Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-16@06:25:47 GMT

باز آمد بوی ماه مهر، ماه مهربان

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۸۱۲۸۶۱

باز آمد بوی ماه مهر، ماه مهربان

اول مهر ماه روز هیاهوی دانش آموزان شاد، روز معلم های صبور و مهربان، روز ناظم های دلسوز و مدیرهای دوست داشتنی و روزی است که باز فراش پرتلاش به جنگ هر چه بر آن غبار گرفته می رود.
روزی که همه دیوارها، میزها و صندلی های مدرسه از خواب تابستانی بیدار شده و به روی اهالی درس و دانش لبخند می زنند.
روزی که دیوارهای سکوت زده مدرسه گویی جان تازه می گیرند و با حضور سراسر پرشور و نشاط و خنده های کودکانه دانش آموزان، خون در رگ هایشان جاری می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


روزی که دلبندان ما، خواهران و برادران، فرزندان و نوه هایمان به مدرسه می روند تا دل های نازنینشان را آبی بزنند، گرد و خاک نادانی را از آنها بزدایند و این خانه ارزشمند را صفایی بدهند، به گل ها و سبزه ها دستی به نوازش بکشند و روز تولد مدرسه را جشن بگیرند.
کاش همیشه دانش آموز می ماندیم، کاش هر سال، اول مهر که می شد همین طور هیجان زده، منتظر صدای زنگ آغاز سال تحصیلی جدید، در پوست خود نمی گنجیدیم.
هنوز هم شوق مدرسه سراپای وجودمان را می گیرد و از شادی دانش آموزان ما هم شاد می شویم.

* 9 درصد دانش آموزان کشور در خراسان رضوی
استان خراسان رضوی با بیش از یک میلیون و 200 هزار دانش آموز و رتبه دوم تعداد دانش آموزان در کشور، سهم عمده ای را در تربیت نسل نو و تعلیم و تربیت آنان بر عهده دارد.
تعداد جمعیت دانش آموزی این استان برابر با جمعیت دانش آموزی هشت استان کشور است و علاوه بر آن 9 درصد دانش آموزان روستایی، 14 درصد دانش آموزان مدارس شبانه روزی و 13 درصد دانش آموزان استثنایی کشور در این استان است.
خراسان رضوی همچنین رتبه اول جمعیت دانش آموزی مقطع ابتدایی کشور و رتبه دوم شمار دانش آموزان اتباع خارجی را دارد.

* مهر با آمادگی کامل در خراسان رضوی آغاز شد
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به آمادگی کامل این استان برای آغاز سال تحصیلی جدید گفت: امسال نیز همانند سال های گذشته شاهد تسهیل و تسریع روند ثبت نام دانش آموزان در استان بودیم.
علیرضا کاظمی افزود: تا پایان 31 شهریور ماه جاری یک میلیون و 185 هزار دانش آموز ثبت نام خود را در سامانه سناد برای سال تحصیلی جدید قطعی کرده اند که این تعداد معادل حدود 97درصد دانش آموزان خراسان رضوی است.
وی با بیان اینکه 127نفر از این تعداد در پایه اول ابتدایی ثبت نام شده اند، اظهار کرد: در مجموع 712 هزار نفر در مقطع ابتدایی ثبت نام کرده اند که معادل حدود 70 درصد کل جمعیت دانش آموزی استان است.
وی گفت: بقیه دانش آموزانی که تاکنون ثبت نام خود را قطعی نکرده اند شامل دانش آموزان اتباع خارجی، دانش آموزان تجدیدی، دانش آموزانی که مدرسه خود را عوض کرده یا بین شهرها جابجا شده اند و نیز بزرگسالان هستند که ثبت نام آنها در مهر ماه قطعی می شود.

* 463 کلاس جدید درس در خراسان رضوی
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی نیز با بیان اینکه سال تحصیلی جدید خوبی را در زمینه امکانات و فضاهای آموزشی آغاز کرده ایم، گفت: با هدف آغاز سال تحصیلی با کمترین نیاز در آستانه مهر ماه امسال تعداد 463 کلاس درس جدید در قالب 70 طرح در استان به بهره برداری رسیده است.
جاسم حسین پور افزود: برای اجرای این طرحها با مجموع زیربنای 54 هزار مترمربع 480 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی، ملی، مردمی و مشارکتی هزینه شده است.
وی همچنین بر ضرورت توجه به حاشیه کلانشهر مشهد تاکید و بیان کرد: 9 فقره از این طرحها با 82 کلاس و زیربنای 9 هزار مترمربع در حاشیه شهر مشهد اجرا شده اند.
وی به اقدامات انجام شده در مناطق آسیب دیده از زلزله فروردین ماه گذشته در این استان نیز اشاره کرد و گفت: سه طرح اجرا شده شامل پنج کلاس درس نیز در منطقه زلزله زده رضویه شهرستان مشهد بهره برداری شده است.

* پوشش تحصیلی 97 درصدی در خراسان رضوی
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی نیز با بیان اینکه پوشش تحصیلی در این استان بیش از 97 درصد است گفت: این در حالی است که میانگین پوشش تحصیلی در کشور حدود 96 درصد است.
ابوالحسن حقیقی با بیان اینکه با احتساب دانش آموزان اتباع خارجی پوشش تحصیلی در خراسان رضوی 99.1 درصد می باشد افزود: شمار افراد بازمانده از تحصیل در این استان روند نزولی دارد و در سال تحصیلی جدید 10 هزار و 169 نفر بازمانده از تحصیل در استان وجود دارد.
وی اظهار کرد: از سال 1393 تا سال 1395 شمار بازماندگان از تحصیل به ترتیب 28 هزار نفر، 21 هزار نفر و بیش از 13 هزار نفر بوده است که این روند نزولی با شناسایی و پوشش تحصیلی این افراد هر سال کاهش چشمگیر دارد.
معاون ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: از مجموع افراد بازمانده از تحصیل در سالجاری 6 هزار و 10 نفر شناسایی و برای جذب آنان برای تحصیل اقدام شده است.
وی افزود: به منظور شناسایی سایر این افراد با هماهنگی سازمان هدفمندی یارانه ها اطلاعات آنان جمع آوری و با دریافت آدرس و امکان تماس با آنان، برای جذب و پوشش تحصیلی آنها اقدام می شود.

* 1350 نو معلم دانش آموخته دانشگاه فرهنگیان
رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی نیز با اشاره به حضور یک هزار و 350 نفر از دانش آموختگان این دانشگاه از مهر ماه امسال سر کلاسهای درس گفت: 528 نفر از این دانش آموختگان تحصیل کرده رشته های علوم تربیتی، الهیات، ادبیات فارسی، علوم اجتماعی، تربیت بدنی و مشاوره هستند و 593 نفر دیگر نیز در رشته های علوم تربیتی تحصیل کرده اند.
سیدحسین مجتبوی افزود: 229 نفر نیز که در مقطع کارشناسی پیوسته رشته های مشاوره، ادبیات، شیمی، ادبیات عرب و ارتباط تصویری تحصیل کرده اند سر کلاس درس می روند.
وی با بیان اینکه امسال دومین سال خروج دانش آموختگان این دانشگاه است، اظهار کرد: 2 پردیس دانشگاه فرهنگیان شامل مرکز تربیت معلم شهید بهشتی در سال 1360 تاسیس شد و در سال 1391 با مجوز وزارت علوم به دانشگاه فرهنگیان ارتقا یافت.
وی گفت: دانشگاه فرهنگیان با هدف تامین نیروی انسانی متخصص، توانمند و مورد نیاز آموزش و پرورش و عرصه تعلیم و تربیت راه اندازی شده است.

* خدمات دهی 17 هزار سرویس مدرسه به دانش آموزان
رئیس انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده در راستای ارائه خدمات سرویس مدرسه به والدین و دانش آموزان گفت: امسال از میان 104 شرکت متقاضی خدمات دهی در این راستا ، صلاحیت 53 شرکت تائید شده است.
زینب ارمغان افزود: بر اساس برنامه ریزی انجام شده در کلانشهر مشهد برای سال تحصیلی جدید در مجموع 8600 سرویس مدرسه شامل خودرو سواری، ون و اتوبوس خدمت رسانی دارند.
وی اظهار کرد: این تعداد سرویس مدرسه برای 80 هزار دانش آموز متقاضی فعال می شوند که در صورت افزایش تقاضای دانش آموزان قابلیت افزایش شمار سرویسهای مدرسه نیز وجود دارد.
وی گفت: پارسال 140 هزار دانش آموز در خراسان رضوی از خدمات سرویس مدرسه استفاده کردند و پیش بینی می شود در سال تحصیلی جدید نیز همین تعداد با اندکی تغییر متقاضی برخورداری از سرویس مدارس باشند.
رئیس انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: 142 هزار دانش آموز در استان نیز با 17 هزار وسیله نقلیه به عنوان سرویس مدرسه جابجا می شوند.
وی اظهار کرد: به پیشنهاد و تصویب کارگروه ماده 18در اداره کل آموزش و پرورش و موافقت شورای اسلامی شهر مشهد نرخ خدمات در مقایسه با پارسال پنج درصد افزایش دارد.
وی گفت: خدمات سرویس مدرسه برای دانش آموزان دختر تا حد امکان توسط زنان راننده ارائه می شود.

*هفت هزار دانش آموز عشایر
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به توسعه عدالت آموزشی به عنوان یکی از اهداف این اداره کل گفت: همزمان با آغازسال تحصیلی هفت هزار دانش آموز در 221 مدرسه عشایری این استان سال جدید را آغاز می کنند.
کاظمی افزود: 55 مدرسه عشایری در استان مربوط به عشایر کوچرو است که قوچان بیشترین سهم دانش آموزان عشایر در استان را به خود اختصاص داده است.
وی اظهار کرد: 180 مدرسه از مجموع مدارس عشایری استان مدارس ابتدایی هستند که حدود پنج هزار دانش آموز در این مقطع را در خود جای داده اند.
وی با تاکید بر اینکه هیچ مدرسه کپری در استان وجود ندارد، گفت: 55 کانکس چرخ دار و قابل جابجایی در مناطق عشایری استان مستقر است که قابلیت کوچرو بودن با عشایر را در طول سال تحصیلی دارد.
7496 / 6053 خبرنگار: آرزو جاودانی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۱۲۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجتماع مردمی در حمایت از اقدام سپاه در حرم رضوی + فیلم

اجتماع مردمی در حمایت از اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضور گسترده زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی در صحن قدس حرم امام رضا(ع) برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، اجتماع مردمی در حمایت از اقدام شجاعانه و غرور آفرین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حمله بهرژیم صهیونیستی در صحن قدس حرم مطهر رضوی که نماد قدس شریف است برگزار شد.

زائران و مجاوران امام رضا(ع) در این اجتماع فریاد الله واکبر، مرگ بر اسرائیل، حیدرحیدر،مرگ بر آمریکا سر دادند.

.

جشن دانش‌آموزان مشهدی در حمایت از حملات سپاه به اسرائیل 

همچنین دانش‌آموزان مشهدی امروز، یکشنبه در حمایت از عملیات مقتدرانه و حملات موشکی و پهپادی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و عملیات غرور آفرین وعده صادق با رمز یا رسول الله علیه اهداف رژیم غاصب صهیونیستی تجمع کردند.

جشن پیروزی باشکوه و مقتدرانه ایران اسلامی توسط دانش آموزان دبیرستان دلشاد ناحیه 3 با حضور شوشتری مدیر کل آموزش و پروررش خراسان رضوی، مهدوی‌خواه معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پروررش استان، سرهنگ بهرامی فرمانده بسیج فرهنگیان خراسان رضوی و سامی مدیر آموزش و پروررش ناحیه 3 مشهد برگزار شد.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • افتتاح مدرسه ۶ کلاسه دستان مهربان روستای ماندیرو منطقه پلان
  • تشکر و قدردانی دانش آموزان مدرسه فاضل لنکرانی از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی + فیلم
  • اجتماع مردمی در حمایت از اقدام سپاه در حرم رضوی + فیلم
  • افزایش۵۰ درصدی فضاهای ورزشی آموزش و پرورش
  • توزیع شیر در مدارس به کجا رسید؟
  • حضور دانش‌آموزان در صحنه‌های مختلف موجب پیشرفت امور می‌شود
  • افتخارآفرینی دانش‌آموزان کردستانی در «پویش ملی به وقت خدمت»
  • ۱۶۰ میلیون پاکت شیر در مدارس توزیع شد/ ۱۵ نوبت دیگر تا پایان سال تحصیلی
  • مدرسه تخصصی اتیسم تبریز و بلاتکلیفی ۱۰ساله
  • همه آنچه که در مدرسه تخصصی اتیسم تبریز می‌گذرد