Web Analytics Made Easy - Statcounter

بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی در نامه‌ای به وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی در واکنش به برخورد با اعتراض کارگران هپکو اراک مبتنی بر عدم پرداخت حقوق خود، بیان داشت: آیا اصلا در زندگیتان دغدغه امرار معاش به سبک یک کارگر را داشتید؟

خبرگزاری فارس:بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی در نامه‌ای به وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی در واکنش به برخورد با اعتراض کارگران هپکو اراک مبتنی بر عدم پرداخت حقوق خود، بیان داشت: آیا اصلا در زندگیتان دغدغه امرار معاش به سبک یک کارگر را داشتید؟ بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی در نامه‌ای به ربیعی وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی در واکنش به برخورد با اعتراض کارگران هپکو اراک مبتنی بر عدم پرداخت حقوق خود، بیان داشت: از چه زمانی گوش دادن به بغض‌های فروخورده مظلوم‌ترین قشر جامعه و قول مساعد دادن به آنان برای پیگیری خلل و فرج زندگیشان و انجام وظیفه در جمهوری اسلامی این چنین برای مدیرانش دشوار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای این بیانیه آمده است: مسئله اعتراض کارگران هپکو اراک آنچنان روشن و شفاف است که هر شرحی بر آن و توصیفی از آن ذبح نمودن مقصود اصلی این نوشتار به پای حواشی سیاسی و زوائد رسانه‌ای است. هرآنچه باید گفته می‌شد تا امروز گفته شد اما توسط هیچ مسئولی در جمهوری اسلامی شنیده نشد. کارگران مظلوم و بی‌پناهی که تنها راه امرار معاش و قوت لایموتشان بیش از شش ماه است که پرداخت نشده است.

در ادامه این بیانیه تصریح شد: صدای این کارگران آنقدر بلند نیست که از شیشه‌های ساختمان‌های رنگارنگ ادارات دولتی و دفاتر عایق صدا و خنک در تابستان و گرم در زمستان مدیران بی‌خبر از حال ملت بگذرد و نه آنقدر ارزش و اهمیت دارند که مسئولین کت و شلوار پوشیده منت به سر کارگران نهند و زیر آفتاب بروند و برای حتی چند لحظه هم که شده به حرفشان گوش دهند.

در بخش دیگری از این نامه تاکید شد: اگر شما بهتر می‌دانید ما را نیز مطلع کنید که از چه زمانی گوش دادن به بغض‌های فروخورده مظلوم‌ترین قشر جامعه و قول مساعد دادن به آنان برای پیگیری خلل و فرج زندگیشان و انجام وظیفه در جمهوری اسلامی این چنین برای مدیرانش دشوار شد. اگر شما بهتر می‌دانید حداقل ما بی‌خبران را نیز خبردار کنید که کدام قرائت از اسلام برای حقوق کارگر خون جبین و باتوم سیاه را پیشنهاد می‌کند. اگر شما بهتر می‌دانید ما را نیز مطلع کنید که چه به روز جمهوری اسلامی آمده است که کارگران باید جان دهند و دم برنیاورند و در جواب حقوق معوقشان گاز اشک آور و کتک بخورند. آدمی از غصه این بیراهه لیبرالیستی و نگاه متفرعنانه مسئولین جمهوری اسلامی اگر جان دهد رواست. مشکل اما از یک نفر و یک دستور نیست.

همچنین در این نامه خطاب به ربیعی اظهار شد: اجازه دهید کمی صریح‌تر سخن بگوییم و پرد‌ه‌های حایل مکاتبات مرسوم دانشجویی را کنار بزنیم و شفاف‌تر مشکل را بررسی کنیم. آیا اصلا از زندگی یک کارگر با خبرید؟ آیا اصلا می‌توانید تصور کنید که زندگی یک کارگر که وابسته به مزد ماه است، بدون دریافت شش ماه حقوق چگونه باید بگذرد؟ آیا اصلا در زندگیتان دغدغه امرار معاش به سبک یک کارگر را داشتید که حال بتوانید درک کنید چرا این اعتراض یک مسئله عادی نیست؟ آیا تاکنون با خجالت جیب‌های خالی و بیکاری در برابر همسر و فرزندتان قرار گرفتید که حال بتوانید درک کنید که چرا بایستی هرچه زودتر به این مسئله رسیدگی کرد؟ آیا می‌دانید که کارگری در آستانه شروع سال تحصیلی جدید، بدون دریافت یک ریال از حق مسلمش، چه باید برای فرزندان محصلش بخرد جز شرم و اندوه؟ آیا نباید از شما بپرسیم که از ننگ نیروی ضد شورش به رخ کارگر گرسنه کشیدن پشتتان نلرزیده است؟ آیا لحظه‌ای با خود فکر کردید که یک کارگر در آستانه تولد فرزندش چگونه باید بدون یک ریال حقوق زندگی بگرداند؟ آیا تنتان از فریادهای کارگران کتک خورده نلرزید؟

همچنین در این نامه آمده است: هزینه مایوس شدن تک‌تک کارگران شریف ایران اسلامی را از نظام مقدس اسلامی چه کسی پرداخت خواهد کرد؟ کدام تنگ نظران بی‌کفایتی مسبب این بی‌اعتباری و ظلم شده‌اند؟ کارگران و حقوقشان که هیچ، حداقل برای حفظ آبروی خودتان هم که شده است، این بی‌لیاقتان متخصص بحران ساختن از ساده‌ترین مسائل را برکنار کنید تا بیشتر از این اعتبار نظام را لکه‌دار نکنند و ظلم بر مردم شریف این کشور روا مدارند.

در انتهای این نامه خاطر نشان شد: تکیه‌زدن به صندلی مسئولیت و بی‌خبری از آنچه در کشور و بر مردم می‌گذرد سهل است. آنچه هر کسی از عهده آن برنخواهد آمد تلاش برای بهبود وضع مردم و غرق نشدن در صندلی ریاست و فراموش نکردن مردم است. درایت به خرج دهید و با دلجویی از کارگران و فراهم نمودن شرایط مساعد پرداخت حقوقشان، بخش کوچکی از سهل انگاری خود یا مدیرانتان را جبران کنید.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۱۳۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص شعب ویژه کارگران و کارفرمایان در گلستان

رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: شعب ویژه برای حل مشکلات و اختلافات کارگران و کارفرمایان در دادگستری استان گلستان اختصاص یافت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، به نقل از روابط عمومی دادگستری گلستان، حیدرآسیابی در نشست مشترک مسئولان قضایی با جامعه کارگری و کارفرمایی استان اظهار داشت: برای حل مشکلات و اختلافات کارگران و کارفرمایان شعب ویژه در شورای حل اختلاف استان اختصاص می‌یابد تا افراد به جای مراجعه به محاکم، اول به شورای حل اختلاف مراجعه کنند.

رئیس کل دادگستری گلستان از تلاش دستگاه قضایی استان برای پیگیری و حل مشکلات حوزه کارگری در استان خبر داد و افزود :رکن اصلی اقتصاد کشور و رزمندگان جنگ اقتصادی، کارگران هستند و تلاش ما در دادگستری استان بر پیگیری مشکلات این قشر و حل آن است.

آسیابی با تاکید بر این که تنظیم قراردادهای خاص و تحمیلی به کارگران ، از نظر قانونی اعتبار ندارند و خلاف قانون است تاکید کرد:  اگر کارگران نسبت به این نوع قراردادها معترض باشند می توانند شکایت کنند.

وی از اختصاص وکلای معاضدتی برای کارگران هم خبر داد و گفت: برای کارگرانی که نیاز به مشاوره حقوقی  یا وکیل در پرونده های خود دارند نیز  در رایزنی با کانوی وکلای  قوه قضاییه، سهمیه ویژه  برای وکلای معاضدتی، در نظر گرفته خواهد شد و برای حل مشکلات و اختلافات کارگران و کارفرمایان نیز شعب ویژه در شورای حل اختلاف استان اختصاص می یابد  تا افراد به جای مراجعه به محاکم، اول به شورای حل اختلاف مراجعه کنند.

آسیابی با اشاره به این که رویکرد ما در دستگاه قضایی استان بر پایه حمایت از واحدهای تولیدی است  افزود: این رویکرد  هم حمایت از کارفرما و هم حمایت از کارگر است که در نتیجه آن فقط سال گذشته  110 واحد تولیدی یا احیا شدند یا از تعطیلی و ورشکستگی آنها جلوگیری شد.

وی ادامه داد: حفظ حدود 3 هزار فرصت شغلی نتیجه احیای این واحد ها بود و اگر امروز به اذعان مسئولان اداره کل  کاهش 15 درصدی بیمه بیکاری در سال گذشته داشتیم  به علت رونق این واحدها و افزایش ظرفیت تولید در استان بود.

وی با بیان این که حقوق کارگر فقط دستمزد نیست افزود: امنیت شغلی، بیمه بیکاری، بیمه سلامت، حفاظت و ایمنی محیط های کارگری و بازنشستگی هم شامل حقوق کارگر است و قانون برای تضمین این حقوق ضمانت اجرایی دارد.

وی  گفت: کارگران باید برای به روز کردن مهارت‌های خود آموزش های فنی و حرفه ای را جدی‌تر بگیرند .قوانین کار برای رعایت تعادل بین کارفرما و کارگر و تامین حقوق کارگران وضع شده است که مهم ترین ویژگی آن حمایتی بودن این قانون و بیشتر بر پایه تامین حقوق کارگران است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان هم در این نشست با قدردانی از نگاه دادگستری استان برای ورود به موضوع مشکلات کارگران، گفت: 188 هزار نفر کارگر بیمه شده در استان در 43 هزار کارگاه کار می کنند.

حسینعلی خواجه مظفری افزود: میانگین مدت زمان رسیدگی به پرونده  به 16 روز رسیده است که رتبه سوم کشور  رادر این بخش داریم و تنها استان کشور هستیم که با سیر نزولی پرداخت بیمه بیکاری مواجهیم و به معنای کاهش اخراج کارگران است که نتیجه اقدامات ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان و دستگاه‌های اجرایی برای کمک به رونق تولید و جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی است.

انتهای پیام/581/.

دیگر خبرها

  • اختصاص شعب ویژه کارگران و کارفرمایان در گلستان
  • سال گذشته اردوی راهیان نور با حضور بیش از ۱۵۰ نفر از دانشجویان برگزار شد
  • نبود کمیته‌های حفاظت فنی و بازرسان عامل ازدیاد حوادث کار
  • جریان دانشجویی بستر خوبی برای پای کار آمدن قشر خاکستری در فعالیت‌های فرهنگی است
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران درحمایت از دانشجویان آمریکا
  • آقای زلفی‌گل! شما از ابتدا هم اشتباهی بودید!
  • تشکیلات‌، شبکه‌ و جریان‌‍سازی ۳ اصل مهم در دانشگاه‌های آذربایجان غربی
  • بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی پیرامون حضور وزیر علوم در این دانشگاه: آقای زلفی‌گل! شما از ابتدا هم اشتباهی بودید! شما اخراج اساتید ضد انقلاب و اسلام و دین از دانشگاه‌ را، تبدیل به ابزاری برای تسویه‌حساب‌های شخصی کردید
  • حقوق کارگران ۵۷ درصد بیشتر شده است
  • نرخ بازار باید منصفانه و اسلامی باشد/ ضرورت توجه به حق و حقوق کارگران