Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-06@15:23:22 GMT

آزادسازی واردات خودروهای لوکس تکذیب شد

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۸۱۵۴۴۴

آزادسازی واردات خودروهای لوکس تکذیب شد

مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت، آزادسازی واردات خودروهای لوکس با حجم موتور بیش از ۲۵۰۰ سی‌سی و حتی برنامه‌ریزی برای این موضوع را به شدت تکذیب کرد.

به گزارش فارس،‌ علی علی آبادی فراهانی با اشاره به اینکه وزارت صنعت هیچ برنامه‌ای برای تغییر معیار لوکس بودن خودروها از حجم موتور بالای 2500 سی سی نیز ندارد، افزود: به منظور ساماندهی واردات خودرو به کشور از چند ماه پیش دستور العملی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت به دولت ارائه شده که دو هدف اصلی توسعه صادرات خودروهای ساخت داخل و حمایت از صنایع داخلی را دنبال می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: هیچ تصمیم گیری تاکنون در این زمینه اخذ نشده و هر مطلبی که در این زمینه منتشر شده صرفا شایعه بوده و قویاً تکذیب می شود.

به گفته وی، وزارت صنعت، معدن و تجارت هیچ برنامه ای برای تغییر معیار لوکس بودن خودروها از حجم موتور بالای 2500 سی سی نیز ندارد.

علی آبادی تصریح کرد: به منظور ساماندهی واردات خودرو به کشور از چند ماه پیش دستور العملی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت به دولت ارائه شده که دو هدف اصلی توسعه صادرات خودروهای ساخت داخل و حمایت از صنایع داخلی را دنبال می کند.

وی اظهار نمود: برخی رسانه ها امروز خبرهایی حاکی از آزادسازی واردات خودروهای لوکس و گران‌ قیمت با حجم موتور 2500 سی سی دادند، حجم موتور بالای 2500 سی‌سی از حدود چهار سال پیش تاکنون، معیار لوکس بودن خودروها به حساب می‌آید.

علی آبادی گفت: در پنج ماه نخست امسال بیش از 38 هزار دستگاه خودرو از گمرکات کشور ترخیص شده که ارزش آنها بیش از یک میلیارد و 42 میلیون دلار است، این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته 26 هزار و 500 دستگاه خودرو به ارزش 700 میلیون دلار وارد شده بود.

وی یادآور شد: در چهار ماه نخست امسال نزدیک به 26 هزار دستگاه خودرو سواری وارد و در گمرک‌های کشور ترخیص شد، این میزان در مدت مشابه پارسال حدود 18 هزار دستگاه بود، این امر نشان دهنده افزایش 30 درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال است.

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۱۵۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردش مالی ۲۵۰۰ میلیارد تومانی بازار خودرو

به گزارش خبرگزاری مهر، امین کلاهدوزان با اشاره به برگزاری جلسات کارشناسی با سکوهای منتخب در حوزه معاملات خودرو، گفت که از سال گذشته با همکاری فراجا، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و قوه قضائیه، زیرساخت‌های انجام معاملات الکترونیکی در بخش خودرو کشور فراهم شده است. با فراخوان انجام‌شده برای مشارکت سکوهای مرتبط، جلسات فنی و کارشناسی اتصال این سکوها در حال انجام است و به زودی شاهد ارائه این خدمات به مردم خواهیم بود.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی ضمن اشاره به حجم معاملات این بازار، گفت: بازار معاملات خودرو در سال، بیش از ۲۵۰۰ همت برآورد می‌شود که حضور سکوها و شرکت‌های تجارت الکترونیکی از طریق امن‌سازی و تسهیل این معاملات، کیفیت این بازار را به‌طور چشمگیری افزایش می‌دهد.

وی ادامه‌داد: خودرو دومین کلان‌بازار از بازارهای دارای اولویت برنامه توسعه تجارت الکترونیکی ایران در افق ۱۴۰۷ است که با همت همه دستگاه‌های مرتبط، فعال شده و امکان حضور کسب و کارهای نوآور در آن مهیا شده است.

کلاهدوزان با تاکید بر نقش تسهیل‌گری و سیاست‌گذاری مرکز، بیان‌داشت: الکترونیکی شدن معاملات خودرو با توجه به استفاده از امضای الکترونیکی در این طرح، در عمل با حمایت قانون اسناد مبادله‌شده غیر قابل انکار بوده و مورد حمایت قانون خواهد بود و همچنین مسیر ایجاد شده با تبادل اطلاعات اصلی در مورد خودرو مانند سوابق انتقال، تصادفات، سرویس‌های دوره‌ای و غیره، انجام معامله با کیفیت بیشتری انجام خواهد شد.

بر اساس اعلام مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، وی در ادامه تاکید کرد: استفاده از این خدمت کاملاً اختیاری بوده و مردم همچنان می‌توانند طبق گذشته به شیوه‌های سنتی نیز اقدام به معامله کنند.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در پایان با اشاره به مزیت‌های بهره‌برداری از این بستر، تصریح کرد: باتوجه به نکات برجسته انجام معاملات خودرو با استفاده از پلتفرم‌ها، انتظار می‌رود مردم نسبت به بهره‌برداری و استفاده از این خدمت اقدام کنند.

کد خبر 6098362 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • گردش مالی ۲۵۰۰ میلیارد تومانی بازار خودرو
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری صادر شد+ سند
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری با عمر کمتر از پنج سال صادر شد
  • صدور مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری دست دوم
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری صادر شد
  • تسهیل واردات خودروهای غیر بنزینی راه کار کاهش مصرف بنزین
  • مصائب یک واردات موسیقایی/ رایزنی با ارشاد اقدام با صمت!
  • نخستین محموله خودروهای هیبریدی وارد کشور شد | این خودروها از چه برندی هستند؟ + جزئیات
  • چه کسانی خودروهای وارداتی برقی را خواهند خرید؟
  • سکوت هشت‌ماهه سیاستگذار ارزی خودرو