Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - «عبور از روحاني»؛ پيام معکوسي که شايد تاجزاده به چپ‌ها داد. او گفته است عبور از روحاني به فردايي بهتر منجر نمي‌شود.
سرويس سياست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشي روزانه در لابه‌لاي اخبار و مطالب رسانه‌هاي کشور است. ما درباره اين خوانش البته تحليل‌ها و پيشينه‌هايي را نيز در اختيار مخاطبان محترم مي‌گذاريم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

7:30 هر روز با بسته ويژه خبري-تحليلي مشرق همراه باشيد.
***
بي‌ادبي عضو شوراي شهر به ساحت عزاداران حسيني

زهرا صدراعظم نوري، فعال اصلاح‌طلب و رئيس کميسيون سلامت شوراي شهر پنجم تهران به تازگي در مصاحبه‌اي با خبرگزاري ايلنا، ضمن ارائه توضيحاتي درباره رسوايي خريد يک ميليارد توماني خودرو و تبلت براي اعضاي شوراي شهر؛ به فرايند قانوني دريافت بن توسط اعضاي شوراي شهر براي کمک به هيئت‌هاي مذهبي اشاره کرده و گفته است:
«براي آنکه بن‌ها را بين هيات‌هاي و تشکيلات مذهبي توزيع کنيم هيچ معيار و شاخصي نداريم و اساساً توزيع بر مبناي معيار عدالت نخواهد بود. در حقيقت هرکس که نزديک‌تر باشد و بيشتر بتواند ارتباط برقرار کند، مي‌تواند برخوردار باشد. اما از آنجايي که ما نماينده همه مردم هستيم بايد به همه با يک ديد نگاه کنيم و من اين بن‌ها را قبول نکردم.»
اين عضو اصلاح‌طلب شوراي شهر همچنين تصريح مي‌کند:
«با وجود احترامي که براي همه تشکل‌ها و هيات‌هاي مذهبي قائل هستم، با اين رويه اساساً مخالف بوده و اعتقاد دارم مردم تهران وقتي منابع درآمدي شهرداري را از طريق پرداخت عوارض تامين مي‌کنند، مايل نيستند اين عوارض به اين نحو هزينه شود. وقتي مردم پولي براي عوارض مي‌دهند نبايد صرف خرج خريد برنج و روغن براي هيئت‌هاي مذهبي شود.»
خبرگزاري ايلنا، اين مصاحبه را با تيتر «ماليات مردم نبايد خرج خريد برنج و روغن براي هيئت‌هاي مذهبي شود» منتشر کرده است![1]
در همين حال، حجت نظري، ديگر عضو اصلاح‌طلب شوراي شهر نيز در آستانه هفته دفاع مقدس در يک توييت نوشته است:
«جنگ تحميلي بناميم يا دفاع مقدس، تفاوتي در عمق فاجعه و رنجي که بر اين مملکت و ملت گذشته ايجاد نمي‌کند. جنگ و جنگ‌طلبي مذموم است!»

*علت معارضه عمومي در جريان سياسي خاص با مقولاتي مثل عزاداري براي سيدالشهدا(ع) و دفاع مقدس در ظاهر امر مشخص نيست...
از طرفي ادبيات بکار رفته در کلام خانم نوري، بصورت عرفي هم به هيچ وجه مؤدبانه و زيبنده نيست چه رسد براي کنايه به عزاداران سيدالشهدا(ع) و ايام عزاي محرم!
به سخن ديگر اينکه هيئات مذهبي آنطور که اين خانم اصلاح‌طلب تصور مي‌کند، لنگ «برنج و روغن»! نيستند و بر اين مدار هم اداره نمي‌شوند و اين در واقع نگاه کوچک و دنياي شکمباره برخي سياسيون است که هيئت‌هاي عزاداري را مساوي با برنج و روغن مي‌داند و مي‌بيند و يا مثلا نشريه وابسته به آنها در مطلبي مي‌نويسد: «غذاي نذري شکل‌بندي جديد محرم است و نسل‌هاي جديد به هواي غذاي نذري است که تجمعات محرم را شکل مي‌دهند!»[2]
و تربيت شدگان همين مکتب نامؤدب به ساحت سيدالشهدا(ع) هستند که مي‌گويند: «ما شاد نيستيم چون فقط امام حسين(ع) را محور قرار داده‌ايم.»[3]
مردم و افکار عمومي همچنين به خوبي به ياد دارند که نسبت دهندگان برنج و روغن به عزاداران أباعبدا... و کنايه‌زنندگان به اين ساحت و بارگاه چگونه در سال‌هاي قبل مدعي شدند «عاشورا يک حرکت خشونت آفرين بوده است» و «به نظر مي‌رسد عملکرد ائمه هدي(س) پس از عاشورا عقلاني‌تر شده است!»[4]
کنايه زدن به دفاع مقدس و اشاره به جنگ و جنگ‌طلبي با اين کنايه که «هم ما جنگ‌طلبيم هم متجاوزين»! نيز ادامه همان بروز ژنتيکي ارزيابي مي‌شود که در بالا اشاره شد.
در واقع گويا در هرکجا که بحث عاشورا و فرهنگ عاشورايي در ميان باشد، لزوما بايستي صدايي از اردوگاه جريان چپ بگوش برسد که با کنايه‌هاي سخيف و يا شبهات مزوّرانه، به سمت اين مقولات اشاره و به آنها خدشه وارد مي‌کند.
گفتنيست، اظهارات سخيف خانم نوري مبني بر اينکه «وقتي مردم پولي براي عوارض مي‌دهند نبايد صرف خرج خريد برنج و روغن براي هيئت‌هاي مذهبي شود!» دچار اشکال ديگري هم هست و آن اينکه بيت‌المال مسلمين که بخشي از آن بوسيله مقولاتي مثل عوارض يا ماليات کسب مي‌شود، علي‌الاصول و در تمام نظامات جهان، با صلاحديد حاکميت و نهادهاي کلان نظام در مسيرهاي منتهي به صلاح و مصلحت جامعه صرف و هزينه مي‌شود. که در ايران شامل مسيرهايي اعم از ساخت تفرجگاه براي مردم تا کمک به هيئات مذهبي و گروه‌هاي مقاومت در کشورهاي مسلمان، حفظ امنيت و سلامت مردم و غيره است.
در واقع يک جريان خاص سياسي که معارضه آن با مقولات ارزشي اظهر من‌الشّمس است حق ندارد پس از رأي‌آوري در يک شوراي شهر، شروع به خدشه در موارد خرج‌کرد بيت‌المال کند و بدتر آنکه معارضه خود با مقولات ديني و ارزشي را نيز به مردم نسبت دهد.
خاصّه اينکه مردم بخوبي مي‌دانند که تنها يکي از برکات روضه‌ها و هيئات عزاداري سيدالشهدا(ع) اين است که مدافعان امنيت کشور در همين مجالس تربيت شده‌اند و به ميادين جنگ و جهاد، حتي در فرامرزهاي ايران حتي شتافته‌اند و امنيت مردمشان را حفظ کرده‌اند.
و از همه مهمتر اينکه مردم درک کرده‌اند معناي سخن امام راحل را که فرمود: «محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است.»
از طرفي به نظر مي‌رسد، مردم پيش از آنکه نظري درباره خرج بيت‌المال براي وسعت بيشتر عزاداري براي سيد و سالار شهيدان(ع) داشته باشند، مخالف خوش‌نشيني در استفاده از خودروهاي نو و تبلت‌بازي اعضاي اصلاح‌طلب شوراي شهر پنجم هستند...
پيش از نوري، شهربانو اماني، ديگر عضو اصلاح‌طلب شوراي شهر نيز در اظهاراتي غير مؤدبانه در کنايه به متدينين گفته بود: يک جريان فکري وجود دارد که معتقد است، زنان بايد در خانه بمانند و فقط به وظيفه خانه‌داري و مادري بپردازند. هنوز اين تفکر در شهر تهران نيز وجود دارد![5]
اين قبيل کنايه‌ها و اظهارات اصلاح‌طلبان در حالي است که برخي معاريف اين جريان به تازگي از عدم حضور تفکر چپ در هيئات مذهبي و مساجد گلايه کرده‌اند...
***
«عبور از روحاني»؛ پيام معکوسي که شايد تاجزاده به چپ‌ها داد...

مصطفي تاجزاده، فعال سياسي اصلاح‌طلب و از دستگيرشدگان فتنه سال 88، اخيراً در بخشي از مصاحبه خود با روزنامه قانون، گفته است:
«من مخالف عبور از روحاني هستم همچنان که مخالف عبور از رييس دولت اصلاحات بودم. علت آن نيز روشن است؛ اگر عبور از اين بزرگواران به دموکراسي بيشتر، کارآمدي بيشتر، فساد ستيزي بيشتر و شايسته سالاري بيشتر منجر مي‌شد، من نيز جزو طرفداران و حتي پيش‌قراولان عبور از روحاني مي شدم. اما به همان دلايلي که به روحاني راي دادم و آن دلايل همچنان باقي است، معتقدم عبور از روحاني به فردايي بهتر منجر نمي‌شود. بلکه آينده‌اي تيره و تار را براي ما رقم مي‌زند. من به روحاني راي دادم تا سايه شوم جنگ را حتي در دوره ترامپ نژادپرست و جنگ طلب از آسمان کشور دور نگه دارد. برجام را حفظ کند و به جاي منزوي‌کردن ايران مانند دوره احمدي نژاد، آمريکا را در عرصه بين المللي و نزد دولت هاي جهان و حتي نزد متحدانش مانند اروپا، منزوي و تنها کند. روحاني اجازه نمي‌دهد تحريم هاي بين المللي دوباره عليه ما شکل بگيرد و به تعبير رهبري "جنگ تمام عيار اقتصادي" بار ديگر به دليل فرصت طلبي دشمن و جهل مقامات به ايران و ايراني تحميل شود.»
او مي‌افزايد: ما راي داديم تا بتوانيم هم از رييس جمهور و دولتش و هم از مخالفانش و از همه نهادها اعم از انتصابي و انتخابي انتقاد کنيم. تا زماني که اين مسائل و دلايل پا برجا باشد، هرگز نبايد از روحاني عبور کنيم.[6]
*تاجزاده در صحبت‌هاي خود گزاره‌هايي را در مقابل قرار داده و آنها را علت عدم عبور از روحاني خوانده است که به نظر مي‌رسد منظور ديگري در پشت آنها نهفته است و في‌الواقع شايد تاجزاده در حال ارسال يک پيام به روش معکوس بوده است...
مثلا او در حالي گفته است که عبور از روحاني، به دموکراسي بيشتر، کار آمدي بيشتر، فساد ستيزي بيشتر و شايسته سالاري بيشتر منجر نخواهد شد که اتفاقا يکي از انتقادات چهره‌هاي ستادي اصلاح‌طلب به رئيس‌جمهور روحاني طي روزهاي اخير، عدم تحقق خواسته‌هاي ستاد جريان خاص در همين مقولات است.
در حقيقت کسي نيست که طي هفته‌هاي اخير نقدهاي متعدد چپ‌ها به عدم شايسته‌سالاري روحاني و عدم تحقق وعده‌هاي او حتي در دولت اولش را نخوانده باشد!
مقولاتي مثل جنگ، حفظ برجام، عدم بازگشت دوباره تحريم‌ها و انتقاد از دولت و نهادهاي انتصابي نيز از همين دست‌اند.
کيست که نداند اين روزها تهديدات نظامي آمريکا عليه ايران اسلامي بيشتر شده، برجام در معرض اضمحلال قرار گرفته، تحريم‌ها در مقياسي وسيع‌تر بازگشته‌اند و روحاني هم هيچ روي خوشي به انتقادات اصلاح‌طلبان نشان نمي‌دهد؟!
اگرچه در اظهارات تاجزاده بايستي متوجه اين نکته بود که او سعي دارد اصلاح‌طلبان را بعنوان منتقد رئيس‌جمهور روحاني جلوه دهد در حاليکه اين کار غيرممکن است و اصلاح‌طلبان با آقاي روحاني دچار يک درهم‌تنيدگي سرنوشتي شده‌اند. چه از باب مثال اينکه آنها بيشتر از آقاي روحاني و دولتي‌ها درباره برجام و دستاوردهاي آن براي مردم سخن مي‌گفتند و وعده مي‌دادند.
لذا با اين وجود، به نظر مي‌رسد که او در حال ارسال يک «پيام معکوس» براي چپ‌ها در جهت راهبري بهتر در مسئله عبور از روحاني و «طلاق اصلاح‌طلبان از روحاني» است.
لازم به يادآوري است که طي روزهاي اخير، حجم کثيري از انتقادات اصلاح‌طلبان به سمت رئيس‌جمهور روحاني گسيل شده است.
علي تاجرنيا، از فعالان اصلاح‌طلب اخيراً گفته است:
«به صورت طبيعي حمايت اصلاح‌طلبان در شرايط کنوني و در دوسال آينده ادامه خواهد داشت. با اين وجود پس از دو سال و در نيمه پاياني دولت همراهي نقادانه اصلاح‌طلبان با دولت آغاز مي‌شود و کم‌کم به سمت نقدهاي جدي‌تري پيش خواهد رفت. البته اين وضعيت در شرايطي به وجود خواهد آمد که عملکرد آقاي روحاني به همين شيوه‌اي باشد که در پيش گرفته‌اند. اگر آقاي روحاني در رويکرد خود نسبت به اصلاح‌طلبان تغيير ايجاد کند، شرايط متفاوت خواهد شد.»[7]
***
مردي که هنوز هم خواهان تبريک گفتن به برجام روحاني است!

غلامحسين کرباسچي، دبير کل حزب کارگزاران سازندگي و از فعالان اصلاح‌طلب، طي يادداشتي در شماره پنجشنبه گذشته روزنامه اعتماد، با اشاره به سخنراني تند دانلد ترامپ در سازمان ملل نوشته است:
«امروز در يک حرکت معکوس مي بينيم آمريکا يک طرف ايستاده و ايران در مقابل همراه با قدرت‌هاي بزرگ جهاني اروپا و آسياي حامي منطق و ادعاي ايران يک طرف. اينکه بالاترين مسئولان سياسي اروپا و روساي جمهور کشورها بلافاصله پس از استماع اين سخنان در مقابل آن به نفع ايران موضع بگيرند و رسما در برابر آمريکا آن را اعلام کنند، نشان از موفقيت بزرگ ديپلماتيک ايران دارد که نه تنها حقانيت خود را در استفاده صلح آميز از انرژي هسته‌اي به دنيا ثابت کرد و نه تنها همه همراهان سابق امريکا در برابر خود را به مقابله با امريکايي ها واداشته که به گونه‌اي در صحنه سياسي بين‌الملل در اين سه ساله ظاهر شده و پروژه‌اي را پيش برده که بالاترين قدرت اجرايي آمريکا اعلام "شرمندگي" از برجام را در يک عرصه بزرگي چون تريبون سازمان ملل اعلام کند و تنها کسي که براي او کف بزند نتانياهو و همراهان او باشند.»
او مي‌افزايد:
آيا نبايد ما در داخل با همه اختلاف سليقه‌ها از دولتي که بي‌منطق‌ترين دشمناني چون امريکا و اسراييل را با تهيه و تصويب برجام شرمنده کرده با تمام توان حمايت کنيم و اين موفقيت بزرگ بين‌المللي را به رهبري و ملت و دولت تبريک بگوييم؟[8]
*اگرچه سخنراني دانلد ترامپ يک افتضاح براي آمريکا و سخنراني آقاي روحاني يک سخنراني مجموعا مثبت براي دولت جمهوري اسلامي بود اما از امثال آقاي کرباسچي انتظار مي‌رود که خردمندي و عبرت‌مداري بيشتري نسبت به حوادث جهان و رخدادهاي بين‌المللي داشته باشند.
قدرت‌هاي بزرگي که آقاي کرباسچي مي‌گويد در کنار ايران و در مقابل آمريکا ايستاده‌اند! نه تنها بانک‌هاي کشورهايشان از همکاري با ايران در پسابرجام امتناع مي‌کنند، بلکه سران ارشد اين کشورها نيز طي روزهاي اخير يا در مقابل زياده‌گويي‌هاي ترامپ سکوت کرده‌اند، يا موضع خنثي گرفته‌اند و يا بر خواسته‌هاي او نظير «مذاکره مجدد درباره برجام»! تأکيد داشته‌اند.
اين مسئله که پيش از اين توسط «دلواپسان» به آقاي روحاني هشدار داده شده بود اتفاقا جاي تأسف و عبرت دارد نه جاي تبريک...
درباره مواضع سران برخي کشورها در مقابل ترامپ نيز نبايستي خود را به تجاهل زد.
بله! سران برخي کشورها بعضاً در مقابل برخي مقولات حريّت به خرج مي‌دهند و هنگامي که احساس کنند چند صداي موافق ديگر هم دارند، در لفظ سخناني انتقاداتي بيان مي‌کنند اما کيست که نداند اين سخنان هرگز از حدّ لفظ فراتر نخواهند رفت و عمده اين چهره‌هاي به اصطلاح مخالف و منتقد! آمريکا را متحد شماره يک و البته زعيم خود مي‌دانند.
حکما آقاي کرباسچي به ياد دارد سخنراني‌هاي آتشين اردوغان در دفاع از عاشورا و حمله او به رئيس رژيم صهيونيستي بخاطر کودک‌کشي را...
نمايشي مزوّرانه که از پس آن، شاهد حمايت هيئت حاکمه ترکيه از تروريست‌هاي تکفيري، همدستي بيشتر با صهيونيست‌ها و عامليّت سياست‌هاي آمريکا در غرب آسيا توسط دولت اردوغاني بوديم.
درباره ابراز شرمندگي آمريکاي ترامپ از برجام نيز گفتني‌ها بسيار است اما مجمل آنکه اين رجزخواني‌ها که ناشي از رصد دقيق وقوع «شکست رسمي برجام» صورت مي‌گيرد، نه جاي تبريک به مقامات دولت ايران که جاي انتقاد گسترده از آنها را دارد...
و البته اين تأسف را نيز باقي مي‌گذارد که چرا در سراشيب حرکت برجام به سمت شکست و اضمحلال ناشي از بدعهدي طرف مقابل، مقامات و نزديکان دولت ايران هنوز در مدح برجام شعر مي‌سرايند.
***
1_ https://tnews.ir/news/9ac694880764.html
2_ http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13941106001416
3_ http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13941106001416
4_ http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930807001263
5_ mshrgh.ir/776558
6_ http://www.ghanoondaily.ir/fa/news/main/87250
7_ mshrgh.ir/773000
8_ http://www.magiran.com/npview.asp?ID=3632072

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۰۸۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم سازوکار مشارکت مردم در بخش مولد را تسهیل خواهد کرد

خلیل بهروزی فر عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار قدس با اشاره به ویژگی های ‌لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم و ضرورت بررسی این لایحه در مجلس گفت:لایحه مالیات های مستقیم به نظر می رسد یک لایحه با احکام موثری باشد انهم در راستای اهدافی که نظام برای رشد اقتصادی کشور در نظر گرفته است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رشد تولید می تواند کشور را از واردات کالاهای خارجی بی نیاز کند، بیان کرد:به واسطه حمایت از بخش تولید ما می توانیم تجهیزاتی که از خارج وارد می شود را خودمان تولید کنیم و مانع از خروج ارز شویم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به شعار جهش تولید با مشارکت مردم، بیان کرد: این شعار یک اصل بوده و می تواند اینده کشور را به درستی ترسیم و یک بارقه امیدی در جهت رونق اقتصادی باشد.

بهروزی فر با بیان اینکه اجرای صحیح ‌لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم می تواند جلوی فرارهای مالیاتی را گرفته و سایر مشکلات را نیز برطرف کند، بیان کرد: حمایت های مالیاتی پیش بینی شده در لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم می تواند در راستای رونق تولید داخلی و سرمایه گذاری در مناطق محروم بسیار موثر باشد چراکه  این سرمایه گذاری می تواند شاخصه های این مناطق را به درستی ارتقا دهد و لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم سازوکار مشارکت مردم در بخش مولد را تسهیل خواهد کرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه مناطق محروم به شاخصه های حداقلی نیز دست پیدا نکرده اند، تاکید کرد: یکی از دلایلی که سرمایه گذار جهت سرمایه گذاری به این مناطق، رجوع نمی کند، دریافت مالیات های سنگین است  از این رو معافیت های که در این لایحه برای سرمایه گذاری در مناطق محروم در نظر گرفته شده است،بسیار عالی است و باید شرایط بدین نحوه می شد.

وی تاکید کرد: ما نباید از سرمایه گذاری که اهلیت دارد و به دنبال رونق اقتصادی و تولید در مناطق محروم است، مالیات اخذ کنیم. بنده مطمئن هستم اگر سه قوه در برخورد با قانون گریزان، لایحه فوق را مبنا قرار دهند، حتما جلوی فرارهای مالیاتی گرفته شده و امیدی برای آینده کشور ترسیم خواهد شد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر لایحه فوق را مبنای کار قرار داده و به درستی آن را اجرایی کرده و احکام مناسبی در راستای حمایت از تولید در آن پیش بینی کنیم، حتما افق روشنی در رابطه با مباحث اقتصادی ، اشتغال جوانان و همچنین تولید و سرمایه گذاری در مناطق محروم پیش روی خواهیم داشت.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این لایحه می تواند سازوکار مشارکت مردم در اقتصادی را تسهیل کند، بیان کرد: همواره وقتی مردم به موضوعات ورود می کنند، ما در آن بخش ها پیروز می شویم.به هرحال اگر این لایحه اجرایی و مصوب شود عدالت مالیاتی در کشور رخ خواهد داد.

وی تاکید کرد:هر کشوری در سطح دنیا که پیشرفت و توسعه داشته است، از طریق رونق تولید به توسعه دست پیدا کرده اند و یکی از الزامات حمایت از تولید هم معافیت و کاهش های مالیاتی است. بنابراین این لایحه می تواند ترسیم کننده عدالت مالیاتی در کشور باشد.

دیگر خبرها

  • افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی در انتخابات
  • روحانی: برجام بازدارندگی‌مان را افزایش داد | امروز دعوا بر سر ساخت مسجد است | ساکت ننشینیم، مردم را به پشتیبانی از نظام تشویق کنیم | مگر در انقلاب با زور مردم را باحجاب کردیم؟
  • افشای دلایل رد صلاحیت حسن روحانی از سوی شورای نگهبان
  • حسن روحانی دلایل ردصلاحیتش را اعلام کرد
  • افشای دلایل رد صلاحیت حسن روحانی
  • افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی از سوی شورای نگهبان
  • روحانی: پاسخ من به شورای نگهبان به زودی منتشر می‌شود تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند!
  • افشاگری روحانی درباره دلایل ردصلاحیتش
  • لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم سازوکار مشارکت مردم در بخش مولد را تسهیل خواهد کرد
  • تبریک روز معلم به همکار با ۴۰ متن ادبی، زیبا و رسمی