Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-30@07:12:37 GMT

بازگشت اعتماد به چک با سامانه صیاد

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۸۱۰۳۸۸

بازگشت اعتماد به چک با سامانه صیاد

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست به نقل از خانه ملت؛ رحیم زارع درباره سامانه صدور یکپارچه دسته ‌چک گفت: چک برخلاف ماهیت اصلی صدور آن به ابزاری برای انجام معاملات تجاری تبدیل شده که این موضوع صحیح نیست.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه چک ارزش و اعتبار خود را از دست داده، ادامه داد: باید پذیرفت تعدد و تنوع برگه های چک ضرورتی ندارد و اینکه سامانه صدور یکپارچه دسته‌ چک تعریف شده نکته مثبتی محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نماینده مردم آباده، بوانات و خرم بید در مجلس شورای اسلامی افزود: روند روز افزون چک برگشتی علاوه بر غفلت سیستم بانکی ناشی از رکود اقتصادی در سال های گذشته و همچنین تجربه تورم ها با نرخ بالا در کشور نیز بود.

زارع ادامه داد: ارائه کننده چک در معاملات تجاری باید تضمین لازم را برای پرداخت پول ارائه کند و بانک های صادرکننده دسته چک نیز باید برای پاس شدن چک ضمانت اجرایی را از صادر کننده چک اخذ کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: اینکه براساس سامانه صدور یکپارچه دسته ‌چک، نقش شعب بانک ها در صدور دسته چک متوقف شده و از طریق سامانه بانک مرکزی، دسته چک صادر می‌شود نکته مثبتی است.

زارع با مثبت ارزیایی کردن متحدالشکل دسته چک در سامانه صیاد افزود: اطلاع از میزان اعتبار صادر کننده چک‌، یکی دیگر از مزایای سامانه صیاد است.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: صدور چک‌های بلامحل باید متوقف شود که البته به سرانجام رسیدن سامانه صیاد می توان وضعیت صدور چک را ساماندهی کند.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۱۰۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور هشدار سطح نارنجی و زرد هواشناسی در هرمزگان

مهرداد حسن زاده مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: هشدار‌های هواشناسی اداره‌کل هواشناسی استان و خروجی نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی برای روز‌های آینده بیانگر شرایط ناپایدار جوی و دریایی خواهد بود.

وی با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی افزود: این سامانه سبب تشدید فعالیت سامانه بارشی در روز‌های چهارشنبه و پنج شنبه هفته جاری خواهد شد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: این سامانه همراه با رگبار شدید باران و رعد و برق همراه با تگرگ و تندباد لحظه‌ای خواهد بود و چهارشنبه در شهرستان‌های بستک، پارسیان، جزیره کیش، جزیره لاوان، جزیره سیری، ابوموسی، بندرلنگه، حاجی آباد و تنب بزرگ بیشترین فعالیت را خواهد داشت.

حسن زاده افزود: روز پنج شنبه نیز این سامانه بارشی در بندرعباس، بستک، خمیر، سیریک، بندرلنگه، پارسیان، تنب بزرگ، جاسک، ابوموسی، جزیره سیری حاجی آباد، رودان، بشاگرد، قشم، کیش، جزیره لاوان، میناب و هشتبندی فعالیت خواهد داشت. 

وی گفت: این سامانه سبب سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، احتمال خسارت در اثر تندباد لحظه‌ای و خسارت به محصولات کشاورزی می‌شود. 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: بر اساس هشدار سطح زرد هواشناسی صادر شده شاهد فعالیت سامانه بارشی در پاره‌ای از نقاط استان از صبح چهارشنبه تا آخر وقت جمعه هفته جاری خواهیم بود. 

حسن زاده گفت: بر اساس این سامانه شاهد رگبار باران و رعدوبرق گاهی تندباد لحظه‌ای با احتمال تگرگ با تاکید بر سراسر استان از جمله در شهرستان‌های بندرعباس، خمیر، سیریک، جاسک، میناب، رودان، قشم، بشاگرد، حاجی‌آباد، بندرلنگه، ابوموسی، جزیره سیری، جزیره کیش، جزیره لاوان، بستک، پارسیان، تنب‌بزرگ، هشتبندی سواحل و ارتفاعات خواهیم بود. 

وی افزود: اثر مخاطره این سامانه آبگرفتگی معابر عمومی، احتمال طغیان رودخانه‎های فصلی و بالا آمدن آب رودخانه‌ها، احتمال آسیب به محصولات کشاورزی است و توصیه می‌شود از تردد و اسکان در حاشیه رودخانه‌های فصلی، خودداری از صعود به ارتفاعات و چرای دام در مناطق مرتفع، اطمینان ازاستحکام سازه‌های سبک، احتیاط در تردد‌های جاده‌ای، محافظت از محصولات کشاورزی خودداری شود. 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: اعضای ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان و شهرستان‌های تابعه ضمن آمادگی کامل، هماهنگی لازم را به‌منظور فراهم‌نمودن تمهیدات لازم از جمله اطلاع‌رسانی و هشدار به‌موقع از طریق رسانه‌های محلی، رعایت نکات ایمنی به‌عمل آورند.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • صدور هشدار سطح نارنجی و زرد هواشناسی در هرمزگان
  • سامانه بارشی در راه بوشهر/ صدور هشدار نارنجی
  • صدور الکترونیکی مجوز‌ها پیش‌نیاز توسعه اقتصادی و تسهیل مشارکت مردم در کسب‌وکار‌های خرد
  • صدور هشدار سطح نارنجی برای کردستان
  • مهلت ۲ روزه برای اصلاح و تکمیل اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده زمستان ۱۴۰۲
  • تصاویری از جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه
  • جشن در پرایدپارک: دربی کانتی به چمپیونشیپ بازگشت!
  • صدور هشدار زرد هواشناسی در چهار محال و بختیاری
  • کرسی جامعه اهل سنت در مجلس خبرگان رهبری افزایش پیدا کرد
  • علیرضا بیگی: پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود