراز کمالوند
فولاد خوزستان:
احسان مراديان، ايوب والي، عبدالله کرمي، فرشاد جانفزا(72 امير ذليکاني)، پيمان شيرزادي، عبدالله ناصري، آرش افشين(66 حميد گلزاري)، نويدعاشوري، سينامريدي(92 ميلاد بدرقه)، احمد عبدالله زاده و رحيم زهيوي
سرمربي: سيد سيروس پورموسوي
شرح گل:
١-٠(فولاد خوزستان): اوت دستي پيمان شيرزادي به رحيم زهيوي رسيد و زهيوي توپ را به افشين رساند، ضربه آرش افشين را سالاري ناقص دفع کرد تا عاشوري شماره ٢٤ فولاد در دقيقه ٢٤ دروازه صنعت نفت را باز کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شرح بازي :
تيم فولاد خوزستان در آخرين بازي از هفته هفتم ليگ برتر با يک گل مقابل صنعت‌نفت آبادان به پيروزي رسيد.
بازگشت حسين بغلاني به خط دفاعي و قرار گرفتن زبير نيک‌نفس در ترکيب اصلي نفت آبادان، تغييرات فراز کمالوند نسبت به بازي قبلي تيمش بود. سرمربي نفت با پرتعداد کردن نفراتش در خط مياني در صدد گرفتن نبض ميانه ميدان و تغذيه مهاجمانش بود. در فولاد خوزستان غيبت حامد لک به‌ دليل محروميت، خروج فرزاد جعفري از ترکيب و اضافه شدن فرشاد جانفزا به جمع نفرات اصلي از جمله تغييرات در تيم فولاد خوزستان بود.
در نيمه اول بازيکنان صنعت‌نفت و فولاد ارائه‌گر يک بازي قابل قبول بودند که با موقعيت‌هاي گلزني روي دروازه‌هاي دوتيم و يک گل براي فولادي‌ها همراه بود. صنعت‌نفت با حمايت هوادارانش بازي را تهاجمي آغاز کرد و در دقيقه دوم صاحب فرصت گلزني شد که ضربه لوسيانو پريرا توسط مرادان مهار شد. در دقيقه 13 شوت بغلاني به خارج رفت و در دقيقه 14 مراديان سنگربان فولاد ارسال خطرناک سزار را به خوبي مهار کرد.
در دقيقه 20 تيم نفت آبادان صاحب يک فرصت عالي گلزني شد؛ اما ضربه آگوستو سزار در پي پاس کرار جاسم به تير عمودي دروازه‌ فولاد برخورد کرد و دقايقي پس از اين صحنه گل تيم فولاد خوزستان در پي يک ضدحمله توسط علي‌اصغر عاشوري به ثمر رسيد تا شادي به اردوي فولادي‌ها بيايد.
ياران فولاد خوزستان که با گل عاشوري از زير فشار خارج شده بودند، در دقيقه 30 با شوت محکم زهيوي دروازه ميزبان را تهديد کردند، اما واکنش سالاري مانع از گلزني زهيوي شد و پس از آن دو ضربه از محمد شادکام و آگوستو سزار براي صنعت‌نفت به هدر رفتند. شوت آرش افشين در دقيقه 37 فرصت بعدي فولاد را رقم زد که اين ضربه فضاي بالاي دروازه را شکافت و در ادامه اين نيمه هم تلاش بازيکنان دوتيم راه به جايي نبرد تا وقت نخست بازي با تک گل عاشوري به سود فولاد به پايان برسد.
بازي در نيمه دوم به‌خاطر تغيير سکوي متعلق به هواداران تيم فولاد خوزستان با چند دقيقه تأخير آغاز شد. تيم نفت آبادان براي جبران گل خورده بازي مي‌کرد و فولاد به‌ دنبال استفاده از ضدحملات و رسيدن به گل دوم بود.
دقايق ابتدايي نيمه دوم بدون حادثه دنبال شد، اما در دقيقه 62 دروازه‌هاي هر دوتيم تهديد شد. ابتدا لوسيانو پريرا نتوانست از پاس زيباي کرار جاسم استفاده کند و ضربه پاي چپ وي به خارج رفت و بلافاصله يک موقعيت نصيب فولادي‌ها شد که شوت عاشوري با واکنش سالاري دروازه‌بان نفت به کرنر رفت.
در دقيقه 73 ضربه ايستگاهي را لوسيانو پريرا براي صنعت‌نفت نواخت و احسان مراديان با شيرجه‌اي زيبا توپ را به کرنر فرستاد. در دقيقه 88 نيز شوت کرار جاسم در دستان مراديان قرار گرفت و در دقيقه پاياني وقت تلف شده، شوت زبير نيک‌نفس به بالاي دروازه رفت تا آخرين فرصت‌هاي گلزني تيم ميزبان از دست برود.
اين بازي در نهايت با تک گل علي‌اصغر عاشوري به سود فولاد خوزستان خاتمه يافت و اين تيم 13 امتيازي شد. صنعت‌نفت هم با قبول دومين باخت متوالي هفت امتيازي باقي ماند.
دقايق حساس:
دقيقه ٢: اشتباه خط دفاعي فولاد موقعيتي را براي شادکام ساخت، پاس شادکام به شيمبا رسيد اما ضربه مهاجم برزيلي را دروازه بان فرلاد در آغوش گرفت.
دقيقه ١٤: سانتر آگوستو سزار از سمت چپ به طور خطرناکي روي دروازه فولاد رفت که مراديان به زيبايي با يک دست توپ را بيرون کشيد.
دقيقه ٢٠: پاس محمد شادکام از سمت راست با ضربه کرار جاسم همراه شد و به طور خطرناکي بعد از برخورد با تيرک به اوت رفت.
دقيقه ٣٠: شوت زيباي رحيم زهيوي از پشت محوطه جريمه را سالاري با يک عکس العمل بسيار زيبا دور کرد.
دقيقه ٣١: شوت کرار جاسم با اختلاف از دروازه فولاد به بيرون رفت.
دقيقه ٣٤: ضربه از راه دور آگوستو سزار را مراديان به زيبايي جمع کرد.
دقيقه ٣٦: حرکت تاکتيکي آرش افشين و فرشاد جانفزا يک موقعيت عالي را براي مهاجم رامهرمزي خلق کرد، اما ضربه افشين با اختلاف کم از بالاي دروازه صنعت به بيرون رفت.
دقيقه ٤٣: ضربه آزاد خطرناک نويدعاشوري از سمت راست را ناصر سالاري به زيبايي دور کرد.
دقيقه ٦١: سانتر عاشوري از سمت چپ به عاشوري رسيد، اما ضربه اين بازيکن را سالاري به کرنر فرستاد.
دقيقه ٦٢: ضربه کاشته کرار جاسم و پاس وي به شيمبا رسيد، اما ضربه شيمبا با اختلاف زياد به بيرون رفت.
دقيقه ٦٨: شوت کرار در ميانه راه به شيمبا رسيد و در ادامه ضربه مهاجم برزيلي با اختلاف زياد به بيرون رفت.
دقيقه ٧٤: ضربه آزاد زيباي شيمبا با عکس العمل زيباي مراديان به کرنر رفت.
دقيقه ٨٩: شوت سرکش کرار جاسم محمد را مراديان به خوبي در آغوش گرفت.
بهترين بازيکن:
احسان مراديان دروازه بان فولاد ستاره تيمش بود، او درخشيد تا سه امتياز مهم دربي به حساب فولاد و پورموسوي ريخته شود.
اتفاق ويژه: جنجال در تختي آبادان
در بين دونيمه هواداران صنعت نفت و فولاد به دليل نزديکي به هم و کمبود نيروي انتظامي با هم به مشکل برخوردند و آباداني ها با سنگ و چوب به استقبال هواداران فولاد رفتند.
پس از اين اتفاق بازيکنان فولاد به زمين آمدند که ايوب والي با ديدن وضعيت به بازيکنان گفت وارد زمين نشوند، غيبت سرپرست فولاد در اين وضعيت جالب توجه بود.
پورموسوي سرمربي فولاد نيز در زمان ورود به زمين و با ديدن اين صحنه اعلام کرد که تيمش بدون حضور تماشاگران به ميدان نمي رود و چندين دقيقه بازي متوقف شد تا ناظر بازي اعلام کرد به يگان ويژه دستور حضور تماشاگران را مي دهد و بايد به بازي ادامه دهند.
سرمربي فولاد که از وضعيت ورزشگاه به شدت شاکي بود، گفت سر تيمشان را در اين ورزشگاه به مانند فصل قبل مي برند.
هواداران فولاد پس از چند دقيقه و با وساطت يگان ويژه وارد قسمت وي آي پي شدند، اين ديدار تا دقيقه ٥٥ با تساوي بدون گل در جريان است.
اين اتفاقات فصل قبل هم در بازي دو تيم افتاده بود؛ اما براي تکرار نشدن آن راهکار مناسبي ارائه نشده بود.
حاشيه بازي:
* تماشاي اين مسابقه از سوي باشگاه صنعت نفت آبادان رايگان اعلام شده بود و فوتبالدوستان خوزستاني بدون خريداري بليط وارد ورزشگاه تختي آبادان مي‌شدند.
* گروهي از هواداران فولاد خوزستان از اهواز راهي آبادان شده بودند.
* حامد لک به‌دليل سه اخطاره بودن در اين مسابقه غيبت داشت و احسان مراديان براي نخستين بار در اين فصل در ترکيب فولادي‌ها قرار گرفت.
* تيم فولاد خوزستان با 12 بازيکن براي گرم کردن وارد زمين شد و فرزاد جعفري پس از گرم کردن همراه با نفرات اصلي به سمت نيمکت رفت.
* رحيم زهيوي در دقايق ابتدايي مسابقه به‌خاطر اعتراض به داور مسابقه کارت زرد دريافت کرد.
* نماينده فدراسون فوتبال در دقيقه 42 مسابقه جريان بازي را متوقف کرد تا از طريق بلندگوي ورزشگاه به تماشاگران اعلام شود که از ليزر استفاده نکنند.
* پس از خاتمه نيمه اول بين تعدادي از تماشاگران هوادار صنعت‌نفت و فولاد درگيري‌ به وجود آمد و جايگاه متعلق به تماشاگران تيم فولاد تغيير يافت تا مشکل برطرف شود.
* سيروس پورموسوي از بازيکنانش خواست تا زمان استقرار هواداران اين تيم اقدام به آغاز بازي در نيمه دوم نکنند.
* فراز کمالوند هم به سمت گروهي از طرفداران نفت آبادان رفت و از آن‌ها خواست براي تغيير جايگاه ‌خود با مسئولان برگزاري مسابقه همکاري کنند تا بازي زودتر آغاز شود.
* آلفردو کاسميرو سرمربي تيم استقلال اهواز که سابقه هدايت نفت آبادان را داشته است، از جمله تماشاگران ويژه بازي صنعت‌نفت و فولاد بود.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۰۷۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارسا ۴-۲ والنسیا: بازگشت قدرتمندانه تیم ژاوی

به گزارش "ورزش سه"، شاگردان ژاوی هرناندز پس از حذف از لیگ قهرمانان اروپا و شکست در ال‌کلاسیکو و از دست رفتن امیدهای قهرمانی لالیگا، اکنون به دنبال به پایان رساندن فصل به بهترین شکل ممکن است. آنها امشب در دیداری خانگی به مصاف والنسیا رفتند. در حالی‌که تیم مهمان به دلیل اخراج مامارداشویلی، دروازه‌بانش، بیشتر از یک نیمه ۱۰ نفره بود آبی‌اناری‌ها موفق شدند با کامبک و تغییر شکست ۲-۱، به پیروزی ۴-۲ برسد.

ویدئو: 331409

بازی پایاپای آغاز شد و توپ بیشتر در میانه میدان در جریان بود. در دقیقه ۱۴ ضربه خطرناک هوگو دورو را تراشتگن دفع کرد.

در دقیقه ۲۲ بارسا با اولین حمله جدی به اولین گل رسید. جایی که ارسال زیبای رافینیا با ضربه سر فرمین لوپز به تور دروازه مامارداشویلی چسبید.

پنج دقیقه بعد اما تراشتگن از دروازه خارج شد تا یک توپ را دفع کند اما در انجام این کار ناموفق بود و با یک اشتباه وحشتناک توپ به دورو رسید. او که در مقابل دروازه خالی قرار داشت به راحتی گل مساوی را به ثمر رساند.

در دقیقه ۳۶ دورو می‌توانست گل دوم را هم بزند اما به دلیل تکل آرائوخو در محوطه جریمه سرنگون شد تا به یک پنالتی برسد. په‌په‌لو پشت این توپ قرار گرفت و توانست بازی را ۲-۱ کند.

در ادامه بارسا حملاتش را افزایش داد اما موفق به گلزنی نشد. در دقیقه ۴+۴۵ مامارداشویلی با کنترل اشتباه توپ، آن را به مقابل پای یامال انداخت و وقتی برای جبران اشتباهش از دروازه خارج شد، توپ را با دست دفع کرد که منجر به اخراجش از بازی شد.

بارسا در ادامه نیمه اول نتوانست به گل برسد اما نیمه دوم را با گل آغاز کرد. در دقیقه ۵۰ ضربه سر لواندوفسکی روی سانتر کرنر از ایلکای گوندوگان، وارد دروازه والنسیا شد.

در ادامه والنسیا کاملا عقب کشید تا بتواند یک امتیاز را حفظ کند. در دقیقه ۶۱ ضربه خطرناک کنده با واکنش دومنک دفع شد.

دقایقی بعد لوا یک بار دیگر تلاش کرد با ضربه سر گلزنی کند اما دروازه‌بان این بار ضربه‌اش را گرفت.

در دقیقه ۷۵ لوپز با تراشتگن تک به تک شد اما پدری خودش را به توپ رساند و با یک تکل عالی توپ را دفع کرد.

در دقیقه ۸۲ ارسال گوندوگان و ضربه سر آرائوخو باعث شد توپ در مقابل دروازه به اوا برسد و او به راحتی با ضربه سر گل سوم را به ثمر رساند.

در ادامه بارسا حملاتش را ادامه داد اما موفق به خلق حمله جدی‌ای نشد تا اینکه در دقیقه ۳+۹۰ لواندوفسکی از روی ضربه ایستگاهی به شکل فوق‌العاده‌ای دروازه والنسیا را باز کرد تا بازی ۴-۲ شود و با این نتیجه به پایان برسد.

بارسلونا با کسب ۳ امتیاز امشب با بازگشت به رتبه دوم ۷۳ امتیازی شد و اختلاف ۱۱ امتیازی با رئال مادرید صدرنشین را حفظ کرد.

دیگر خبرها

  • طلسم دورتموند: پی‌اس‌جی هر چه می‌زند گل نمی‌‌شود
  • بدل کارلوس در اصفهان دیده شد! (عکس)
  • فرار نساجی از منطقه سقوط/ دربی کرمان برنده نداشت
  • مس با محرم دربی استان را هم نباخت
  • هوادار، صنعت نفت را به سقوط نزدیک کرد
  • هوادار 2 - صنعت نفت یک/ مس صفر- گل گهر یک/ استقلال خوزستان صفر- ملوان صفر/ آلومینیوم صفر- فولاد صفر/ ذوب آهن صفر - نساجی یک
  • هوادار 2 - صنعت نفت یک/ مس صفر- گل گهر صفر/ استقلال خوزستان صفر- ملوان صفر/ آلومینیوم صفر- فولاد صفر/ ذوب آهن صفر - نساجی صفر
  • بایرن در خانه برابر رئال متوقف شد/ زخم وینیسیوس بر پیکر مونیخی‌ها
  • نیمه دوم طوفانی بایرن: کامبک در ۴ دقیقه! (عکس)
  • بارسا ۴-۲ والنسیا: بازگشت قدرتمندانه تیم ژاوی