Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@11:54:25 GMT

مرکز نوآوری جواهرات و گوهرسنگها تاسیس شد

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۸۱۰۴۱۵

مرکز نوآوری جواهرات و گوهرسنگها تاسیس شد

رئیس کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار جواهرات و سنگهای قیمتی گفت: ایجاد مرکز نوآوری برای نخستین بار در کشور در این حوزه، می‌تواند تأثیر بسزایی در تجاری‌سازی و عملی کردن دست یافته‌های حوزه جواهرات و ایجاد فضای کسب‌وکار مبتنی بر دانش روز داشته باشد.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران پویا؛ جواد پیش‌بین با بیان اینکه با توجه به بیش از یک دهه فعالیت در حوزه جواهرات و گوهر‌سنگها ضرورت داشت که اقدامات هماهنگ و مؤثری برای ورود کامل دانش روز به حوزه صنعت جواهرات و گوهر سنگها انجام گیرد، اظهار کرد: اقدامات اولیه زیربنایی این حوزه توسط کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار جواهرات و سنگهای قیمتی انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار جواهرات و سنگهای قیمتی معاونت علمی ریاست جمهوری گفت: تدوین استانداردها، روشهای آزمون و شناخت، ارائه استاندارد و تحقیقات صنعتی و استانداردهای حقوق آموزش و فنی و حرفه‌ای، گمرکات، اقدامات انگیزشی برگزاری همایشهای مختلف سراسر کشور به‌خصوص در حوزه گوهرسنگ و فعالیتهای مستمر کانون هماهنگی دانش صنعت و بازار جواهرات و سنگهای قیمتی ایران زمینه‌ساز ورود نوآوری در این عرصه شده است.

وی افزود: با حمایتهای معاونت تجاری‌سازی فناوری و نوآوری معاونت علمی و امضای تفاهم‌نامه، زمینه ایجاد مرکز نوآوری جواهرات و گوهرسنگهای کشور فراهم شد.

پیش‌بین تصریح کرد: مرکز یاد شده برای نخستین بار در کشور در حوزه خاص جواهرات ایجاد شده و قطعا می‌تواند تأثیر بسزایی در تجاری‌سازی و عملی کردن دست‌یافته‌های حوزه جواهرات و ایجاد فضای کسب‌وکار مبتنی بر دانش روز داشته باشد.

رئیس کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار جواهرات و سنگهای قیمتی معاونت علمی ریاست جمهوری جهت‌دهی صحیح به اقدامات نوآورانه در حوزه جواهرات و گوهر‌سنگها، حمایت از شرکتهای دانش‌بنیان و جذب نخبگان به این حوزه را از اهداف اصلی این مرکز عنوان کرد و افزود: طراحی و ساخت دستگاه‌های پیشرفته تولید توسط متخصصان، حمایت داخلی از واحدهای طراحی و ساخت مبتنی بر دانش روز، در کنار تشویق و ترغیب متخصصان داخلی و نیز دانشگاهیان برای رفع نیازهای تحقیقاتی بخش خصوصی و ارائه طرحهای با ظرفیت کارآفرینی از دیگر اهداف این مرکز نوآوری است.

وی ادامه داد: ارتقای سطح دانش در ذی‌نفعان و فعالان فضای کسب‌وکار، کمک به ایجاد شرکتهای تولید داخلی در بخشهای زیربنایی مورد نیاز صنعت و جواهرات و گوهر سنگهای کشور در دستور مرکز نوآوری جواهرات قرار دارد.

پیش‌بین با اشاره نقش مراکز دانشگاهی و فناوری اظهار کرد: توجه ویژه دانشگاه‌ها، پارکهای علم‌وفناوری و همکاریهای بین این بخشها در توسعه فناوری حوزه جواهرات و گوهرسنگها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار خواهد بود.

وی با بیان اینکه صنعت جواهرات و گوهرسنگها می‌تواند اثرات بسیار زیادی در ایجاد اشتغال گسترده‌تری حتی در سطح خانگی، ایفا کند افزود: این مرکز نوآوری همچنین می‌تواند در ایجاد ارزش افزوده، بهبود شاخصهای اقتصادی ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی نقشی اثرگذار داشته باشد و بر اقتصاد دانش‌بنیان اثر مستقیم و فراگیری خواهد داشت.

رئیس کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار جواهرات و سنگها قیمتی، ابراز کرد: این مرکز با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد ریال که پنج میلیارد آن به صورت اعتبار بوده در مشهد؛ شهر جهانی گوهر‌سنگها ایجاد شد و به مرور در استانهای با ظرفیت دارای توانمندی توسعه صنعت جواهرات گسترش خواهد یافت.

وی نقش نهادهای دست‌اندرکار در توسعه این عرصه را یادآور شد و افزود: حمایت و مساعدت معاونت علمی و فناوری و پیگیریهای مؤثر معاونت نوآوری و تجاری‌سازی فناوری زمینه تسهیل ایجاد این مرکز نوآوری را فراهم کرد و دیگر بخشهای اثرگذار نیز باید در این راه ایفای نقش کنند.

انتهای پیام/

R1012190/Psaadati/S2,1313/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۱۰۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هرگونه افزایش قیمت در حوزه کالا‌های اساسی گرانفروشی است

مسعود امرالهی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه کمبودی در عرضه اقلام اساسی نداریم، گفت: با توجه به تخصیص ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان، هیچ گونه افزایش قیمتی در حبوبات و دیگر کالاها نداریم.

به گفته او، با توجه به آنکه هیچ تغییر قیمتی در گروه کالایی صورت نگرفته است، از این رو مغازه داران موظف به رعایت هستند، در غیراین صورت با گرانفروشی برخورد می شود.

امرالهی ادامه داد: وظیفه نظارت بر خرده فروشی ها با سازمان حمایت است که بازرسان این سازمان با خرده فروشان متخلف باید برخورد کنند و چنانچه پس از بررسی واحد صنفی متوجه شدند که گرانی مربوط به حلقه تامین است، موظف به دریافت فاکتور و ارائه به بازرسان وزارت جهاد هستند تا برخوردهای لازم با شرکت تولیدکننده، تامین کننده و واردکننده در این خصوص صورت بگیرد.

مدیرکل بازرسی وزارت جهاد با بیان اینکه هیچ گونه تغییر قیمتی در کالاهای اساسی نداریم، افزود: بازرسان سازمان حمایت و اتاق اصناف موظف به برخورد با گرانفروشی و تخلف در  حوزه خرده فروشی ها هستند و در صورت تخلف در حوزه تامین باید موضوع را به مجموعه ما و جهاد استان ها اعلام کنند تا برخورد لازم صورت بگیرد.

او با بیان اینکه هیچ گونه کمبودی در عرضه شکر، حبوبات و دیگر کالاهای اساسی سبد خانوار نداریم، گفت: با توجه به تخصیص ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان و اعلام معاون اول رئیس جمهور مبنی بر ثابت ماندن ارزش افزوده یک درصدی کالاهای اساسی هرگونه افزایش قیمت شکر و حبوبات به بهانه های مختلف تخلف است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد
  • ضرورت استعدادیابی و پرورش دانش آموزان نخبه با هدف پرورش مدیران نسل نو جهادی
  • گام بلند استارتاپ «طرح تو طرح» برای نوآوری دیجیتال در معماری
  • تاسیس انجمن در جهت کاهش آسیب اجتماعی در بین دانش‌آموزان
  • کرمانشاه صاحب «سرزمین اقتصاد دیجیتال» می‌شود
  • همکاری ۴۲ گانه برنامه آبادیران و بهزیستی برای رفع چالش‌های حوزه معلولین
  • ایجاد مراکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال/راه‌اندازی اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه‌ای
  • هرگونه افزایش قیمت در حوزه کالا‌های اساسی گرانفروشی است
  • هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو پکن: سکوی پرتاب نوآوری و تحول در صنعت خودرو (+گزارش تصویری)
  • اداره سرمایه انباشته وقف باید علمی باشد/ تحقق شعار سال در حوزه کشت و صنعت