Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر شبکه هیسپان، در کنفرانس روابط بین الملل دانشگاه باخا کالیفرنیای مکزیک، گفت: هیسپان تی وی در این جنگ رسانه‌ای بار‌ها توسط لابی صهیونیسم از ماهواره هایی مانند یوتلست حذف شده است. به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو؛ این کنفرانس بخشی از جشن‌های چند روزه شصتمین سالگرد تاسیس دانشگاه باخا کالیفرنیا در مکزیک است که برگزارکنندگان آن از علی اجاره دار مدیر شبکه و روبرتو دلا مادرید مجری مشهور برنامه جنجالی «در جست و جوی حقیقت» هیسپان تی وی برای شرکت و ایراد سخن در روز جمعه ۲۲ سپتامبر دعوت به عمل آورده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اجاره دار مدیر شبکه و مدیر نیوزروم هیسپان تی وی، در کنفرانس یاد شده (که مقارن با ساعات پایانی جمعه شب گذشته به وقت تهران ایراد شد) درباره «نقش هیسپان تی وی به عنوان شبکه آلترناتیو رسانه‌های جمعی بزرگ در اطلاع رسانی و تحلیل سیاست بین الملل» صحبت کرد.

وی یکی از دلایل اصلی بوجود آمدن چنین شبکه‌ای را از بین بردن سلطه رسانه‌های غربی و گفتن واقعیت‌های رسانه‌ای به مردم عنوان کرد و افزود: قدرت رسانه در مطرح کردن عقاید و شناساندن وقایع روز، غیر قابل انکار است.

دلیل اصلی بوجود آمدن یک شبکه تلویزیونی بین المللی با تمرکز بر اطلاع رسانی، که البته در اینجا نه فقط هیسپان تی وی، که پرس تی وی که قبل از هیسپان آغاز به فعالیت کرد، یا شبکه العالم به زبان عربی هم هست؛ از بین بردن سلطه رسانه‌های غربی است که به دنبال تحمیل کردن واقعیت هایشان، یا بهتر بتوان گفت؛ واقعیت‌های نیمه درست، تمایلاتشان و تعصباتشان برهمگان هستند.

مدیر شبکه هیسپان تی وی تاکید کرد: ایران نمی‌توانست در برابر رسانه هایی که به گفته خود از همه سرشناس‌تر هستند و روزانه اقدامات گوناگونی جهت تخریب چهره ایران انجام می‌دهند، کاری نکند.

آن‌ها به دنبال بی ارزش جلوه دادن ایران، تغییر واقعیت آن و شناساندنش به عنوان یکی از اعضای محور شرارت هستند. برای همین می‌بایست شبکه‌ای راه اندازی می‌شد تا بتوان به بخش مهمی از جهانیان گفت که واقعیت چیزی نیست که آمریکا با همراهی تقریباً تمامی شبکه‌های طبقه حاکم می‌گوید.

اجاره دار تصمیم ایران در راه اندازی شبکه تلویزیونی هیسپان را نه فقط دلایل سیاسی یا ژئوپلیتیک، بلکه جنبه حیثیتی آن برشمرد و گفت: ایران نمی‌توانست سکوت کند. می‌بایست واقعیت خودمان، مواضعمان، کارهایی که انجام داده ایم و کارهایی که انجام نداده ایم و به نادرست به ما نسبت داده اند را به گوش همگان می‌رساندیم؛ همگانی که در مورد هیسپان تی وی چند صد میلیون اسپانیایی زبان در دنیا بود و مشابه آن قبلا در قالب شبکه‌های بین المللی دیگری به زبان‌های با شمار سخنوران بسیار بالا یا مهم انجام گرفته بود و این نیاز احساس می‌شد که با هدف قرار دادن این بخش از مخاطبان نیز اجرایی شود. بسیار مهم بود که جهانیان بدانند که ایران به دنبال اسلحه کشتار جمعی نیست. مهم بود که مردم دنیا با آن آشنا بشوند و چیزی ورای تبلیغات رسانه‌های غربی از ایران بدانند.

مدیر نیوزروم هیسپان با تصریح بر اینکه؛ می‌توان گفت: نفوذ نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نه به خاطر خود او، بلکه به پشتوانه قدرتی است که او نماینده آن است و نتانیاهو را حمایت می‌کند و همچنین به خاطر لابی‌های صهیونیسم در آمریکا است که باعث شدند تا تقریباً همه اخبار رسانه‌های غربی، به شکل یکپارچه این پیام را بدهند که ایران بد است؛ ادامه داد: برای همین تاکید می‌کنم که فقط بحث سیاسی یا ژئوپولیتیک در تاسیس شبکه ای، چون هیسپان نیست که اهمیت می‌یابد، بلکه مسئله حیثیتی است.

وی در همین باره اظهار کرد: در استراتژی ژئوپلیتیک، فقط به دنبال نشان دادن سیاست هایمان نیستیم، بلکه به دنبال برقراری ارتباط و اتحاد، همچنین خواستار ایجاد یک خط اطلاع رسانی واقعی به دور از نفوذ عوامل خارجی و منافع شرکت‌های بزرگ هستیم. دوستی و نزدیکی به کشورهای آمریکای لاتین و کشورهای جنبش غیر متعهد‌ها به ما این اجازه را می‌داد که مفاهیم «ضد امپریالیستی» را در ادبیات جاری جهان قوی‌تر کنیم و خود را از یوغ دلار و تصمیماتی که لابی‌های قدرت‌های بزرگ جهانی می‌گیرند، دور سازیم.

مدیر هیسپان تی وی در این کنفرانس از جنگ الکترونیکی هیسپان با صهیونیست‌ها گفت و اینکه استراتژی ژئوپلیتیک در زمینه الکترونیک برای هیسپان تی وی بسیار مهم است: «بار‌ها توسط لابی صهیونیسم از ماهواره هایی مانند یوتلست حذف شدیم، زیرا ما واقعیتشان را به همگان نشان دادیم و آن‌ها از این امر احساس خطر کردند».

وی در سخنرانی اش از شعار اصلی هیسپان تی وی نیز گفت:: شعار ما «پلی به سوی کشورهای آمریکای لاتین» است. هدف ما این است که مردم این کشور‌ها با ما آشنا بشوند. این شبکه نه تن‌ها دروازه‌ای است منتهی به اطلاعات در باره ما و نحوه‌ای که ما دنیا را می‌بینیم یا آن طور که ما واقعیت را درک می‌کنیم، بلکه دروازه‌ای است به آنچه که واقعاً هستیم.

در این مراسم حضار با تجلیل از فعالیت‌های خبری هیسپان تی وی، بر اهمیت فعالیت رسانه‌های متفاوت که دیدگاهی جدید از حقایق دنیا ارائه می‌دهند، تاکید کردند.

بر اساس این گزارش؛ دلا مادرید نیز در سخنرانی اش ویژگی‌های منحصر به فرد هیسپان تی وی به عنوان شبکه‌ای متفاوت در میان شبکه‌های اسپانیایی زبان را برشمرد و این شبکه را جایگزین قابل اعتمادی در مقایسه با شبکه‌های غربی و رسانه‌های دنباله رو غرب توصیف کرد.

برگزارکنندگان کنفرانس، «نقش کارآمد و موثر هیسپان تی وی در اطلاع رسانی و تحلیل مسائل ژئوپلتیک در سطح بین المللی و کشورهای اسپانیایی زبان» را به عنوان عمده دلیل دعوت این شبکه ایرانی جهت شرکت در مراسم یاد کرده بودند.

این کنفرانس در حالی برگزار شد که با توجه به ویژگی شهر تیخوانای مکزیک (محل برگزاری) که پرترددترین مرز زمینی دنیا است و بواسطه هم مرز بودن با ایالات متحده آمریکا؛ حضور عوامل و مامورین آمریکایی در طول زمان برگزاری مراسم و جشن‌ها در دانشگاه باخا کالیفرنیا چشمگیر بود.

گفتنی است؛ شبکه هیسپان تی وی در بهمن ماه ۱۳۹۰ به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرد و در حال حاضر به صورت ۲۴ ساعته برای مخاطبان اسپانیایی زبان آن پخش می‌شود.

این شبکه تن‌ها شبکه تلویزیونی بین المللی به زبان اسپانیایی و زیر مجموعه معاونت برون مرزی صدا و سیما است که نزدیک به ۵۰۰ میلیون مخاطب اسپانیایی زبان در اروپا و آمریکای لاتین و .. را در زمره مخاطبان هدف خود دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۱۲۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده صادق نمایشی از قدرت مکتب کربلا بود

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله عبدالحسین معزی ظهر یکشنبه در آئین تودیع و معارفه مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر اردبیل اظهار کرد: آموزه های کربلا نه تنها جوانان ما را در دوران دفع مقدس به اوج سلحشوری و ایثار رساند بلکه امروز جوانان غیرتمند این سرزمین در سنگر دفاع از این نظام و دستاوردهای انقلاب در صحنه حاضر هستند.

وی خاطرنشان کرد: فرزندان رشید این ملت و سرو قامتان سپاه پاسداران در عملیات غرورآفرین وعده صادق چنان انتقامی را از دشمنان گرفتند که برای همیشه درس عبرت برای مستکبران و مستبدان باشد.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: در تداوم این حرکت عزتمندانه دانشجویان دانشگاه های آمریکایی و اروپایی نیز برای اعلام بیزاری از صهیونیسم خیزش عظیمی را به راه انداخته اند که نتیجه هلاکت رژیم صهیونیستی خواهد بود.

معزی بیان کرد: این دانشجویان در مقابل کاخ سفید و مراکز حساس اروپا فریاد حمایت از غزه و توقف کشتار بیرحمانه در این سرزمین را سر داده و بر اضمحلال صهیونیسم جهانی تاکید دارند.

وی افزود: قطعاً این خیز عظیم آزادیخواهان جهان بنیان صهیونیسم و رژیم جعلی اسرائیل را که به کودک کشی و نسل کشی معروف است از بین برده و زمینه آزادی مظلومان جهان را از یوغ استکبار فراهم می آورد.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با اشاره به ماموری هلال احمر به عنوان تعهدات بین المللی و خارج از مرزها اظهار کرد: هرچند هلال احمر با حوادث غیرمترقبه شناخته شده است اما این مجموعه ماموریت کاستن از آلام بشریت را در کنار انجام وظایف و رسالت بشردوستانه برعهده دارد.

آیت الله معزی با قدردانی از مسئول سابق نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر اردبیل تصریح کرد: حجت الاسلام اکبر قیامی در مسئولیت جدید این نهاد تلاش خواهد کرد تا رسالت سنگین این مجموعه به شکل شایسته انجام شده و ماموریت ها در راستای اعتلای هلال احمر به سرانجام برسد.

کد خبر 6091101

دیگر خبرها

  • رسانه‌های خارجی جنبش دانشجویی آمریکا را وارونه سازی می‌کنند
  • «وعده صادق»؛ عملیاتی که نباید فراموش شود
  • تجارت خاموش گلرنگ با «افعی تهران» در شبکه‌های فارسی زبان خارج از کشور +عکس
  • میزگرد تخصصی ارزیابی عملکرد رسانه‌ای ایران در عملیات وعده صادق در قم برگزار شد
  • دشمن می‌داند دست ما پُر است/ وعده صادق به ملت ایران ابهت داد
  • وعده صادق نمایشی از قدرت مکتب کربلا بود
  • تونس حوزه هنری را نماینده تئاتر ایران می‌داند/مفاهیم مشترک تئاتری
  • شکست سکوت رسانه‌های فارسی زبان در برابر اعتراضات دانشجویان آمریکا
  • خطری که بازماندگان سرطان سینه را تهدید می‌کند
  • رسانه عبری: چین ارتش اسرائیل را به پهپاد مجهز می‌کند