Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ علیرضا احمدی اسکویی کارشناس مسئول بهره برداری گیاهان دارویی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: پیش بینی می شود تا پایان امسال حدود 8 تن گیاه دارویی کتیرا و شیره باریجه و 13 تن میوه زرشک وحشی از سطح رویشگاه های استان برداشت شود.

وی افزود: در راستای اجرای طرح های احیا و بهره برداری گیاهان دارویی و صنعتی اداره کل منابع طبیعی استان در سال جاری 7 طرح احیا و بهره برداری گیاهان دارویی و صنعتی در سطح هزار و 900 هکتار از رویشگاه های گیاهان دارویی استان توسط مجریان طرح ها اجرا و بهره برداری می شود

وی تصریح کرد: محصول برداشت شده حدود 7 تن شیره باریجه، یک تن کتیرا و 13 تن میوه زرشک وحشی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمدی اسکویی افزود: در همین راستا نیز حدود هزار هکتار از این رویشگاه ها عملیات احیا و توسعه بذر و نهال کاری رویشگاه های گیاهان دارویی در پاییز سال جاری اجرا خواهد شد که در این خصوص میزان هزار و 200 کیلوگرم بذر باریجه تهیه شده است

کارشناس مسئول بهره برداری گیاهان دارویی گفت: در سال 95 با اجرای عملیات بهره برداری باریجه شرایط اشتغال 3 هزار نفر روز به مدت دو ماه ایجاد شد.

گستره حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی دو میلیون و 33 هزار و 36 هکتار است که از این وسعت یک میلیون و 400 هزار هکتار مرتع، بیش از 183 هزار هکتار بیابان و 434 هزار و 550 هکتار جنگل است.

برداشت گیاه دارویی کتیرا و باریجه در خراسان شمالی

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۱۱۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۲ هکتار از رودخانه‌های استان یزد

 منصوری معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای استان یزد با اشاره به به سیلاب‌های اخیر و ضرورت حفظ و حراست از بستر رودخانه‌ها گفت: در حال حاضر، در ۳۷ کیلومتر از رودخانه‌های استان یزد، حد حریم و بستر انجام شده است.

وی افزود: همچنین ۳۴ کیلومتر از رودخانه‌ها لایروبی و در ۲/۳ رودخانه‌ها دیواره ساحلی کشیده شده است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای استان یزد به رفع تصرف اخیر در رودخانه ارزانک از توابع بخش خضرآباد اشاره کرد و گفت: ۴ مورد تصرف شامل ساخت استخر، درختکاری و ساخت منزل مسکونی در این رودخانه انجام شده بود که با دستور مقام قضایی رفع تصرف شد.

مردم می‌توانند در صورت مشاهد تصرف در حریم و بستر رودخانه‌ها با سامانه شکایات مردمی شرکت آب منطقه‌ای استان یزد به شماره تلفن ۳۱۰۷۷ اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۲ هکتار از رودخانه‌های استان یزد
  • شهرک صنعتی «کشت و صنعت» لرستان به‌زودی بهره‌برداری می‌شود
  • میمند ۲ هزار هکتار گل محمدی زیرکشت دارد/وجود ۳۶۰ گونه گیاه دارویی
  • بهره‌برداری از بازار گل و گیاه ارغوان تا پایان ۱۴۰۳
  • پیش‌بینی برداشت ۲۸۰۰ jk گل محمدی در خراسان رضوی
  • گیاهان دارویی بومی ایلام، در خطر انقراض
  • ۱۰ پروژه درمانی امروز در خراسان شمالی به بهره‌برداری رسید
  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش
  • بوی خوش گیاهان بهاری درسفره گروسی‌ها/۱۳۵ نوع گیاه خوراکی در بیجار
  • برداشت سه تن زعفران از مزارع لرستان