Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصاد>بازارکار - ایسنا نوشت:رئیس کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار جواهرات و سنگ‌های قیمتی از ایجاد مرکز نوآوری جواهرات در مشهد خبر داد.

جواد پیش بین گفت: با توجه به اثرات این مرکز در کسب و کارهای دانش‌بنیان و خانگی به تدریج در استان‌های دارای ظرفیت سنگ‌های قیمتی راه‌اندازی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش‌بین با اشاره به بیش از یک دهه فعالیت در حوزه جواهرات و گوهرسنگ‌ها، افزود: تاکنون اقداماتی در خصوص تدوین استانداردها، روش‌های آزمون و شناخت، ارائه استاندارد و تحقیقات صنعتی و استانداردهای حقوق آموزش و فنی و حرفه‌ای، گمرکات، برگزاری همایش‌های مختلف در حوزه گوهرسنگ و فعالیت‌های مستمر کانون هماهنگی دانش صنعت و بازار جواهرات و سنگ‌های قیمتی ایران زمینه‌ساز ورود نوآوری در این عرصه شده است.

پیش‌بین با بیان اینکه با حمایت‌های معاونت تجاری‌سازی فناوری و نوآوری معاونت علمی و امضای تفاهم‌نامهزمینه ایجاد مرکز نوآوری جواهرات و گوهرسنگ‌های کشور فراهم شد، ادامه داد: این مرکز در حوزه خاص جواهرات ایجاد شده است و می‌تواند تأثیر بسزایی در تجاری‌سازی و عملی کردن دست یافته‌های حوزه جواهرات و ایجاد فضای کسب و کار مبتنی بر دانش روز داشته باشد.

رئیس کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار جواهرات و سنگ‌های قیمتی جهت‌دهی صحیح به اقدامات نوآورانه در حوزه جواهرات و گوهرسنگ‌ها، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و جذب نخبگان به این حوزه را از اهداف این مرکز عنوان کرد و افزود: طراحی و ساخت دستگاه‌های پیشرفته تولید توسط متخصصین، حمایت داخلی از واحدهای طراحی و ساخت مبتنی بر دانش روز، در کنار تشویق و ترغیب متخصصین داخلی و نیز دانشگاهیان برای رفع نیازهای تحقیقاتی بخش خصوصی و ارائه طرح‌های با ظرفیت کارآفرینی از دیگر اهداف این مرکز نوآوری است.

به گفته وی ارتقای سطح دانش در ذی‌نفعان و فعالان فضای کسب و کار، کمک به ایجاد شرکت‌های تولید داخلی در بخش‌های زیربنایی مورد نیاز صنعت و جواهرات و گوهرسنگ‌های کشور در دستور کار مرکز نوآوری جواهرات قرار دارد.

پیش‌بین با اشاره به اثرات صنعت جواهرات و گوهرسنگ‌ها در ایجاد اشتغال گسترده‌تر حتی در سطح خانگی، یادآور شد: این مرکز نوآوری همچنین می‌تواند در ایجاد ارزش افزوده، بهبود شاخص‌های اقتصادی ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی نقشی اثرگذار داشته باشد، ضمن آنکه بر اقتصاد دانش‌بنیان نیز اثرات مستقیم و فراگیری خواهد داشت.

رئیس کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار جواهرات و سنگ‌های قیمتی افزود: این مرکز با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال که ۵ میلیارد آن به صورت اعتبار بوده، در مشهد شهر جهانی گوهر سنگ‌ها ایجاد شد و به مرور در استان‌های با ظرفیت دارای توانمندی توسعه صنعت جواهرات گسترش خواهد یافت.

3535

کلید واژه‌ها : بازار طلا و ارز - سکه و طلا -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۱۱۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدایت نقدینگی به‌سمت صنایع پایین‌دست نفت، اشتغال‌زایی و سودآوری به‌ همراه دارد

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: هدایت نقدینگی به‌سمت تولید صنایع پایین‌دست نفت افزون بر بی‌نیازکردن کشور، اشتغال ایجاد می‌کند و برای مردم نیز سودآوری به‌ همراه خواهد داشت.

پرویز محمدنژاد با بیان اینکه تعامل بانک‌ها با صنعت نفت، همکاری برد - برد تلقی می‌شود، به خبرنگار شانا گفت: ایجاد و تقویت سازوکارهای حضور نظام بانکی در صنعت نفت، افزون بر پرکردن خلأ کمبود منابع مالی برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای صنعت نفت، موجب کارآمدی و سودآوری پایدار و اقتصادی نظام بانکی کشور می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه باید سرمایه‌های سرگردان در حوزه‌های مسکن، خودرو و... را به سوی صنعت به‌ویژه صنعت نفت سوق داد، افزود: هدایت منابع بانک‌ها به سمت پیشران و لوکوموتیو اقتصاد ایران بدون تردید به سامان‌دهی و نقش‌آفرینی مثبت بانک‌ها در نظام اقتصادی کشور منجر می‌شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: حضور سودآور و منطقی بانک‌ها در صنعت نفت و گاز، زمینه‌ساز تقویت توانمندی بانک‌ها برای حضور پایدار در این صنعت و سودآوری پایدار برای بانک‌ها می‌شود. این شرایط نه‌تنها به تقویت نظام بانکی و رضایت سهام‌داران آن‌ها منجر می‌شود، بلکه اقتصاد ملی به‌ویژه بازار سرمایه را در مسیر رشد و رونق قرار می‌دهد.

محمدنژاد اظهار کرد: هدایت نقدینگی به‌سمت تولید صنایع پایین‌دستی نفت افزون بر بی‌نیازکردن کشور، اشتغال ایجاد می‌کند و برای مردم نیز سودآوری به‌ همراه خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی اپراتور هوش مصنوعی در کشور / GPU هایتان را با اپراتور به اشتراک بگذارید
  • گام بلند استارتاپ «طرح تو طرح» برای نوآوری دیجیتال در معماری
  • راه‌اندازی اپراتور اختصاصی هوش مصنوعی در کشور
  • اپراتور اختصاصی هوش مصنوعی راه‌اندازی می‌‎شود
  • هدایت نقدینگی به‌سمت صنایع پایین‌دست نفت، اشتغال‌زایی و سودآوری به‌ همراه دارد
  • کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند راه‌اندازی می‌شود
  • ایجاد مراکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال/راه‌اندازی اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه‌ای
  • راه اندازی سومین مرکز تخصصی نماز کشور در استان؛بزودی
  • راه اندازی هفت ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در شهرستان همدان
  • هموارسازی مسیر تعامل و آشنایی اجتماع نخبگان با توانمندی‌های فناورانه و نوآورانه کشور