Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - سخنگوي کارگروه سامانه نظارت و پايش هوشمند تردد ناوگان حمل و نقل عمومي‌ با اشاره به روند مطلوب پروژه اختصاص سهميه سوخت بر اساس پيمايش به ناوگان عمومي درون‌‌شهري، از اجراي بسيار موفق پروژه در ناوگان برون‌شهري و کاهش روزانه 8 ميليون ليتر‌ مصرف گاز‌وئيل گفت.
شهرام آدم‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس، درباره برنامه‌هاي انجام شده در حوزه پايش مصرف سوخت ناوگان حمل و نقل عمومي، اختصاص سهميه سوخت براساس پيمايش و صرفه‌جويي حاصل از آن،‌ بيان کرد: با توجه به مصوبه هيأت وزيران مقرر شد توزيع سوخت گازوئيل براي ناوگان حمل و نقل عمومي براساس پيمايش انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سخنگوي کارگروه سامانه نظارت و پايش هوشمند تردد ناوگان حمل و نقل عمومي‌ افزود: در اين راستا طي همکاري شرکت پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي، وزارت راه و شهرسازي، وزارت کشور، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ستاد مديريت حمل و نقل سوخت و ارگان‌هاي ذي‌ربط، کارگروهي در اين باره تشکيل شد.
آدم‌نژاد افزود: از سال 94 طرح توزيع سوخت بر اساس پيمايش انجام شد و کارگروه سامانه نظارت و پايش هوشمند تردد ناوگان حمل و نقل عمومي‌ در اين زمينه فعاليت خود را آغاز و تصميمات زيادي اتخاذ کرد.
* راه‌‌اندازي جدول قواعد و طبقه‌بندي‌ها در ازاء هر خودرو
سخنگوي کارگروه سامانه نظارت و پايش هوشمند تردد ناوگان حمل و نقل عمومي‌ با بيان اينکه اين کارگروه کميته‌هاي مختلفي ايجاد کرد، افزود:‌ ابتدا به دنبال آن رفتيم که داده‌ها و اطلاعات ما در حوزه حمل و نقل‌ کشور و ميزان مصرف سوخت شناسايي شوند و برنامه‌ريزي درستي براي آن داشته باشيم.
وي با اشاره به مشکلات آغازين پروژه بيان کرد: در روزهاي اول اجراي اين پروژه، حتي جايگاه‌هاي ارائه سوخت هم آنلاين نبود و تغيير اساسي بايد در آنها ايجاد مي‌شد يا اينکه تعداد طبقه‌بندي‌ها حدود 10 عدد بود که امروز به ازاء هر خودرو يک طبقه‌بندي داريم‌ يعني اگر 800 هزار دستگاه خودرو در ناوگان فعال باشد، 800 هزار طبقه‌بندي ايجاد شد و اين بزرگترين فهمي بود که بايد از اين پروژه داشته باشيم.
سخنگوي کارگروه سامانه نظارت و پايش هوشمند تردد ناوگان حمل و نقل عمومي‌ اظهار داشت: مشکلات زيادي در رابطه با انتقال اطلاعات داشتيم و در ارتباط با شناخت چارچوب‌ها هم موانعي وجود داشت که همه رفع شد.
وي با بيان اينکه در قالب دو پيش‌فرض کار را جلو برديم، افزود: پيش‌فرض اول آن بود که شناسه‌ها را به درستي محاسبه کنيم، يعني مثلاً اسناد حمل، ميزان مصرف سوخت و غيره را به درستي استخراج کنيم و به همين دليل به دنبال راه‌اندازي «جدول قواعد» رفتيم، که اين جدول قواعد هم چندين بار تغيير يافت.
* انحراف معيار 65 ميليون‌ليتري سوخت قبل از اجراي طرح پايش و سهميه بر اساس پيمايش
سخنگوي کارگروه سامانه نظارت و پايش هوشمند تردد ناوگان حمل و نقل عمومي‌ بيان کرد: همه هنر کاري که در اين زمينه بروز يافت را مي‌توان در دو عدد تعريف کرد و آن اعداد نشان‌دهنده‌ بزرگي و مزيت پروژه است؛ ‌قبل از اجراي اين طرح، 120 ميليون ليتر سهميه گازوئيل ارائه مي‌شد که شامل همه ناوگان درون و برون‌شهري بود که از اين 120 ميليون ليتر 52 تا 56 ميليون ليتر مصرف مي‌شد و اين به معناي وجود انحراف معيار در عملکرد قبلي ما بود.
* ارائه 65 ميليون‌ليتر سهميه با انحراف معيار 11 ميليون ليتري/کاهش روزانه 8 ميليون ليتري مصرف گاز‌وئيل
آدم‌نژاد افزود:‌ انحراف معيار ميزان سهميه‌ها تا مصرف، قبل از اجراي طرح بسيار زياد بود، اما با اجراي اين سيستم در حال حاضر 65 ميليون ليتر سهميه ارائه مي‌شود، در حالي که مصرف ما حدود 44 ميليون ليتر است و اين رقم نصف شده است و اين قاعده کلي است، در واقع فاصله بين 56 تا 44 ميليون ليتر را هم بايد در نظر بگيريم؛ يعني 8 ميليون ليتر در روز نسبت به قبل از اجراي طرح مصرف کاهش يافته است.
سخنگوي کارگروه سامانه نظارت و پايش هوشمند تردد ناوگان حمل و نقل عمومي‌ در پاسخ به اين سؤال که چه ميزان از اين رقم مربوط به اجراي طرح پيمايش است، گفت: بيان عدد دقيق در اين حوزه مشکل است، اما با تحليل و داده‌کاوي اعداد مي‌توان گفت که قسمت عمده اين صرفه‌جويي نتيجه اجراي طرح پيمايش مصرف سوخت است.
آدم‌نژاد بيان کرد: اين در حالي است که در سال جاري افزايش تردد ناوگان و همچنين افزايش ناوگان داشته‌ايم و اين صرفه‌جويي قابل ملاحظه است و در واقع منافعي از اجراي اين طرح در حوزه کاهش مصرف سوخت عايد کشور شد.
* کاهش تردد يک‌سرخالي با اجراي طرح پايش سوخت و پيمايش
وي در تشريح ديگر مزياي‌ اجراي پروژه اظهار داشت: از ديگر مزاياي اجراي اين پروژه ‌‌ساماندهي ناوگان حمل و نقل عمومي کشور بود؛ با اجراي اين طرح، تردد يکسر خالي ناوگان کمتر شد، ترددهاي زائد بسيار کم شد و مديريت تردد در دستورکار قرار گرفت.
سخنگوي کارگروه سامانه نظارت و پايش هوشمند تردد ناوگان حمل و نقل عمومي‌ اضافه کرد: همچنين صدور اسناد صوري در بخش حمل و نقل جاده‌اي کاهش يافت و مهمتر از همه آنکه با اجراي اين پروژه در سيستم حمل و نقل عمومي جاده‌اي، مديريت مصرف سوخت در بخش درون‌شهري نيز آغاز شد.
* راه‌اندازي سامانه ثبت‌نام، ساماندهي و تخصيص سوخت ناوگان عمومي درون‌شهري‌
آدم‌نژاد ادامه داد: در اين راستا وزارت کشور از ابتداي امسال موضوع ساماندهي سهميه سوخت ناوگان حمل و نقل عمومي درون‌شهري را در دستورکار قرار داد، در ابتدا ناوگان را شناسايي مي‌کنند و سپس معيارهايي براي دادن مستندات حمل به اين ناوگان وجود دارد و شهرداري مربوطه «داکيومنت‌حمل» به ناوگان ارائه مي‌دهد.
سخنگوي کارگروه سامانه نظارت و پايش هوشمند تردد ناوگان حمل و نقل عمومي‌ با بيان اينکه محورهاي اين سهميه‌بندي در وزارت کشور مشخص شده است، بيان کرد: متقاضيان پس از آنکه در آدرس اينترنتي‌ www.utcms.ir (سامانه ثبت‌نام، ساماندهي و تخصيص سوخت ناوگان باري و مسافري درون‌شهري و حومه‌اي) ثبت‌نام کردند و مشخصات وارد شد، چارچوب و معيارهاي نحوه پروانه فعاليت به عنوان مستند حمل از شهرداري‌ها اخذ مي‌کنند.
وي توضيح داد: اين سامانه جهت ثبت نام، ساماندهي و تخصيص سوخت به ناوگان حمل و نقل درون شهري راه‌اندازي شده است؛‌دارندگان ناوگان حمل و نقل شهري بايد براي دريافت سهميه سوخت گازوييل در اين سامانه ثبت‌نام و سپس براي دريافت پروانه فعاليت ناوگان خود به شهرداري شهر مدنظر مراجعه ‌کنند.
سخنگوي کارگروه سامانه نظارت و پايش هوشمند تردد ناوگان حمل و نقل عمومي‌ اضافه کرد: در اين سامانه قيد شده است که طبق ماده 15 دستورالعمل مديريت حمل و نقل بار درون‌شهري و حومه­‌اي، دارندگان ناوگان باري فقط بايد از يکي از شهرداري­‌هاي کشور براي ناوگان خود پروانه فعاليت دريافت کنند، اين پروانه در کل کشور داراي اعتبار بوده و نيازي به دريافت پروانه مجدد از ساير شهرداري­‌ها نيست.
* تخصيص سهميه سوخت بر اساس پيمايش در ناوگان درون‌شهري هم نظام‌مند شد
وي اظهار داشت: در کل با اجراي اين طرح نظام ناوگان حمل و نقل عمومي کشور به سمت مستندسازي درست‌تر حرکت کرد؛ در بخش برون‌شهري که از قبل سهميه‌بندي وجود داشت و با اجراي اين سامانه ‌نظام‌مندتر شد و در بخش درون‌شهري هم چنين سيستمي را نداشتيم که آغاز شد.
آدم‌نژاد اظهار داشت: اجراي طرح پايش مصرف سوخت در ناوگان درون‌شهري نيز مانند ناوگان برون‌شهري بسيار مثمرثمر خواهد بود، هم‌اکنون اين پروژه در درون‌شهري شروع شده است و با مدل‌سازي‌هايي که در جدول قواعد انجام شده است، اين اختصاص سهميه براساس پيمايش در ناوگان درون‌شهري نيز انجام مي‌دهيم.
سخنگوي کارگروه سامانه نظارت و پايش هوشمند تردد ناوگان حمل و نقل عمومي‌ ادامه داد: سامان يافتگي بخش حمل و نقل درون‌شهري از مزاياي اجراي اين سيستم است و داشتن داده‌هاي ثبتي و مديريت نظام‌مند با بهره‌وري بالا از مزاياي اجراي اين طرح است.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۱۱۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش‌از ۱۲۰ میلیون لیتر سوخت هوایی در کشور توزیع شد

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد واحدیان ابوترابی رئیس اداره کل سوخت‌گیری هواپیمایی کشور، گفت: در نخستین ماه سال جاری، ۱۲۰ میلیون و ۷۸ هزار و ۷۶۷ لیتر سوخت هوایی به تعداد ۱۷ هزار و ۲۵۱ پرواز در ۵۷ مرکز سوخت‌گیری کشور توزیع شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۹/۴ درصد رشد مشاهده می‌شود.

وی سفرهای نوروزی و بالا رفتن حجم مسافرت‌های هوایی در کشور را دلیل افزایش مصرف عنوان کرد و افزود: میزان مصرف سوخت هوایی در فروردین ماه سال جاری نسبت به اسفند ماه سال گذشته ۸/۹ درصد رشد داشته است. در ماه یاد شده روزانه به حدود ۵۸۰ فروند هواپیما در ۵۷ مرکز سوخت‌گیری کشور سوخت‌رسانی شده است.

کد خبر 6097499 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • بیش‌از ۱۲۰ میلیون لیتر سوخت هوایی در کشور توزیع شد
  • انتفاد از کاهش سهمیه سوخت کشاورزان
  • ماجرای سهمیه بنزین ۱۵ لیتری به هر خانوار چیست؟
  • کاهش ریسک ابتلا به سرطان با مصرف روزانه ۲ عدد گوجه فرنگی
  • ماجرای سهمیه بنزین ۱۵ لیتری به هر خانوار چیست؟!
  • مسیرگشایی در بافت فرسوده خوی با اعتباری بالغ بر ۳۹۰ میلیاردتومان
  • چرایی برقی سازی ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت از منظر مسئولان و صاحبنظران
  • تمرکز بر توسعه سبد سوختی کشور با تکیه بر افزایش مصرف CNG و LPG ضروری است
  • ناوگان حمل‌ونقل عمومی جدید تهران چگونه خواهد بود؟ | تغییرات جدید در اتوبوس، مترو و موتورسیکلت ها
  • اجرای مدیریت یکپارچه شهری، اساسی ترین مسئله شوراها