Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان با اشاره به مطرح شدن شش گزینه برای تصدی ریاست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: رئیس جدید این دانشگاه با هماهنگی وزیر و استاندار از میان این شش نفر انتخاب می‌شود.

دکتر علی‌حسین حسین‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در خصوص آخرین وضعیت انتخاب رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، اظهار کرد: در حال حاضر شش گزینه برای تصدی ریاست این دانشگاه مطرح شده‌اند که هر شش نفر از افراد محترم، خوب و باسابقه در این حوزه هستند و مصاحبه از این گزینه‌ها در وزارت بهداشت انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: معمولا وزیر بهداشت در خصوص انتخاب رئیس دانشگاه علوم پزشکی با استاندار هماهنگی می‌کند. اما البته در دوره قبل که دکتر ایدنی به عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز انتخاب و منصوب شدند، این هماهنگی با استاندار وقت انجام نشده بود. در این دوره با هماهنگی وزیر و استاندار، رئیس این دانشگاه انتخاب خواهد شد.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان با تأکید بر اهمیت ارتقای سطح علمی دانشگاه علوم پزشکی اهواز تصریح کرد: رئیس جدید این دانشگاه باید موضوع ثبت علمی این دانشگاه را به عنوان یکی از اولویت‌های خود مدنظر قرار دهد. انتظار بسیار مهم ما از رئیس جدید، ارتقای سطح علمی دانشگاه و گسترش آزمایشگاه‌ها و حوزه‌های مختلف این دانشگاه است.

حسین‌زاده عنوان کرد: همچنین در حوزه بهداشت و درمان از رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی اهواز انتظار می‌رود در راستای طرح تحول سلامت، طوری عمل کند که شاهد خدمات بیشتری به مردم محروم و ارتقای کیفی بیمارستان‌ها از نظر سطح بهداشتی باشیم.

وی ادامه داد: همچنین انتظار می‌رود رئیس جدید این دانشگاه، همتی به خرج دهد و در مناطق محروم‌تر، خدمات بهداشتی و درمانی را بیشتر ارائه دهد.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان در خصوص بیان کرد: پس از اجرای طرح بیمه سلامت، اکثر افراد دارای سطوح درآمدی پایین با توجه به پرداخت بیشتر هزینه‌های درمانی توسط بیمه‌ها به بیمارستان‌ها مراجعه کردند و به تبع آن اکنون حجم امکانات بیمارستان‌ها از نظر تعداد پرستار، اتاق جراحی، تختخواب و ... کفاف این حجم مراجعه را نمی‌دهد.

حسین‌زاده اظهار کرد: فردی که قرار است ریاست دانشگاه علوم پزشکی اهواز را به عهده بگیرد باید نگاه ویژه‌ای به سطح رضایت اجتماعی از بهداشت و درمان استان داشته باشد. اکنون سطح رضایت اجتماعی از خدمات بهداشتی و درمانی در حد متوسط است و امید است با نگاه ویژه رئیس جدید به سطح خوب ارتقا یابد.

به گزارش ایسنا؛ در پی استعفای دکتر اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از این سمت و موافقت وزیر بهداشت با استعفای ایدنی، شش نفر شامل دکتر خدادادی، دکتر مطلق، دکتر خاتمی‌نیا، دکتر نظری، دکتر بوستانی، دکتر رفیعی و دکتر فقهی برای تصدی ریاست این دانشگاه به عنوان گزینه مطرح شدند.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۱۴۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخلف زیر گوش وزارت بهداشت/داروخانه‌ها دیگر کاره‌ای نیستند+فیلم

دکتر زهرا عرب زاده گفت: شاید مکمل‌ها به انداره دارو‌ها اثرات سوء و اثرات درمانی نداشته باشند، ولی خرید مکمل‌ها از جایی غیر از داروخانه‌ها ممکن است مشکلاتی از جمله مغایرت ترکیبات روی جلد با محتویات مکمل و احتمال انقضای تاریخ مصرف را به وجود بیاورد.

دکتر زهرا عرب زاده، دکتر داروساز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو در خصوص فروش دارو و مکمل‌ها در سایت‌ها و پیج‌های اینستاگرامی اظهار داشت: قوانین موجود در سازمان غذا و دارو مشخص کرده که فروش مواد دارویی و مکمل‌ها و کالا‌های سلامت محور باید فقط از طریق داروخانه‌های معتبر انجام شوند و خرید اینگونه کالا‌ها از سایت‌های مختلف که مجوز سازمان غذا و دارو را ندارند و داروساز نظارتی بر آن‌ها ندارد تخلف محسوب میشود.

وی افزود: من خود شاهد فروش آمپول‌های تزریقی در سکو‌های اینترنتی از جمله اینستاگرام بوده ام؛ توصیه ما این است که شهروندان با مشاهده این موارد حتما تخلف صورت گرفته را به سازمان غذا و دارو اطلاع دهند، چون کالا‌هایی که خارج از داروخانه‌ها به فروش میرسند ممکن است دارای برچسب اصالت کالا نباشند.

دکتر عرب زاده اشاره کرد: شاید مکمل‌ها به انداره دارو‌ها اثرات سوء و اثرات درمانی نداشته باشند، ولی خرید مکمل‌ها از جایی غیر از داروخانه‌ها ممکن است مشکلاتی از جمله مغایرت ترکیبات روی جلد با محتویات مکمل و احتمال انقضای تاریخ مصرف را به وجود بیاورد.

عرب زاده در ادامه گفت: دارو‌ها و مکمل‌ها برچسب اصالت وزارت بهداشت را دارا هستند و همچنین دارای کد و تاریخ انقضاء هستند که شهروندان برای اطمینان از تایید اصالت این کالا‌ها میتوانند کد کالای مورد نظر را در سامانه تی تک به آدرس (https://ttac.ir/) وزارت بهداشت که زیر نظر سازمان غذا و داروست چک کنند و از اصالت کالا مطمئن شوند.

وی در آخر تصریح کرد که باور‌های اشتباهی وجود دارد که مکمل‌ها ممکن است خواص تقویت کننده داشته باشند و جلوی بیماری‌ها را بگیرند، ولی در واقعیت مکمل‌ها بیشتر مناسب افرادی هستند که مشکلات سوء جذب دارند و نمیتوانند به صورت متنوع مواد غذایی مصرف کنند. ولی اکثر افراد به صورت سرخود و بدون نسخه پزشک اقدام به تهیه مکمل‌ها میکنند که توصیه میشود اگر تغذیه مناسب و متنوعی دارند و مشکل خاصی ندارند اقدام به تهیه مکمل بدون نسخه پزشک نکنند.

دیگر خبرها

  • کمبود نیروی انسانی ماندگار چالش اصلی بهداشت ودرمان هرمزگان
  • مخبردزفولی نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در دانشگاه آزاد شد
  • نمایندگان شورا در وزارتین علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد تعیین شدند
  • رضایت: ساماندهی برنامه‌های آموزشی در جهت اولویت و نیاز کشور است
  • تجلیل ازدکترعراقی‌زاده بنیانگذار آموزش دندانپزشکی درهرمزگان
  • نشریات دانشجویی روایتگر صادق جنبش‌های دانشگاه‌های غربی از وضعیت غزه باشند
  • تخلف زیر گوش وزارت بهداشت / داروخانه‌ها دیگر کاره‌ای نیستند+فیلم
  • تخلف زیر گوش وزارت بهداشت/داروخانه‌ها دیگر کاره‌ای نیستند+فیلم
  • جذب بیش از ۱۵۰ بهورز در مشهد؛ امسال
  • جذب بیش از 150 بهورز در مشهد ؛ امسال