Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-06@14:11:57 GMT

نفس شيرين مروج از خود گذشتگي درماه ايثار

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۸۰۸۱۴۹

خبرگزاري آريا - تقويم روزهايش را يک به يک ورق زده و بار ديگر به ماهي ويژه رسيده است؛ محرم که ماه ايثار، شهادت و از خود گذشتگي نام گرفته است و بعد از گذشت سال‌هاي سال از واقعه جانسوز کربلا، هنوز مردمان را به اين فرهنگ دعوت مي‌کند و به تفکر وا مي‌دارد. از جمله کنش‌هايي که بدون شک به منزله همين گذشت و ايثار محسوب مي‌شود، فرهنگ اهداي عضو است؛ به معني زندگي دوباره بخشيدن.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رسانه ملي هم با آغاز ماه محرم و با توجه به ارزش‌هاي اين ماه، سريالي جديد را براي پخش در شب‌هاي معنوي محرم تدارک ديده است؛ «نفس شيرين» که هر شب ساعت 20 و 45 دقيقه از شبکه سه سيما روي آنتن مي‌رود و به موضوع اهداي عضو مي‌پردازد. عليرضا جلالي‌تبار، نيما شاهرخ‌شاهي، فخرالدين صديق‌شريف، کيميا باباييان، سارا منجزي، زهره حميدي، مريم معصومي، مهدي اميني‌خواه، شهين تسليمي و کاظم افرندنيا، از ديگر بازيگران اصلي اين مجموعه 13 قسمتي هستند.
يک تعلق خاطر قديمي
کيان باباييان تهيه‌کننده جوان مجموعه نفس شيرين است که حالا قرار است در دهه اول از ماه محرم روي آنتن برود. باباييان درخصوص اين موضوع ويژه (اهداي عضو) و انتخاب آن به عنوان محرکه اصلي داستان سريال، به جام‌جم گفت: ايده شروع ساخت نفس شيرين، براساس يک تعلق خاطر قديمي شکل گرفت. خيلي دلمان مي‌خواست اين اتفاق بيفتد و بتوانيم مجموعه‌اي بسازيم که از طريق آن در ترويج فرهنگ اهداي عضو، گامي جدي برداريم و اين فرهنگ را ترويج کنيم. لذا ايده اوليه‌اش بر همين اساس بود. سپس آقاي خواجه‌وند (کارگردان سريال) سناريويي را برايمان آورد و اين سناريو به مجموعه نفس شيرين تبديل شد.
نفس شيرين، اواخر تابستان و اوايل پاييز سال گذشته در شهر تهران فيلمبرداري شد و به ‌اين ترتيب، توليد و تدوين آن مدت‌ها پيش به پايان رسيده و حالا به طور کامل آماده پخش است. تهيه‌کننده اين مجموعه تلويزيوني در اين خصوص توضيح داد: مجموعه ما در 13قسمت توليد شده و آماده پخش است. در ابتدا درصدد بوديم که اين سريال را براي پخش در محرم سال گذشته به آنتن برسانيم؛ اما به دلايلي از جمله به طول انجاميدن مراحل فيلمبرداري و ضبط، اين اثر براي پخش در سال گذشته آماده نشد و براي محرم امسال ذخيره شد.
اين سريال در لوکيشن‌هاي مختلفي چون شهرک فرهنگيان، ميدان قزوين، بيمارستان رسول اکرم(ص) و... ضبط شده است. با اين حال باباييان تصريح کرد: فيلمبرداري ما حدود سه ماه به طول انجاميد. لوکيشن اصلي‌مان در بيمارستان مسيح دانشوري بود که حدود يک‌سوم کار در همان‌جا انجام شد و بعد سراغ لوکيشن‌هاي مختلف ديگر در شهر تهران رفتيم.
ملموس و اثرگذار
نفس شيرين به فرهنگ اهداي عضو در کشور مي‌پردازد و در طول مراحل تحقيق و نگارش خود، سازندگان آن با برخي خانواده‌هاي درگير با اين موضوع يا گيرندگان عضو صحبت و گفت‌وگو کرده و کوشيده‌اند از شرح حال و مشکلاتشان آگاهي کسب کنند. باباييان تاکيد کرد: نفس شيرين ارتباطي مستقيم با خانواده‌هاي دهندگان و گيرندگان عضو داشته و مخاطب در حين تماشاي سريال مي‌تواند اين ارتباط را به شکلي مستقيم ببيند و لمس کند. بخشي از فضاي کلي سريال در جشن نفس که جشني در راستاي ترويج فرهنگ اهداي عضو و تقدير از خانواده‌هاي درگير در آن است، فيلمبرداري شد و اصلا نام سريالمان را هم براساس همين جشن، نفس شيرين گذاشتيم. بنابراين بخشي از شخصيت‌هايي که در طول کار و بويژه قسمت‌هاي آخر مي‌بينيم، خانواده‌هاي واقعي اهداکنندگان و گيرندگان عضو هستند.
تهيه‌کننده نفس شيرين با توجه به پخش سريال‌ در ماه محرم و تاثير آن در ترويج فرهنگ اهداي عضو در جامعه، ابراز اميدواري کرد: با توجه به اين‌که اين سريال قرار است از شبکه پرمخاطب سه سيما روي آنتن برود، گمان مي‌کنم که بخوبي ديده شود و نظر مخاطبانش را به خود جلب کند. با توجه به موضوعي که براي قصه سريال انتخاب شده است، مي‌دانم جذابيت لازم را براي تماشا دارد و اميدوارم هدف ما را به منظور ترويج اين فرهنگ بخوبي برآورده سازد.
نقشي باورپذير
شهين تسليمي، بازيگري که عموما با نقش‌هاي طنز و شيرين خود نزد مخاطبان شناخته مي‌شود، از بازيگران اصلي «نفس شيرين» است که اين بار در نقشي متفاوت و جدي مقابل دوربين رفته. او نقش مادر شخصيت اصلي قصه را ايفا مي‌کند و بازيگر نقش همسرش در اين مجموعه، فخرالدين صديق‌شريف است. تسليمي درخصوص پذيرفتن ايفاي اين نقش جدي و ضوابط اجراي آن گفت: تمام تلاشم را به کار بستم تا نقش را طوري ايفا کنم که اصطلاحا جان بگيرد؛ براي مخاطبان باورپذير باشد و احساسات و مشکلات واقعي خانواده‌هايي را که درگير مساله اهداي عضو هستند به تصوير بکشد. اين بازيگر تصريح کرد: من نقش مادري را بازي مي‌کنم که صاحب دو فرزند است؛ در ابتداي داستان، يکي از فرزندانش تصادف کرده و به کما مي‌رود و لذا شرايط سختي بر سر راه او و خانواده‌اش قرار مي‌گيرد.
داستاني با محوريت بخشش
تازه‌ترين سريال مناسبتي شبکه سه سيما، ترويج‌دهنده فرهنگ ايثار و بخشش است. اين مجموعه داستان دو خانواده را روايت مي‌کند که در اثر تصادف، فرزند يکي از اين دو خانواده به عمل پيوند قلب احتياج دارد و فرزند خانواده ديگر، به کما رفته و مرگ مغزي شده است. حال قرار است تقابل ميان اين دو خانواده براي راضي کردن خانواده دوم به اهداي اصلي‌ترين عضو دلبندشان به فرزند خانواده اول را شاهد باشيم؛ داستاني که همسو با از خود گذشتگي، کمک به همنوع و ترويج فرهنگي پسنديده است.
کمک به ترويج يک فرهنگ حسنه
مهدي اميني‌خواه از بازيگران محوري نفس شيرين است که نقش دکتر رحيمي را در اين مجموعه تلويزيوني ايفا مي‌کند. اين بازيگر درباره انتخاب اين نقش و قبول بازي در آن گفت: من در نقش دکتر رحيمي که دکتراي پيوند اعضاي بدن دارد، بازي مي‌کنم. به هر حال پيوند اعضاي بيماران مرگ مغزي شده، حرکتي پسنديده است و من هميشه تلاشم را کرده‌ام که در جهت اين فرهنگ‌سازي قدم بردارم.
بازيگر مجموعه‌هايي چون «عمليات 125» و «خط‌شکن» ادامه داد: وقتي پيشنهاد بازي در اين مجموعه تلويزيوني به من شد، ديدم که ايفاي اين نقش مي‌تواند حرکتي نمادين در جهت ترويج فرهنگ اهداي عضو باشد، بنابراين بسيار خوشحالم که توانستم در اين مجموعه بازي کنم، بويژه اين‌که دکتر رحيمي همان کسي است که خانواده‌ها را به قبول فرهنگ اهداي عضو دعوت مي‌کند و اين برايم بهترين فرصت بود که گامي شايسته و مثبت در اين جهت بردارم.
اميني‌خواه تاکيد کرد: اين‌که مجموعه‌مان در اين مناسبت ويژه و خاص روي آنتن برود، اتفاق خوبي است. با اين حال از آنجا که بيشتر مخاطبان، شب‌هاي دهه اول ماه محرم را بيرون از خانه و مشغول عزاداري هستند، اميدوارم تکرار مجموعه را از دست ندهند.
زهرا غفاري

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۰۸۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عنایتی: اتفاقی که در بازی پرسپولیس و سپاهان افتاد با برنامه بود/ حضور بانوان فرهنگ ورزشگاه‌ها را عوض کرده است+فیلم

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، رضا عنایتی در نشست خبری پیش از بازی پیکان و آلومینیوم اراک درباره اتفاقاتی که در بازی پرسپولیس و سپاهان میان هواداران دو تیم پیش آمد، اظهار کرد: اتفاق خوب و مبارکی رخ داده و بانوان ما می‌توانند بازی‌ها را از نزدیک ببینند، فکر می‌کنم فرهنگ هواداران بهتر شده، البته ما فرهنگ داشتیم ولی در برخی بازی‌ها اتفاقات خیلی خوبی نمی‌افتاد.

وی ادامه داد: از وقتی که بانوان به ورزشگاه‌ها می‌آیند واقعاً فرهنگ استادیوم‌های ما عوض شده، به هر حال ما خودمان خانواده داریم و می‌دانیم در رابطه با چه چیزی صحبت می‌کنیم. فکر می‌کنم اتفاقاتی که در بازی پرسپولیس و سپاهان افتاد با برنامه بود. باید تمام مسئولیت اتفاقی که افتاده را بپذیریم. من خودم از این اتفاق تعجب کردم. امیدوارم که به سمتی برویم که اول به خانواده خودمان فکر کنیم. به کسی توهین کنیم پشت سرمان، خود ما خواهر و مادر و خانواده داریم. کسانی که دوست داریم همه به آنها احترام بگذارند.  

سرمربی تیم پیکان افزود: مطمئن هستم این اتفاق تکرار نخواهد شد و بر اثر یک حادثه که اسم آن را جوگیری می‌گذارم، رخ داد. معتقدم مردان ایرانی فوق‌العاده با غیرت هستند. باید یک لحظه فکر کنیم خواهر و مادر خودمان در ورزشگاه هستند و چگونه باید با آنها برخورد کنیم. من چند ورزشگاه دیگر رفته‌ام و فوق‌العاده و ورزشگاه با خانم‌ها بهتر شده است. همه با هم متحد هستند و تیم خودشان را تشویق می‌کنند، به تیم رقیب کا مدارند. قدم‌های مثبت خوبی برای فوتبال ما برداشته شده و خدا کند از این آدم‌های جوگیر در ورزشگاه‌ها نبینیم تا همه از از این فوتبال لذت ببریم.  

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نمایشگاه کاریکاتور "فرهنگ شهروندی" در اردبیل
  • دومین رویداد اهدای جایزه جوانی جمعیت برگزار می‌شود
  • تبادل مرگ و زندگی در جریان اهدای عضو
  • راهپیمایی حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب در بوشهر برگزار می‌شود
  • عنایتی: اتفاقی که در بازی پرسپولیس و سپاهان افتاد با برنامه بود/ حضور بانوان فرهنگ ورزشگاه‌ها را عوض کرده است+فیلم
  • ثبت پنجمین اهدای عضو طی سالجاری درچهارمحال وبختیاری
  • اهدای عضو بیمار مرگ مغزی همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)
  • ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز امروز جامعه است
  • پنجمین اهدای عضو در چهارمحال و بختیاری همزمان با شهادت امام جعفر صادق(ع)
  • مکتب امام صادق(ع) مروج ارزش‌های انسانی و اسلامی است