Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - نماينده مردم تبريز در مجلس با ابراز تأسف از نگاه سياسي دولت به صنعت تراکتورسازي، گفت: دولت هيچ مسؤوليتي در قبال تراکتورسازي ندارد و متأسفانه تلاش عديده‌اي براي زمين خوردن اين صنعت دارد تا بتواند روي جنازه آن جشن بگيرد.
احمد عليرضابيگي امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبريز به وضعيت بحراني واردات تراکتور چيني و هندي با تعرفه بسيار کم به کشور اشاره کرد و اظهار داشت: سال گذشته جلسه‌اي با حضور وزير کشور در راستاي اقتصاد مقاومتي در استان برگزار شد که به وضعيت واردات بي‌رويه تراکتور از چين و هند اشاره کردم و حتي در آن جلسه وزير کشور قول رسيدگي به اين موضوع را داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تعرفه واردات 5 درصد تراکتور در مقابل تعرفه 55 درصد خودرو
وي با بيان اينکه متاسفانه وزير کشور اقدامي در خصوص رسيدگي به واردات تراکتور از چين و هند با تعرفه پنج درصد انجام نداد و خودم وارد عمل شده و در دو نطق جلسات راي اعتماد به وزاري پيشنهادي در مجلس به اين موضوع پرداختم، افزود: پايين آوردن تعرفه‌ واردات تراکتور به پنج درصد در قياس با واردات خودرو با تعرفه 55 درصد به نفع دولت بوده و در مقابل باعث تضعيف صنعت پايه استان آذربايجان‌شرقي شده است.
نماينده مردم تبريز، آذرشهر و اسکو در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينکه تعيين تعرفه براي واردات به عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت است،گفت: در جلسات راي اعتماد وزراي پيشنهادي به وزير صنعت و معدن و تجارت تذکراتي در اين خصوص دادم که پايين بودن تعرفه واردات تراکتور لطمه بزرگي به صنعت آذربايجان زده که او نيز قول رسيدگي به اين موضوع را داد.
وي خاطرنشان کرد: مدام پيگير وضعيت بحراني صنعت تراکتور از وزير کشور بودم زيرا وقتي استان آذربايجان‌شرقي به عنوان پايلوت اقتصاد مقاومتي در کشور انتخاب مي‌شود چرا بايد چنين چالش‌هاي داشته باشد.
ادعاي غيرواقعي مرتبط بودن تعيين تعرفه تراکتور به مسائل کشاورزي
عليرضابيگي افزود: وزير کشور عدم رسيدگي به وضعيت تعرفه پايين واردات تراکتور و تجهيزات آن را به دليل مرتبط بودن با کشاورزي دانسته که نمي‌توان تعرفه را افزايش داد البته اين يک ادعاي غيرواقعي است.
دولت هيچ‌گونه مسؤوليتي در قبال تراکتورسازي براي خود احساس نمي‌کند
وي با تاکيد بر اينکه دليل عدم افزايش تعرفه براي واردات تراکتور دخيل و مسؤول بودن دولت در امر خودروسازي است، تصريح کرد: متاسفانه تصور دولت نسبت به تراکتورسازي به اين‌گونه است که هيچ‌گونه احساس مسؤوليتي در قبال تراکتورسازي نداشته و حتي تمايل به از بين رفتن اين صنعت نيز دارد.
در منطقه آزاد ارس تعرفه 5 درصد نيز پرداخت نمي‌شود
نماينده مجلس شوراي اسلامي اذعان داشت: دولت با رساندن تعرفه واردات تراکتور به پنج درصد فقط مي‌خواهد اين صنعت را از بين ببرد و جالب اين است که در منطقه آزاد ارس تعرفه پنج درصد نيز براي واردات تراکتور از هند و چين پرداخت نمي‌شود و تراکتورهايي با قيمت کم و با کيفيت پايين وارد عرصه کشاورزي شده و در مقابل صنعت پايه استان مي‌خوابد.
نعمت‌زاده کوچک‌ترين حمايت از صنعت استان آذربايجان‌شرقي نکرد
عليرضابيگي اضافه کرد: اگر نعمت‌زاده در آن زمان به اين موضوع ساده رسيدگي مي‌کرد، صنعت استان رونق چشمگيري گرفته بود در حالي که ايشان حتي موضوع ماشين‌سازي را که کوچک‌ترين کار بود را از آقاي پوري‌حسيني رئيس سازمان خصوصي‌سازي کشور مطالبه نکردند و باعث مشکلات زيادي براي ماشين‌سازي شد.
نگاه سياسي دولت به موضوع تراکتورسازي
وي با ابراز تاسف از اينکه دولت نگاه سياسي به موضوع تراکتور دارد، ادامه داد: دولت هيچ مسؤوليتي در قبال تراکتورسازي حس نکرده و متاسفانه تلاش عديده‌اي براي زمين خوردن اين صنعت دارد تا بتواند روي جنازه آن جشن بگيرد.
انتهاي پيام/ح

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۱۳۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم ۱۹ درصدی قهوه تجارت جهانی؛ واردات ۱۴۸ میلیون دلاری در سال گذشته

به گزارش قدس آنلاین، میزان وزنی قهوه وارداتی در این مدت ۴۹ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۸.۵۵ درصد افزایش داشته است.

براساس این گزارش، در سال ۱۴۰۲ کشورهای امارات متحده عربی، ویتنام، هند، اندونزی و اوگاندا ۵ کشور عمده طرف معامله واردات قهوه با ایران بودند ،۹۵ درصد از ارزش قهوه وارداتی به کشور از طریق ۵ کشور مذکور انجام گرفته است. در این میان کشور امارات متحده عربی با ۷۸ میلیون دلار، ۵۲.۸۹ درصد از سهم واردات قهوه ایران به لحاظ ارزشی را به خود اختصاص داد.

همچنین، تشریفات گمرکی حدود ۸۲ درصد از وزن و ارزش واردات قهوه از طریق گمرک شهید رجایی انجام گرفته است و پس از آن گمرکات مشهد، بوشهر، بندرلنگه و تهران در رده بعدی قرار گرفتند. در سال ۱۴۰۲ این میزان قهوه وارداتی از سوی ۱۲۱ شخص و شرکت انجام گرفته است. تجارت جهانی قهوه در سال ۲۰۲۲ به میزان ۴۵.۵ میلیارد دلار بوده که بزرگترین صادرکنندگان قهوه، کشورهای برزیل کلمبیا و ویتنام و بزرگترین واردکنندگان قهوه آمریکا، آلمان و بلژیک بودند.

لازم به ذکر است؛ سهم قهوه از تجارت جهانی در سال ۲۰۲۲ به میزان ۱۹ صدم درصد از تجارت جهانی بوده است.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • استقلال درس خوبی از شمس آذر گرفت/ نباید تراکتور را دست کم بگیرند
  • توقف واردات گوشت مرغ؛ خرید هیچ محدودیتی ندارد
  • واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور
  • چرا فرهاد مجیدی سرمربی‌گری تراکتورسازی را نپذیرفت؟
  • واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور در سال ۱۴۰۲
  • پاشنه آشیل مجلس دوازدهم از نگاه سخنگوی حزب اعتدال و توسعه /جریان رائفی پور به دنبال هدایت و مدیریت مجلس است
  • واردات قهوه ۷۵ درصد افزایش یافت
  • گیر واردات خودروهای کارکرده کجاست؟
  • توسعه کشور و مردمی سازی صنعت نفت و گاز بدون نیاز به مدیریت و بودجه دولت
  • سهم ۱۹ درصدی قهوه تجارت جهانی؛ واردات ۱۴۸ میلیون دلاری در سال گذشته