Web Analytics Made Easy - Statcounter


فعالیتهای دبیرخانه دومین همایش بین‌المللی سواد رسانه‌ای با صدور احکام نایب رئیس، رئیس هیئت علمی و دبیران آن، آغاز شد.

به گزارش بی‌باک به نقل از روابط عمومی دومین همایش بین المللی سواد رسانه ای، سید مرتضی موسویان رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن صدور احکام نایب رئیس، رئیس هیئت علمی و دبیران دومین همایش بین المللی سواد رسانه‌ای با تاکید بر رسالت این مرکز در دولت دوازدهم، خواستار آغاز فعالیت‌های دبیرخانه دومین همایش بین‌المللی سواد رسانه‌ای با شعار سواد مجازی و فضای مجازی سالم، مفید و ایمن شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در متن حکم رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال برای نایب رئیس، رئیس هیئت علمی و دبیران دومین همایش بین المللی سواد رسانه‌ای آمده است: «امروز در شرایطی به سر می‌بریم که انقلاب اطلاعات و ارتباطات، مرزهای ملی را درنوردیده و تحولات شگرفی را در عرصه دو جهانی شدن، خلق بازار جهانی پیام و ایجاد جامعه شبکه‌ای رقم زده است. حجم گسترده محتوای سالم و ناسالم، اطلاعات مفید و غیرمفید و اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های ایمن و غیر ایمن از طریق شبکه‌های مجازی در دسترس همگان قرار گرفته است. در چنین شرایطی ضرورت آموزش سواد رسانه‌ای، اطلاعاتی و دیجیتال به عنوان یک ساختار جدید سواد آموزی برای تقویت مهارت بهبود سبک زندگی در فضای مجازی و آشنایی با تهدیدهای فضای مجازی بیشتر از هر زمانی احساس میشود. رسالت مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت دوازدهم تحقق فضای مجازی سالم، مفید و ایمن است و این امر محقق نمی‌شود مگر با اجرای موفقیت آمیز طرح شامد و البته افزایش سواد مجازی عموم مردم. تحقق این امر خود در گرو انجام پژوهش‌های کاربردی و راهبردی با هدف تولید ادبیات بومی سواد مجازی و ترویج فرهنگ صحیح استفاده از فضای مجازی با مشارکت دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی-پژوهشی و نخبگان جامعه است».

بنا بر این گزارش، طی احکامی جداگانه از سوی موسویان، حمید ضیایی‌پرور به عنوان نایب رئیس، حسن بشیر به عنوان رئیس هیئت علمی، محمدصادق افراسیابی به عنوان دبیرکل، بهاره نصیری به عنوان دبیر هیئت علمی و سمانه ناظریان به عنوان دبیر شورای فرهنگی و اطلاع رسانی دومین همایش بین المللی سواد رسانه‌ای با موضوع «سواد رسانه‌ای، خانواده و مصرف رسانه‌ای» منصوب شدند.


منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۱۲۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یمن میهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد

قائم‌مقام و سخنگوی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، در پیامی در حساب کاربری خود در فضای مجازی نوشت: یمن میهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خواهد بود.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، علی رمضانی، قائم‌مقام و سخنگوی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، در پیامی در حساب کاربری خود در فضای مجازی نوشت:

«علیرغم تلاش جامعه فرهنگی هند، نظر به ادامه محدودیت حضور اتباع این کشور در ایران پس از عملیات وعده صادق و اتمام فرصت رفع محدودیت بعد از دیدار اخیر سفیر هند، حضور این کشور منتفی شد و یمن مهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خواهد بود.»

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی (ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • دومین سمپوزیوم بین‌المللی تنش و اضطراب در مشهد برگزار می‌شود
  • مسئولان، صدای مردم میمند درخصوص موقوفه میمند باشند
  • شوراهای اسلامی به‌منظور حکمرانی مردمی شکل گرفتند
  • یمن میهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • کوتاهی در معرفی استان کرمان قابل قبول نیست
  • همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب چهارشنبه در قم 
  • دومین اجلاس بین المللی ایران و‌ آفریقا؛ بستری برای افزایش صادرات موسسه رازی
  • برگزاری همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای
  • معاونان و مدیران فرهنگی سفیران دانشگاه در معرفی دستاورد‌ها هستند
  • واکنش خلجی به کنایه رسانه‌ها با عبارت «دولت کجاست؟»