Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - روزنامه آسمان آبي - نويد استاد رحيمي: سامان قدوس آخرين بازيکني بود که با اين سبک و سياق پايش به فوتبال ايران باز شد. بازيکني که به اصطلاح دورگه بود و در کشوري جز ايران بزرگ شده بود اما ترجيح داد فوتبال خود را در سطح ملي در تيم ملي ايران ادامه دهد.
خاطراتي خوبي که ما ايراني ها از ستاره هاي دورگه اي چون فريدون زندي، اشکان دژاگه، رضا قوچان نژاد و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. داشتيم و داريم، باعث شده تا فوتبالدوستان وطني از آمدن چنين بازيکناني استقبال کنند و البته حضور شخصي چون کارلوس کي روش که علاقه فراواني به اين دست از بازيکنان دارد، کاتاليزور اين مسئله شده تا هر چند وقت يک بار بازيکني با اين شرايط معرفي شود که البته بسياري از آنها هم اصلا در حد و اندازه تيم ملي ايران نبوده اند و خيلي زود محو مي شوند.
جديدترين دورگه فوتبال ايران
کيان گيلاني، بازيکني ايراني – آلماني است که در سرزمين ژرمن ها به دنيا آمده است. پدر کيان متولد تهران و مادرش با مليت مراکشي هر دو در آلمان بزرگ شده اند. پدربزرگ، مادربزرگ و همه اقوام پدري او اهل ايران هستند و با کيان در آلمان زندگي کرده اند به همين دليل اين بازيکن کاملا با آداب و رسوم ايراني آشناست و حتي مي تواند تا حدي به زبان فارسي صحبت کند که آن را متوجه شود.

از آلمان تا هلند؛ از آماتور تا پيشرفته
اين بازيکن 17 سال دارد و در رده هاي پايه فوتبال آماتور آلمان فوتبال خود را آغاز کرد. امير هاشمي مقدم مربي تيم دوم نايمخن و بازيکن اسبق تيم فوتبال استقلال تهران از حضور اين نوجوان ايراني – آلماني باخبر مي شود و براي ديدن بازي هايش راهي مانشافت مي شود. هاشمي مقدم در اين باره گفت: «وقتي بازي کيان را براي اولين بار مشاهده کردم حيرت زده شدم. او فوتبال را به زيبايي بازي مي کرد و آن سطح از فوتبال خيلي برايش کم بود و براي همين مقدمات حضورش در تيم هاي پايه نايمخن را فراهم کردم.»
قرارداد با نايمخن در 20 دقيقه!
کيان به هلند رفت تا در تست هاي فني باشگاه نايمخن شرکت کند. نايمخن يکي از سردمداران فوتبال پايه در هلند و حتي اروپا به شمار مي رود و با تيم هاي بازيکن سازي چون آژاکس، فاينورد و پي اس وي رقابت تنگاتنگي دارد و به همين دليل بازي کردن در اين تيم در سنين پايه اصلا کار راحت و ساده اي نيست. هاشمي مقدم درباره نتيجه تست کيان در باشگاه نايمخن گفت: «فکر مي کنم تنها 20 دقيقه لازم بود تا مربيان و استعدادياب هاي باشگاه نايمخن متقاعد شوند تا با کيان قرارداد امضا کنند و او را به عضويت تيم درآورند. آنها فهميدند کيان چه ظرفيت بالايي دارد. از آن روز به بعد کيان گيلاني به تيم جوانان نايمخن پيوست.»
اين پديده نوظهور که مدتي است با تيم جوانان نايمخن کار مي کند توانسته خيلي زود خودش را در دل مربيان و بازيکنان اين تيم جا کند. درخشش در دو بازي حذفي در اين امر بسيار موثر بود، مخصوصا نمايش فوق العاده اش در ديدار بسيار حساس برابر فيتس که او هم گل زد و هم پاس گل داد و ستاره شماره يک تيمش نام گرفت.

يک شماره 10 مادرزاد و استاد مسلم «پاسِ در»
اما پست بازي کيان کجاست و خصوصيات بازي اش چگونه است؟ او يک بازيکن پست شماره 10 است؛ يعني بازيکني که پشت مهاجم و به عنوان هافبک نفوذي و گاها حتي در قامت يک مهاجم سايه، انجام وظيفه مي کند. هاشمي مقدم بهترين کسي است که مي تواند درباره اين بازيکن و توانايي هايش توضيح دهد.
کيان خيلي خلاق است و ديد فوق العاده اي دارد. از تکنيک سطح بالايي برخوردار است و مي تواند به راحتي يک در برابر يک را بردارد. نکته بارز بازي کيان اين است که او قبل از اين که توپ را کنترل کند مي داند حرکت دوم و سومش چه خواهد بود و مقاصد خود را از قبل شناسايي مي کند که اين در کمتر بازيکني آن هم در اين سن وجود دارد. کيان جرأت مي کند توپ را نگه دارد و تنوع به خرج دهد.
او شم بالايي در گلزني دارد و استاد پاس هاي «در» است. در يک جمله بخواهم درباره اش به شما بگويم بايد اعتراف کنم که کيان با اين پيشرفتي که از خود نشان داده به زودي و در آينده اي نزديک سروصداهاي زيادي را به پا مي کند و حرف هاي فراواني براي گفتن خواهد داشت. فراموش نکنيد سطحي که الان او بازي مي کند، بسيار بالاست.
در همين زمينه با کيان گيلاني، بازيکن دورگه جديدي که کشف شده و انتظار مي رود به زودي به جمع ملي پوشان بپيوندد، صحبت کرديم که در زير گفتگو با اين پديده دو رگه را مي خوانيد.
کيان ابتدا از خودت و خانواده ات بگو و اين که چقدر از سرزمين پدري ات و فوتبالش شناخت داريد.
- پدرم در تهران متولد شده و هميشه تعريف ايران را مي کند. پدربزرگ و مادربزرگم هم که با ما زندگي مي کنند هميشه از فرهنگ بالاي ايران و ايراني حرف مي زدند و من با اين مسائل بزرگ شده ام و به همين دليل خودم را يک ايراني اصيل مي دانم و به آن افتخار مي کنم. مادرم ريشه مراکشي دارد اما در آلمان به دنيا آمده است. با اين حال علاقه من به سرزمين پدري ام يعني ايران قوي تر بوده است. براي کشور مادرم هم احترام زيادي قائلم. از کودکي بازي هاي تيم ملي ايران را دنبال مي کردم و حتي بازي تيم ملي ايران در برابر مکزيک در جام جهاني 2006 را در ورزشگاه و از نزديک تماشا کردم.

طرفدار کدام تيم ايراني هستيد و دوست داريد روزي در فوتبال ايران بازي کنيد؟
- از بچگي استقلالي بودم ولي هميشه به تيم هاي ديگر احترام مي گذاشتم. هيچ وقت آرزوي شکست تيم هاي رقيب را نداشتم. چه پرسپوليسي، چه سپاهاني و چه هر تيم ديگري. آنها براي خودشان جايگاه ويژه اي دارند. در بازي هاي ليگ قهرمانان آسيا هم مثل الان که پرسپوليس به نيمه نهايي رسيده براي شان آرزوي موفقيت مي کنم.
توجه و تمرکز من فعلا روي تيم نايمخن است. آنها شرايط خوبي را فراهم کرده اند تا بتوانم پيشرفت کنم. تمام هدف من اين است که روزي در بالاترين سطح فوتبال جهان بازي کنم. هلند در کنار پيشرفت فوتبالي توجه ويژه اي به پيشرفت انساني بازيکنان هم دارد. هميشه مي گويند يک فوتباليست خوب بايد شخصيت بالايي هم داشته باشد.
دوست داريد روزي براي تيم ملي ايران به ميدان برويد؟
- براي من بزرگ ترين افتخار اين است که روزي براي تيم ملي ايران بازي کنم و در جام جهاني به ميدان بروم. با پشتکار زيادي تمرين مي کنم تا روزي اين آرزو محقق شود. وقتي اين طور شد، ديگر اين پيراهن را از دست نمي دهم و با تمام وجود براي پيروزي اش تلاش مي کنم. آقاي کي روش کار بسيار بزرگي انجام داده است. ايشان هم مبارز است و هم يک فروتن! اميدوارم فوتبال من روزي مورد پسند ايشان واقع شود.
کدام بازيکن ايراني را بيشتر قبول داريد و فوتبالش را مي پسنديد؟
- تيم ملي ايران يک تيم به تمام معناست. نمي توانم يک نفر را از بين آنها انتخاب کنم و اين کار بسيار دشواري است. احترام زيادي براي نفراتي چون اشکان دژاگه، عليرضا جهانبخش و رضا قوچان نژاد قائل هستم. نحوه پيشرفت عليرضا جهانبخش و شخصيت بالايش باعث شده تا او را الگوي خودم قرار دهم. البته آقاي قوچان نژاد نشان داد صبر و پشتکار چقدر مهم است و الان نتيجه اش را مي بينم. اشکان دژاگه هم به من ياد داد بايد هميشه اميد داشته باشم و تلاش کنم؛ حتي اگر مصدوم هستم! بازي او به تيم روحيه مي دهد.
و در فوتبال جهان چه بازيکني را بيشتر قبول داريد؟
- در سطح بين المللي شيفته بازي ليونل مسي هستم و او را هم رديف مارادونا و زيدان مي دانم. از آندرس اينيستا، لوکا مودريچ و توني کروس هم خوشم مي آيد و سعي مي کنم از بازي آنها چيزهاي زيادي را ياد بگيرم. من در تيم هاي اروپايي طرفدار بارسلونا و آرسنال هستم و باشگاه هايي را دوست دارم که به جوان ها ميدان مي دهند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۰۹۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمسایی: آماده بازی با ازبکستان هستیم/ لوپز: ایرانی‌ها کارشان را بلدند

سرمربیان تیم‌های ملی فوتسال ایران و ازبکستان در نشست خبری پیش از دیدار مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا شرکت کرده و پاسخگوی خبرنگاران شدند.

به گزارش مشرق، تیم ملی فوتسال ایران فردا از ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ به مصاف ازبکستان می‌رود.

وحید شمسایی، سرمربی تیم ملی فوتسال در نشست پیش از این بازی گفت: بازی فردا برای ما جذابیت خاص خودش را دارد. ازبکستان از نظر تاکتیکی و فیزیکی تیم خوبی است، اما من و بازیکنانم با آمادگی کامل منتظر بازی فردا هستیم.

وی گفت: خوشبختانه همه بازیکنان را بدون مشکل در اختیار داریم. البته ما و ازبکستان در این تورنمنت یک تفاوت کلیدی با هم داشتیم. ازبکستان به دلیل میزبانیِ جام جهانی از قبل صعودش قطعی شده بود و بدون استرس مسابقاتش را پی گرفت اما فشار صعود روی بازیکنان ما و سایر تیم‌ها بود که خوشحالم بازیکنان ما دیروز با شایستگی به جام جهانی صعود کردند.

شمسایی در پاسخ به پرسشی در خصوص عملکرد بازیکنان ایران تا این مرحله گفت: بازی به بازی مسلط‌تر عمل کردند. آنها می‌دانند کجا هستند و چه مسئولیتی دارند و نمی‌خواهند چنین موقعیتی را از دست بدهند. بازی فردا، بازی جذابی است و با تمام قدرت برای بهترین نمایش در زمین حاضر می‌شویم.

خوزه اوناسیو لوپز، سرمربی تیم ملی ازبکستان نیز در نشست خبری پیش از این دیدار گفت: می‌دانیم که قرار است مقابل چه تیم بزرگ و باکیفیتی بازی کنیم اما برای خودمان هدفی مشخص کرده‌ایم که فردا به آن می‌رسیم.

وی‌ گفت: همه می‌دانند که ایران یکی از بهترین تیم‌های جهان است. آنها کارشان را بلدند، ولی ما هم تیم منسجمی داریم و استراتژی خاصی را دنبال می‌کنیم.

سرمربی اسبق تیم ملی اسپانیا گفت: متوقف کردن ایران کار مشکلی است. البته دو تیم‌ قبلاً بازی‌های زیادی با هم کرده‌اند ولی هر بازی یک داستان تازه است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • آواز علیرضا قربانی در استادیوم فوتبال؛ جدی می‌فرمایید؟
  • حفظ کیان خانواده سلامت جامعه را ارتقا می‌دهد
  • صعود نفس‌گیر یوزهای ایرانی به فینال
  • هت‌تریک پیروزی‌ دختران ایرانی در کافا: 16 گل در 3 بازی!
  • جدیدترین تصویر از محمدرضا گلزار در آمریکا + عکس
  • (عکس) جدیدترین تصویر از محمدرضا گلزار در آمریکا
  • تداوم غیبت ایرانی‌های کایسری‌اسپور
  • عکس‌| جدیدترین تصویر از فرهاد مجیدی و پسرش در امارات
  • شمسایی: آماده بازی با ازبکستان هستیم/ لوپز: ایرانی‌ها کارشان را بلدند
  • جدیدترین خودروی تسلا هم قیمت چینی‌های بازار ایران عرضه شد/ عکس