Web Analytics Made Easy - Statcounter

بندرعباس - مراسم بهره برداری از دبیرستان شهیدان تقی زاده گچین پایین بندرعباس با حضور معاون مشارکتهای مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، نوید احمدی سرپرست اداره کل نوسازی مدارس هرمزگان پیش ازظهر شنبه با گرامیداشت هفته دفاع مقدس ، آغاز سال تحصیلی و فرا رسیدن ماه محرم گفت: اثر کار مدرسه سازی تمام شدنی نیست، شاید عمر واحد آموزشی به ۵۰یا ۶۰سال برسد اما هزاران دانش آموز از این فضا در جهت ارتقای سطح آگاهی و دانش خود بهره می برند و این خود بزرگترین نتیجه کار خیرین مدرسه ساز است که بعنوان بازوان توانمند آموزش و پرورش در تعلیم و تربیت فرزندان این مرز و بوم مشارکت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست اداره کل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس استان با اشاره به مشخصات این پروژه افزود: پروژه دبیرستان ۶کلاسه در سال ۱۳۹۰ آغاز شد و با ۲۰درصد پیشرفت فیزیکی باقی مانده بود، تا اینکه با حضور نماینده اداره کل نوسازی مدارس هرمزگان و خیر محترم در تهران تفاهم نامه تکمیل پروژه دبیرستان شش کلاسه گچین بندرعباس در آبان ماه ۱۳۹۵ به امضا رسید.

وی ادامه داد: بحمدالله امروز شاهد افتتاح این پروژه با همت خیر نیک اندیش مدرسه ساز این پروژه در زمینی به مساحت ۲۸۰۰متر مربع بنا شده که ۹۷۷متر مربع زیر
بنا دارد و با اعتباری بالغ بر ۹میلیارد ریال بصورت مشارکتی به بهره برداری رسید تا دانش آموزان گچین پایین در آغاز سال تحصیلی در فضای آموزشی ایمن و استاندارد ادامه تحصیل دهند.

احمدی از همت همه خیرین مدرسه ساز بواسطه حمایت از آموزش و پرورش و مشارکت در توسعه عدالت آموزشی تشکر و قدردانی کرد و یاد آور شد: در جشنواره نوزدهم تکریم خیرین مدرسه ساز هرمزگان ۶۵پروژه در قالب ۲۵۲کلاس درس با زیر بنای ۱۰۵۸۴متر مربع و اعتباری بالغ بر ۳۱۷میلیارد ریال توسط خیرین تعهد شد که امیدواریم با رونق اقتصادی تعهد خیرین بطور صد درصد محقق گردد.

هیچ امری مهم تر از تعلیم و تربیت نیست

احمد پویافر فرماندار بندرعباس با ابراز خشنودی از افتتاح آموزشگاه ۶ کلاسه گچین پایین بندرعباس گفت : به وجود همه کسانی که دل در گرو اعتلای میهن اسلامی دارند و با نثار مال خویش زمینه توسعه کشور را فراهم می کنند، افتخار می کنیم.

فرماندار بندرعباس با تاکید بر مشارکت آحاد مردم در امر مدرسه سازی افزود: کار مدرسه سازی صدقه جاریه است لذا باید مردم را تشویق به مشارکت در این امر خیر کرد . زیرا بهترین توشه آخرت مان محسوب می شود و از طرف دیگر آیندگان از منافع آن بهره مند می شوند.

پویا فر اهمیت آموزش و پرورش را برشمرد و اظهارداشت: هیچ امری مهم تر از تعلیم و تربیت نیست. همه باید کمک کنیم تا آموزش و پرورش کشورمان توسعه یابد و فرزندان این مرز و بوم از نعمت تعلیم و تربیت به بهترین شکل ممکن بهره مند شوند.

وجود مدارس تخریبی نگران کننده است

موسی دادی زاده معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان هرمزگان در این مراسم با قدردانی از خیر مدرسه ساز و گرامیداشت هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی ۹۶ - ۹۷ گفت: هرچند در حوزه نرم افزاری، آموزش و پرورش پیشرفتهای بسیاری داشته است، اما در سخت افزار مشکلات فراوانی داریم که باید زیر ساخت های آن فراهم گردد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان هرمزگان با ابراز نگرانی از وجود مدارس تخریبی در هرمزگان افزود: وجود ۱۶۰۰کلاس درس تخریبی در استان واقعا نگران کننده است و باید به طور جدی تمهیداتی اندیشیده شود. در مسکن مهر علیرغم وجود۳۲هزار واحد مسکونی تنها ۴مدرسه وجود دارد. این تراکم بالای دانش آموزان بی تردید در فرایند تعلیم و تربیت اثر گذار است.

دادی زاده مشارکت خیرین و همراهی دولت و سازمان نوسازی مدارس را در جمع آوری مدارس تخریبی یک ضرورت دانست و خاطر نشان کرد: علیرغم اقدامات موثری که در حوزه مدرسه سازی انجام شده امیدواریم هم خیرین و هم دولت به مدد آموزش و پرورش بیایند و کمبودهای آموزشی و پرورشی را مرتفع سازند . البته قدر همت کریمانه خیرین مدرسه ساز را می دانیم و از عنایت آنها سپاسگزاریم.

چهره فقر از فضای فرهنگی و آموزشی هرمزگان زدوده می شود

محمود تقی زاده بانی خیر دبیرستان ۶کلاسه گچین پایین با قدردانی از استقبال گرم مردم و مسئولان گفت: خود را متعهد می دانم تا امرخیر مدرسه سازی را ادامه دهم . و تردید ندارم که این آخرین کار مدرسه سازی من نخواهد بود.

بانی خیر دبیرستان ۶کلاسه گچین پایین در ادامه افزود: بندرعباس به عنوان پایتخت اقتصادی کشور باید از این وضعیت در زمینه فضاهای آموزشی خارج شود همه باید دست در دست هم دهیم و چهره فقررا از فضای فرهنگی و آموزشی هرمزگان بزداییم.

تقی زاده با تقدیر از مجمع خیرین مدرسه ساز هرمزگان، اظهارداشت: همکاری و هماهنگی ما با مجمع امور را به سادگی پیش برد و امیدوارم این همکاری تداوم یابد. همچنین از مردم خونگرم گچین پایین می خواهم، این دوشهید بزرگوار که مدرسه بنام آنها مزین است را به عنوان شهروند این منطقه پذیرا باشند.

در پایان این مراسم لوح سپاس اهالی گچین پایین و تصویر آموزشگاه با امضای سرپرست اداره کل نوسازی مدارس، فرماندار بندرعباس، معاون آموزش و پرورش استان و رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز هرمزگان به بانی خیر این آموزشگاه اهدا شد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۱۵۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای آموزش «حداقل یک رشته ورزشی برای هر دانش آموز» در مدارس

به گزارش خبرنگار مهر، صادق ستاری فرد عصر چهارشنبه در گردهمایی مدیران مدارس شهرستان ارومیه به اولویت‌های معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: مدرسه محل کشف استعداد دانش آموزان است، برای تحقق این مهم محتوا و کتاب‌های درسی کافی نیست لذا آموزش و مهارت آموزی یک رشته ورزشی برای هر دانش آموز را در دستور کار و اولویت قرار دادیم.

وی گفت: برای سیر تحول در نظام آموزشی کشور، سه بعد نیروی انسانی، برنامه و محتوای مناسب و فضا و تجهیزات کافی باید مدنظر قرار گیرد، برنامه‌های مختلف باید در بخش‌های توانمندسازی معلمان و ایجاد بستر و زیر ساخت لازم برای تحقق این موضوع را هدف گذاری کرده‌ایم.

ستاری فرد ادامه داد: مدرسه اتاق عملیات برای تحقق ساحت‌های ٦ گانه تربیتی مورد اشاره در سند تحول بنیادی است، با کاهش هرچه بیشتر فاصله بین معلم و دانش آموز می‌توانیم در تربیت صحیح و کاهش آسیب‌های اجتماعی را شاهد باشیم.

در ادامه زورخانه دانش آموزی مدرسه شهید مدنی ارومیه با حضور معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش و مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌غربی افتتاح شد.

کد خبر 6081541

دیگر خبرها

  • گفتمان سازی برای محوری شدن مدارس در جامعه
  • بهره برداری از دو مدرسه شش کلاسه در میناب/ساخت مدرسه روستای شَمجُو نیز از محل مولدسازی و فروش املاک مازاد دولتی
  • آغاز ساخت مدرسه و بهره برداری از ۴ زمین چمن مصنوعی در بهمئی
  • اجرای آموزش «حداقل یک رشته ورزشی برای هر دانش آموز» در مدارس
  • بهره برداری و آغاز ساخت ۴ مدرسه در میناب
  • تدوین طرح مدرسه مجازی در راستای کاهش تنوع مدارس
  • مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور صادر شد
  • بهره برداری از زمین چمن مصنوعی هنرستان شهید حیدریان قم
  • کهگیلویه و بویراحمد، پیشرو در اجرای طرح‌های قرارگاه عدالت تربیتی 
  • ۱۰۳ مدرسه در استان بوشهر تکمیل و به بهره برداری رسید