Web Analytics Made Easy - Statcounter

اراک- مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی اراک گفت: بیش از سه هزار و ۳۶۸ماموریت اطفای حریق و خدمات رسانی در سایر حوادث، طی یک سال گذشته توسط سازمان آتش نشانی اراک به انجام رسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل آقازیارتی پیش از ظهر شنبه در نشست با خبرنگاران به مناسبت هفته آتش نشانی و ایمنی در اراک، اظهار داشت: هفتم مهرماه سال ۵۹ با حمله عراق به پالایشگاه آبادان، عده زیادی از آتش نشانان به شهادت رسیدند که این ایام هفته ملی آتش نشانی و ایمنی نام گذاری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری اراک بیان کرد: با توجه به شهادت ۱۶ آتش نشان در حادثه پلاسکو، هر روز از این هفته به اسم دو نفر از این افراد نام گذاری شده و از برنامه های سازمان برای این هفته نیز می توان به دیدار از بازنشستگان آنش نشان، گلباران مزار شهدا، اهدای خون پرسنل سازمان، برنامه های عمومی برای شهروندان در سه پارک شهر اراک و حضور در مدارس برای نواختن زنگ ایمنی و مانور امداد و نجات و اطفای حریق در روز هفتم مهرماه با حضور مسئولین اشاره کرد.

وی ادامه داد: سازمان آتش نشانی در دو محور فعالیت دارد که شامل شرکت در عملیات ها و خدمات رسانی است و دوم آموزش و پیشگیری در بحث آموزش های شهروندی و ارزیابی و تاییدیه برای ساختمان های بلند از نظر خطر حریق است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری اراک تصریح کرد: در یک سال گذشته، یک هزار و ۸۰۱ مورد حریق در شهر اراک داشته ایم که منجر به ۳۱ مصدوم و سه فوتی شده و بیشترین حریق در باغ و فضای سبز با ۷۱۹ مورد، حریق ضایعات ۴۴۱ مورد و ۱۵۹ مورد حریق منزل مسکونی بوده است.

آقازیارتی اذعان داشت: در بحث حوادث نیز یک هزار و ۵۶۷ مورد مختلف را داشتیم که ۲۶۳ مورد مصدومیت و ۴۵ مورد فوتی به همراه داشته که شامل ۲۶۶ مورد محبوس شدن حیوانات، محبوس شدن در آسانسور ۲۰۱ مورد و ۱۷۹ مورد سوانح خودرویی بوده است.

وی افزود: در یک هزار و ۲۷۴ مورد نیز از سوی سازمان آتش نشانی خدمات ارائه شده و در خصوص پیشگیری نیز ۶۲۶ مورد دستورالعمل ایمنی برای صدور پروانه ساخت ساختمان ها داشتیم و ۴۹۷ مورد نیز تاییدیه اتمام بنا صادر شده است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری اراک تشریح کرد: در بحث آموزش ‌نیز مدرسه همیار آتش نشان را برای نهادینه کردن و فرهنگ سازی این موضوع از کودکی، به صورت تخصصی افتتاح کردیم که خدمات این مدرسه کاملا رایگان است.

آقازیارتی اظهار داشت: همچنین ۶۸ هزار و ۲۰۰ نفر ساعت آموزش درون سازمانی در سر فصل های مختلف و ۲۹ هزار نفر ساعت آموزش برون سازمانی شامل ۹ هزار نفر ساعت آموزش کودکان، ۱۲ هزار نفر ساعت آموزش مدارس، یک هزار و ۶۰۰ نفر ساعت آموزش ارگان های دولتی و چهار هزار نفر ساعت هم آموزش شهروندی ارائه شده است.

وی ضمن بیان اینکه یازده ایستگاه آتش نشانی در سطح کلانشهر اراک وجود دارد، ادامه داد: طبق استانداردها در ازای هر ۵۰ هزار شهروند یک ایستگاه و هر یک هزار و ۵۰۰ شهروند یک آتش نشان باید وجود داشته باشد که در حال حاضر کمبود نیروی عملیاتی آتش نشان داریم و از ۳۶۰ نیروی مقرر شده برای سازمان ۱۹۷ نفر نیروی عملیاتی و اداری مشغول به کارند و برای حل این مشکل درخواست جذب ۱۰۰ نیروی آتش نشان را ارائه کرده ایم.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری اراک گفت: در برخی بخش ها مثل حفاظت فردی کمبودهایی وجود داشت که با اقدام به خریداری ۳۰ دستگاه ست تنفسی با مبلغ یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال این مشکل برطرف شد و در حال حاضر برای هر آتش نشان یک ست تنفسی داریم و همچنین سه دستگاه فن تخصصی برای عملیات اطفای حریق و لوازم کوهنوردی نیز با صرف هزینه بالغ بر ۵۵۰ میلیون ریال خریداری شده است.

وی افزود: همچنین خرید چراغ قوه تخصصی، لباس مخصوص آتش نشانان و کفش عملیاتی از سایر کارهای سازمان بوده، همچنین دو خودروی ایسوزو با مبلغ دو میلیارد ریال پیش خرید و در بحث اتوماسیون سازی نیز ۲۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری اراک تصریح کرد: با اصلاح روند کاری بخش موتوری نیز توانستیم با تعمیرات و رفع عیب خوردوها در داخل سازمان، حداقل ۵۰۰ میلیون ریال صرفه جویی شده کنیم و به بازسازی پنج ایستگاه نیز با صرف مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال پرداختیم.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۱۴۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیستم بانکی و ارز کشور باید در خدمت تولید باشد

امام جمعه اراک گفت: سیستم بانکی و ارز کشور باید در خدمت تولید باشد. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه در مصلی بیت‌المقدس اراک، با اشاره به شهادت امام جعفر صادق(ع) اظهار داشت: مذهب تشیع بین شیعیان جایگاه ویژه‌ای دارد، امام صادق(ع) از فرصت‌های گوناگون برای دفاع از دین و حقانیت تشیع و نشر معارف صحیح اسلام استفاده می‌کنند و در حوزه فقه و احکام نیز فعالیت‌های بسیاری توسط آن امام همام انجام شد و بیشترین احادیث تشیع در تمام زمینه‌ها از آن امام امام صادق(ع) نقل شده است.

وی افزود: بزرگان، اساتید و نخبگان حوزه‌های علمی و دانشگاه‌ها باید بتوانند فضای علمی و پژوهشی کشور را با تاسی از سیره و شیوه امام جعفر صادق(ع) مدیریت کنند و تربیت شاگردان توانمند برای آینده ایران و اسلام را با جدیت در دستور کار قرار دهند.

امام جمعه اراک با اشاره با نامگذاری جهش تولید با مشارکت مردم به عنوان شعار سال از سوی مقام معظم رهبری عنوان کرد: یکی از راه‌های تحقق شعار راهبردی مقام معظم رهبری، جلب مشارکت و امنیت خاطر برای مردم در سرمایه‌گذاری‌های بخش اقتصادی است که باید در دستور کار بخش دولتی قرار بگیرد، استان مرکزی از ظرفیت‌های تولیدی ارزشمندی برخوردار است که با همت‌های بلند می‌توان از این ظرفیت‌ها در جهت آبادانی میهن اسلامی بهره‌مند شد.

دری نجف‌آبادی عنوان کرد: آحاد جامعه باید در فرآیند تولید در تمام بخش‌های اقتصادی، کشاورزی و خدمات سهیم باشند و به صورت شبانه روزی در راستای آبادانی ایران اسلامی گام بردارند، همچنین سیستم بانکی کشور باید در خدمت تولید و مردم باشد، مسئولان بانکی باید به صورت بسیار سنجیده و با مراقبت‌های لازم منابع موجود را در جامعه مصرف کنند تا هیچ حقی تضییع نشود چراکه این منابع متعلق به مردم است.

وی با اشاره به اتفاقات اخیر غزه و عملیات وعده صادق گفت: اتفاقات تاثیرگذار در غزه و فلسطین جامعه جهانی را نسبت به جنایت‌های رژیم اشغالگر صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه و فلسطین آگاه کرد، جنایت‌های رژیم صهیونیستی در سال‌های گذشته کتمان می‌شد و هر بار که سازمان ملل قصد اقدامی داشت آمریکا وتو می‌کرد اما اتفاقات هشت ماه گذشته جهانیان را بیدار کرد و اکنون دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های مختلف جهان به ویژه در آمریکا به حمایت غزه و فلسطین به پا خواستند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطرنشان کرد: روزهای گذشته بیش از  2 هزار دانشجو و استاد دانشگاه در آمریکا زندانی شده‌اند. هیچ انسانی در جهان یهودی ستیز نیست و مشکل جهانیان با رژیم صهیونیستی است که ملت مظلوم غزه و فلسطین را به خاک و خون می‌کشد و هیچ یک از سازمان‌های حقوق بشری عکس‌العملی نشان نمی‌دهند، سازمان ملل متحد باید در خدمت مظلومان جهان باشد و با ظالمانی که انسان‌های بی‌گناه که برای استقلال خود تلاش می‌کنند را به خاک و خون می‌کشند برخورد قاطعانه داشته باشد.

انتهای پیام/711/

دیگر خبرها

  • این بار یک نوجوان ۱۶ ساله در طبیعت گم شد
  • تکمیل زیرساخت‌های اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان تا مردادماه
  • سیستم بانکی و ارز کشور باید در خدمت تولید باشد
  • رهاسازی ۳۵ خودروی گرفتار در آب طی ۲۴ ساعت گذشته/ سقوط ۲ خودرو در کانال‌های آب و فوت یک نفر
  • برای رفع اشکال کارت منزلت شهروندی چه کار کنیم؟+ نشانی مراکز
  • پارک آبی در اراک احداث می‌شود
  • آمادگی آتش‌نشانی اهواز برای بارندگی پیش‌رو
  • آتش سوزی در مغازه صافکاری در بوکان
  • دو مصدوم در انفجار گاز در اهواز
  • بیش از ۱۲۲ میلیارد تومان عوارض آلایندگی در اراک پرداخت شد