Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- نمایشگاه یادیاران ناحیه مقاومت شهید مطهری به مناسب آغاز هفته دفاع مقدس و محرم عصر روز جمعه درباغ موزه قصرتهران افتتاح شد.

مسئول بسیج اصناف تهران با بیان اینکه نمایشگاه یادیاران با همکاری مشترک بسیج اصناف و ناحیه مقاومت شهید مطهری درباغ موزه قصر برپاشده است به ایرنا گفت: تقارن هفته دفاع مقدس و ایام محرم ، برکاتی مضاعف به این نمایشگاه دفاع مقدس داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سرهنگ جواد خسروی با اشاره به اینکه بیش از 20 غرفه مختلف دراین نمایشگاه برای بازدیدکنندگان بر پا شده است ، افزود: دراین نمایشگاه خدماتی را که اصناف در هشت سال دفاع مقدس به رزمندگان ارائه می کردند نمایش داده می شود.
وی با بیان اینکه کلیه خدماتی که توسط اصناف در دوران دفاع مقدس به رزمندگان ارائه می شد صلواتی بود اظهارداشت : این نمایشگاه تلفیقی از خدماتی است که درگذشته به رزمندگان داده می شود مانند پیریشگاه و نانوایی صلواتی و خدمات امروزی مانند طب اسلامی ، نرم افزارها می باشد.
مسئول بسیج اصناف استان تهران با اشاره به اینکه دراین نمایشگاه یک سری ادوات نظامی به نمایش گذاشته شده است ، تصریح کرد: این داوات نظامی مورد توجه بسیاری از مردم از جمله ، نوجوانان و جوانان قرار گرفته است وآنها با این داوات نظامی عکس های یادگاری می گیرند.
سرهنگ خسروی با بیان اینکه هرشب نمایشنامه کانال کمیل در این نمایشگاه اجرا می شود، گفت : درپایان نمایشنامه همانند هیات های مذهبی مرثیه سرایی و نوحه خوانی انجام شده از مردم پذیرایی می شود.
دراین نمایشگاه که تا 6 مهرماه ادامه دارد علاقمندان می تواند از غرفه های زیارت مجازی امام رضا علیه السلام ، اولین نمایش واقعیت افزوده(AR) با عنوان جنگ تمدن ها درکشور، اولین نمایشگاه واقعیت افزوده (VR) با عنوان واقعه عاشورا، اجرای تئاتر دفاع مقدس کانال کمیل با انجام انفجارات بصورت جلوه های ویژه ، طب اسلامی ، دستاوردهای بیناد برکت ، مهد قرآنی به همراه بازی و سرگرمی کودکان، اقتصاد مقاومتی ، نقش اصناف در دفاع مقدس با عرفه های نانوایی صلواتی ، خدمات ساعت صلواتی ؛ تعمیرات عینک صلواتی و خیاطی صلواتی بازدید کنند.
31 شهریور سالروز شروع جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعث عراق علیه جمهوری اسلامی ایران، به عنوان آغاز هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است .
در ٣١ شهریور ١٣٥٩ رژیم بعثی عراق با تصمیم و طرح قبلی و با هدف برانداختن نظام نوپای جمهوری اسلامی جنگی تمام عیار را علیه ایران اسلامی آغاز کرد. صدام حسین رییس جمهوراسبق عراق با ظاهر شدن در برابر دوربین‌های تلویزیون این کشورو با پاره کردن قرارداد ١٩٧٥ الجزایر، آغاز تجاوز رژیم بعثی به خاک ایران را اعلام کرد.
انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/ 1539

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۰۷۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیراهن تیم ملی فوتسال به موزه دفاع مقدس کرمان اهدا شد

با حضور مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان آیین اهدای پیراهن تیم ملی فوتسال ایران به موزه دفاع مقدس کرمان برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، آیین اهدای پیراهن تیم ملی فوتسال ایران به موزه دفاع مقدس کرمان صبح امروز با حضور مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال ایران، سرهنگ محمود مهدوی‌فرد، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان و مهدی جهانشاهی، رئیس هیئت فوتبال استان کرمان برگزار شد.

در این آیین مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال با بیان اینکه موضوع فوتبال بسیار گسترده است، اظهار داشت: امروز بسیاری از کشورها قدرت خود را به وسیله ورزش و فوتبال به رخ می‌کشند.

وی با بیان اینکه فوتبال هیچ وقت بی‌خبر از مسائل روز کشور نبوده است و با این مسائل بیگانه نیست، گفت: شهید حسن قاضی کاپیتان تیم سپاهان بود و در دوران دفاع مقدس به درجه رفیع شهادت رسید.

رئیس فدراسیون فوتبال با اشاره به اینکه شهید احمدرضا تاج نیز بازیکن خوبی بود که به شهادت رسید، افزود: در مسئله غزه فوتبالیست‌های کشور ما با چفیه وارد زمین شدند و یاد شهدای غزه را گرامی داشتند.

وی با بیان اینکه قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا کار بزرگی بود که مورد تفقد رهبر معظم انقلاب اسلامی هم قرار گرفت، ادامه داد: در فوتبال همیشه یاد و خاطره شهدا گرامی داشته و قبل از شروع مسابقه این کار انجام می‌شود؛ همیشه سعی می‌کنیم رشادت‌های شهدا یادآوری شود.

لازم به ذکر است، باغ موزه دفاع مقدس کرمان نخستین موزه دفاع مقدس و یکی از بزرگترین باغ موزه‌های دفاع مقدس کشور است که به بهانه برگزاری کنگره سرداران و 8 هزار شهید استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان با تدبیر حاج قاسم سلیمانی، فرمانده پیشین لشکر 41 ثارالله و با هدف انتقال فرهنگ ایثار، جهاد، شهادت و نیز اثبات حقانیت ملت مسلمان ایران در جنگ 8 ساله ایران و عراق در سال 1377 با 11 ماه کار مداوم ساخته شد و مصادف با سالروز فتح خرمشهر (روز ملی مقاومت) به بهره‌برداری رسید.

در واقع با ابتکار، همت و تلاش شهید سلیمانی، شهر کرمان نخستین شهری بود که دارای موزه دفاع مقدس شد تا این موزه مکانی برای حفظ خاطرات جنگ و دوران دفاع مقدس و دلاورمردی‌ها و رشادت‌های لشکر41 ثارالله را در دوران دفاع مقدس و نیز خاطرات دفاع و روزهای جنگ و انقلاب را برای نسل‌های آینده باشد.

موزه دفاع مقدس کرمان در جریان سفر رهبر انقلاب به کرمان، سال 1376 در مساحت 4 هکتار و زیربنای 2 هزار و 550 متری کلید خورد و پس از 11 ماه در سوم خرداد سال 1377 به بهره‌برداری رسید.

به گزارش تسنیم، تیم ملی فوتسال ایران یکشنبه نهم اردیبهشت‌ماه در مسابقات جام ملت‌های فوتسال آسیا 2024، در سالن بانکوک آره‌نا به با پیروزی بر تایلند برای سیزدهمین بار قهرمان فوتسال آسیا شد که پیراهن این تیم به موزه دفاع مقدس کرمان اهدا شد.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • افتتاح نمایشگاه موزه عبرت ایران در خراسان شمالی
  • فراخوان سومین جشنواره پرچمداران انقلاب اسلامی در لرستان
  • برگزاری سومین جشنواره ملی پرچمداران انقلاب اسلامی در استان
  • نمایشگاه موزه عبرت ایران در شیراون افتتاح شد
  • پایتخت مقاومت اسلامی معطر به عطر شهدای گمنام شد
  • اهدای پیراهن تیم ملی فوتسال به موزه دفاع مقدس استان کرمان
  • پیراهن تیم ملی فوتسال به موزه دفاع مقدس کرمان اهدا شد
  • اهدای پیراهن تیم ملی فوتسال به موزه دفاع مقدس کرمان
  • پیراهن تیم ملی فوتسال ایران به موزه دفاع مقدس اهدا شد 
  • اهدای پیراهن تیم ملی فوتسال ایران به موزه دفاع مقدس